Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 5
Badge +4
@Henk2304 Nee natuurlijk niet, was een 'grapje' maar die 4.4.2 versie was altijd nog bruikbaar(nouja?? NPO 1 2 3) maar nu zonder aankondiging niet meer. Wel een beetje raar, terwijl ik nog steeds prima naar Netflix kan kijken!!
Reputatie 5
Badge +4
@Galdor68 Ach, ik had hem al van de telefoon gehaald, en toen ik een mailtje kreeg dat hier weer actie(nieuwe berichten) was, dacht ik, laten we het nog eens proberen. Maar ik gebruik het toch niet, ik Netflix liever.
@Henk2304 Nee natuurlijk niet, was een 'grapje' maar die 4.4.2 versie was altijd nog bruikbaar(nouja?? NPO 1 2 3) maar nu zonder aankondiging niet meer. Wel een beetje raar, terwijl ik nog steeds prima naar Netflix kan kijken!!
De veranderde ondersteuning is wel aangekondigd in ieder geval op het forum.
Als je app wel wil gebruiken gewoon een oudere versie side loaden.
Reputatie 5
Badge +4
@Galdor68 Die veranderde ondersteuning hier gemeld wist ik niet. Wel raar dat ik nu wel bericht krijg van nieuwe berichten en daarvoor niet (ik had in dit topic eerder ook berichten geplaatst.).
Maar ik plaats geen oude versies meer die zo verschrikkelijk slecht werkten.
En ik koop nog lang geen nieuwe telefoon(nouja totdat Netflix en mijn navigatie niet meer lukt).😉
Hoe veilig is jouw toestel dan nog, als het al zolang geen updates meer heeft gehad? Op mijn OpePlus 5T heb ik na Android 7 en 8 ook 9 gekregen, bijgewerkt tot augustus 2019. Beetje off-topic zo langzamerhand.
Reputatie 7
Badge +22
@Paul_ Binge-watching voor On Demand series, wanneer komt dit ook voor de tv ontvangers? 😉 Die optie zou ik daar ook graag willen zien!!! 😉👍🏼
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_ Binge-watching voor On Demand series, wanneer komt dit ook voor de tv ontvangers? 😉 Die optie zou ik daar ook graag willen zien!!! 😉👍🏼
Ik hoop het wel. Hetzelfde geldt natuurlijk voor opnames op het juiste moment beginnen. Op dit moment kan ik daar nog niets over melden.
Reputatie 6
Badge +10
Zie dat de website een update heeft gekregen, TV kijken start niet meer in een klein venstertje. Maar uitvergroot formaat. 🙂
Reputatie 7
Badge +25
Zie dat de website een update heeft gekregen, TV kijken start niet meer in een klein venstertje. Maar uitvergroot formaat. :)
Goed gezien! Theatermodus i.p.v. die kleine pop-out. Afgezien van dat niet zo spannend verder.
Al ben ik nog Telfortklant toch hier melden wat mij zojuist opvalt.
Is dit een licentie iets vanuit de leveranciers dat de HD streams geen terugkijk optie hebben of toch een KPN keuze dit verschil zie ik ook bij de overige HD kanalen. Ik vind het hoe dan ook vreemd dat die kanalen dubbel in de app staan.

Als hier eerder door wie dan ook naar gevraagd is sorry voor de herhaling.


De dubbele kanalen door mij genoemd lijken nu ook weg te zijn. Heeft dit invloed op het inplannen van opname's? Op het Telfort forum is hier al naar gevraagd mogen we ervan uitgaan dat NPO1 in de app overeen komt met kanaal 1 op de tv ontvanger zodat opnames ingepland via de app wel terug zijn te zien op een tv ontvanger.
Reputatie 7
De dubbele kanalen door mij genoemd lijken nu ook weg te zijn. Heeft dit invloed op het inplannen van opname's? Op het Telfort forum is hier al naar gevraagd mogen we ervan uitgaan dat NPO1 in de app overeen komt met kanaal 1 op de tv ontvanger zodat opnames ingepland via de app wel terug zijn te zien op een tv ontvanger.
Maar ik heb helemaal geen kanaal 1 op de TV ontvanger immers er is nog altijd geen HD-"Glas" op 1 en dus kijken we nog altijd naar kanaal 661 en is kanaal 1 als verborgen ingesteld. Dat betekent dat ik opnames ingepland in de iTV app niet terug kan kijken op de TV ontvanger en opnames ingepland op de TV ontvanger niet terug kan kijken in de iTV app.
Je zou toch verwachten dat KPN hier wel een keer iets aan zou gaan doen, maar ik ben bang dat dat wel eens 2022 zou kunnen gaan worden. 😖

