De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Omdat de itv app nog beta is, zou ik verwachten dat er regelmatig updates komen. In praktijk valt dat tegen. 
Kan kpn hier iets over zeggen ? Ziggo heeft het beter voor elkaar met de app. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Bruinsmm2, welkom! We zijn de Smarttv app constant aan het door ontwikkelen. Wat mis jij concreet? Wat zou je in updates willen zien? Het is niet zo uitgebreid als de itv app en als de mogelijkheden op de tv-ontvanger zelf, maar dat zal niet gaan veranderen.

Reputatie 7

Wat mis jij concreet? 

1) Het terug kunnen kijken van opnames van HD-"Glas" zenders.

Dit mag uiteraard gewoon in de hoogste kwaliteit beschikbaar voor de smart-TV app (HD) maar nu is het helemaal niet mogelijk en dat betekent dat wij ruim 95% van onze opnames niet terug kunnen kijken via de smart-TV app, iTV app en website. 

 

2) Een gids die werkt zonder dat je je het schompes loopt te klikken en scrollen.

Neem de gids van de website over in de smart-TV app want de huidige is RAMPZALIG.

Beste @Marcia_ ,

ik heb het eerder vermeld. De itv app zit nog vol met bugs:

  • ondertiteling werkt niet perfect, zie soms rare uitlijning of ,soms wordt er  bepaalde zin herhaald weergegeven. Ondertiteling wordt uit teletekst gehaald. Heb liever ondertiteling uit dvb signaal.
  • omdat ik slechthorend bent, vind ik jammer dat bij terugkijken geen ondertiteling hebt. Dit probleem zou ik eerst fixen. Is dat mogelijk?
  • als ik de tv aandoet, heb ik geen beeld meer.  Wel ondertiteling en geluid. 
     

dat waren mijn bevindingen. 

Reputatie 7
Badge +30

Wat mis jij concreet? 

1) Het terug kunnen kijken van opnames van HD-"Glas" zenders.

Dit mag uiteraard gewoon in de hoogste kwaliteit beschikbaar voor de smart-TV app (HD) maar nu is het helemaal niet mogelijk en dat betekent dat wij ruim 95% van onze opnames niet terug kunnen kijken via de smart-TV app, iTV app en website. 

 

2) Een gids die werkt zonder dat je je het schompes loopt te klikken en scrollen.

Neem de gids van de website over in de smart-TV app want de huidige is RAMPZALIG.

Ik weet dat deze feedback al bij het itv team ligt, @wjb 😊

Beste @Marcia_ ,

ik heb het eerder vermeld. De itv app zit nog vol met bugs:

  • ondertiteling werkt niet perfect, zie soms rare uitlijning of ,soms wordt er  bepaalde zin herhaald weergegeven. Ondertiteling wordt uit teletekst gehaald. Heb liever ondertiteling uit dvb signaal.
  • omdat ik slechthorend bent, vind ik jammer dat bij terugkijken geen ondertiteling hebt. Dit probleem zou ik eerst fixen. Is dat mogelijk?
  • als ik de tv aandoet, heb ik geen beeld meer.  Wel ondertiteling en geluid. 
     

dat waren mijn bevindingen. 

Ik zie dat dit onder jouw forumnaam de eerste berichten zijn, @Bruinsmm2. Heb jij een ander account gehad? Van al deze punten weet ik dat de feedback ook bij het betreffende team ligt. Dan is het inderdaad een goede vraag wanneer dat geïmplementeerd gaat worden. Daar durf ik echter geen antwoord op te geven. Zodra er nieuwe updates komen, worden wij hier direct in meegenomen en plaatsen we de informatie in dit topic. Ik kan je alleen adviseren dat in de gaten te houden!

@Marcia_ 

Klopt ik heb een nieuwe account, omdat ik problemen had met het oude account. Op advies van KPN heb ik een nieuwe aangemaakt. Met het oude account kan ik de app MijnKPN niet gebruiken. Gaf steeds foutmledingen.

Wanneer gaat de kwaliteit eens omhoog naar 4k in de itv app?

Wanneer gaat de kwaliteit eens omhoog naar 4k in de itv app?

Hallo @Johans8w92 , als er ook reguliere 4K-uitzendingen zijn denk ik, maar die bestaan nog niet in NL.

 

@Johans8w92. Zender espn wordt wel in 4k uitgezonden. 

Reputatie 7

@Johans8w92. Zender espn wordt wel in 4k uitgezonden. 

Nee, de ESPN zender is geen 4K. De zender zit wel in het "4K" pakket maar dat komt omdat het een 1080p HD-HDR signaal betreft die alleen m.b.v. hevc (h.265 compressie) beschikbaar gesteld wordt en daarvoor is een "4K" ontvanger nodig.

Via de smart-TV app wordt de gewone HD variant van de zender aangeboden en die is nog minder van kwaliteit dan de gewone HD variant via een TV ontvanger.

Android TV app werkt heel aardig. Kleine ergernis nog. Je kunt niet snel de overlay weghalen als je een zender kijkt. Als je op ‘terug’ knop drukt dan sluit meteen de hele stream af. Ipv alleen het menu met play/pause/voortgangs balk.

 

Alle andere video apps (Youtube, Netflix, Ziggo) doen dit wel goed (1x terug is overlay sluiten, 2x terug is stream sluiten). Kan dit aangepast worden? Thanks.

Als je de Ziggo app gewent bent is de KPN variant best vervelend, lees minder handig.

