MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11453 keer bekeken
MB's delen lukt niet

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Voldaan aan de voorwaarden, maar kan geen MB’s delen met mijn vrouw. Kom steeds weer op een pagina terecht die uitlegt wat MB’s delen betekent. Na 2 uur knoeien mijn vraag op het forum geplaatst

*Admin: verplaatst maar verzameltopic

@GO053 Als je wel aan de voorwaarden voldoet, maar het niet lukt om MB's te delen, dan ben je waarschijnlijk niet aangemeld. Je kunt jezelf aanmelden voor de KPN Compleet en Hussel voordelen via onze website. Kom je er niet uit? Vul dan je forumprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer en geef hier een seintje als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik even met je mee.

Inmiddels via mede forum leden gevonden wat de oorzaak is: ik heb een oud Telfort abonnement en kom er daarom niet voor in aanmerking. Prima indien dit zo is, maar KPN geef dit fatsoenlijk aan en laat mensen niet uren zwoegen om zoeken waar het fout gaat. Erg vervelend deze onduidelijkheid.

Beste @EJvL, welkom! Kan het, zoals Nick83 zegt, inderdaad zo zijn dat het een oud-Telfort abonnement is? Daar kan je geen MB's mee delen. Mocht dat niet het geval zijn, zal het nummer misschien niet correct toegevoegd zijn aan jullie Hussel huishouden. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer en het betreffende 06-nummer in de ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we met je mee. 

Hoi ik heb mijn abbonomentsnummers toegevoegd. Ik ben van Telfort idd overgestapt naar een kpn abonnement maar wel verlengd, dan moet het toch goed zijn?

Reputatie 7
Badge +20

@EJvL een van jouw nummers stond nog niet gekoppeld aan de Hussel registratie. Ik heb hem zojuist aangemeld en alles zou  nu moeten werken!

Beste,

 

Ik heb een kph onbeperkt abb. Mijn zoon heeft een kids abb. Ik wil MB's delen maar ik kan geen nr's toevoegen.  meerder malen geprobeerd. Kan iemand van KPN mij helpen. 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Peter db, ik heb je bericht samengevoegd met dit algemene topic over Mb's delen :slight_smile:

Balen dat het niet lukt! Zou je de link in stap 2 van het startbericht van dit topic eens willen bekijken? Het lijkt er op dat het kids sim abonnement nog niet gekoppeld is via KPN Hussel, waardoor Mb's delen inderdaad niet lukt. Als het nummer wordt toegevoegd aan de Hussel registratie, zal je zien dat het wel mogelijk gaat zijn!

Ik kan geen mbs delen met mijn dochter die in het zelfde huis woont. Ze heeft een KPN kids abonnement en haar nummer staat wel bij mijn andere abonnementen maar zodra ik op mbs delen druk staat haar nummer er niet meer bij.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Soniek. Wat vervelend dat je geen MB's kan delen op dit moment. Ik zie dat je jouw gegevens al hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel en heb het daarom gelijk voor jou doorgezet naar de KPN Compleet Desk om verder uit te laten zoeken. Ik ga er vanuit dat dit z.s.m. wordt verholpen. 

Ik wil ook graag mijn MBs delen. Beide nummers toegevoegd. Maar als ik het juiste product aantik wordt ik elke keer teruggeleid naar informatie over MBs delen.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Janneke84, ik wil graag voor je kijken wat hier dan niet helemaal goed gaat. Zou je jouw profiel willen invullen en hier dan een seintje willen geven? 

hoi KPN, ik wil graat MBs delen tussen mijn mobiel en ipad. Beiden hebben een sim kaart. Ik heb een onbeperkt data en onbeperkt bellen en sms abonnement. Geldt dat hier ook? Dank alvast. Groeten, Ramses 

 

Ik kan geen MB's delen met een huisgenoot hoewel we allebei KPN hebben en de nummers allebei zijn aangemeld inde MijnKPN-APP op een iPhone

Reputatie 7
Badge +17

hoi KPN, ik wil graat MBs delen tussen mijn mobiel en ipad. Beiden hebben een sim kaart. Ik heb een onbeperkt data en onbeperkt bellen en sms abonnement. Geldt dat hier ook? Dank alvast. Groeten, Ramses 

@ramses123 Ook een Unlimited abonnement kan MB's delen met andere abonnementen. Een Unlimited abonnement kan maximaal 50 GB per maand delen met andere abonnementen. Lees hierover meer in het topic Zorgeloos mobiel internet met Unlimited Data van KPN

Ik kan geen MB's delen met een huisgenoot hoewel we allebei KPN hebben en de nummers allebei zijn aangemeld inde MijnKPN-APP op een iPhone

@PimmetjePlofkop Staan beide nummers wel op hetzelfde adres geregistreerd? Of heeft één van jullie misschien een oud-Telfort abonnement? Als je wilt, kan ik natuurlijk altijd even een kijkje achter de schermen nemen. Zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? 

