Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning


Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Het is dan eindelijk zover: de nieuwe iTV app is nu te downloaden voor je smartphone en tablet. We hebben al vaak de wens gehoord om te kunnen casten via de iTV app. Die wens is nu eindelijk in vervulling gegaan. Ook is het sinds kort mogelijk om in de gehele EU de iTV app te gebruiken (handig voor op vakantie!) dus de Chromecast ondersteuning komt als geroepen. In dit topic vertel ik je meer over de geheel nieuwe app.
 

85cacc05-4cf8-4f48-9367-db5e365e0825.png

 

Wat is er nieuw?


De Interactieve TV app is helemaal vernieuwd en verbeterd. De app ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken in de app. Nu kun je ook:

  • Programma’s 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • Begin Gemist (per 20-2-2019)
  • Live pauzeren (per 20-2-2019)
  • De app gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning
  • Tv kijken in de hele EU (let op: per 1-1-2021 is het Verenigd Koninkrijk geen onderdeel meer van de EU, je kunt daar dan ook geen programma's bekijken. Wel heb je toegang tot de gids)

 

Inloggen en Verbinding

Waar vind ik de nieuwe iTV app?
- Download de app voor iPhone of iPad
- Download de app voor Android Phone of Tablet

Hoe kan ik inloggen in de app?
In de iTV app kun je inloggen met een abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.
Je kunt ook inloggen met het KPN ID waaraan je internet + interactieve tv abonnement gekoppeld is.

Nieuw per 29-05-2019 in iOS:
Bij het inloggen in de iTV app heb je voortaan de keuze of je (afhankelijk van het gebruikte toestel) wilt inloggen met Touch ID of met gezichtsherkenning (Face ID). De voorkeur is aan te passen in de instellingen binnen ‘Profiel’.

Waar kan ik mijn abonnementsnummer of pincode terugvinden?
Nadat je Interactieve TV hebt besteld, heb je een brief of e-mail ontvangen waarin het abonnementsnummer en pincode vermeld staan. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers. Met deze nummers kun je inloggen. Kun je je abonnementsgegevens niet meer terugvinden? Klik dan op 'Inloggegevens vergeten' op de inlogpagina of kijk hier: Abonnementsnummer en pincode opvragen

Waarom zie ik een foutmelding bij het inloggen?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het inloggen niet lukt. Bij de meeste foutmeldingen wordt ook een foutcode vermeld. Je zou de volgende foutcodes kunnen zien:

  • 403-3161: Je hebt meer dan vijf foutieve inlogpogingen gedaan. Je account is dan voor 24 uur geblokkeerd.
  • 403-3162: De ingevoerde inloggegevens zijn onjuist. Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt.

 

Chromecast

In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Zorg er voor dat het apparaat waarmee je wilt casten is verbonden met hetzelfde netwerk als de Chromecast. Wanneer de Chromecast en het apparaat waarmee je de iTV app geopend hebt, verbonden is met hetzelfde netwerk, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon (rechtsboven) in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast.

 

De verbinding met de Chromecast is niet stabiel
Om te zorgen dat het casten van een programma naar je tv soepel en stabiel verloopt, raden we je aan om een internetverbinding te gebruiken met een snelheid van tenminste 20 mbit/s. Houd er wel rekening mee dat de internetsnelheid omlaag gaat als je je verder van het modem bevindt.

 

TV Gids en 7 dagen terugkijken

Hoe kan ik een programma terugkijken?
Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

Waarom begint het programma niet meteen?
Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om er voor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.

Kan ik mijn persoonlijke zenderlijst ook in de Interactieve TV app zien?
Nee, het is nog niet mogelijk om de persoonlijke zenderlijst van de tv-ontvanger te bekijken in de Interactieve TV app. Het is wel mogelijk om favoriete kanalen in te stellen in de Interactieve TV app.

 

Films & Series kijken in On Demand

Wat is On Demand?
On Demand wil zeggen dat je de video kunt bekijken wanneer je maar wilt. Dit in tegenstelling tot Live televisie, waarbij programma’s op een vast tijdstip worden uitgezonden.

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV app en website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken door op het zoeken icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.

Alle films en series van het Basis- en Pluspakket zijn nu terug te vinden in de iTV app. Op de Films-pagina vind je meteen een overzicht van de nieuwste films. Pas de sorteervolgorde aan om bijvoorbeeld de best beoordeelde films te zien. Of gebruik de genre-knop om films te vinden in de categorie Uitgelicht, of om je favoriete genre te kiezen.

Het aanbod op de Series-pagina is uitgebreid door alle series uit het Basis- en Pluspakket te tonen. In het overzicht vind je automatisch de nieuwste series eerst. Als je op een serie klikt wordt er vanaf nu een andere pagina getoond: de seriedetailpagina. Hier vind je een algemene beschrijving van de serie en alle afleveringen, gegroepeerd per seizoen.

Kan ik ook video’s huren via de app?
Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger.

 

6734468b-1f0b-4e4f-acef-3a5e4da247fa.png

 

Veelgestelde vragen (FAQ)


Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV app te kunnen gebruiken?
Gebruik je een iPhone of iPad? Dan moet deze minimaal iOS 10.0 gebruiken.
Gebruik je een Android telefoon of tablet? Dan moet deze minimaal Android 5 gebruiken.

Ik zie geen update op de iPhone?
We maken geen onderscheid meer tussen de iPhone en iPad en gaan met één app verder. Heb je een iPhone? Download dan de nieuwe app in de App Store en verwijder de oude app.

Waarom moet ik mijn locatie delen als ik iets wil kijken over 3G/4G?
Sinds 20 maart is het mogelijk om de iTV app te gebruiken in de gehele EU. Om vast te stellen of je in de EU bent, hebben we je locatie nodig. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van je apparaat plaats. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?
Ga naar 'Mijn Profiel' en kies voor 'Mijn opnames'. Zowel opgenomen als geplande opnames kun je eenvoudig verwijderen door naar links te vegen. Kies voor Verwijderen (bij al opgenomen programma’s) of Annuleren (bij geplande opnames).

Kan ik Live TV pauzeren?
Het is nu ook mogelijk om Live TV te pauzeren door op de pauze-knop te klikken in de iTV app.

Is Begin Gemist ook beschikbaar in de app?
Je kunt een item dat al gestart is, vanaf het begin bekijken door op de ‘Begin gemist’ knop (links van de tijdbalk) te klikken in de player. Het item wordt dan opnieuw gestart. Door op de “LIVE” knop (rechts van de tijdbalk) te klikken ga je terug naar het live-moment.

Waarom kan ik sommige zenders wel op mijn tv bekijken, maar niet op de Interactieve TV app?
Er kunnen twee redenen zijn waarom een zender wel op je tv te bekijken is, maar niet op de Interactieve TV app. Sommige zenders zijn alleen op je tv-ontvanger beschikbaar en kun je nooit in de app bekijken. De zenders worden wel getoond in de app zodat je de mogelijkheid hebt om een opname in te plannen. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender kun je alleen bekijken op de tv-ontvanger”.

Het kan ook zo zijn dat we nog niet de rechten hebben om de zender onderweg beschikbaar te maken. In dit geval kun je de zender alleen thuis bekijken. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender is alleen thuis beschikbaar”.

In beide gevallen geven we in de app aan dat je de zender niet kunt bekijken door een grijs afspeelicoon met een streep erdoorheen.

Hier vind je een compleet zenderoverzicht: Zenderoverzicht tv en/of radio van KPN

Kan ik ondertiteling voor Nederlandstalige zenders aanzetten?
Ja dat kan. Net zoals je ondertiteling op tv kunt aanzetten met behulp van teletekstpagina 888, kun je dat ook met de Interactieve TV app. Dit kun je aanzetten in de Instellingen. Ga hiervoor naar de Profiel-pagina (via de navigatiebalk) en kies voor Instellingen. Hier kun je de ondertiteling inschakelen. Of er ondertiteling beschikbaar is, is afhankelijk van het programma. Niet alle programma's sturen standaard ondertiteling mee.

Zijn de zenders met gesproken ondertiteling (GOS) ook beschikbaar?
Ja. De zenders met gesproken ondertiteling (GOS) staan achteraan in de zenderlijst en zijn te herkennen aan het tekstballonnetje bij het zenderlogo.