Overigens wel heel goed dat die kanalen ontdubbeld zijn, dan kan het eerste issue uit dit topic als gerealiseerd afgetekend worden.
Het vervelende is juist dat je nu via de app ook geen HD opnames meer kan inplannen blijkens de reactie waar ik naar verwijs. Deze zijn nu blijkbaar enkel in sd te zien via de ontvanger.
Reputatie 7
Het vervelende is juist dat je nu via de app ook geen HD opnames meer kan inplannen blijkens de reactie waar ik naar verwijs. Deze zijn nu blijkbaar enkel in sd te zien via de ontvanger.
Wie zegt dat?
De SD zender en HD zender zijn altijd al 100% hetzelfde geweest in de iTV app, het is precies dezelfde (HD) stream.

De enige reden waarom het onderscheid gemaakt werd was het afzonderlijk kunnen inplannen van opnames voor de SD en HD zender. Dat was nodig toen HD op 1 nog niet afgerond was, maar nu dat wel afgerond is, is het onderscheid in de iTV app niet meer nodig en zelfs niet meer wenselijk. Het inplannen van een opname voor NPO 1 werkt nu, als het goed is, exact hetzelfde als op de TV ontvanger en dus worden de opnames zowel in SD als in HD vastgelegd.
Nu nog wachten op het moment dat HD-"Glas" hier ook onderdeel van gaat worden. Nu is dat helaas nog altijd niet zo immers ik mis nog steeds 98% van mijn opnames in de iTV app.
Dat schrijft deze klant hier als er in het systeem geen fout zit heb ik geen reden om aan deze constatering te twijfelen. En de reden door Telfort gegeven voor het verwijderen van die dubbele kanalen is helemaal om te huilen.
Reputatie 7
Dat schrijft deze klant hier als er in het systeem geen fout zit heb ik geen reden om aan deze constatering te twijfelen. En de reden door Telfort gegeven voor het verwijderen van die dubbele kanalen is helemaal om te huilen.
Heb je ook geverifieerd wat die klant schreef?
Wat als ik je nu vertel dat een opname voor NPO 1, ingepland via de iTV app, gewoon zowel in SD en HD teruggekeken kan worden, geloof je me dan?
Nee, doe de proef op de som, want het is toch echt zo. Mijn dochters wonen in Zuid-Afrika en België. Beide maken ze gebruik van de iTV app om televisie te kijken. Zij plannen dus ook regelmatig opnames in via de iTV app en zodoende heb ik de proef op de som net nogmaals genomen.
Het is ook niet zo dat de ontdubbeling van de zenders door de laatste update gekomen is. Ik heb nog versie 6.4.1 en ook hier zijn de zenders gelukkig ontdubbeld.

Als ik je vertel dat zowel de SD zender als de HD zender altijd al een 720p stream (HD dus) op jouw telefoon/tablet hebben afgeleverd, geloof je me dan?
Zo nee, meet dan eens de bandbreedte die gevraagd wordt bij de instelling "hoge beeldkwaliteit" en kom tot de conclusie dat dat dus wel zo is.

Neem uitspraken nooit voor lief, maar controleer ze alvorens ze als waar of onwaar te bestempelen. Dat wat nu gebeurd is, het ontdubbelen van de zenders, is iets wat tijden terug al had moeten gebeuren en wat eigenlijk alleen maar voordelen heeft, ook t.a.v de opnames.
Ik ga voor het kunnen verifieren geen opname pakket afnemen anders had ik dat zelf al uitgetest.
Daarom mijn vraag hier zijn er KPN klanten dit ook bemerken.