Goedemiddag

 

vorige week een prepaid over gezet naar kidsym en nu kan ik geen mb’s delen. Nummer is wel zichtbaar in mijn kpn app 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Edja1978! Zou je voor de zekerheid nog even via onze Hussel aanmeld pagina de stappen kunnen doorlopen om het nummer nog een keer aan te melden? Mocht het daarna nog niet lukken om de MB's te delen of krijg je een foutmelding zou je dat dan hier kunnen laten weten?

 

Dag Bram deze melding krijg ik dan. Had deze stap vorige week al doorlopende 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Edja1978 zou je in dat geval alleen nog even je profiel willen invullen en in het 'Persoonlijke opmerkingen’ veld de nummers laten weten die met elkaar gekoppeld moeten zijn? Dan kijken we wat er aan de hand is en maken we het voor je in orde! :relaxed:

goedenavond @Jeroen_dB 

ik vergat het seintje te versturen. heb ons profiel ingevuld. hopelijk kun je ons verder helpen. kan het komen door het soort abonnement dat we hebben dat het mb's delen niet lukt? 

vriendelijke groet

Profiel ingevuld en in persoonlijke opmerkingen de nummers gezet

Reputatie 7
Badge +30

@Edja1978, dank voor je gegevens. Ik heb het nagekeken en de koppeling van het andere nummer was niet helemaal goed gegaan. Dat heb ik nu hersteld, dus MB's delen moet nu lukken :)

 

@Janneke84, dank voor het seintje 🙂 Jullie beide abonnementen zijn nog Telfort qua inhoud. MB's delen is daarmee niet mogelijk. Dit kan alleen als jullie beiden het abonnement zouden verlengen naar een huidige variant KPN abonnement. Let op: daarbij verlies je dan wel je huidige Telfort Combivoordeel (dubbele data).

@Erik_  dank je wel voor het oplossen!!

 

 

dag @Erik_ ,

 

Bedankt voor je antwoord.

Jammer dat het niet kan.

We laten het voorlopig dan even zo.

Vriendelijke groet,

Alweer 7 dagen geleden op dit forum gedeelt dat in geen mb’s met mijn dochter kan delen. KPN zou er naar kijken. Maar ik heb niets van ze gehoord en het probleem is er nog steeds.

Mijn vriend heeft KPN mobiel en ik ook. Daarnaast hebben wij internet en een vaste lijn van KPN (staat op zijn naam en is gekoppeld aan zijn Mijn KPN). Wij wonen op hetzelfde adres. Toch kunnen we geen MB’s delen. Ik zeg er voor de volledigheid bij dat wij allebei van Telfort komen en dus enige tijd geleden naar KPN overgegaan zijn.

Uit eerdere berichten over problemen met MB’s delen maak ik op dat er iets mis kan zijn met de factuursystemen. Dit is een reactie bij een vergelijkbaar probleem: Na privécontact blijkt de oorzaak van het niet kunnen delen van de MB's ook in dit geval te zitten in de overgang van ons ene facturatiesysteem naar de andere. Als de beide abonnementen niet in hetzelfde systeem zitten, is het ook niet mogelijk om MB's te delen.

Is het mogelijk om ons in hetzelfde factuursysteem te plaatsen? Je vraagt je af waarom dit niet vanzelf gaat, maar dat terzijde.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo, ik kan geen MB’s delen met mijn zoon. We hebben beide kpn abb. In de app zie ik de nr’s niet staan. Ik kan de nummers ook niet toevoegen. Krijg dan een melding dat het niet gelukt is. Kan iemand me alstublieft helpen? KPN helpdesk al 3 keer gebeld maar niks opgeschoten. 
 

alvast hartelijk dank. 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic