MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11459 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Aaah wat goed dat je dat gecontroleerd hebt:thumbsup:. Ik ben dat vergeten te checken. Dit kan maar zo de reden zijn geweest dat de nummers niet automatisch gekoppeld waren. Fijn dat het nu lukt om Mb's te delen.

We zijn een jaar verder en het kan nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +10

@WendyRam Je kunt al een jaar geen MB's delen? Wat vreemd! Krijg je een foutmelding of gebeurt er iets anders? Zou je eens je forumprofiel willen invullen zodat we mee kunnen kijken? Geef hier een seintje zodra je profiel is ingevuld!

Ik heb bij onze kpn hussel,  het telefoonnummer van onze dochter toegevoegd,  je ziet het nummer ook bij de abonnementen staan, alleen krijg ik dit nummer niet aangemeld voor de extra voordelen., en kan dus nu ook geen mb's met haar delen.

Heb het formulier, nummer toevoegen al ingevuld, maar krijg hier steeds een foutmelding. 

Hoe kan zij toch worden toegevoegd binnen mijnkpn?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Oedie, wil je jouw profiel van gegevens voorzien? Graag naam contractant, postcode + huisnummer, het mobiele nummer, dan hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee naar het nummer. 

Hoi @Jose_  ik heb contact gehad met de klantenservice en ze zeggen dat het te maken heeft met een storing en dat ze niet weten hoe lang het duurt.. als ik ga naar MB,s delen dan krijg ik steeds de zelfde melding te zien

 

Dat krijg ik steeds te zien terwijl alles is aangemeld. Je ziet ook de telefoonnummers staan etc. 

@Bart_Z  gegevens heb ik aangevuld mobiel nummer heb ik los onderaan neergezet 

Reputatie 7
Badge +17

@Oedie Kun je eens controleren of het nu wel lukt? Als het goed is heeft het betreffende 06-nummer een bericht ontvangen dat het geniet van de Hussel voordelen:blush: .

Reputatie 7
Badge +17

@WendyRam Kun je nog de gevraagde gegevens invullen in je profiel? Dan kijken wij met je mee. Graag jouw eigen 06-nummer en het 06-nummer waarmee je MB's wilt delen toevoegen aan ‘Persoonlijke Opmerkingen’. 

Hoor graag! :blush:

Hallo,

Mijn vrouw heeft 2 uur geleden met mij MB'S gedeeld.

Maar ik zie ze niet terug in mijn overzicht.

Bij haar zijn ze wel afgeschreven.

Klopt dit.

Wij zitten niet in Nederland, wel in Europa.

 

Groeten

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @JohnHoog. Welkom op het KPN Forum! Je kan in heel de Europa je MB's delen. Zoveel als je wilt, zolang je zelf maar minimaal 50 MB  overhoudt. Wanneer een Unlimited abonnement? Dan kun je geen MB's ontvangen. Met het Unlimited abonnement kun je wel 50GB delen in Europa met KPN abonnementen op hetzelfde adres. Heb je inmiddels de gedeelde MB's ontvangen? Als dit niet het geval is wil ik je vragen je gegevens en het mobiele nummer van de zender en ontvanger achter te laten in het KPN Forum profiel. Laat je een berichtje achter in topic nadat je dit hebt gedaan?

Dank je Vikash,

Dus met een unlimited abonnement kun je wel delen, maar niet ontvangen?

Want dat is wel mijn situatie.

Gr.John

MB's ontvangen is ook niet zinvol, want je hebt een unlimited abonnement, dat je, wanneer nodig, steeds aan kunt vullen, dat hoeft dus niet via MB's delen.

 

Reputatie 7
Badge +17

Klopt @JohnHoog. Even ter bevestiging: Je vindt die informatie hier op onze site onder het kopje ‘Hoe werkt MB's delen met een Unlimited abonnement?’ 
Gezien de MB's wel zijn verdwenen bij het andere nummer, kijk ik graag even met je mee! Dit hoort immers niet te kunnen. Kun je de abonnementsgegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de betreffende 06-nummers zijn voldoende. Hoor graag!

Klantnummer heb ik niet paraat.

Ik was  xs4all klant.

De rest is nu ingevuld.

Gr.John

Reputatie 7
Badge +17

Hey @JohnHoog. De MB's zijn aangekomen maar zijn alleen in Nederland te gebruiken. Ze vallen onder de ‘unlimited bundel’, die niet zichtbaar is in MijnKPN en momenteel niet gebruikt wordt gezien je niet in NL bent. Het gaat om 3x 2GB gisteren verstuurd, toch? 

Idd.

Kun jij ze terugplaatsen?

Gr. John

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @JohnHoog

Medewerkers kunnen niet met MB's schuiven. Je kan via MijnKPN wel opnieuw MB's delen. 

Maar deel ik dan niet vanuit de weinige GB's die ik nog in m'n "buiten Nederland" bundel over heb?

En....mijn vrouw heeft ook een unlimited abonnement. Dus zij kan mijn GB's niet ontvangen.

Tenminste; zo heb ik de voorafgaande antwoorden begrepen.

Als jullie beiden een unlimited abo hebben is mb's delen überhaupt niet zinvol, daar je constant aan kunt vullen.

 

Oké, dat heb ik al begrepen. Maar nu zit ik met het probleem dat van de unlimited van mijn vrouw 6GB is afgeschreven naar mij, maar ik kan het ivm unlimited niet ontvangen. 

Waar blijven die 6 GB dan?

 

De KPN verkoper in Haarlem Centrum raadde mij juist deze constructie (2 x unlimited) aan vanwege de mogelijkheid om mb's te delen.

Reputatie 7
Badge +15

@JohnHoog Helaas zijn die 6 GB nu een soort niemandsland terecht gekomen, omdat het abonnement waarmee gedeeld is, niet geschikt is om mee te ontvangen. 

Wel vind ik de situatie zeker de moeite waard om verder te onderzoeken. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 

Badge

Ik kan geen mbs delen in mijn huishouden. 
Ik heb geprobeerd mijn nummer toe te voegen in mijn kpn.
Dit is gelukt alleen het onderling uitwisselen van mbs lukt helaas niet. Ik heb mezelf geprobeerd toe te voegen voor voordelen onderling in huishouden om mbs uit te wisselen maar hier krijg ik de volgende foutmelding: Het is nog niet gelukt om je aan te melden, mogelijk ben je al aangemeld.
 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic