Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Even brainstormen:

Is het mogelijk om op een iPhone te zien hoeveel CPU verbruikt wordt aan welke toepassing?

Jullie geven immers aan dat de iPhone ook heel warm wordt en dat zou kunnen duiden op een heel hoog CPU verbruik.

Het is een bekend probleem is dat een iPhone de 4G verbinding kan verliezen als de CPU zwaar belast wordt. Het zou dus ook kunnen dat een specifieke app de oorzaak is van dit issue.

Dit zou ook kunnen verklaren waarom het probleem zich op de éne telefoon wel manifesteert terwijl een andere telefoon verstoten blijft van dit issue.

 

Misschien interessant om eens te bekijken hoe hoog het CPU verbruik dan is en waaraan deze besteed wordt.

Niet geschoten is altijd 

Dat heb ik ook! Mijn mobiel is in de afgelopen week al een aantal keren overhit geraakt. Dat had ik nog nooit eerder gehad. Ook loopt de batterij er snel leeg.

Cpu gebruik zou ik niet weten te vinden maar als ik kijk naar het batterijverbruik dan valt op dat safari wel erg hoog scoort. Bijna 40% van de stroom gaat daar naar toe. Waarschijnlijk omdat safari als.een dolle verbinding probeert te zoeken of de de grote berg data door eigen probeert te forceren. 

 

Verder ben ik vandaag 2 maal op Schiphol Airport geweest en daar springt mijn data van edge op 3g en komen ineens bergen berichtjes binnen. Van Schiphol tot Roermond geen bereik meer.

Reputatie 7

Verder ben ik vandaag 2 maal op Schiphol Airport geweest en daar springt mijn data van edge op 3g en komen ineens bergen berichtjes binnen. Van Schiphol tot Roermond geen bereik meer.

Interessant immers kpn heeft aangegeven met 3G gestopt te zijn (bron) en dan neem ik aan dat dat ook op Schiphol het geval is.

 

Cpu gebruik zou ik niet weten te vinden maar als ik kijk naar het batterijverbruik dan valt op dat safari wel erg hoog scoort. Bijna 40% van de stroom gaat daar naar toe. Waarschijnlijk omdat safari als.een dolle verbinding probeert te zoeken of de de grote berg data door eigen probeert te forceren. 

Dat zou natuurlijk niet het geval mogen zijn. Als er geen Internetverbinding is dan zou een browser juist minder CPU (en daarmee stroom) moeten gaan verbruiken.

Maar is het niet zo dat met Edge is er toch wel een internetverbinding is? Alleen dat deze zo traag is det er vrijwel niets doorheen komt?

Reputatie 3
Badge

Maar is het niet zo dat met Edge is er toch wel een internetverbinding is? Alleen dat deze zo traag is det er vrijwel niets doorheen komt?

dat klopt. Maar die is wel enormmmmmmm traag.

Reputatie 4
Badge

Mijn zoon was gisteren op een festival in Hilvarenbeek en heeft de hele dag 4G gehad, terwijl hij ook dit probleem heeft. Vreemd...

Reputatie 4
Badge +1

Even brainstormen:

Is het mogelijk om op een iPhone te zien hoeveel CPU verbruikt wordt aan welke toepassing?

Jullie geven immers aan dat de iPhone ook heel warm wordt en dat zou kunnen duiden op een heel hoog CPU verbruik.

Het is een bekend probleem is dat een iPhone de 4G verbinding kan verliezen als de CPU zwaar belast wordt. Het zou dus ook kunnen dat een specifieke app de oorzaak is van dit issue.

Dit zou ook kunnen verklaren waarom het probleem zich op de éne telefoon wel manifesteert terwijl een andere telefoon verstoten blijft van dit issue.

 

Misschien interessant om eens te bekijken hoe hoog het CPU verbruik dan is en waaraan deze besteed wordt.

Niet geschoten is altijd mis. 😉

Waar vind ik het cpu verbruik ?

 

In de App Store kan je  ‘ Lirum device info lite ‘ downloaden en daarmee CPU verbruik checken. 
Dat vond ik via Google. 

 

edit: als je dan in die app naar rechts gaat ‘swipen’ dan zie je een menu. Daar klik je op ‘ this device’ en dan ‘cpu’ 

Reputatie 4
Badge +1

Iemand die hier wat van begrijpt? 😅

Reputatie 7

Die CPU staat vrijwel niets te doen dus dat ziet er goed uit.

Jouw iPhone zal op dit moment dan waarschijnlijk ook niet erg warm zijn.

Reputatie 1

Verder ben ik vandaag 2 maal op Schiphol Airport geweest en daar springt mijn data van edge op 3g en komen ineens bergen berichtjes binnen. Van Schiphol tot Roermond geen bereik meer.

