MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11463 keer bekeken
MB's delen lukt niet

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Reputatie 7

Mooi, goed om te horen, @dwormgoor én @Driel093 :)

Mb's delen lukt niet. Geprobeerd  aan te melden lukt niet  paar keer beide nummers. App ook opnieuw geinstalleerd...?

Hallo, mijn man is nu ook met zijn mobiele nummer bij kpn. Helaas lukt het ook bij hem niet om hem aanbiedt husselvoordeel te koppelen en MB’s te delen. Kunnen jullie hier weer iets in betekenen? Zijn mobiele nummer heb ik in het opmerkingen veld in dit profiel gezet. 

Reputatie 7
Badge +15

@Driel093 ik heb de aanmelding in orde gemaakt. Zou je nu eens kunnen controleren of het lukt om Mb's te delen? 

@Ayanay Ik zie dat in jouw geval de adressen niet 100% overeenkomen, het ene nummer heeft wel een toevoeging en het andere adres niet. Is het adres nou met toevoeging C of juist zonder? :)

@Rutger_   Met c toevoeging . Bedankt voor het nakijken.

@rutger , het is gelukt. Dank je wel!

@Rutger_ bij mij nog niet 😪

Reputatie 7
Badge +24

@Rutger_ bij mij nog niet 😪

@Ayanay Die 2 nummers staan wel op 2 verschillende adressen. 

Eentje aan de Nieuwe Crooswijkseweg en het ander nummer aan de Nystadstraat, toevallig met hetzelfde huisnummer. Mijn collega hierboven zag even niet dat het andere postcodes waren, beide in Rotterdam. Mijn excuses. 

Verhuis eerst het nummer dat niet klopt naar het juiste adres. Zodra dat rond is kun je het aanmelden om Mb's te kunnen delen. :relaxed:

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

Helaas lijkt er telkens wat mis te gaan na het delen van mijn MB’s met mijn dochter. Zowel op de datum van haar nieuwe 2-GB abonnementsmaand, als op die van mij en op de laatste dag voor de nieuwe kalendermaand komt haar teller weer op 0 te staan, zonder dat de MB’s verbruikt zijn. Kunnen deze data samengevoegd worden tot 1 datum of kan er wat anders aangepast worden om dit te voorkomen? Zo ben ik wel erg snel door mijn te delen MB’s heen. Graag advies

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @Esther-73!

Het klopt dat de gedeelde MB's komen te vervallen wanneer bij jou een nieuwe maand in gaat. Om het even in een voorbeeld uit te leggen: Stel, jij krijgt elke 1e van de maand nieuwe bundels en je deelt vervolgens op de 20e van de maand MB's met jouw dochter. Dan kan zij deze MB's gebruiken tot de 1e van de volgende maand, omdat jij dan weer nieuwe MB's ontvangt en dan vervallen de oude MB's > daarmee dus ook de gedeelde MB's met je dochter.

Ik hoop dat het zo helder is!

Dit klopt, maar ze blijken daarnaast dus ook te vervallen op het moment dat haar nieuwe maand ingaat én ook nog een keer op het moment dat de nieuwe kalendermaand begint. Dus 3x per maand

Reputatie 7
Badge +20

@Esther-73 Het kan zijn dat dit niet helemaal duidelijk inzichtelijk is in de MijnKPN app maar de MB's vervallen niet bij de ingang van haar eigen bundel. 
Ik heb het bij jullie nog even gecheckt maar alles loopt gewoon zoals het hoort. 

Hallo KPN,

Ik wil mb's delen met mijn zoon. Hij heeft straks een abonnement met 0 mb's en ik heb zelf een onbeperkt abonnement. Wat gebeurt er als ik vergeet mb's te delen. Kan hij dan geen mb's gebruiken? Of gebruikt hij mb's buiten de bundel en moeten we daar extra voor betalen?

 

*verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @SnarfW, als je vergeet om Mb's te delen, zal je zoon wel kunnen internetten maar met een hele lage snelheid. Het ontvangen of verzenden van een WhatsApp tekstje lukt daarmee bijvoorbeeld wel, maar het versturen of bekijken van filmpjes en foto's niet. Er zal geen sprake zijn van kosten buiten de bundel, daar hoeven jullie je dus geen zorgen over te maken :slight_smile:

Ik heb onlangs een KPN abonnement afgesloten voor mijn zoontje, helaas lukt het niet om MB's met hem te delen. Met mijn dochter en mijn vrouw lukt dit wel gewoon. In het scherm met producten zie ik het nummer van mijn zoon wel staan, in het scherm met voordelen per product niet. Wanneer ik een nummer in dit scherm toe wil voegen krijg ik een melding dat het niet lukt om hem toe te voegen omdat hij mogelijk al aangemeld is. Zou je mij kunnen helpen?

Reputatie 7
Badge +19

Begrijpelijk dat je graag met je zoontje wil delen @Ralph76 . Zou je jouw profiel in willen vullen en mij een seintje hier willen geven? dan ga ik het voor je regelen. 

Dank je Jeroen, ik heb het profiel ingevuld. Ik hoop dat je het kunt regelen.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Ralph76, ik heb het systeem de nummers nog een keer laten checken en hij zou het nu moeten doen. Kun je het nog eens proberen?

Dank je Thomas, hij lijkt het te doen!

Reputatie 7
Badge +20

Yes, ik heb bevestiging dat het delen van MB's weer mogelijk is. 

Ik kan ook geen MBs delen. Wel product kunnen toevoegen 

Hallo,Mijn zoon gaat het huis uit en heeft een huis gekocht,maar deelde zijn mb met mij,vervalt dat nu?

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Reputatie 7
Badge +20

Zou je het nu nog eens kunnen proberen @Coco24? We hebben het vanaf deze kant even een zetje gegeven :blush:

Mijn dochter heeft een Kids online sim, zij krijgt halve wegen de maand 1 gb. Ik krijg begin van de maand gb, als ik dan wil delen is zij eind van de maand de gedeelde gb alweer kwijt, en moet zij nog 2 weken voor ze weer gb krijgt.

Hoe zit dat?

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Ik kan geen mb's delen, heb de nummers ingevoerd maar krijg steeds weer dat ik de 06 nummers moet toevoegen voor het delen. Dus wat doe ik fout????

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic