Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Ook niet onbelangrijk:

Cast je direct naar een TV (bij Philips en Sony zit Chromecast erin)

Of gebruik je een losse Chromecast?

Reputatie 7
Badge +25

Ook niet onbelangrijk:

Cast je direct naar een TV (bij Philips en Sony zit Chromecast erin)

Of gebruik je een losse Chromecast?

Maakt volgens mij niet uit. Bij het casten van Terugkijken, is er geen tijdsbalk te zien (iOS), en dus niet te gebruiken om te spoelen. 

Reputatie 7
Badge +25

@Sjoerd-nmgn. Ik heb reactie n.a.v. jouw melding dat er geen ‘progress bar’ is zodra je Terugkijken gebruikt en gaat casten in iOS. Dit wordt herkend, en er wordt aan gewerkt. Ik weet niet wanneer dit is opgelost, maar de developers zijn er in ieder geval van op de hoogte. Bedankt voor het melden, en excuses voor het ongemak. Voor nu dus wat ongemakkelijk met het stoppen met casten, dan spoelen, dan weer casten.

Reputatie 7
Badge +22

@Paul_ ik heb het ook even getest, (iOS) en er staat inderdaad alleen een pauze-knop. Ik mis ook de spoeltoetsen van 30 seconden voor / achteruit. 

 

@Sjoerd-nmgn. Ik heb reactie n.a.v. jouw melding dat er geen ‘progress bar’ is zodra je Terugkijken gebruikt en gaat casten in iOS. Dit wordt herkend, en er wordt aan gewerkt. Ik weet niet wanneer dit is opgelost, maar de developers zijn er in ieder geval van op de hoogte. Bedankt voor het melden, en excuses voor het ongemak. Voor nu dus wat ongemakkelijk met het stoppen met casten, dan spoelen, dan weer casten.

Heel fijn ! Dankjewel Paul ben blij om te lezen dat het een bug betreft.

Reputatie 7

De nieuwe versie van de iTV app, die vandaag uitgerold is, heeft op mijn Android tablet wat moeite met de banner bovenaan op de startpagina. Deze is niet hoog genoeg waardoor er maar een deel van het beeld getoond wordt.

 

Wordt opgelost in eerstvolgende update.

@Paul_, Blijkbaar is het niet gelukt om dit probleem te verhelpen. Ik zie geen verandering in de nieuwste versie van de iTV app.

 

En opnieuw is het niet gelukt om om dit issue te verhelpen. :confounded:

 

Reputatie 7
Badge +25

:sweat: *klimt in de spreekwoordelijke pen om het nogmaals onder de aandacht te brengen.

Reputatie 7
Badge +25

Nieuwe update is beschikbaar voor iOS sinds vandaag: Airplay.

Reputatie 7
Badge +7

@Paul_  Blijkbaar is er ook een update voor de android-versie, want ik heb vanmiddag de app geupdate.

Maar er is nu wel een probleem. Sinds de update van vandaag zie ik in de app vaak niet meer het cast-symbool. Soms wel, maar als ik er dan op klik gebeurt er niets. Jammer want tot nog toe werkte het casten bij mij probleemloos.

Reputatie 7

Nieuwe update is beschikbaar voor iOS sinds vandaag: Airplay.

Ik neem aan dat de Android versie ook Airplay ondersteunt of is dat een rare gedachte?

Reputatie 7
Badge +25

Nieuwe update is beschikbaar voor iOS sinds vandaag: Airplay.

Ik neem aan dat de Android versie ook Airplay ondersteunt of is dat een rare gedachte?

Niet heel raar, maar nee, alleen bij iOS.

@Paul_  Blijkbaar is er ook een update voor de android-versie, want ik heb vanmiddag de app geupdate.

Maar er is nu wel een probleem. Sinds de update van vandaag zie ik in de app vaak niet meer het cast-symbool. Soms wel, maar als ik er dan op klik gebeurt er niets. Jammer want tot nog toe werkte het casten bij mij probleemloos.

Opmerkelijk! Zou je app een keertje opnieuw willen installeren, en het dan een paar dagen in de gaten willen houden? Als dit een bug is dan verwacht ik meer meldingen hierover de komende dagen.

Reputatie 6
Badge +2

Woohoo, AirPlay ondersteuning. Welkom in 2018 KPN. In 2020 heeft de concurrentie ondertussen ook apps voor Apple TV. Neem aan dat we die van KPN in 2022 kunnen verwachten dus?

Reputatie 7
Badge +25

Neem aan dat we die van KPN in 2022 kunnen verwachten dus?

