KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Reputatie 7
Badge +30

 

​​​​​​De uitrol van het nieuwe menu is voltooid. Dat wil zeggen, alle klanten hebben nu dit nieuwe menu. Dat betekent ook dat we geen onderscheid meer hoeven te maken tussen klanten, en dat softwareupdates van de tv ontvanger weer voor iedereen gelden. Daarom is er een nieuw topic beschikbaar waarin wij berichten plaatsen als er nieuwe software komt, en waar je feedback en vragen kwijt kunt. Dat topic is deze:  

​​​​​​Inmiddels is de eerste algemene update daarin ook met succes voltooid wat betekent dat we dit topic hier nu sluiten. Heel erg bedankt aan eenieder die in het afgelopen jaar hier zijn feedback heeft gegeven, dat is voor ons van onschatbare waarde. Blijf dan ook vooral feedback geven, in het nieuwe topic :)

​​​​

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu (juni 2020) echter van start met de grote uitrol.
 

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer NMC8.0.118_1. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Deze ontvangers zijn per april 2021 uitgefaseerd. 

 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update naar het nieuwe menu wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol van het nieuwe menu bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) beginnen we in mei 2021 met de uitrol van het nieuwe menu. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. .

Er is de afgelopen tijd hard gewerkt om de software zo te maken dat deze ook goed functioneert op de 1853. Omdat dit natuurlijk wel een ouder model ontvanger is zijn er een paar dingen die op de 1853 niet beschikbaar zullen zijn die in de nieuwere modellen wel beschikbaar zijn. Het gaat dan om:

  • De carrousel overzichten waarbij je in de On Demand onderdelen filmposters ziet zijn niet beschikbaar. Deze onderdelen zijn alleen als lijst te bekijken.
  • Uitgelicht ontbreekt in het menu.
  • Gids en Terugkijken zijn in het menu nog twee items, zoals dit in het oude menu ook zo is. De optie Terugkijken opent dan de Gids, maar in verticale view.
  • Daarnaast is er nog een aanvullende gidsweergave beschikbaar: Simpel. Dit is een eenvoudigere weergave met een betere performance.

 

Op 11 mei gaan we een eerste pilot doen waarbij een kleinere groep klanten met 1853's het nieuwe menu krijgt. Het versienummer van deze software is NMC8.0.118_1 & HTML 4.121.201. Dat is dus een andere HTML versie dan de software die we voor de overige ontvangers sinds deze week uitrollen (dat is 4.120.209).

Daarna kijken we hoe het gaat met die klanten, en als dat allemaal goed loopt dan is de planning voor de rest van de uitrol 25 mei t/m 9 juni. Als dingen toch nog veranderen qua datum dan laten we dit hier in het topic weten.

 

Aanvullende updates voor mensen die het nieuwe menu al hebben

Tussentijds worden er regelmatig kleinere updates uitgerold die problemen oplossen of een functie toevoegen/herstellen. Deze updates vermelden we in het topic. Maar omdat het topic veel verkeer ziet, vallen die berichten ook makkelijk weg. Vandaar dat we ze nu hier ook even toevoegen.

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

 

14 t/m 18 juni: HTML 4.122.212

Gelijk aan HTML 4.122.211 alleen laden er minder categorieën tegelijk in bij Sport om de netwerkbelasting te verlagen. Plus aanvullende verbeteringen op het tv platform zelf.

Alle eerdere, kleinere, updates op een rijtje. Klik op Toon Inhoud 

25 mei t/m 11 juni: HTML 4.122.211

Hierin wijzen we de klanten nog een keertje op de sportzomer door een rode notificatiestip bij de menu-optie Sport en bij instellingen voor het kunnen kiezen van donkere kleurmodus met oranje contrastkleur.