Ik heb dat vaker gelezen wat je schrijft daarom vind ik het ook zo vreemd dat deze klant de HD opnames niet terug kan zien. Er zouden als ik het goed begrijp altijd 2 opnames moeten staan in het overzicht.

SD is geen 720p bij mijn weten is dat 576 dat is vrij simpel daarom is de reden van deze ontdubbeling blijkbaar door een Telfort medewerker gegeven vreemd namelijk dat smartphone's en Tablets geen HD kunnen weergeven. Mischien hele oude apparaten een toestel met android 5 zal echt wel een HD geschikt scherm hebben.
Reputatie 7
Er zouden als ik het goed begrijp altijd 2 opnames moeten staan in het overzicht.
Nee, juist niet, bij HD op 1 (wat iedereen tegenwoordig heeft) zie je altijd één opname en die opname is zowel SD als HD, afhankelijk van de beeldscherminstellingen (HD functie) op de TV ontvanger.

SD is geen 720p bij mijn weten is dat 576 dat is vrij simpel daarom is de reden van deze ontdubbeling blijkbaar door een Telfort medewerker gegeven vreemd namelijk dat smartphone's en Tablets geen HD kunnen weergeven. Mischien hele oude apparaten een toestel met android 5 zal echt wel een HD geschikt scherm hebben.
Klopt, SD is geen 720p en ik geef juist aan dat het altijd 720p (HD dus) is dat afgeleverd wordt op de tablet en telefoon. Meten is weten. 😉
Reputatie 7
Badge +22
Theatermodus i.p.v. die kleine pop-out. Afgezien van dat niet zo spannend verder.
@Paul_ ik moet zeggen dat dit wel een vooruitgang vind, want nu heb ik die zwarte balken boven en onder niet meer op me iMac. Kijkt mooi! (Full-screen) En de theatermodus is ook prettig als ik hem niet Full-screen heb staan. 😉

Theatermodus:


Fullscreen Modus:


(Dat je nu tekst onderaan ziet ven de bovenkant van de miniaturen, dat kwam omdat ik de muis aanraakte! 😂 Niks aan de hand)
Het vervelende is juist dat je nu via de app ook geen HD opnames meer kan inplannen blijkens de reactie waar ik naar verwijs. Deze zijn nu blijkbaar enkel in sd te zien via de ontvanger.
Waren ze maar te zien. Mijn tijdens afwezigheid via interactievetv.nl geplande opname is 'mislukt'. Wil ik 'm afspelen dan krijg ik 'dit programma is niet uitgezonden en kon daarom niet opgenomen'.
Maar via de Gids kan het wel teruggekeken. Heel flauw op die manier alsnog gedwongen reclame moeten kijken, want het was een commerciële zender.
Heb besloten die eerste afl. van de serie (DNA) maar te laten zitten en gewoon de 2de te kijken. Hopelijk gaat het dan wel met de opname, want reclame kan me gestolen worden.
Reputatie 7

Het vervelende is juist dat je nu via de app ook geen HD opnames meer kan inplannen blijkens de reactie waar ik naar verwijs. Deze zijn nu blijkbaar enkel in sd te zien via de ontvanger.Waren ze maar te zien.