Terugkijken is omslachtiger, er zijn wel favorieten  mogelijk, maar deze mogen we niet naar onze eigen voorkeur indelen.

Ook het op de TV ontvanger kunnen wisselen van zender via de app is best lekker.

De Glashart Media app in combinatie met de Amino had die optie al rond 2015, jammer dat KPN die 'betere ' optie die we bij Telfort hadden niet heeft overgenomen. 

Wat dat betreft zijn er genoeg verbeter punten.

 

Bij het filter zou naast geen kinderfilms de optie geen huur films wel een pluspunt zijn, of zijn er geen 'gratis' films zonder het pluspakket?

Reputatie 7
Badge +20

Bij het filter zou naast geen kinderfilms de optie geen huur films wel een pluspunt zijn, of zijn er geen 'gratis' films zonder het pluspakket?

Dit laatste klopt: als je geen gebruik maakt van het Pluspakket, zijn er alleen films te huur. De gratis te bekijken films zijn een onderdeel van het Pluspakket 🙂

Hallo, jullie maken nu een aanname dat ik perse alle mogelijkheden wil benutten. Dat het kan, wil niet meteen zeggen dat ik het nodig heb. Ik wil zo min mogelijk kabels, afstandsbedieningen en gedoe. Opnemen van programma’s heb ik nooit gedaan. Ook geen behoefte aan. Als ik wat wil terug kijken doe ik dat via NPO plus. Apps zitten in de TV.

Ik heb KPN alleen maar nodig om tv signaal door te geven..meer niet. De rest: Netflix, YouTube, films huren, de hele mikmak regel ik wel zelf. De beeldkwaliteit van lineaire tv via de app kan ik mee leven. Weegt voor mij niet op tegen de een extra kastje. 

Waarom ben je voorstander van extra gedoe? Ik snap dat niet! Heb je al eens geprobeerd zonder set-top box te kijken..dat is een bevrijding ;-) 

Stel je eens voor wanneer de app verder wordt ontwikkeld. Kijk naar wat de Apple TV app, of de Disney+ voor beeld en geluid biedt: 4K HDR, dolby atmos. Er is tegenwoordig geen enkele reden om daarvoor een extra kastje naast je tv te zetten (tenzij het jaar 1999 is). 

Ik kijk uit naar de verdere ontwikkelingen van de app. 

 

 

 

 

Badge +12

Hebben meer mensen gisteren via de app gekeken en hoe was de ervaring? Ik kijk via de app op een (nieuwe) Android TV onder de veranda. Normaliter is dat goed (genoeg) maar gisteren was het ellende. Geluid prima maar beeld haperde als een gek. Alsof ik naar 4fps zat te kijken. Meer mensen last van gehad? Anders ga ik de app nog maar eens opnieuw installeren. 

Hebben meer mensen gisteren via de app gekeken en hoe was de ervaring? Ik kijk via de app op een (nieuwe) Android TV onder de veranda. Normaliter is dat goed (genoeg) maar gisteren was het ellende. Geluid prima maar beeld haperde als een gek. Alsof ik naar 4fps zat te kijken. Meer mensen last van gehad? Anders ga ik de app nog maar eens opnieuw installeren. 

Probleem zit hem in de app van kpn 

Dit probleem is er al een lange tijd 

Gebruik de Chromecast functie van je tv dat werkt redelijk 

De kpn itv app voor Android tv is niet te gebruiken 

Veel schokken in beeld 

 

De app heeft officieel ook nog steeds de bèta status.

 

De app heeft officieel ook nog steeds de bèta status.

 

Een beta (test versie) hoort op basis niveau goed te werken. 

Inmiddels zijn er al veel updates geweest 

 

 

Reputatie 7

De app heeft officieel ook nog steeds de bèta status.

Ik ken maar één app die na jaren nog steeds de bèta status niet ontgroeit is. 😖

De app heeft officieel ook nog steeds de bèta status.

Ik ken maar één app die na jaren nog steeds de bèta status niet ontgroeit is. 😖

En wie zegt dat het een beta is 

Staat er bij mij niet meer bij i.i.g. 

Ik zeg niet dat het daarom goed werkt het werkt waardeloos 

Reputatie 7

En wie zegt dat het een beta is 

Dat zegt kpn zelf.

Bron

En wie zegt dat het een beta is 

Dat zegt kpn zelf.

Bron

Klopt dat wel dan ik had er beta bij staan in de app 

Dat staat er nu niet meer na de vele updates 

 

@wjb @JanD 

Beta of niet dat de kpn Android tv app minder beeldkwaliteit heeft en minder functies heeft als de tv ontvanger zelf oke 

Maar daarom moet zo,n app wel vloeiende beelden door geven en dat is nu het punt 

 

Badge +12

@wjb @JanD 

Beta of niet dat de kpn Android tv app minder beeldkwaliteit heeft en minder functies heeft als de tv ontvanger zelf oke 

Maar daarom moet zo,n app wel vloeiende beelden door geven en dat is nu het punt 

 

Eens. En die haperingen waar ik het over had heb ik normaliter niet. Ook al is het maar voor de 3e tv en heb ik hiervoor bewust geen ontvanger ingezet, het zou wel soepel moeten draaien. Een beta zou geleidelijk beter moeten worden. Daar merk ik op dit moment niets van...integendeel 😅

Hoe zit het met het geluid 5.1 of gewoon stereo 2.0??

Reageer