Hoe maak ik een zenderlijst?
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een menu beschikbaar met de volgende opties:
- Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
- Buitenshuis beschikbaar: met deze filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt afspelen
- Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken. Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken. Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
- TV Gids
- Nu op TV
- Mini TV Gids
Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.


Veel informatie natuurlijk dus mijn advies is om er gewoonweg mee aan de slag te gaan. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden dus laat het vooral weten in een bericht hieronder. Als je vragen hebt over de nieuwe iTV app dan horen we dat graag! 🙂

 

Laatste update: februari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 5
Badge +4
@Henk2304 Nee natuurlijk niet, was een 'grapje' maar die 4.4.2 versie was altijd nog bruikbaar(nouja?? NPO 1 2 3) maar nu zonder aankondiging niet meer. Wel een beetje raar, terwijl ik nog steeds prima naar Netflix kan kijken!!
Reputatie 5
Badge +4
@Galdor68 Ach, ik had hem al van de telefoon gehaald, en toen ik een mailtje kreeg dat hier weer actie(nieuwe berichten) was, dacht ik, laten we het nog eens proberen. Maar ik gebruik het toch niet, ik Netflix liever.
@Henk2304 Nee natuurlijk niet, was een 'grapje' maar die 4.4.2 versie was altijd nog bruikbaar(nouja?? NPO 1 2 3) maar nu zonder aankondiging niet meer. Wel een beetje raar, terwijl ik nog steeds prima naar Netflix kan kijken!!
De veranderde ondersteuning is wel aangekondigd in ieder geval op het forum.
Als je app wel wil gebruiken gewoon een oudere versie side loaden.
Reputatie 5
Badge +4
@Galdor68 Die veranderde ondersteuning hier gemeld wist ik niet. Wel raar dat ik nu wel bericht krijg van nieuwe berichten en daarvoor niet (ik had in dit topic eerder ook berichten geplaatst.).
Maar ik plaats geen oude versies meer die zo verschrikkelijk slecht werkten.
En ik koop nog lang geen nieuwe telefoon(nouja totdat Netflix en mijn navigatie niet meer lukt).😉
Hoe veilig is jouw toestel dan nog, als het al zolang geen updates meer heeft gehad? Op mijn OpePlus 5T heb ik na Android 7 en 8 ook 9 gekregen, bijgewerkt tot augustus 2019. Beetje off-topic zo langzamerhand.
Reputatie 7
Badge +22
@Paul_ Binge-watching voor On Demand series, wanneer komt dit ook voor de tv ontvangers? 😉 Die optie zou ik daar ook graag willen zien!!! 😉👍🏼
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_ Binge-watching voor On Demand series, wanneer komt dit ook voor de tv ontvangers? 😉 Die optie zou ik daar ook graag willen zien!!! 😉👍🏼
Ik hoop het wel. Hetzelfde geldt natuurlijk voor opnames op het juiste moment beginnen. Op dit moment kan ik daar nog niets over melden.
Reputatie 6
Badge +10
Zie dat de website een update heeft gekregen, TV kijken start niet meer in een klein venstertje. Maar uitvergroot formaat. 🙂
Reputatie 7
Badge +25
Zie dat de website een update heeft gekregen, TV kijken start niet meer in een klein venstertje. Maar uitvergroot formaat. :)
Goed gezien! Theatermodus i.p.v. die kleine pop-out. Afgezien van dat niet zo spannend verder.
Al ben ik nog Telfortklant toch hier melden wat mij zojuist opvalt.
Is dit een licentie iets vanuit de leveranciers dat de HD streams geen terugkijk optie hebben of toch een KPN keuze dit verschil zie ik ook bij de overige HD kanalen. Ik vind het hoe dan ook vreemd dat die kanalen dubbel in de app staan.

Als hier eerder door wie dan ook naar gevraagd is sorry voor de herhaling.


De dubbele kanalen door mij genoemd lijken nu ook weg te zijn. Heeft dit invloed op het inplannen van opname's? Op het Telfort forum is hier al naar gevraagd mogen we ervan uitgaan dat NPO1 in de app overeen komt met kanaal 1 op de tv ontvanger zodat opnames ingepland via de app wel terug zijn te zien op een tv ontvanger.
Reputatie 7
De dubbele kanalen door mij genoemd lijken nu ook weg te zijn. Heeft dit invloed op het inplannen van opname's? Op het Telfort forum is hier al naar gevraagd mogen we ervan uitgaan dat NPO1 in de app overeen komt met kanaal 1 op de tv ontvanger zodat opnames ingepland via de app wel terug zijn te zien op een tv ontvanger.
Maar ik heb helemaal geen kanaal 1 op de TV ontvanger immers er is nog altijd geen HD-"Glas" op 1 en dus kijken we nog altijd naar kanaal 661 en is kanaal 1 als verborgen ingesteld. Dat betekent dat ik opnames ingepland in de iTV app niet terug kan kijken op de TV ontvanger en opnames ingepland op de TV ontvanger niet terug kan kijken in de iTV app.
Je zou toch verwachten dat KPN hier wel een keer iets aan zou gaan doen, maar ik ben bang dat dat wel eens 2022 zou kunnen gaan worden. 😖

Overigens wel heel goed dat die kanalen ontdubbeld zijn, dan kan het eerste issue uit dit topic als gerealiseerd afgetekend worden.
Het vervelende is juist dat je nu via de app ook geen HD opnames meer kan inplannen blijkens de reactie waar ik naar verwijs. Deze zijn nu blijkbaar enkel in sd te zien via de ontvanger.
Reputatie 7
Het vervelende is juist dat je nu via de app ook geen HD opnames meer kan inplannen blijkens de reactie waar ik naar verwijs. Deze zijn nu blijkbaar enkel in sd te zien via de ontvanger.
Wie zegt dat?
De SD zender en HD zender zijn altijd al 100% hetzelfde geweest in de iTV app, het is precies dezelfde (HD) stream.

De enige reden waarom het onderscheid gemaakt werd was het afzonderlijk kunnen inplannen van opnames voor de SD en HD zender. Dat was nodig toen HD op 1 nog niet afgerond was, maar nu dat wel afgerond is, is het onderscheid in de iTV app niet meer nodig en zelfs niet meer wenselijk. Het inplannen van een opname voor NPO 1 werkt nu, als het goed is, exact hetzelfde als op de TV ontvanger en dus worden de opnames zowel in SD als in HD vastgelegd.
Nu nog wachten op het moment dat HD-"Glas" hier ook onderdeel van gaat worden. Nu is dat helaas nog altijd niet zo immers ik mis nog steeds 98% van mijn opnames in de iTV app.
Dat schrijft deze klant hier als er in het systeem geen fout zit heb ik geen reden om aan deze constatering te twijfelen. En de reden door Telfort gegeven voor het verwijderen van die dubbele kanalen is helemaal om te huilen.
Reputatie 7
Dat schrijft deze klant hier als er in het systeem geen fout zit heb ik geen reden om aan deze constatering te twijfelen. En de reden door Telfort gegeven voor het verwijderen van die dubbele kanalen is helemaal om te huilen.
Heb je ook geverifieerd wat die klant schreef?
Wat als ik je nu vertel dat een opname voor NPO 1, ingepland via de iTV app, gewoon zowel in SD en HD teruggekeken kan worden, geloof je me dan?
Nee, doe de proef op de som, want het is toch echt zo. Mijn dochters wonen in Zuid-Afrika en België. Beide maken ze gebruik van de iTV app om televisie te kijken. Zij plannen dus ook regelmatig opnames in via de iTV app en zodoende heb ik de proef op de som net nogmaals genomen.
Het is ook niet zo dat de ontdubbeling van de zenders door de laatste update gekomen is. Ik heb nog versie 6.4.1 en ook hier zijn de zenders gelukkig ontdubbeld.

Als ik je vertel dat zowel de SD zender als de HD zender altijd al een 720p stream (HD dus) op jouw telefoon/tablet hebben afgeleverd, geloof je me dan?
Zo nee, meet dan eens de bandbreedte die gevraagd wordt bij de instelling "hoge beeldkwaliteit" en kom tot de conclusie dat dat dus wel zo is.