Verder:

  • Zoeken kijkt nu ook in je opnames
  • Bij series in de gids vind je in de informatie pop-up nu ook een tabje met Meer afleveringen. Hier staan alle overige afleveringen (van hetzelfde seizoen) die in de gids aanwezig zijn.
  • In de gids, bij programma's die op dat moment worden uitgezonden, vindt je een nieuwe LIVE-indicator bij de programma informatie bovenaan het scherm
  • Als je live tv pauzeert is de blauwe knop nu ook te gebruiken om 5 minuten mee te springen
  • Daarnaast wat onder water verbeteringen

17 mei t/m 8 juni: NMC 8.0.121_2.

Hier zitten geen hele spannende dingen in. Alleen een nieuwe softwareversie voor de afstandsbediening van de 5202 (versie 0162.01.08) die onder andere een bug herstelt met toetsaanslagen die herhalen. En verder zijn het alleen wat onder water veranderingen waar je als klant niets van merkt.

 

4 t/m 13 mei: HTML 4.120.209

  • Zoeken heeft een ander uiterlijk gekregen dat past bij de rest van het menu. Ook is de performance van het zoeken verbeterd (sneller).
  • Vanwege de komende sportzomer hebben we een verbeterde Sportomgeving, die qua uiterlijk past bij de overige On Demand onderdelen. Je vindt deze via Menu > Sport. Je vindt hier alle beschikbare sportuitzendingen zowel binnen je pakket, als los huurbare wedstrijden. Ook hebben we een aanvullende kleurmodus beschikbaar. Via Menu > Instellingen > TV Menu kun je nu kiezen voor Oranje. Dit geeft je het dark mode zwart/donkergrijze menu maar dan met oranje highlights.
  • Notificatie op het scherm als de batterijen bijna leeg zijn (alleen voor de nieuwere afstandsbedieningen)
  • Op de 5202 ontvanger: onder Menu > Instellingen > Informatie wordt nu ook de softwareversie van de afstandsbediening getoond
  • Andere, kleinere, bug fixes en verbeteringen

13 april t/m 4 mei: NMC 8.0.118_1 

Dit heeft niet echt dingen waar je wat van merkt. Het doet voorbereidend werk voor een latere HTML update.  Deze update vereist een herstart van de ontvanger.

 

13 t/m 22 april: HTML 4.119.205

  • Nieuw: aparte sectie voor 4K films in het Plus Pakket als de klant ook het 4K pakket heeft.
  • Eenmalige schermnotificatie om klanten te wijzen dat Films op TV ook in het Films menuonderdeel staan
  • Fix voor het probleem dat sommige instellingen (zoals dark mode) verloren konden gaan na herstart
  • Aantal fixes rondom herinneringen.
  • Bij plannen van serie opname word dit nu ook expliciet vermeld in de notificatie dat je een echt een serie hebt gepland en niet 1 aflevering

     

  • Nieuwe detailpagina’s bij programma's met een betere performance

  • Systeemverbeteringen in het platform om overbelasting te voorkomen bij herinneringen
  • Verbetering in de instellingenpagina's over afstandsbediening
  • Een aantal kleine verbeteringen / bug fixes

23 maart t/m 1 april: HTML  4.117.211

  • VIP5202: nieuwe optie onder Menu > Instellingen > Stand-by 'Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang’. Dit zorgt ervoor dat automatisch de juiste poort op de tv wordt gekozen als de ontvanger uit stand-by komt zodat je dit niet handmatig hoeft te wijzigen. Dit werkt met het HDMI-CEC protocol. Omdat niet alle tv's dit protocol (goed) ondersteunen staat deze optie niet standaard aan. Wil je hier gebruik van maken moet je dit zelf aanzetten.
  • 2260/2952: verbetering in de navigatie in de carrousels, zoals in Films en Series.
  • Bug fix rondom het instellen van een herinnering.
  • Beter scanbare QR-code voor Home Cinema Set bij Instellingen > Afstandsbediening.
  • Bug fix voor het schalen van het live tv beeld bij het openen van de verticale Gids.
  • Bug fix bij het spoelen in een opname van een programma dat nog live wordt uitgezonden.
  • De lijst met tips is geactualiseerd.
  • Kleinere bug fixes / changes

9 maart t/m 2 april: NMC 8.0.116_2

  • Oplossing voor het regelmatig opnieuw moeten inloggen bij Netflix op de ontvanger. Dit is al wat langer lopend probleem waar we nu, met hulp van Netflix, een oplossing voor hebben kunnen vinden. 
  • Verbetering in de tekst van de verbinding-met-zender-verbroken foutmelding (stb-nmc-400)

2 t/m 16 maart: HTML 4.116.208

  • Aanvullende verbeteringen in de snelheid. Specifiek in het laden van de verticale gids en het laden van de opnamelijst. 
  • Seizoen- en afleveringsnummers worden getoond bij de afleveringen van een serie in de pop-up met detailinformatie die je krijgt als je op OK drukt. Heb je ingesteld dat je direct naar de uitzending gaat met OK dan zie je deze pop-up niet.
  • Onder Menu > Series > Meer Series werkt de rode knop weer om direct het pakket te kunnen bestellen waar de desbetreffende serie bij hoort. 
  • De afbeeldingen bij Films en Series zijn (deels) vernieuwd.
  • Voor de 5202: de QR-code in het menu voor het koppelen van de afstandsbediening is verbeterd zodat hij beter te scannen is.
  • Aanvullende kleinere bug fixes

16 t/m 25 februari:  HTML 4.115.205.

  • Informatie in het Menu (onder de optie afstandsbediening) over hoe je de afstandsbediening moet koppelen. Dit is er al voor de ZTE 8001 en de Arris 5202 en voegen we hiermee toe aan de HMB 2260 en de Arris 2952.
  • Verhelpen van de bug dat teletekst in eerste instantie niet goed wordt weergegeven als je teletekst opent terwijl de infobalk nog zichtbaar is. 
  • Verbeteringen rondom het ophalen van de opnamelijst. Wat kon gebeuren was dat je een vastloper en/of foutmelding te zien kreeg als ons platform een storing had terwijl je je opnamelijst opent. Dat proces is geoptimaliseerd waardoor dit een stuk minder voorkomt. Ook was het laden van de opnamelijst soms wat trager omdat hij tegelijkertijd ook je voortgangsinformatie ophaalde. Dit is nu apart, eerst de lijst, dan de voortgangsinformatie. Waardoor je kan merken dat je lijst dus sneller te zien is dan voorheen. 

2 t/m 23 februari 2021: HTML 4.114.213 (2 t/m 11) & NMC 8.0.113_2 (2 t/m 23)

  • Verdere verbeteringen in de snelheid van het menu. Specifiek voor de (horizontale) gids zit er een verbetering in de opbouw van de verschillende onderdelen van de gids zodat het geheel vloeiender loopt. 
  • Onder water aanpassingen in de communicatie tussen ontvanger en tv platform om storingen op het platform te voorkomen.
  • Specifiek voor de HMB2260: mogelijkheid om energiespaarstand aan te zetten (via Instellingen > Stand-by)
  • Mijn Pakketten geeft nu een melding als je onder bewind staat en dus niet zelf zenderpakketten mag aanzetten.
  • Aanvullende kleine verbeteringen/bugfixes

 7 t/m 21 januari 2021:  HTML 4.113.201 (afgerond 16-1) & NMC 8.0.112_1 / 1901 (afgerond 21-1) 

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren. ​​​​​​
  • De NMC update vervangt alleen de beveiligingscertificaten en heeft geen functioneel effect. Arcadyan 2260 en de Arris 2952 krijgen versienummer 8.0112_1901. Voor overige types is het 8.0112_1.

 

10 december 2020: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11 december

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.

2 & 3 december 2020: NMC release 8.0.110_1901

  • Oplossing voor het spontaan herstarten van de ontvanger

26 november 2020: HTML release 4.110.207

  • Overal vervangen van het woord betaalcode door pincode
  • Aanpassingen in de teksten van verschillende foutcodes

7-24 november 2020: NMC release 8.0.109_2

  • Probleem dat kanaalnummer soms niet zichtbaar was op het display van de Arcadyan 2260, Arris 2952 of ZTE 8001 is verholpen.
  • Tekst van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.
  • Sommige nieuw geleverde Arris 5202's hadden Deep Sleep standaard aan staan. Dit is verholpen zodat het nu standaard uit staat.

12 november 2020: HTML release 4.109.212

  • Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 
  • De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeld te zien. Dat is nu niet meer zo.

29 oktober 2020: HTML release 4.108.208

  • Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre.
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie.
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger.

 

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat de verschillende onderdelen in het menu doen, en hoe dit (soms) anders werkt dan nu lees je hieronder. Klik op de subtitels om naar de reactie te gaan waarin dit wordt beschreven en uitgelegd.

Het nieuwe menu

 

Veel gestelde vragen

 

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Hoe moet ik teletekstondertiteling van een opname/Terugkijken uitzetten zonder de opname/Terugkijken ook te stoppen?

Je kunt de teletekstondertiteling uitzetten door 2x op de teletekstknop te drukken. Dit werkt op dit moment alleen voor de Arris 5202. Na 12 augustus werkt dit ook voor de andere modellen. 

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer standaard bij het nieuwe menu. Je kunt dit heractiveren via Menu > Instellingen > TV Menu mits je minimaal softwareversie 8.0.107_1 hebt.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code  zowel als pin- als betaalcode 

Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.

 

Eindupdate: 27/07/2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 1

Bij het zoeken in de tv gids ben je heel veel tijd kwijt

Hij is zeer traag

Dit is sinds de update

admin: reactie verplaatst naar verzameltopic  

KPN, Moderator,

wanneer krijgen we een nieuwe update van de TV ontvanger,  graag spoed, kan de oude versie zolang terug gezet worden. ?

wacht nou niet dat ik en waarschijnlijk meer abonnees bellen om te melden dat wij de  overstap gaan maken naar een andere provider.

dit is geen goede manier om de nieuwe update uit te rollen. tussen iedere handeling 6 tot 9 seconden moeten wachten is niet leuk meer en voor mij een reden om te stoppen met KPN. 

krijgen we antwoord wanneer we kunnen verwachten wanneer de update op de rol staat.?

groet JE

Reputatie 6
Badge +3

Kastje sloeg volledig op hol. Ga iets terugkijken, zet ondertiteling aan en begint spontaan een geheel ander programma snel vooruit te spoelen??? Uitgezet gewacht aangezet alles weer OK

:astonished::drooling_face:

 

Er zijn duidelijk véél meer dingen aan de hand dan alleen maar traaaaaaag

Oke kaljo, dan hem jij nog meer problemen, des te meer dat kpn er snel en goed naar gaat kijken en oplossen, misschien een goede applicatie beheerder en programmeur in dienst nemen..

We wachten nog even af ik neem aan dat er gewoon gewerkt word na de kerst bij KPN.

JE

Kpn moet nog even wachten met het oplossen van de steeds trage invulling van de tv gids en het steeds vastlopende deze hmb2260 dan kost hun dat heel veel.klanten ,Ik ben er zachtjes wel.klaar mee,Wat een droevig gedoe zeg .

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

@OmaBep : Ik heb jouw reactie naar dit topic verplaatst. Hier kun je op de hoogte blijven van de updates van het itv menu.

@jc-1954 Gezien uw reactie's hier in het topic verdienen die ook geen schoonheidsprijs, u was het een poos terug al spuugzat en zal net als alle anderen gewoon moeten afwachten of een eigen conclusie trekken.:wink:

En 24/7 werken, ben je van de pot gerukt zeg, dat houd niemand vol alleen een robot zou dat lukken.:drooling_face:

Dat u nu niet naar de meubel boulevard kunt om een leuke kerst te hebben kan KPN weinig aan doen.:hugging:

Ja mevrouw Doornekamp , the truth is a bitch hé !

Maar sorry hoor,  dat mijn reacties niet in je straatje passen is jouw probleem en van werken is nog nooit iemand dood gegaan of je moet een van 9 tot 4 , 3 dagen per week persoontje zijn !

En dat de KPN er weinig aan kan doen 🙄  , wie is er nu van de pot gerukt om dit te zeggen als er al 194 pagina’s met klachten zijn , inderdaad , jij. 

,,DE” oplossing voor jou zal zijn , mijn reacties en van anderen niet meer lezen maar dat zal er niet in zitten gezien je voorgaande 551 bemoeizuchtige reacties.

Rust goed uit , nog een prettige kerst , vermoei je niet te veel en denk aan je hart 😘  👋 .

@jc-1954 Gezien uw reactie's hier in het topic verdienen die ook geen schoonheidsprijs, u was het een poos terug al spuugzat en zal net als alle anderen gewoon moeten afwachten of een eigen conclusie trekken.:wink:

En 24/7 werken, ben je van de pot gerukt zeg, dat houd niemand vol alleen een robot zou dat lukken.:drooling_face:

Dat u nu niet naar de meubel boulevard kunt om een leuke kerst te hebben kan KPN weinig aan doen.:hugging:

Ja mevrouw Doornekamp , the truth is a bitch hé !

Maar sorry hoor,  dat mijn reacties niet in je straatje passen is jouw probleem en van werken is nog nooit iemand dood gegaan of je moet een van 9 tot 4 , 3 dagen per week persoontje zijn !

En dat de KPN er weinig aan kan doen 🙄  , wie is er nu van de pot gerukt om dit te zeggen als er al 194 pagina’s met klachten zijn , inderdaad , jij. 

,,DE” oplossing voor jou zal zijn , mijn reacties en van anderen niet meer lezen maar dat zal er niet in zitten gezien je voorgaande 551 bemoeizuchtige reacties.

Rust goed uit , nog een prettige kerst , vermoei je niet te veel en denk aan je hart 😘  👋 .

Laten we niet persoonlijk worden 

En het probleem op elkaar af reageren 

En focussen op het probleem 

Dat is al erg genoeg 

En hopelijk wordt het snel opgelost door kpn 

 

 

.

Laten we niet persoonlijk worden 

En het probleem op elkaar af reageren 

En focussen op het probleem 

Dat is al erg genoeg 

En hopelijk wordt het snel opgelost door kpn 

 

Klopt helemaal Peter , u bent alleen 6 uur te laat om Doornekamp33 hiermee te confronteren.

Als ik dan van de pot gerukt ben , vraag je om zo’n reactie 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hi all,

Bij dezen de bevestiging dat de update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar inderdaad niet meer worden uitgerold. Ik heb nog geen exacte datum, maar het is zeker dat het in 2020 niet meer gaat gebeuren. Zodra we wel een datum hebben zullen we dat hier natuurlijk laten weten.

Dit is nu even hoe de situatie ervoor staat. Ik begrijp goed dat jullie hier van balen. Maar meer kan ik er echter op dit moment niet van maken. 

Wel heel typische reactie... KPN zou hier juist van moeten balen!!!!

Zoals (veel) eerder aangegeven (door velen) zou KPN beter een actievere rol moeten spelen in deze betreffende de informatie hierover. Elke dag wordt dit forum aangevuld door mensen die zoekend zijn naar antwoorden op de vragen over de trage gids en het menu. En elke dag worden dezelfde vragen gesteld en gedreigd met overstappen naar concurrent en meer van dat soort taal. Dit helpt uiteraard niks, en het werkt ook niet. 

En uit de reacties van deze nieuwe mensen op dit forum is KPN nog steeds bezig met het omzetten naar het nieuwe systeem. Dus zijn er nog steeds mensen op het oude systeem aangesloten.(ook vanwege de Motorola kastjes die nog steeds actief zijn).

KPN, ga er nou eens goed voor zitten en bespreek waarom dit zo door moet gaan op deze manier. Het kwam al zo knullig en amateuristisch over maar zo door blijven klooien maakt het allemaal niet beter. En kom dan met een bericht waar mensen wat aan hebben. Daar betalen we gewoon voor.

 

@jc-1954

Dat telt voor iedereen niet persoonlijk worden

De ergenis is hoog in dit topic

Ik hoop dat kpn snel met een update komt

Om dit op te lossen

Maar ik snap uw reactie 

De reactietijden van mijn tv-ontvangers zijn al een tijdje zwaar onder de maat ( k** dus). Ik weet niet hoe ik er achter kom welk type ontvanger ik heb. Eigenlijk wil ik de functies die KPN zegt te kunnen leveren anders korting of een betere ontvanger. 

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Hier ook problemen met de tv gids traaaaaaaaggggggg

meerdere keren update uitgevoerd geen resultaat .

ben benieuwd of er inmiddels al meer bekend is over oplossingen 

 

EB v10

Reputatie 6
Badge +9

Dit probleem hebben momenteel duizenden abonnee's !!! Begin volgend jaar (Januari) komt er een update (firmware) en dan moet het allemaal weer zijn zoals het hoort te zijn. Nog ff geduld.

Update:

openen en sluiten opnamelijst: 14 seconden (zucht)

Tv-gids: 12 seconden (ietsje minder lang)

GRUWELIJK TENENKROMMEND.

Na stoppen van een opname krijg je live tv en vergeet je gewoon dat je die lijst weer moet krijgen. Dat duurt dus 14 secoNden, en om de lijst dáárna weer te sluiten ook weer 14 seconden en toe nog grotere ergernis zit je dan ook nog 5 seconden met de infobalk opgescheept…. WAAAAHHH! :imp:

Update:

openen en sluiten opnamelijst: 14 seconden (zucht)

Tv-gids: 12 seconden (ietsje minder lang)

GRUWELIJK TENENKROMMEND.

Na stoppen van een opname krijg je live tv en vergeet je gewoon dat je die lijst weer moet krijgen. Dat duurt dus 14 secoNden, en om de lijst dáárna weer te sluiten ook weer 14 seconden en toe nog grotere ergernis zit je dan ook nog 5 seconden met de infobalk opgescheept…. WAAAAHHH! :imp:

Je moet even de software opnieuw inladen 

Dan ga je naar iets minder traag 

Let wel op dat je hier 10 min. Tijd voor nodig hebt 

 

Reputatie 1

Goedenavond,

Me door dik 4800 reacties werken, lijkt me een beetje teveel van het goede, dus misschien is het wel niet erg vernieuwend wat ik hier ga opschijven. Dat is dan maar zo: iedereen heeft recht op een mening en ik dus ook.

Ik denk dat het een eufemisme is om vast te stellen dat de KPN nogal de weg kwijt is. Hoe ik het volgehouden heb, vraag ik me zelf ook af, maar ik ben al ruim 10 jaar gebruiker van ITV. In die 10 jaar zijn er al talloze ITV updates geweest en ook als ik heel diep in mijn geheugen graaf kan ik me niet herinneren dat er ooit een 'major’ update is geweest die de bruikbaarheid van ITV in positieve zin heeft doen toenemen. Bij elke update meer toeters en bellen en minder performance.

Het resultaat nu, anno 2020: een gedrocht.

Mijn voorstel is van heel praktische aard: met weemoed denk ik terug aan de update 15 oktober 2010 (een simpele zenderwijziging en alles bleef verder hetzelfde). Zou de KPN niet de hele bak ellende die er nu in mijn kastje is gepropt kunnen weggooien en mij en alle andere klanten deze update kunnen doen toekomen? KPN zou daarmee mij en alle andere klanten en zichzelf een enorme dienst bewijzen.