Je weet wat ze zeggen over aannames.

Reputatie 7
Badge +7

 

@Paul_  Blijkbaar is er ook een update voor de android-versie, want ik heb vanmiddag de app geupdate.

Maar er is nu wel een probleem. Sinds de update van vandaag zie ik in de app vaak niet meer het cast-symbool. Soms wel, maar als ik er dan op klik gebeurt er niets. Jammer want tot nog toe werkte het casten bij mij probleemloos.

Opmerkelijk! Zou je app een keertje opnieuw willen installeren, en het dan een paar dagen in de gaten willen houden? Als dit een bug is dan verwacht ik meer meldingen hierover de komende dagen.

@Paul_   Sorry, het was een denkfout van mijn kant...

Na opnieuw installeren, zag ik het cast-symbool nog steeds niet. Toen realiseerde ik mij dat de chromecast niet-aangesloten boven bij de 2e tv lag. En ik was dus in de war met Chrome waarin ik wél (altijd) de cast-mogelijkheid heb naar tv en naar tv-ontvanger.

Geen probleem dus. :grinning:

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_   Sorry, het was een denkfout van mijn kant...

Na opnieuw installeren, zag ik het cast-symbool nog steeds niet. Toen realiseerde ik mij dat de chromecast niet-aangesloten boven bij de 2e tv lag. En ik was dus in de war met Chrome waarin ik wél (altijd) de cast-mogelijkheid heb naar tv en naar tv-ontvanger.

Geen probleem dus. :grinning:

Scheelt weer. :)

Reputatie 6
Badge +2

Neem aan dat we die van KPN in 2022 kunnen verwachten dus?

Je weet wat ze zeggen over aannames.

In ieder geval niets positiefs, dus ziet er niet rooskleurig uit voor KPN.

Reputatie 7
Badge +25

Neem aan dat we die van KPN in 2022 kunnen verwachten dus?

Je weet wat ze zeggen over aannames.

In ieder geval niets positiefs, dus ziet er niet rooskleurig uit voor KPN.

Niks positiefs inderdaad. Een beetje vergelijkbaar met jou.

Reputatie 6
Badge +2

Neem aan dat we die van KPN in 2022 kunnen verwachten dus?

Je weet wat ze zeggen over aannames.

In ieder geval niets positiefs, dus ziet er niet rooskleurig uit voor KPN.

Niks positiefs inderdaad. Een beetje vergelijkbaar met jou.

 

Een beledigende moderator, mag dat zomaar? Geef me dan eens iets om positief over te zijn? Die Hussel abonnement zijn een dramatische achteruitgang, qua Apple TV mogelijkheden lopen jullie mijlenver achter op de concurrentie, en ook qua glasvezel abonnement is het niet echt positief te noemen. Gelukkig heb ik nog oude abonnementen die wel de moeite waard zijn, maar het is een beetje in alle opzichten een achteruitgang bij KPN. En nu beledigend gedrag van KPN medewerkers, zelfs daar moet ik nu minpunten noteren, terwijl dat altijd de sterke kant was van KPN. Goed bezig Paul!

Reputatie 7

En ik was dus in de war met Chrome waarin ik wél (altijd) de cast-mogelijkheid heb naar tv en naar tv-ontvanger.

Alleen YouTube en Netlix kan je naar een TV ontvanger casten en dan niet alleen vanuit chrome maar ook vanaf een Android of iOS apparaat. De iTV app kan je ook rechtstreeks naar een Android televisie casten aangezien deze een ingebouwde Chromecast hebben.

Reputatie 7
Badge +25

Neem aan dat we die van KPN in 2022 kunnen verwachten dus?

Je weet wat ze zeggen over aannames.

In ieder geval niets positiefs, dus ziet er niet rooskleurig uit voor KPN.

Niks positiefs inderdaad. Een beetje vergelijkbaar met jou.

 

Een beledigende moderator, mag dat zomaar? Geef me dan eens iets om positief over te zijn? Die Hussel abonnement zijn een dramatische achteruitgang, qua Apple TV mogelijkheden lopen jullie mijlenver achter op de concurrentie, en ook qua glasvezel abonnement is het niet echt positief te noemen. Gelukkig heb ik nog oude abonnementen die wel de moeite waard zijn, maar het is een beetje in alle opzichten een achteruitgang bij KPN. En nu beledigend gedrag van KPN medewerkers, zelfs daar moet ik nu minpunten noteren, terwijl dat altijd de sterke kant was van KPN. Goed bezig Paul!

