KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Reputatie 7
Badge +30

 

​​​​​​De uitrol van het nieuwe menu is voltooid. Dat wil zeggen, alle klanten hebben nu dit nieuwe menu. Dat betekent ook dat we geen onderscheid meer hoeven te maken tussen klanten, en dat softwareupdates van de tv ontvanger weer voor iedereen gelden. Daarom is er een nieuw topic beschikbaar waarin wij berichten plaatsen als er nieuwe software komt, en waar je feedback en vragen kwijt kunt. Dat topic is deze:  

​​​​​​Inmiddels is de eerste algemene update daarin ook met succes voltooid wat betekent dat we dit topic hier nu sluiten. Heel erg bedankt aan eenieder die in het afgelopen jaar hier zijn feedback heeft gegeven, dat is voor ons van onschatbare waarde. Blijf dan ook vooral feedback geven, in het nieuwe topic :)

​​​​

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu (juni 2020) echter van start met de grote uitrol.
 

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer NMC8.0.118_1. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Deze ontvangers zijn per april 2021 uitgefaseerd. 

 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update naar het nieuwe menu wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol van het nieuwe menu bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) beginnen we in mei 2021 met de uitrol van het nieuwe menu. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. .

Er is de afgelopen tijd hard gewerkt om de software zo te maken dat deze ook goed functioneert op de 1853. Omdat dit natuurlijk wel een ouder model ontvanger is zijn er een paar dingen die op de 1853 niet beschikbaar zullen zijn die in de nieuwere modellen wel beschikbaar zijn. Het gaat dan om:

  • De carrousel overzichten waarbij je in de On Demand onderdelen filmposters ziet zijn niet beschikbaar. Deze onderdelen zijn alleen als lijst te bekijken.
  • Uitgelicht ontbreekt in het menu.
  • Gids en Terugkijken zijn in het menu nog twee items, zoals dit in het oude menu ook zo is. De optie Terugkijken opent dan de Gids, maar in verticale view.
  • Daarnaast is er nog een aanvullende gidsweergave beschikbaar: Simpel. Dit is een eenvoudigere weergave met een betere performance.

 

Op 11 mei gaan we een eerste pilot doen waarbij een kleinere groep klanten met 1853's het nieuwe menu krijgt. Het versienummer van deze software is NMC8.0.118_1 & HTML 4.121.201. Dat is dus een andere HTML versie dan de software die we voor de overige ontvangers sinds deze week uitrollen (dat is 4.120.209).

Daarna kijken we hoe het gaat met die klanten, en als dat allemaal goed loopt dan is de planning voor de rest van de uitrol 25 mei t/m 9 juni. Als dingen toch nog veranderen qua datum dan laten we dit hier in het topic weten.

 

Aanvullende updates voor mensen die het nieuwe menu al hebben

Tussentijds worden er regelmatig kleinere updates uitgerold die problemen oplossen of een functie toevoegen/herstellen. Deze updates vermelden we in het topic. Maar omdat het topic veel verkeer ziet, vallen die berichten ook makkelijk weg. Vandaar dat we ze nu hier ook even toevoegen.

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

 

14 t/m 18 juni: HTML 4.122.212

Gelijk aan HTML 4.122.211 alleen laden er minder categorieën tegelijk in bij Sport om de netwerkbelasting te verlagen. Plus aanvullende verbeteringen op het tv platform zelf.

Alle eerdere, kleinere, updates op een rijtje. Klik op Toon Inhoud 

25 mei t/m 11 juni: HTML 4.122.211

Hierin wijzen we de klanten nog een keertje op de sportzomer door een rode notificatiestip bij de menu-optie Sport en bij instellingen voor het kunnen kiezen van donkere kleurmodus met oranje contrastkleur.

