Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 1

Nieuwe Samsung tab s5e speelt zenders RTL SBS etc. niet.

Fout bij starten video.

Onze iPad en android telefoons doen het wel.

Reputatie 1

De melding die snel voorbij komt is: can 't create decryption session.

Reputatie 1

Opgelost door Chrome te upgraden.

Feedback: 

-Als ik de app afsluit zou ik graag willen dat het achtergrondgeluid wel doorloopt. Voor handig met multi-tasking als je het geluid er wel bij hebt, of bijvoorbeeld veel een koptelfoon draagt

-

@ITVkijker welk achtergrond geluid bedoel je hier precies? Het lijkt mij niet logisch dat als je een app afsluit(lees stopt) het geluid van die app doorloopt.

Ik cast eigenlijk nooit. Heb ooit een Chromecast aangeschaft om desgewenst tijdens vakantie in het buitenland nog 'n ff 't journaal te kunnen bekijken. Dat is me toen slecht bevallen omdat veel hotels een Wi-Fi-vangpagina gebruiken, waar de Chromecast niet tegen kan. En als dat heel soms niet het geval was, was het Wi-Fi-signaal veel te zwak om te casten. 

Thuis werkte 't wel. Werkte, want nu niet meer. Als ik nu een programma wil casten start ik de KPN app op m'n slimfoon (OnePlus 5T, Android 9) en zie ik op de tv een scherm van KPN met de melding "Klaar om te casten”; start ik dan een programma op m'n slimfoon dan zie ik op de tv een scherm met in ‘t midden een draaiende cirkel en links onderaan een kleinere draaiende cirkel met een groene streep over de volle breedte van het scherm. Na enige tijd verschijnt weer het KPN scherm met "Klaar om te casten”, verder niets.

Casten van b.v. YouTube werkt wel gewoon.

Nu is sinds kort de app voor LG tv's beschikbaar dus is casten voor mij helemaal achterhaald, maar ik vind het toch vreemd dat het niet (meer) werkt.

Reputatie 7

Thuis werkte 't wel. Werkte, want nu niet meer. Als ik nu een programma wil casten start ik de KPN app op m'n slimfoon (OnePlus 5T, Android 9) en zie ik op de tv een scherm van KPN met de melding "Klaar om te casten”; start ik dan een programma op m'n slimfoon dan zie ik op de tv een scherm met in ‘t midden een draaiende cirkel en links onderaan een kleinere draaiende cirkel met een groene streep over de volle breedte van het scherm. Na enige tijd verschijnt weer het KPN scherm met "Klaar om te casten”, verder niets.

Ik heb geen enkel probleem om met de iTV app vanaf mijn OnePlus 5T te casten naar Chromecast en Android TV.

Ik wel dus en dat speelt al een aantal weken, op 2 LG tv's en op twee slimfoons (beiden zelfde merk en type), maar ik heb er verder geen last van want ik heb zowel bij beide tv's een ontvanger als de app voor de tv zelf en -zoals gezegd - andere chromecast bronnen doen 't wel.

Reputatie 7

Ik wel dus en dat speelt al een aantal weken, op 2 LG tv's en op twee slimfoons (beiden zelfde merk en type), maar ik heb er verder geen last van want ik heb zowel bij beide tv's een ontvanger als de app voor de tv zelf en -zoals gezegd - andere chromecast bronnen doen 't wel.

Toch wel interessant om dan vast te kunnen stellen waarom jij met de iTV app op een OnePlus 5T niet kunt casten naar een Chromecast en ik daar geen enkel probleem mee ondervind. Je zou zeggen dat er dan toch een stoorzender tussen de Chromecast en de OnePlus 5T moet zitten en dan kom je dus bij wifi accesspoint en router. Dat zijn onderdelen die bij ons heel anders zijn dan bij jullie. (EdgeRouter vs. Experia Box en EDIMAX CAP1200's vs. Experia WiFi)

Welke Chromecast gebruik je? Een V1, V2, V3 of Ultra?

Volgens mij heb ik een V2. Ook nadat de firmware van de Experia WiFi's is geüpdatet (en er nu een soort van mesh is ontstaan) blijft de Chromecast icm. de KPN iTV app dienst weigeren: Klaar om te casten > ronddraaiende cirkeltjes met groene streep onderin > Klaar om te casten. Casten van andere bronnen op m'n OP5T (b.v. YouTube) werkt gewoon. Ik zal binnenkort de Experia WiFi's weer eens uit- en Wi-Fi op de V10 weer aanzetten en kijken wat er dan gebeurt.

Reputatie 7
Badge +30

Daar ben ik ook benieuwd naar, Henk. Als het zonder de Experia Wifi's wel werkt, dan geef ik het graag door!

