Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Daccie. Wat vervelend dat je niet op jouw tablet tv kan kijken via onze app. Wat je kunt proberen is de iTV app verwijderen en opnieuw installeren? Verder maakt onze app maakt gebruik van Chrome, heb je Google Chrome al geüpdatet

Hoi @Daccie. Wat vervelend dat je niet op jouw tablet tv kan kijken via onze app. Wat je kunt proberen is de iTV app verwijderen en opnieuw installeren? Verder maakt onze app maakt gebruik van Chrome, heb je Google Chrome al geüpdatet

Bedankt voor de snelle reactie. Alles is voor zover ik weet geüpdatet. Ik heb een Samsung tablet gehaald en daar doet de app het gewoon. Heeft het dan toch met de Mediatek processor te maken? 

Reputatie 2
Badge

Hoi @Daccie. Wat vervelend dat je niet op jouw tablet tv kan kijken via onze app. Wat je kunt proberen is de iTV app verwijderen en opnieuw installeren? Verder maakt onze app maakt gebruik van Chrome, heb je Google Chrome al geüpdatet

ik kan wel kijken, mijn punt is dat jullie alle multitasking functies op Apple momenteel blokkeren, dus als ik wil overschakelen naar mijn email of de internet browser, dan stopt kpn itv app met afspelen van live of terug kijk tv (in verkleint venster, PiP), idem als ik snel helderheid of volume van het apparaat wil aanpassen via het OSD bedieningspaneel vanuit de rechter bovenhoek van iOS.

Reputatie 7
Badge +17

@DaveFlash Wat gek dat de app dan stopt met afspelen, ik weet overigens niet of wij dit nu blokkeren. Gebruik je de itv app om bijvoorbeeld te casten of wil je dat hij (net als YouTube) in miniatuur blijft doorspelen? Ik kan het even voorleggen bij de ontwikkelaars of dit mogelijk gaat worden of überhaupt zou kunnen als je wilt?  

Reputatie 2
Badge

@DaveFlash Wat gek dat de app dan stopt met afspelen, ik weet overigens niet of wij dit nu blokkeren. Gebruik je de itv app om bijvoorbeeld te casten of wil je dat hij (net als YouTube) in miniatuur blijft doorspelen? Ik kan het even voorleggen bij de ontwikkelaars of dit mogelijk gaat worden of überhaupt zou kunnen als je wilt?  

dat laatste ja, dat kan gewoon want apple beidt de tools om de app geschikt te maken voor multitasking en picture in picture / miniatuurbeeld

Reputatie 7
Badge +17

@DaveFlash Ik heb het voorgelegd aan de desbetreffende afdeling. Zodra ik antwoord heb meld ik het hier aan je! :grin:

Is het een idee dat de ontwikkelaars van de KPN itv app met de makers van de Solcon app of de mensen van Stoneroos de ontwikkelaar van de Telfort Glasvezel TV app om de tafel gaan zitten. Zusje Solcon heeft een in mijn ogen functionelere app dezelfde functionaliteit die ik bij Telfort via oud glasvezel had en nu met de huidige KPN /Telfort app nog steeds mis.

Blijkens de site heeft Stoneroos al of nog connecties met KPN.

 

Reputatie 7
Badge +25

Is het een idee dat de ontwikkelaars van de KPN itv app met de makers van de Solcon app of de mensen van Stoneroos de ontwikkelaar van de Telfort Glasvezel TV app om de tafel gaan zitten. Zusje Solcon heeft een in mijn ogen functionelere app dezelfde functionaliteit die ik bij Telfort via oud glasvezel had en nu met de huidige KPN /Telfort app nog steeds mis.

Blijkens de site heeft Stoneroos al of nog connecties met KPN.

Ik welk opzicht hebben zij een in jouw ogen functionelere app? Kun je specifiek zijn? Dan geven we de feedback met alle liefde door natuurlijk. Ze staan daar ook heel erg open voor... KPN heeft sowieso een zakelijke relatie met Stoneroos inderdaad. Niet voor de app, maar wel voor andere zaken.

@Paul_  het lijkt mij dat het plaatje duidelijk genoeg is?

De radio kanalen toegankelijk bijvoorbeeld. Het menu zelf oogt prettiger. Niet dat windows 8.1 blokken gevoel wat deze app mij nog steeds geeft. Efficienter gebruik van de scherm ruimte iets wat ik al eerder heb genoemd. Eerlijk gezegd staat mij dat ook een beetje tegen in de smart tv app ik mis daar het snel naar knopje die de gewone app wel heeft.

Wel melden dat ik aangenaam verrast ben dat het Videoland content makkelijker toegankelijk is  nog niet onder een eigen tab het begin is er noem ik dit maar net niet af. Uiteraard verschillen persoonlijke voorkeuren mogelijk scheelt het kunnen veranderen van de zwarte achtergrond al.

Ik ken de app van Solcon verder niet,  een feature in de Telfort Glasvezel tv app de zender kunnen kiezen en op de tv ontvanger kijken missen wij nog steeds, ik heb daar een topic over gestart. Zonder de Solcon app te kennen komt de uitstraling de 'look and feel' beter over.

 

De Telfort Glasvezel tv app had ook beperkingen in de beschikbare kanalen die op de tablet zichtbaar waren, dat is niet veel anders met de huidige app.

Het is hier of topic maar wel relevant ik ben bij Telfort door een verhuizing en andere klanten na mij door de afbouw van dat systeem op dit platform terecht gekomen als je dan in mijn eigen ogen beter gewend bent valt dit tegen. Zelfs de voorloper van de huidige itv app was prettiger in mijn ogen.