Verder:

  • Zoeken kijkt nu ook in je opnames
  • Bij series in de gids vind je in de informatie pop-up nu ook een tabje met Meer afleveringen. Hier staan alle overige afleveringen (van hetzelfde seizoen) die in de gids aanwezig zijn.
  • In de gids, bij programma's die op dat moment worden uitgezonden, vindt je een nieuwe LIVE-indicator bij de programma informatie bovenaan het scherm
  • Als je live tv pauzeert is de blauwe knop nu ook te gebruiken om 5 minuten mee te springen
  • Daarnaast wat onder water verbeteringen

17 mei t/m 8 juni: NMC 8.0.121_2.

Hier zitten geen hele spannende dingen in. Alleen een nieuwe softwareversie voor de afstandsbediening van de 5202 (versie 0162.01.08) die onder andere een bug herstelt met toetsaanslagen die herhalen. En verder zijn het alleen wat onder water veranderingen waar je als klant niets van merkt.

 

4 t/m 13 mei: HTML 4.120.209

  • Zoeken heeft een ander uiterlijk gekregen dat past bij de rest van het menu. Ook is de performance van het zoeken verbeterd (sneller).
  • Vanwege de komende sportzomer hebben we een verbeterde Sportomgeving, die qua uiterlijk past bij de overige On Demand onderdelen. Je vindt deze via Menu > Sport. Je vindt hier alle beschikbare sportuitzendingen zowel binnen je pakket, als los huurbare wedstrijden. Ook hebben we een aanvullende kleurmodus beschikbaar. Via Menu > Instellingen > TV Menu kun je nu kiezen voor Oranje. Dit geeft je het dark mode zwart/donkergrijze menu maar dan met oranje highlights.
  • Notificatie op het scherm als de batterijen bijna leeg zijn (alleen voor de nieuwere afstandsbedieningen)
  • Op de 5202 ontvanger: onder Menu > Instellingen > Informatie wordt nu ook de softwareversie van de afstandsbediening getoond
  • Andere, kleinere, bug fixes en verbeteringen

13 april t/m 4 mei: NMC 8.0.118_1 

Dit heeft niet echt dingen waar je wat van merkt. Het doet voorbereidend werk voor een latere HTML update.  Deze update vereist een herstart van de ontvanger.

 

13 t/m 22 april: HTML 4.119.205

  • Nieuw: aparte sectie voor 4K films in het Plus Pakket als de klant ook het 4K pakket heeft.
  • Eenmalige schermnotificatie om klanten te wijzen dat Films op TV ook in het Films menuonderdeel staan
  • Fix voor het probleem dat sommige instellingen (zoals dark mode) verloren konden gaan na herstart
  • Aantal fixes rondom herinneringen.
  • Bij plannen van serie opname word dit nu ook expliciet vermeld in de notificatie dat je een echt een serie hebt gepland en niet 1 aflevering

     

  • Nieuwe detailpagina’s bij programma's met een betere performance

  • Systeemverbeteringen in het platform om overbelasting te voorkomen bij herinneringen
  • Verbetering in de instellingenpagina's over afstandsbediening
  • Een aantal kleine verbeteringen / bug fixes

23 maart t/m 1 april: HTML  4.117.211

  • VIP5202: nieuwe optie onder Menu > Instellingen > Stand-by 'Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang’. Dit zorgt ervoor dat automatisch de juiste poort op de tv wordt gekozen als de ontvanger uit stand-by komt zodat je dit niet handmatig hoeft te wijzigen. Dit werkt met het HDMI-CEC protocol. Omdat niet alle tv's dit protocol (goed) ondersteunen staat deze optie niet standaard aan. Wil je hier gebruik van maken moet je dit zelf aanzetten.
  • 2260/2952: verbetering in de navigatie in de carrousels, zoals in Films en Series.
  • Bug fix rondom het instellen van een herinnering.
  • Beter scanbare QR-code voor Home Cinema Set bij Instellingen > Afstandsbediening.
  • Bug fix voor het schalen van het live tv beeld bij het openen van de verticale Gids.
  • Bug fix bij het spoelen in een opname van een programma dat nog live wordt uitgezonden.
  • De lijst met tips is geactualiseerd.
  • Kleinere bug fixes / changes

9 maart t/m 2 april: NMC 8.0.116_2

  • Oplossing voor het regelmatig opnieuw moeten inloggen bij Netflix op de ontvanger. Dit is al wat langer lopend probleem waar we nu, met hulp van Netflix, een oplossing voor hebben kunnen vinden. 
  • Verbetering in de tekst van de verbinding-met-zender-verbroken foutmelding (stb-nmc-400)

2 t/m 16 maart: HTML 4.116.208

  • Aanvullende verbeteringen in de snelheid. Specifiek in het laden van de verticale gids en het laden van de opnamelijst. 
  • Seizoen- en afleveringsnummers worden getoond bij de afleveringen van een serie in de pop-up met detailinformatie die je krijgt als je op OK drukt. Heb je ingesteld dat je direct naar de uitzending gaat met OK dan zie je deze pop-up niet.
  • Onder Menu > Series > Meer Series werkt de rode knop weer om direct het pakket te kunnen bestellen waar de desbetreffende serie bij hoort. 
  • De afbeeldingen bij Films en Series zijn (deels) vernieuwd.
  • Voor de 5202: de QR-code in het menu voor het koppelen van de afstandsbediening is verbeterd zodat hij beter te scannen is.
  • Aanvullende kleinere bug fixes

16 t/m 25 februari:  HTML 4.115.205.

  • Informatie in het Menu (onder de optie afstandsbediening) over hoe je de afstandsbediening moet koppelen. Dit is er al voor de ZTE 8001 en de Arris 5202 en voegen we hiermee toe aan de HMB 2260 en de Arris 2952.
  • Verhelpen van de bug dat teletekst in eerste instantie niet goed wordt weergegeven als je teletekst opent terwijl de infobalk nog zichtbaar is. 
  • Verbeteringen rondom het ophalen van de opnamelijst. Wat kon gebeuren was dat je een vastloper en/of foutmelding te zien kreeg als ons platform een storing had terwijl je je opnamelijst opent. Dat proces is geoptimaliseerd waardoor dit een stuk minder voorkomt. Ook was het laden van de opnamelijst soms wat trager omdat hij tegelijkertijd ook je voortgangsinformatie ophaalde. Dit is nu apart, eerst de lijst, dan de voortgangsinformatie. Waardoor je kan merken dat je lijst dus sneller te zien is dan voorheen. 

2 t/m 23 februari 2021: HTML 4.114.213 (2 t/m 11) & NMC 8.0.113_2 (2 t/m 23)

  • Verdere verbeteringen in de snelheid van het menu. Specifiek voor de (horizontale) gids zit er een verbetering in de opbouw van de verschillende onderdelen van de gids zodat het geheel vloeiender loopt. 
  • Onder water aanpassingen in de communicatie tussen ontvanger en tv platform om storingen op het platform te voorkomen.
  • Specifiek voor de HMB2260: mogelijkheid om energiespaarstand aan te zetten (via Instellingen > Stand-by)
  • Mijn Pakketten geeft nu een melding als je onder bewind staat en dus niet zelf zenderpakketten mag aanzetten.
  • Aanvullende kleine verbeteringen/bugfixes

 7 t/m 21 januari 2021:  HTML 4.113.201 (afgerond 16-1) & NMC 8.0.112_1 / 1901 (afgerond 21-1) 

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren. ​​​​​​
  • De NMC update vervangt alleen de beveiligingscertificaten en heeft geen functioneel effect. Arcadyan 2260 en de Arris 2952 krijgen versienummer 8.0112_1901. Voor overige types is het 8.0112_1.

 

10 december 2020: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11 december

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.

2 & 3 december 2020: NMC release 8.0.110_1901

  • Oplossing voor het spontaan herstarten van de ontvanger

26 november 2020: HTML release 4.110.207

  • Overal vervangen van het woord betaalcode door pincode
  • Aanpassingen in de teksten van verschillende foutcodes

7-24 november 2020: NMC release 8.0.109_2

  • Probleem dat kanaalnummer soms niet zichtbaar was op het display van de Arcadyan 2260, Arris 2952 of ZTE 8001 is verholpen.
  • Tekst van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.
  • Sommige nieuw geleverde Arris 5202's hadden Deep Sleep standaard aan staan. Dit is verholpen zodat het nu standaard uit staat.

12 november 2020: HTML release 4.109.212

  • Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 
  • De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeld te zien. Dat is nu niet meer zo.

29 oktober 2020: HTML release 4.108.208

  • Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre.
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie.
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger.

 

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat de verschillende onderdelen in het menu doen, en hoe dit (soms) anders werkt dan nu lees je hieronder. Klik op de subtitels om naar de reactie te gaan waarin dit wordt beschreven en uitgelegd.

Het nieuwe menu

 

Veel gestelde vragen

 

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Hoe moet ik teletekstondertiteling van een opname/Terugkijken uitzetten zonder de opname/Terugkijken ook te stoppen?

Je kunt de teletekstondertiteling uitzetten door 2x op de teletekstknop te drukken. Dit werkt op dit moment alleen voor de Arris 5202. Na 12 augustus werkt dit ook voor de andere modellen. 

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer standaard bij het nieuwe menu. Je kunt dit heractiveren via Menu > Instellingen > TV Menu mits je minimaal softwareversie 8.0.107_1 hebt.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code  zowel als pin- als betaalcode 

Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.

 

Eindupdate: 27/07/2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 2

Heb juist een melding bij radar tv gemaakt met verwijzing naar deze topic.

Reputatie 3

Beste kpn,

 

 Nogmaals een klacht ingediend  want helaas de chat bevat allemaal mensen die geen ruk kunnen. 

Draai svp de update terug naar de versie de wel goed werkte! Of kom met een andere oplossing. 

Deze fuckup heeft nu wel lang genoeg geduurd.

 

Tweede puntje, waarom moet ik op tvtotaal lezen dat jullie dit jaar geen ruk voor ons gaan doen??? Wat dachten jullie van een directe mededeling naar jullie gedupeerde klanten voordat jullie uiting naar buiten doen!

 

 

Badge +19

Als het zo makkelijk op te lossen was dan deden ze het wel. Typisch iets van de beste stuurlui...

Reputatie 1

Goedendag,

sinds de update is de reactie tijd tussen het kiezen van een zender in de gids naar de daadwerkelijke uitzending erg traag en zelfs irritant.

Ik heb bij instellingen zitten kijken e.e.a. veranderd zonder resultaat.

Is de software misschien te ruim bemeten voor het geheugen van de tv box????
Ook na het selecteren van uitzending terug kijken gaat niet goed, het begint als de uitzending al 5 minuten aan de gang is.

Hopelijk kan dit snel opgelost worden want nogmaals, het is zeer irritant.

Vriendelijke groet,


DJ van Dijk

Beste KPN, ook wij willen ons aansluiten bij de hier al veel gegeven kritiek op het zeer trage nieuwe menu. Ik was op zoek naar een oplossing en lees nu dat het blijkbaar een wijdverspreid issue is. Het is niet te doen, soms moet er meer dan 10 sec worden gewacht. Draai de update terug, of voorzie ons van de juiste apparatuur die het nieuwe menu wel kan handelen.

Als het zo makkelijk op te lossen was dan deden ze het wel. Typisch iets van de beste stuurlui...

Maar de uitdrukking ,,ELKE VERANDERING IS NOG GEEN VERBETERING’’ is hier wel heel erg toepasselijk , wat ook wel bewezen is met de up-date van het programma.

Het is de KPN gewoon boven het hoofd gegroeid .

 

Ik heb de laatste tijd ook veel blokjes in het beeld, ongeacht welke zender.

 

Badge +12

Dit "wij van wc-eend"- onderzoek toont aan dat het maar een heel klein gedeelte van de klanten betreft..en voornamelijk ouderen want die gebruiken de gids.

Jullie klagen allemaal wel maar het valt dus allemaal heel erg mee.  

 

Ik wordt langzamerhand ook horendol van dat nieuwe menu. Wat is het verschrikkelijk traag. Merk al aan mezelf dat ik wat meer opensta naar andere aanbieders. Tevens heb ik af en toe dat het beeld bevriest en ik de melding krijg om even over te schakelen naar een andere zender en daarna weer terug. Erg irritant. Krijg steeds minder geduld en hoop dus ook dat KPN hier wat aan doet. Het is mij veel te stil daar. Hoor bijna niets over deze klachten en al zeker geen oplossingen... 
KPN DOE ER WAT AAN…...

Reputatie 1

Dit "wij van wc-eend"- onderzoek toont aan dat het maar een heel klein gedeelte van de klanten betreft..en voornamelijk ouderen want die gebruiken de gids.

Jullie klagen allemaal wel maar het valt dus allemaal heel erg mee.  

 

Wat een onzin kraam jij uit!
Betaal er grof geld voor en voordat de update was uitgevoerd ging het schakelen van menu of gids snel.
Dus de klanten van Kpn zien graag een oplossing en dat is terecht.

Fijne dag verder.

Badge +12

Dit "wij van wc-eend"- onderzoek toont aan dat het maar een heel klein gedeelte van de klanten betreft..en voornamelijk ouderen want die gebruiken de gids.

Jullie klagen allemaal wel maar het valt dus allemaal heel erg mee.  

 

Wat een onzin kraam jij uit!
Betaal er grof geld voor en voordat de update was uitgevoerd ging het schakelen van menu of gids snel.
Dus de klanten van Kpn zien graag een oplossing en dat is terecht.

Fijne dag verder.

Relax...dit heet cynisme...😉

 

Dit "wij van wc-eend"- onderzoek toont aan dat het maar een heel klein gedeelte van de klanten betreft..en voornamelijk ouderen want die gebruiken de gids.

Jullie klagen allemaal wel maar het valt dus allemaal heel erg mee.  

 

Waar slaat dit op

Dat jij misschien de 4k ontvanger hebt

En geen last hebt heb je geluk 

Wij met een 2260 

Na het spontaan uitvallen tijdens een uitzending (opgelost) 

Nu een traag menu knop van afstandsbediening in drukken 

Na een paar sec. Later gebeurt er wat 

Laden gids 6 a 10 sec. 

Echt niet leuk meer 

 

Badge +12

Dit "wij van wc-eend"- onderzoek toont aan dat het maar een heel klein gedeelte van de klanten betreft..en voornamelijk ouderen want die gebruiken de gids.

Jullie klagen allemaal wel maar het valt dus allemaal heel erg mee.  

 

Waar slaat dit op

Dat jij misschien de 4k ontvanger hebt

En geen last hebt heb je geluk 

Wij met een 2260 

Na het spontaan uitvallen tijdens een uitzending (opgelost) 

Nu een traag menu knop van afstandsbediening in drukken 

Na een paar sec. Later gebeurt er wat 

Laden gids 6 a 10 sec. 

Echt niet leuk meer 

 

Jongens kom op...ik.maak een grapje. Vandaar dat ik refereer naar "wij van WC-eend"..

Een onderzoek wat KPN zelf uitvoert in deze situatie heeft totaal geen waarde. 

Ik zal met volgende keer bijzetten dat ik een grapje maak (want dat was het...)

@SledgehammerNL

Wat een leuke grap zeg 

 

Badge +12

@SledgehammerNL

Wat een leuke grap zeg 

 

Dank je. En gezien de vele korte lontjes en gebrek aan humor zal ik die dan ook niet meer maken 😉

Neemt niet weg dat ik het probleem zeer ernstig vind en dat KPN zich totaal belachelijk maakt. 

Wij hebben glasvezel interactieve tv, internet, vastbellen pakket ed. Wij waren eerst abonnee bij Telfort.

