Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7

Hij bedoelt daar de versie van de iTV app, niet de versie van Android.

PiP wordt pas vanaf Android 8 ondersteund.

Hij bedoelt daar de versie van de iTV app, niet de versie van Android.

Die KPN ITV softwareversie vindt ik niet op de plek die Dennis noemt.

PiP wordt pas vanaf Android 8 ondersteund.

Vlgs de info daar heb ik Android 10.

Schiet mij maar lek. Heb me ook al (te pletter) gezocht in de ITV app zelf naar de versie.

Reputatie 7
Badge +22

Hij bedoelt daar de versie van de iTV app, niet de versie van Android.

Die KPN ITV softwareversie vindt ik niet op de plek die Dennis noemt.

PiP wordt pas vanaf Android 8 ondersteund.

Vlgs de info daar heb ik Android 10.

Schiet mij maar lek. Heb me ook al (te pletter) gezocht in de ITV app zelf naar de versie.

Open de app @PeterG, ga naar profiel, en dan naar: Hulp & Ondersteuning. Daar moet de versie van de app bij staan. 

AAahhh, hoe simpel kan het zijn… :flushed:

Versie KPN ITV app: Versie 6.6.11.200416

 

Ik zit nu op app en site. Maar waar vind ik in de app Films, Series en Educatief?

Reputatie 7
Badge +22

Ik zit nu op app en site. Maar waar vind ik in de app Films, Series en Educatief?

Klik op kijken:

 

Thanks!! @Dennis Schreve 

Ik neem aan dat versie 6.6.1.1.200416 toch de juiste is voor een Android telefoon? En anders: hoe forceer je een software-update?

Reputatie 7

Ik neem aan dat versie 6.6.1.1.200416 toch de juiste is voor een Android telefoon? En anders: hoe forceer je een software-update?

Via Google Play kan je naar updates zoeken zolang ze nog niet automatisch geïnstalleerd zijn.

Reputatie 7
Badge +22

Thanks!! @Dennis Schreve 

Ik neem aan dat versie 6.6.1.1.200416 toch de juiste is voor een Android telefoon? En anders: hoe forceer je een software-update?

Waarom wil je de update forceren? Je kunt naar Google PlayStore gaan, en dan kijken of er apps van jou geüpdatet moeten worden. En dan zal dat inderdaad de laatste versie zijn van de ITV-app.

Hier de laatste versie:

 

Reputatie 7
Badge +22

Via Google Play kan je naar updates zoeken zolang ze nog niet automatisch geïnstalleerd zijn.

Hoe kan het nou dat jij 423 op het eind hebt, op Google Play Store staat versie 416 op het eind? 

 

Reputatie 7

 

Reputatie 7
Badge +22

Dat is raar! Hoe kan dit? :thinking:

@wjb

Wanneer komt zo’n automatische update? Heb op dit moment (28-4; 12:16) nog versie 6.6.1.1.200416 van de KPN ITV app op de phone. De aankondiging van Paul voor 6.7.0 is alweer van 23 april.

Zit er in de app niet ergens een knop om nieuwe software daarvan te forceren?

12:24 Ach, wie even zoekt op de aanwijzingen van good old wjb die vind. Dus update-knop gevonden in Play Store en app geüpdate.

Hier dus nu versie 6.7.0.200423

@Dennis Schreve

De versie die eindigt op 416 is nog niet de nieuwste. Kijk maar naar het begin, dat is nog 6.6.1 namelijk.
De nieuwste beginnend met 6.7.0 eindigt op 423.

Reputatie 6
Badge +10

iOS update is nu ook uit met pop-up functie.

Hi, 

sinds een aantal dagen werkt casten via de kpn iTV app niet meer bij de commerciële zenders( rtl), Bij NPO kan ik wel normaal casten. Zodra ik begin te casten lijkt de chromecast gaan te zoeken waarna ik het scherm van KPN krijg met de melding klaar om te casten.

kijken op het scherm van mijn iPhone of Samsung tab werkt wel gewoon.

is er misschien iets veranderd aan de instellingen?

Reputatie 7
Badge +25

Hi, 

sinds een aantal dagen werkt casten via de kpn iTV app niet meer bij de commerciële zenders( rtl), Bij NPO kan ik wel normaal casten. Zodra ik begin te casten lijkt de chromecast gaan te zoeken waarna ik het scherm van KPN krijg met de melding klaar om te casten.

kijken op het scherm van mijn iPhone of Samsung tab werkt wel gewoon.

is er misschien iets veranderd aan de instellingen?

Hi, er is niets aangepast wat dat betreft. Hier ook net getest, en hier werkt het wel gewoon. Is er wellicht een update beschikbaar voor de app? Je ervaart dit op beide toestellen begrijp ik? Sinds wanneer ervaar je dit?

Hi, ik ervaar dit op zowel mijn iPhone als op de Samsung tab. Het probleem heb ik afgelopen zondag voor het eerst geconstateerd! Ik heb ook gecheckt of overal de laatste versie software geïnstalleerd is.

Reputatie 7
Badge +25

Heb je de app ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Welke iOS/Android versies heb je? En welk type iPhone/Samsung? Welke Chromecast heb je?

Hi, de app zojuist opnieuw geïnstalleerd.

iOS 13.4.1 in combinatie met iPhone 8

chromecast v1

na het starten van een uitzending op RTL krijg ik onderstaand scherm.

 

Reputatie 7
Badge +22

Valt me op als ik via mijn iPad TV kijk dat het eerst in HD is, en nu kijk ik iets terug van Ziggo Sport NASCAR om: 01:30 uur is het zwaar SD! En ik heb bandbreedte genoeg. 🤔

Reputatie 7

Maar er is helemaal geen verschil tussen HD en SD bij het kijken via de iTV app, alles gaat in dezelfde kwaliteit. 

Reputatie 7
Badge +22

Maar er is helemaal geen verschil tussen HD en SD bij het kijken via de iTV app, alles gaat in dezelfde kwaliteit. 

De tekst is wazig. Het is niet echt scherp. Ik vind dat geen HD kwaliteit, ook al is er geen verschil met SD en HD. 

Reputatie 7

Maar er is helemaal geen verschil tussen HD en SD bij het kijken via de iTV app, alles gaat in dezelfde kwaliteit. 

De tekst is wazig. Het is niet echt scherp. Ik vind dat geen HD kwaliteit, ook al is er geen verschil met SD en HD. 

Dan heeft dat vast en zeker met het bronmateriaal te maken en zal een andere uitzending op hetzelfde kanaal vast weer beter zijn.

Reputatie 7

De nieuwe versie van de iTV app, die vandaag uitgerold is, heeft op mijn Android tablet wat moeite met de banner bovenaan op de startpagina. Deze is niet hoog genoeg waardoor er maar een deel van het beeld getoond wordt.

 

Op mijn Android telefoon ziet het er wel goed uit.

 

Reputatie 7
Badge +25

Ziet er niet zo mooi uit inderdaad. Thanks, ik geef het door!

Reputatie 7
Badge +25

De nieuwe versie van de iTV app, die vandaag uitgerold is, heeft op mijn Android tablet wat moeite met de banner bovenaan op de startpagina. Deze is niet hoog genoeg waardoor er maar een deel van het beeld getoond wordt.

 

Wordt opgelost in eerstvolgende update.