Ze zijn ook gewoon te zien. Er is helemaal geen probleem met HD en/of SD opnames via de iTV app. Dat werkt nu keurig conform de HD op 1 functionaliteit.
De opmerking van @PeterG betreft een heel ander issue en heeft ook niets met de iTV app te maken.
Reputatie 2
Badge
Wie kan mij uitleggen waar het volgende aan ligt?
Ik kan rustig naar een opname van 'Blik op de weg' kijken zonder hapering als ik over schakel naar de opname van bijvoorbeeld de nieuwe serie 'DNA' hakkelt en stopt het beeld steeds.
Dit gebeurd met meer programma's. Het ene gaat goed de andere niet om aan te zien omdat het steeds hakkelt of stopt.
Wij zitten op een camping met 2,2Mbps internet snelheid niet veel dus.
Het lijkt mij toch dat alle opnames van KPN de zelfde bandbreedte nodig hebben . Dus vreemd dat de ene opname goed gaat en de ander niet.
Hoe zit dit???
Reputatie 7
Badge +22
Wie kan mij uitleggen waar het volgende aan ligt?
Ik kan rustig naar een opname van 'Blik op de weg' kijken zonder hapering als ik over schakel naar de opname van bijvoorbeeld de nieuwe serie 'DNA' hakkelt en stopt het beeld steeds.
Dit gebeurd met meer programma's. Het ene gaat goed de andere niet om aan te zien omdat het steeds hakkelt of stopt.
Wij zitten op een camping met 2,2Mbps internet snelheid niet veel dus.
Het lijkt mij toch dat alle opnames van KPN de zelfde bandbreedte nodig hebben . Dus vreemd dat de ene opname goed gaat en de ander niet.
Hoe zit dit???

Blik op de weg? Ik denk dat je wegmisbruikers bedoeld. 😉

2,2 Mbps is inderdaad niet erg veel. De meeste programma’s draaien ook met een hogere internetsnelheid. Heeft die camping geen WiFi voor de gasten? Ik mag aannemen dat je niet via 4G kijkt, anders ben je zo door die bundel heen! 😉
Reputatie 7


Zojuist versie 6.4.2 gepusht gekregen maar helaas kan ik nog altijd 98% van mijn opnames niet terugkijken immers opnames van HD-"Glas" zenders zijn nog steeds niet terug te kijken via de iTV app.

Een oprechte vraag aan @Paul_ en zijn collega's:

Wanneer gaat het nu eindelijk eens mogelijk worden om opnames van HD-"Glas" zenders via de app terug te kijken en in te plannen?

We weten allemaal dat KPN bezig is met de uitrol van glas naar een groot aantal huishoudens in Nederland, maar ik snap oprecht niet waarom het dan niet tot de strategie behoort om daar ook in een toepassing als de iTV app op in te spelen. Voor mij is het ontbreken van deze functionaliteit ondertussen een behoorlijke ergernis aan het vormen.
Reputatie 2
Badge

Wie kan mij uitleggen waar het volgende aan ligt?
Ik kan rustig naar een opname van 'Blik op de weg' kijken zonder hapering als ik over schakel naar de opname van bijvoorbeeld de nieuwe serie 'DNA' hakkelt en stopt het beeld steeds.
Dit gebeurd met meer programma's. Het ene gaat goed de andere niet om aan te zien omdat het steeds hakkelt of stopt.
Wij zitten op een camping met 2,2Mbps internet snelheid niet veel dus.
Het lijkt mij toch dat alle opnames van KPN de zelfde bandbreedte nodig hebben . Dus vreemd dat de ene opname goed gaat en de ander niet.
Hoe zit dit???
Blik op de weg? Ik denk dat je wegmisbruikers bedoeld. 😉

2,2 Mbps is inderdaad niet erg veel. De meeste programma’s draaien ook met een hogere internetsnelheid. Heeft die camping geen WiFi voor de gasten? Ik mag aannemen dat je niet via 4G kijkt, anders ben je zo door die bundel heen! 😉


O ja ik bedoel wegmisbruikers en helaas is dit de snelheid van de Wifi op de camping. Ik kijk mijn opnames via ChromeCast YouTube gaat gewoon goed maar via KPN gaat het vaak met horten en stoten.
Ik heb voor deze construktie moeten kiezen omdat digitenne geen mogelijkheid meer heeft om op te nemen jammer.
Reputatie 7
Ik kijk mijn opnames via ChromeCast
De beeldscherminstelling binnen de app geldt niet als je een uitzending cast via een Chromecast. De streams via Chromecast zijn zwaarder.
Kan je de uitzending wel goed terugkijken op de telefoon of tablet zelf?