MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11453 keer bekeken
MB's delen lukt niet

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Hallo,

De nummers zijn aangemeld via de instructie, maar verschijnen niet op het moment dat ik MB’s wil delen. Andere nummers wel. Ik weet dus niet wat ik moet doen om het nummer zichtbaar te krijgen. Graag jullie hulp.

mvg

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @BennoBorn Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

Hoi Thomas, m’n profiel is bijgewerkt.

Reputatie 7
Badge +15

@BennoBorn Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb de nummers handmatig toegevoegd. Zou je eens kunnen controleren of het nu lukt om MB's te delen? 

Ja, gelukt bij zowel m’n vrouw als bij mij. Dank!

Hallo

Mijn moeder heeft mij toegevoegd op haar kpn profiel en wil graag mbs delen maar het lukt niet

 

Reputatie 7
Badge +15

@i.osman Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het nog niet lukt om MB's te delen. Als beide nummers op hetzelfde adres staan vermoed ik dat 1 van de nummers nog niet aangemeld is voor de Hussel voordelen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! :)

Hallo Rutger,

Het is dus gelukt om de nummers te koppelen, maar nu lijkt er iets mis te gaan met het abonnement van mijn jongste zoon (met wie ik nu wel MB’s kan delen). In de app zie ik geen nieuwe beschikbare data verschijnen voor zijn nieuwe maand en is het aantal dagen niet in overeenstemming met de eerdere gegevens (factuurmaand is net voorbij, maar nu ineens nog ‘23 dagen resterend??’).

kun je helpen?

Mvg

Reputatie 7
Badge +15

@BennoBorn Voor zover ik kan zien loopt de factuurperiode vanaf de eerste van de maand. Dat verklaart ook het resterend aantal dagen (23 tot het einde van deze maand). 

Voor deze maand is de data van het nummer eindigend op 50 opgebruikt. Wel zie ik inderdaad dat er MB's gedeeld zijn met dit nummer en dat er op dit moment nog ruim 1900 MB is tot het einde van de maand. 

Maar wellicht zie ik iets over het hoofd? :)

Hoi, ik probeer om mb's te delen maar dat lukt niet. Krijg steeds een foutmelding bij het aanmelden en wordt dan in rondjes gestuurd naar steeds dezelfde informtie. Ik lees dat er hier meer mensen zijn met dezelfde problemen. Deze worden vaak opgelost door een moderator. Kan iemand mij helpen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @PleunH, welkom hier. 

We krijgen graag mee. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook alle nummer invullen waarmee je Mb's wilt delen. 

Yes, gedaan.

Hallo Rutger, 

Bedankt voor je reactie. Het nummer waarover het gaat eindigt op 91. Die factuurperiode liep anders dan de andere. Klinkt gek, maar was wel zo. Op dit moment zie ik in het overzicht van dat nummer alleen de geschonken 250mb staan. De rest is ineens verdwenen. Nogmaals: deze nieuwe factuurperiode zou gisteren beginnen, maar dat is dus niet meer zo ineens. Graag je hulp.

Groetjes

 

Hi Rutger,

Ik heb het ingevuld. Elke keer als ik probeer MB’s te delen van mijn moeder naar mij, krijg ik mijn eigen telefoonnummer niet te zien. Probeer dit nummer aan te melden, geeft die een foutmelding dat het niet gelukt is of al is aangemeld. Ook zie ik geen voordelen van dit nummer

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +30

@PleunH, dank voor het invullen van je profiel. Ik zie hier dat beide mobiele abonnementen nog Telfort zijn. Daarmee is het niet mogelijk om MB's te delen. Als je dat wilt zul je beide abonnementen moeten verlengen naar een huidige stijl Husselabonnement. Let op: als je dat doet, dan verlies je het Telfortvoordeel van het kunnen meenemen van niet gebruikte MB's naar de volgende maand. 

 

@i.osman, het zat inderdaad niet helemaal goed aan elkaar vast. Ik heb zojuist het abonnement van je moeder even herkoppeld aan het huishouden. MB's delen zou nu moeten lukken.

 

@BennoBorn, het klopt dat de factuurperiode verschillend kan zijn. Voor abonnementen die nu en in ruwweg het afgelopen jaar zijn afgesloten begint de facturering op de datum van afsluiten. Bij oudere abonnementen was de factuurperiode altijd per de eerste van de maand. Maakt verder niet uit in het dagelijks gebruik, maar bij MB's delen is het dan wel even opletten. Want: de geldigheid van de gedeelde MB's is die van het donorabonnement. 