Neem uitspraken nooit voor lief, maar controleer ze alvorens ze als waar of onwaar te bestempelen. Dat wat nu gebeurd is, het ontdubbelen van de zenders, is iets wat tijden terug al had moeten gebeuren en wat eigenlijk alleen maar voordelen heeft, ook t.a.v de opnames.
Ik ga voor het kunnen verifieren geen opname pakket afnemen anders had ik dat zelf al uitgetest.
Daarom mijn vraag hier zijn er KPN klanten dit ook bemerken.

Ik heb dat vaker gelezen wat je schrijft daarom vind ik het ook zo vreemd dat deze klant de HD opnames niet terug kan zien. Er zouden als ik het goed begrijp altijd 2 opnames moeten staan in het overzicht.

SD is geen 720p bij mijn weten is dat 576 dat is vrij simpel daarom is de reden van deze ontdubbeling blijkbaar door een Telfort medewerker gegeven vreemd namelijk dat smartphone's en Tablets geen HD kunnen weergeven. Mischien hele oude apparaten een toestel met android 5 zal echt wel een HD geschikt scherm hebben.
Reputatie 7
Er zouden als ik het goed begrijp altijd 2 opnames moeten staan in het overzicht.
Nee, juist niet, bij HD op 1 (wat iedereen tegenwoordig heeft) zie je altijd één opname en die opname is zowel SD als HD, afhankelijk van de beeldscherminstellingen (HD functie) op de TV ontvanger.

SD is geen 720p bij mijn weten is dat 576 dat is vrij simpel daarom is de reden van deze ontdubbeling blijkbaar door een Telfort medewerker gegeven vreemd namelijk dat smartphone's en Tablets geen HD kunnen weergeven. Mischien hele oude apparaten een toestel met android 5 zal echt wel een HD geschikt scherm hebben.
Klopt, SD is geen 720p en ik geef juist aan dat het altijd 720p (HD dus) is dat afgeleverd wordt op de tablet en telefoon. Meten is weten. 😉
Reputatie 7
Badge +22
Theatermodus i.p.v. die kleine pop-out. Afgezien van dat niet zo spannend verder.
@Paul_ ik moet zeggen dat dit wel een vooruitgang vind, want nu heb ik die zwarte balken boven en onder niet meer op me iMac. Kijkt mooi! (Full-screen) En de theatermodus is ook prettig als ik hem niet Full-screen heb staan. 😉

Theatermodus:


Fullscreen Modus:


(Dat je nu tekst onderaan ziet ven de bovenkant van de miniaturen, dat kwam omdat ik de muis aanraakte! 😂 Niks aan de hand)
Het vervelende is juist dat je nu via de app ook geen HD opnames meer kan inplannen blijkens de reactie waar ik naar verwijs. Deze zijn nu blijkbaar enkel in sd te zien via de ontvanger.
Waren ze maar te zien. Mijn tijdens afwezigheid via interactievetv.nl geplande opname is 'mislukt'. Wil ik 'm afspelen dan krijg ik 'dit programma is niet uitgezonden en kon daarom niet opgenomen'.
Maar via de Gids kan het wel teruggekeken. Heel flauw op die manier alsnog gedwongen reclame moeten kijken, want het was een commerciële zender.
Heb besloten die eerste afl. van de serie (DNA) maar te laten zitten en gewoon de 2de te kijken. Hopelijk gaat het dan wel met de opname, want reclame kan me gestolen worden.
Reputatie 7

Het vervelende is juist dat je nu via de app ook geen HD opnames meer kan inplannen blijkens de reactie waar ik naar verwijs. Deze zijn nu blijkbaar enkel in sd te zien via de ontvanger.Waren ze maar te zien.