Bij Telfort nooit geen problemen gehad al die jaren. Nu dochteronderneming, Telfort overgenomen is door KPN zijn wij in kwaliteit van internet en vooral TV ontvangst erop achteruit gegaan.

Internet wordt de verbinding soms verbroken. Alle modems moeten dan opnieuw worden gereset in de hoop dat alles weer een bepaalde tijd weer functioneel blijft.

Tv zenders worden zo nu en dan onderbroken omdat er een up-date kennelijk moet plaatsvinden, zonder dat wij hierop invloed kunnen uit oefenen. Ook valt soms het geluid weg als wij van tv kanaal veranderen of zelfs de tv inschakelen.  (Modem moet dan weer gereset worden)  Dit gebeurd naar onze mening veel te vaak. Schakelen naar zenders en opbouw van de digitale tv-gids duurt veel te lang, soms wel meer dan 3 tot 5 seconden. (Nog nooit eerder meegemaakt bij onze “oude” provider,Telfort) Deze vertraging wordt eigenlijk de laatste tijd steeds iets groter, ongeacht het tijdstip. Opgemelde problemen vinden plaats op al onze drie stuks modems en tv's. Bijzonder irritant en hadden wij niet verwacht van een bedrijf als de KPN dat men dergelijke zwakke kwaliteit aan haar abonnee's levert, zonder dat we merken dat dit wordt opgelost en men kennelijk dit probleem op z'n beloop laat!

Hopelijk dat dit bericht en die van al de overige abonnee's die geklaagd hebben eens daadwerkelijk doorgegeven wordt aan de juiste personen binnen KPN opdat alle problemen worden opgelost en dat hiervan melding wordt gemaakt bij berichten in het menu van  de tv!

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 1

Ik zou de tip van pietheingrun proberen. Via instellingen-systeem-software updaten. Scheelt bij mij aanzienlijk in erfenis

 

Reputatie 1

Erfenis is ergenis natuurlijk  

Reputatie 7
Badge +20

@willonline welke ontvangers heb je nu? Als je nog een Motorola 1853 of 1963 hebt kan je deze omruilen via de servicetool

 

Verder wordt er gewerkt aan een nieuwe update. Wanneer deze precies komt is nu helaas nog niet bekend. 

Reputatie 2

Nu was ik al bezig om mijn mailadres om te zetten naar een algemene om makkelijker over te stappen.

Hier heb ik hetzelfde in gang gezet.

Reputatie 1

Waar blijft het antwoord van KPN op mijn vraag? 

Wanneer kunnen we deze zgn. versnellingsupdate verwachten?

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou de tip van pietheingrun proberen. Via instellingen-systeem-software updaten. Scheelt bij mij aanzienlijk in erfenis

 

Okeee?! Jouw tip heb ik hier gedaan. Ik zat op 10 tot 12 respons tijd van de gids. Nu instant, minder dan een seconde voor de gids opent en sluit.

Reputatie 1

Wat een wan prestatie die nieuwe release!

Inderdaad KPN onwaardig.

Het enige wapen dat je als klant hebt is WEGWEZEN!

Dit gedrag is totale minachting van de klant en het wordt tijd dat ze daar bij KPN iets aan doen.

Reputatie 5
Badge +3

@SledgehammerNL

Wat een leuke grap zeg 

 

Dank je. En gezien de vele korte lontjes en gebrek aan humor zal ik die dan ook niet meer maken 😉

Neemt niet weg dat ik het probleem zeer ernstig vind en dat KPN zich totaal belachelijk maakt. 

Ik snapte hem in 1x hoor….en ik vind hem leuk

idd een onderzoek intern houden is nooit onafhankelijk

Na verplichte overstap van Telfort naar KPN super traag menu. Ook op de tablet niet vooruit te branden.

Oude telfort app werkt gelukkig nog. Hier betaal ik dus wel extra voor.

Inderdaad maar eens kijken wat een alternatief is. Anders Ziggo maar weer aanvragen. PFFFFFFF