De frustratie is inmiddels zo groot, dat het eind van mijn trouw aan het merk KPN met rasse schreden is genaderd.

met vr gr,

W

Reputatie 1

Na alle ellende met een maand lang steeds opstartende ontvanger, waarbij alles is geprobeerd maar niets hielp,  na update ging het helemaal mis, en nu weer een ongelooflijk trage ontvanger, moet soms wel 15 seconden wachten na indrukken toets voor hij reageert. Dit is niet meer leuk. Wanneer gaat KPN nou iets doen hieraan, of moeten er eerst heel veel overstappers naar Ziggo komen voor KPN wakker wordt dat dit niet langer kan zo! Nu ruim 3 maanden ellende, mijn geduld raakt op!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge +19

KPN  is keihard bezig  met de fabrikanten om een oplossing te vinden. Die wordt dit jaar niet meer verwacht. Nog even doorbijten dus.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Wanneer komt de oplossing voor het super irritant trage menu?

Het wordt steeds trager. Resetten helpt niet, t probleem ligt bij kpn.

Hopelijk snel n oplossing?????

Reputatie 1

Wanneer word er eindelijk wat aan die trage bediening gedaan

Gemiddeld 9 seconden voordat er überhaupt iets gebeurd

Ja al software update gedaan

En al 4 keer reboot

Maar is echt niet normaal

Help

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Reputatie 2

Trage decoder:

 

Gewoon veel te weinig intern geheugen bij de meeste decoders:

Motorola maar 546 mb😱

De HMB2260  en VIP2952 maar 1 gig.

 

De enige die het nieuwe menu enigszins acceptabel aankan is de VIP5202 met 2 Gig intern geheugen.

 

Dus Kpn> geef iedereen een Arris 5202.

 

Dat lijkt mij wel zo fair We betalen tenslotte royaal voor ons abonnement. 

 

Trage decoder:

 

Gewoon veel te weinig intern geheugen bij de meeste decoders:

Motorola maar 546 mb😱

De HMB2260  en VIP2952 maar 1 gig.

 

De enige die het nieuwe menu enigszins acceptabel aankan is de VIP5202 met 2 Gig intern geheugen.

 

Dus Kpn> geef iedereen een Arris 5202.

 

Dat lijkt mij wel zo fair We betalen tenslotte royaal voor ons abonnement. 

 


leuk idee maar wel weer belastend voor het milieu

als het met een firmware update opgelost kan worden

en het weer zo snel werkt als voor het “nieuwe” menu is dat ook prima

en de storing (probleem) hebben ook sommige 4k ontvangers

(gelezen op een paar pagina,s terug)

 

Reputatie 2

Ik heb het opgegeven na 4 maanden dit probleem met ITV na de updates, daarvoor niks aan de hand, 5 jan. zit ik bij een andere Provider. Ticket staat nog open maar komt helaas niks uit. klantnr 9068452756

Reputatie 5
Badge +4

De enige die het nieuwe menu enigszins acceptabel aankan is de VIP5202 met 2 Gig intern geheugen.

Dus Kpn> geef iedereen een Arris 5202.

 


leuk idee maar wel weer belastend voor het milieu

 

Is waar (de milieubelasting), maar aan de andere kant zijn toch eigenlijk al deze kastjes (helemaal de 1853) aan het eind van hun technische en eigenlijk ook economische levensduur. Mijn 2260's dateren van 2013. Zeven jaar is een eeuwigheid in IT land. Software verandert en stelt hogere eisen aan CPU capaciteit en geheugen hoeveelheid. De gevolgen daarvan maken we nu mee met de huidige problemen met dit nieuwe menu. Deze kastjes worden echt met behoorlijk goedkope onderdelen “in elkaar gegooid”, dus aan de kwaliteit en levensduur moet niet veel worden verwacht. 

Als KPN alle verouderde STB's vervangt gaat het bijv om zo'n 3,5-4 miljoen stuks (gemiddeld 2 per aansluiting). Kostprijs voor KPN schat ik bij zo'n grote inkoop op max. € 50 per stuk (en dan zit ik nog hoog). Komt dus op € 200 miljoen. Hm, dan zitten er geen bonussen in dit en volgend jaar. Gaan we dus denk ik niet meemaken…. Jammer.