Voorbeeld: Jij hebt een factuurperiode die op de 1e van de maand begint, en bij je zoon begint het op de 10e.

Als jij dan op de 9e MB's deelt naar je zoon, dan hebben die MB's nog een geldigheid van 21 dagen. Ondanks dat de maandperiode van je zoon de volgende dag verloopt. Deel je op de 10e, dan hebben die MB's nog een geldigheid van 20 dagen, ondanks dat het abonnement van je zoon dan net weer een nieuwe maand is begonnen.

 

Helder Erik, maar ik mis nog steeds de 4000mb in het overzicht van mijn zoon, van zijn nieuwe maand. Waar zijn die gebleven? Of worden die pas zichtbaar als hij de 250mb heeft opgemaakt?

Onze beide nummers zijn aangemeld maar nog steeds kunnen we geen mb ' s delen?


Admin: bericht verplaatst naar bestaand topic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Juanita van Berlo 

 

Heb je de nummers ook hier aangemeld? : https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm

Als je dat al gedaan hebt dan zal er een KPN medewerker naar moeten kijken, vul dan alvast je profiel en de nummers waar het om gaat in in je profiel: https://forum.kpn.com/settings/profile

Alles waar prive achter staat is alleen zichtbaar voor KPN medewerkers.


Admin: meeverplaatst

Hallo Erik, inmiddels is de 4000mb zichtbaar in de app. Dank!

Reputatie 7
Badge +20

@Juanita van Berlo is het nog gelukt je aan te melden? 

goedendag, 

 

Bij mijn vriend en mij zijn de telefoonnummers beiden zichtbaar als ik inlog. 

Ook kan ik mb's delen aanklikken, maar ik krijg elke keer deze melding en kan dan niet verder:

Onderling MB's Delen is één van de voordelen van KPN Compleet en KPN Hussel. Met Onderling MB's Delen is het eenvoudig om via MijnKPN MB's naar elkaar te verzenden en/of te ontvangen. Handig als u uw MB-bundel hebt opgebruikt en andere gezinsleden nog MB's over hebben. Dit kost bovendien niets extra en de verzonden MB's kunt u op uw factuur terugzien.

Meer informatie

 

Wat doe ik verkeerd?

 

Groetjes Femke

*Admin: bericht verplaatst naar algemeen topic

Reputatie 7
Badge +15

@Fembal Welkom op het forum. 

Bijzonder dat je deze melding krijgt! Ik controleer graag of alles wel juist is gekoppeld. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan ga ik aan de slag! :)

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem als de anderen hier in deze thread: kan geen MB's delen maar heb wel geprobeerd alle stappen te doen, en de nummers hier aangemeld : https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm  : maar dat levert een foutmelding op.

In de MijnKPN-app staat dat ik een huishouden moet starten maar er is geen knop of informatie om dat te doen.

Kortom ik loop ook vast. Ik heb alle benodigde gegevens in mijn forum-profiel ingevuld. Kunnen jullie eens kijken wat er mis gaat? Alvast hartelijk bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

@qqlqhaantje Bedankt voor het invullen van je gegevens. 

Qua registratie lijkt alles juist te staan, zie je als je ingelogd bent in MijnKPN wel de nummers staan of gaat het daar juist mis?

Dan kun je je KPN producten koppelen aan deze gebruikersnaam. Log hiervoor in op MijnKPN en ga naar Producten in het menu.

Klik daar op Producten toevoegen en kies welk product je wilt koppelen aan MijnKPN. Zo heb je voortaan via je e-mailadres toegang tot jouw producten.

Ook kun je daarna dan normaal gesproken MB's delen.

goedendag, 

 

Bij mijn vriend en mij zijn de telefoonnummers beiden zichtbaar als ik inlog. 

Ook kan ik mb's delen aanklikken, maar ik krijg elke keer deze melding en kan dan niet verder:

Onderling MB's Delen is één van de voordelen van KPN Compleet en KPN Hussel. Met Onderling MB's Delen is het eenvoudig om via MijnKPN MB's naar elkaar te verzenden en/of te ontvangen. Handig als u uw MB-bundel hebt opgebruikt en andere gezinsleden nog MB's over hebben. Dit kost bovendien niets extra en de verzonden MB's kunt u op uw factuur terugzien.

Meer informatie

 

Wat doe ik verkeerd?

Het blijkt dat mijn vriend een abonnement had van Telfort dat is omgezet naar KPN. Dan kun je niet meedoen met mb's delen. Nu is het verlengd en is als het goed is morgen het probleem verholpen 

Groetjes Femke

*Admin: bericht verplaatst naar algemeen topic