Reputatie 3
Badge +2

Volgens mij zijn ze weer naar vorige versie gegaan bij iOS, want wanneer je een opname selecteert en op kruisje klikt gaat de pagina weer helemaal terug weer naar boven. Wanneer je bij tv gids zenders staan op favorieten  en dan op snel naar drukt duurt het weer langer voordat de lijst weer komt. Was voor de Chromecast update opgelost.

Reputatie 7
Badge +22

Volgens mij zijn ze weer naar vorige versie gegaan bij iOS, want wanneer je een opname selecteert en op kruisje klikt gaat de pagina weer helemaal terug weer naar boven. Wanneer je bij tv gids zenders staan op favorieten  en dan op snel naar drukt duurt het weer langer voordat de lijst weer komt. Was voor de Chromecast update opgelost.

Ik heb de app vandaag geüpdatet, want deze stond in de Apple Store. En deze update heeft te maken met Chromecast. 

Daar ben ik ook benieuwd naar, Henk. Als het zonder de Experia Wifi's wel werkt, dan geef ik het graag door!

Ook zonder de Experia WiFi's werkt 't niet. Alleen de ITV app van KPN doet 't niet. Alle andere apps zoals NPO Start en YouTube wel, zonder problemen. 

Hoi @Henk2304 . Raar dat het niet werkt. 

Ik heb ons stappenplan er even bij gepakt. Laten we die afvinken.

-Controleer de app versie: Check

-Controleer of klant is ingelogd: Check

-Controleer ander apparaat: Check → andere tv/mobiel gecontroleerd

-Max aantal streams:  ? (wordt er misschien elders in de woning gestreamd? Ik verwacht van niet, maar voor de zekerheid)

-Controleer instellingen kinderslot: ? - Kun je dat nog voor mij controleren? Even het kinderslot, indien ‘ie aanstaat, uitzetten via de stb.

 

Als we dit allemaal hebben weg gevinkt kan ik een ticket aanmaken, mocht je dat op prijs stellen. 

 

Nee  ik ben steeds de enige die streamt. En het kinderslot heb ik nog nooit gebruikt. Een beetje tijd terug werkte 't wel. Een ticket hoeft ook nog niet want naast de ontvanger heb ik tegenwoordig ook nog de app voor LG. Eerst maar ff de ophanden zijnde Bvvdsl upgrade afw88. 

Ok, @Henk2304  De optie is er in ieder geval. Dat je dat weet.  Succes met de omzetting! Komt vast goed. 

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb de melding gehad met me iPad Pro 3e generatie dat KPN ID niet beschikbaar was, dus heb ik me aangemeld met me abonnementsnummer & pincode. Iemand met deze issue ook bekend? :thinking:

Reputatie 7
Badge +30

Zegt me niet meteen iets, Dennis. Was dit een eenmalig iets of ervaar je dit nu nog steeds? Ik kan op mijn Android toestel op dit moment wel gewoon inloggen met KPN ID. 

Reputatie 7
Badge +22

Zegt me niet meteen iets, Dennis. Was dit een eenmalig iets of ervaar je dit nu nog steeds? Ik kan op mijn Android toestel op dit moment wel gewoon inloggen met KPN ID. 

Dat weet ik niet, normaal hoef ik niet in te loggen, maar nu een keer wel. En toen had ik die melding gisteren wel. 😉

Reputatie 7
Badge +30

Nou hopelijk niet nog meer meldingen dan ;-). Ik doe er voorlopig nog even niets mee, maar hou het wel in de gaten! 

Reputatie 4
Badge +1

Enig idee wanneer in de TV app de optie komt om ondertiteling aan te zetten? Die mis ik eigenlijk best wel nog :P

Ok, @Henk2304  De optie is er in ieder geval. Dat je dat weet.  Succes met de omzetting! Komt vast goed. 

Nou, die upgrade komt er volgens Fourstack voorlopig niet meer.:disappointed: . Vanmorgen een update van de ITV app, met stabiliteitsverbeteringen oa. voor Chromecast, en.... voilà, nu werkt 't wel :wink: ​​

Reputatie 7

Hay iedereen!

Hulpvraag vanuit de iTV ontwikkelaars aan de KPN community.
Wil jij ons helpen om de interactieve tv app voor mobiel en tablet nog mooier te maken? Doe dan mee aan ons (korte) onderzoek.

Ga snel naar KPN iTV app onderzoek  (wachtwoord: samen)

ook bereikbaar via QR code:

 

Bedankt alvast voor jullie medewerking :) 

Reputatie 2
Badge

Goedenavond, is er al meer bekend over ondersteuning voor Multi Tasking en PiP picture in picture op iOS / iPad. Ik stoor me er aan dat dit nog steeds niet beschikbaar is in de app. Alvast bedankt en een fijne kerst verder 🎄

Hallo, ik kan via de nieuwe Lenovo tab M10 plus tablet niet naar live uitzendingen kijken via kpnitv. Ik heb gelezen dat dit door de mediatek chip komt. Is daar nog geen oplossing voor gevonden? Mvg Danny