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_  het lijkt mij dat het plaatje duidelijk genoeg is?

Nee, anders had ik het niet gevraagd. :wink:

De radio kanalen toegankelijk bijvoorbeeld. Het menu zelf oogt prettiger. Niet dat windows 8.1 blokken gevoel wat deze app mij nog steeds geeft. Efficienter gebruik van de scherm ruimte iets wat ik al eerder heb genoemd. Eerlijk gezegd staat mij dat ook een beetje tegen in de smart tv app ik mis daar het snel naar knopje die de gewone app wel heeft.

Wel melden dat ik aangenaam verrast ben dat het videoland content makkelijker toegankelijk is toch nog niet onder een eigen tab. Het begin is er noem ik dit maar net niet af. Uiteraard verschillen persoonlijke voorkeuren mogelijk scheelt het kunnen veranderen van de zwarte achtergrond al.

Ik ken de app van Solcon verder niet het in de app de zender kunnen kiezen en op de tv ontvanger kijken mis ik ook nog steeds ik bedoel,dus deze app al zapper gebruiken een feature in de Telfort glasvezel TV app ik heb daar een topic over gestart. Zonder de Solcon app te kennen komt de uitstraling de 'look and feel' beter over.

Aan sommige dingen die je noemt worden gewerkt. Als je de recente enquête hebt ingevuld kan je wel ongeveer opmaken waar dat over gaat. Of de radiokanalen ooit worden toegevoegd, en of er een AB mogelijkheid komt weet ik niet, maar zijn inderdaad wel dingen die we al eerder hebben aangegeven.

Je geeft aan dat “het begin er is” en dat “het niet af is”. Helemaal mee eens, en gelukkig zijn de developers het daar ook over eens.

Die enquette heb ik helaas gemist en ik vraag me af of deze ook op het Telfort forum is gedeeld uit eindelijk gebruiken we dezelfde app. 

Ik begrijp best dat iets nieuws laten ontwerpen een uitdaging is en complex kan zijn waar ik me nog steeds over verbaas is dat features die de vorige KPN app wel had niet meteen zijn geintegreerd.

Goedemorgen, 

Ik ben een intensieve gebruiker van de KPN ITV app (IOS) en https://tv.kpn.com/. Is het ook mogelijk om (net als op de TV) bij “Mijn opnames” te laten zien hoeveel procent opnamecapaciteit er nog is en welke opgenomen programma's bijna verlopen? Dat zou een super mooie toevoeging zijn aan de al bestaande functionaliteiten. Hoor graag van jullie! 

Reputatie 7

Hey @MatBuit, welkom hier. Leuk dat je een bijdrage levert aan het verbeteren van de iTV Online omgeving.  Goede tip. Ik geef het door. Durf niet te beloven dat we het (spoedig) implementeren. Maar ben het zeker met je eens, een mooie toevoeging op de functionaliteiten :)

Reputatie 1

Is het mogelijk de interactieve Tv app te kunnen gebruiken i.v.m.  zeer slechte ontvangst Digitenne 

Heb een Hussel abonnement 50Mb met 4gmodem ,daarbij is het niet mogelijk interactieve tv te installeren maar de app zou toch moeten werken

De app werkt gewoon via internet, dus ook via 4G.

Je kunt echter niet de app in een Samsung smart tv gebruiken. Die werkt weer alleen via het IP van je DSL verbinding…

Digitenne ontvangst is vaak aanzienlijk te verbeteren door de antenne buiten te plaatsen met zoveel mogelijk vrij 'zicht’ richting zendmast en antenne gericht op die mast.

Reputatie 7
Badge +22

Goedemorgen, 

Ik ben een intensieve gebruiker van de KPN ITV app (IOS) en https://tv.kpn.com/. Is het ook mogelijk om (net als op de TV) bij “Mijn opnames” te laten zien hoeveel procent opnamecapaciteit er nog is en welke opgenomen programma's bijna verlopen? Dat zou een super mooie toevoeging zijn aan de al bestaande functionaliteiten. Hoor graag van jullie! 

Beste @MatBuit 

Dit vind ik echt een goed idee! Ik hoop dat KPN hier iets mee gaat doen. 😉

Reputatie 1

Waar log ik mee in dan

Reputatie 7

Je kunt echter niet de app in een Samsung smart tv gebruiken. Die werkt weer alleen via het IP van je DSL verbinding…

Wil je zeggen dat de smart-TV app niet werkt voor 4G buitengebied abonnees?

Reputatie 7
Badge +11

Ik vermoed dat er alleen internet wordt afgenomen,dan kun je inderdaad de ITVapp niet gebruiken.

Reputatie 1

Zoals vermeld hier boven

Heb een Hussel abonnement 50Mb met 4gmodem ,daarbij is het niet mogelijk interactieve tv te

installeren maar de app zou toch moeten werken

Digitenne is een drama (is al bekend op Digitenne forum)

Hoi @zijls . Als er geen itv in je abonnement zit, zal de app helaas ook niet gaan werken. Je hebt hier een account voor nodig. 

 

Reputatie 1

Dan is NLZiet de enige oplossing

 

 

Is digitenne écht geen optie? Zoals @PeterG al schrijft is er vaak een veel beter ontvangst te krijgen met een goed geplaatste buitenantenne. 

Reputatie 1

Volgens Noordzee zou het kastje  zxv7200  omgeruild moeten worden ,zou een Modrator moeten regelen ,maar ik hoor niets meer

Ah, ik zie dat hier recentelijke een topic voor is aangemaakt. We hebben op het forum momenteel een behoorlijke achterstand, helaas.

Ik heb je topic opgepakt. En ga me er in verdiepen. Ik zal daar reageren.