Ze zijn ook gewoon te zien. Er is helemaal geen probleem met HD en/of SD opnames via de iTV app. Dat werkt nu keurig conform de HD op 1 functionaliteit.
De opmerking van @PeterG betreft een heel ander issue en heeft ook niets met de iTV app te maken.
Reputatie 2
Badge
Wie kan mij uitleggen waar het volgende aan ligt?
Ik kan rustig naar een opname van 'Blik op de weg' kijken zonder hapering als ik over schakel naar de opname van bijvoorbeeld de nieuwe serie 'DNA' hakkelt en stopt het beeld steeds.
Dit gebeurd met meer programma's. Het ene gaat goed de andere niet om aan te zien omdat het steeds hakkelt of stopt.
Wij zitten op een camping met 2,2Mbps internet snelheid niet veel dus.
Het lijkt mij toch dat alle opnames van KPN de zelfde bandbreedte nodig hebben . Dus vreemd dat de ene opname goed gaat en de ander niet.
Hoe zit dit???
Reputatie 7
Badge +22
Wie kan mij uitleggen waar het volgende aan ligt?
Ik kan rustig naar een opname van 'Blik op de weg' kijken zonder hapering als ik over schakel naar de opname van bijvoorbeeld de nieuwe serie 'DNA' hakkelt en stopt het beeld steeds.
Dit gebeurd met meer programma's. Het ene gaat goed de andere niet om aan te zien omdat het steeds hakkelt of stopt.
Wij zitten op een camping met 2,2Mbps internet snelheid niet veel dus.
Het lijkt mij toch dat alle opnames van KPN de zelfde bandbreedte nodig hebben . Dus vreemd dat de ene opname goed gaat en de ander niet.
Hoe zit dit???

Blik op de weg? Ik denk dat je wegmisbruikers bedoeld. 😉

2,2 Mbps is inderdaad niet erg veel. De meeste programma’s draaien ook met een hogere internetsnelheid. Heeft die camping geen WiFi voor de gasten? Ik mag aannemen dat je niet via 4G kijkt, anders ben je zo door die bundel heen! 😉
Reputatie 7


Zojuist versie 6.4.2 gepusht gekregen maar helaas kan ik nog altijd 98% van mijn opnames niet terugkijken immers opnames van HD-"Glas" zenders zijn nog steeds niet terug te kijken via de iTV app.

Een oprechte vraag aan @Paul_ en zijn collega's:

Wanneer gaat het nu eindelijk eens mogelijk worden om opnames van HD-"Glas" zenders via de app terug te kijken en in te plannen?

We weten allemaal dat KPN bezig is met de uitrol van glas naar een groot aantal huishoudens in Nederland, maar ik snap oprecht niet waarom het dan niet tot de strategie behoort om daar ook in een toepassing als de iTV app op in te spelen. Voor mij is het ontbreken van deze functionaliteit ondertussen een behoorlijke ergernis aan het vormen.
Reputatie 2
Badge

Wie kan mij uitleggen waar het volgende aan ligt?
Ik kan rustig naar een opname van 'Blik op de weg' kijken zonder hapering als ik over schakel naar de opname van bijvoorbeeld de nieuwe serie 'DNA' hakkelt en stopt het beeld steeds.
Dit gebeurd met meer programma's. Het ene gaat goed de andere niet om aan te zien omdat het steeds hakkelt of stopt.
Wij zitten op een camping met 2,2Mbps internet snelheid niet veel dus.
Het lijkt mij toch dat alle opnames van KPN de zelfde bandbreedte nodig hebben . Dus vreemd dat de ene opname goed gaat en de ander niet.
Hoe zit dit???
Blik op de weg? Ik denk dat je wegmisbruikers bedoeld. 😉

2,2 Mbps is inderdaad niet erg veel. De meeste programma’s draaien ook met een hogere internetsnelheid. Heeft die camping geen WiFi voor de gasten? Ik mag aannemen dat je niet via 4G kijkt, anders ben je zo door die bundel heen! 😉


O ja ik bedoel wegmisbruikers en helaas is dit de snelheid van de Wifi op de camping. Ik kijk mijn opnames via ChromeCast YouTube gaat gewoon goed maar via KPN gaat het vaak met horten en stoten.
Ik heb voor deze construktie moeten kiezen omdat digitenne geen mogelijkheid meer heeft om op te nemen jammer.
Reputatie 7
Ik kijk mijn opnames via ChromeCast
De beeldscherminstelling binnen de app geldt niet als je een uitzending cast via een Chromecast. De streams via Chromecast zijn zwaarder.
Kan je de uitzending wel goed terugkijken op de telefoon of tablet zelf?