Excuses, ik wil je niet beledigen en liet me een beetje gaan. We komen met een langverwachte update met Airplay ondersteuning, en je komt zeer sarcastisch/negatief uit de hoek. 

Reputatie 7
Badge +10

Neem aan dat we die van KPN in 2022 kunnen verwachten dus?

Je weet wat ze zeggen over aannames.

In ieder geval niets positiefs, dus ziet er niet rooskleurig uit voor KPN.

Niks positiefs inderdaad. Een beetje vergelijkbaar met jou.

 

Een beledigende moderator, mag dat zomaar? Geef me dan eens iets om positief over te zijn? Die Hussel abonnement zijn een dramatische achteruitgang, qua Apple TV mogelijkheden lopen jullie mijlenver achter op de concurrentie, en ook qua glasvezel abonnement is het niet echt positief te noemen. Gelukkig heb ik nog oude abonnementen die wel de moeite waard zijn, maar het is een beetje in alle opzichten een achteruitgang bij KPN. En nu beledigend gedrag van KPN medewerkers, zelfs daar moet ik nu minpunten noteren, terwijl dat altijd de sterke kant was van KPN. Goed bezig Paul!


Of Paul beledigend is, het kwam niet op die manier op mij over eigenlijk. Of hij een ‘spiegel’ voor hield, dat wel…. Ik ben ook KPN klant trouwens en heb niets bijzonders nodig van wie dan ook (behalve een werkend ;Chromecast/iTV abonnement en dat doet het  ;-) )
 

Reputatie 6
Badge +2

Neem aan dat we die van KPN in 2022 kunnen verwachten dus?

Je weet wat ze zeggen over aannames.

In ieder geval niets positiefs, dus ziet er niet rooskleurig uit voor KPN.

Niks positiefs inderdaad. Een beetje vergelijkbaar met jou.

 

Een beledigende moderator, mag dat zomaar? Geef me dan eens iets om positief over te zijn? Die Hussel abonnement zijn een dramatische achteruitgang, qua Apple TV mogelijkheden lopen jullie mijlenver achter op de concurrentie, en ook qua glasvezel abonnement is het niet echt positief te noemen. Gelukkig heb ik nog oude abonnementen die wel de moeite waard zijn, maar het is een beetje in alle opzichten een achteruitgang bij KPN. En nu beledigend gedrag van KPN medewerkers, zelfs daar moet ik nu minpunten noteren, terwijl dat altijd de sterke kant was van KPN. Goed bezig Paul!

Excuses, ik wil je niet beledigen en liet me een beetje gaan. We komen met een langverwachte update met Airplay ondersteuning, en je komt zeer sarcastisch/negatief uit de hoek. 

Tja, ik vind die update rijkelijk laat, en als jarenlange KPN klant (25 jaar zo ongeveer) doet het me pijn om te zien hoe het bedrijf achterloopt op de concurrentie. En dat schijnt KPN niet eens te boeien, dat ze zo achterlopen. Dan wil ik ze vooruit schreeuwen, to no avail. 

Reputatie 7

Tja, ik vind die update rijkelijk laat, en als jarenlange KPN klant (25 jaar zo ongeveer) doet het me pijn om te zien hoe het bedrijf achterloopt op de concurrentie. En dat schijnt KPN niet eens te boeien, dat ze zo achterlopen. Dan wil ik ze vooruit schreeuwen, to no avail. 

Ik ben juist blij met het feit dat KPN behoudend is in ontwikkelingen en gedegen kijkt naar de businesscase alvorens ergens geld (ons geld) in te stoppen.

Als de businesscase voor een iTV app voor Apple TV onder de streep rode cijfers laat zien, dan moet je daar dus vooral geen geld in willen steken.

Reputatie 7
Badge +7

En ik was dus in de war met Chrome waarin ik wél (altijd) de cast-mogelijkheid heb naar tv en naar tv-ontvanger.

Alleen YouTube en Netlix kan je naar een TV ontvanger casten en dan niet alleen vanuit chrome maar ook vanaf een Android of iOS apparaat. De iTV app kan je ook rechtstreeks naar een Android televisie casten aangezien deze een ingebouwde Chromecast hebben.

Ja, klopt.

Ben net nog eens op onderzoek uitgegaan. Ben er achtergekomen dat het probleem toch wat anders is dan wat ik dacht. Volgens mij zit het probleem nu in de tv en kan ik daarom niet casten. Zowel niet vanaf youtube als ook niet vanaf de itv-app. Even verder zoeken dus….

Reputatie 7

Ik heb geen problemen met casten naar mijn Sony Android televisie vanuit de iTV app (7.1.0.1).