Interessant immers kpn heeft aangegeven met 3G gestopt te zijn (bron) en dan neem ik aan dat dat ook op Schiphol het geval is.

https://antennekaart.nl/kaart/3g?lat=52.31897293&lng=4.69940186&zoom=11&providers=kpn

het staat nog aan. Ook nog op wat andere locaties. 

Reputatie 1

Ook hier dezelfde problemen. In de nacht van 3 op 4 augustus begonnen. Want op 4 augustus stapten we in de auto op vakantie.. wat een nachtmerrie om dan geen bereik of data te hebben. Heb mijn nummer maar doorgeschakeld naar dat van mijn vrouw, daar werkt alles prima.

 

Ook een iphone 11 modle N104AP, gisteren geupdate naar 15.6, maar geen oplossing. netwerkinstellingen gereset, ook geen oplossing. naar vliegtuigstand en dan weer aanmelden levert een tijdelijke verbetering….

 

Zojuist met KPN service gebeld. Er wordt aan gewerkt een getest met enkele telefoons die door klanten zijn in geleverd…. heb mijn IMEI aan de lijst laten toevoegen om op de hoogte gehouden te worden… het zal me benieuwen...

Reputatie 7
Badge +9

Verder ben ik vandaag 2 maal op Schiphol Airport geweest en daar springt mijn data van edge op 3g en komen ineens bergen berichtjes binnen. Van Schiphol tot Roermond geen bereik meer.

Interessant immers kpn heeft aangegeven met 3G gestopt te zijn (bron) en dan neem ik aan dat dat ook op Schiphol het geval is.

https://antennekaart.nl/kaart/3g?lat=52.31897293&lng=4.69940186&zoom=11&providers=kpn

het staat nog aan. Ook nog op wat andere locaties. 

En dat zal verklaren waarom in bepaalde gebieden er nog weinig klachten zullen zijn aangezien daar dus wel terug gevallen kan worden op 3G

Reputatie 4
Badge +1

Die CPU staat vrijwel niets te doen dus dat ziet er goed uit.

Jouw iPhone zal op dit moment dan waarschijnlijk ook niet erg warm zijn

 

was wel verbonden met WiFi 

zal nog eens zien wat die doet met 4G / E 

Toestel inderdaad normale temperatuur met WiFi 


edit : als ik 4G aanzet schiet het percentage CPU usage alle kanten op. Af en toe ook 14 of 16% en dat deed die niet met WiFi.. 

Reputatie 7

edit : als ik 4G aanzet schiet het percentage CPU usage alle kanten op. Af en toe ook 14 of 16% en dat deed die niet met WiFi.. 

Ook dat percentage (14 à 16%) valt nog wel mee.

Reputatie 4
Badge

Verder ben ik vandaag 2 maal op Schiphol Airport geweest en daar springt mijn data van edge op 3g en komen ineens bergen berichtjes binnen. Van Schiphol tot Roermond geen bereik meer.

Interessant immers kpn heeft aangegeven met 3G gestopt te zijn (bron) en dan neem ik aan dat dat ook op Schiphol het geval is.

https://antennekaart.nl/kaart/3g?lat=52.31897293&lng=4.69940186&zoom=11&providers=kpn

het staat nog aan. Ook nog op wat andere locaties. 

En dat zal verklaren waarom in bepaalde gebieden er nog weinig klachten zullen zijn aangezien daar dus wel terug gevallen kan worden op 3G

Wellicht is de kaart nog niet bijgewerkt? 🤷🏼

Reputatie 1

Nog een vreemde constatering:

als ik handsfree bel (als ik 4G heb), dan valt ongeveer ieder 3e woord weg en wordt na enkele seconden de verbinding verbroken. Als ik gewoon bel of via mijn airpods, dan is dit probleem er niet!

 

Ligt niet aan de luidspreker, want Spotify speelt gewoon lekker muziek via de luidspreker…

 

Heeft nog iemand dit probleem?

Reputatie 3
Badge

Nog een vreemde constatering:

als ik handsfree bel (als ik 4G heb), dan valt ongeveer ieder 3e woord weg en wordt na enkele seconden de verbinding verbroken. Als ik gewoon bel of via mijn airpods, dan is dit probleem er niet!

 

Ligt niet aan de luidspreker, want Spotify speelt gewoon lekker muziek via de luidspreker…

 

Heeft nog iemand dit probleem?

niet specifiek maar op Aplle Carplay ,met regelmaat dat het gesprek wordt verbroken, maar vaak met het wegvallen van 4g

Reputatie 4
Badge +1

Kunnen we hier iets mee? 🤔

Ook bij mij de gemelde problemen met iPhone 11 en geen 4g sinds ca 1,5 week. Hoop dat er snel een update is. 

Reputatie 5
Badge +2

KPN bedankt voor de input en reactie vandaag in dit topic!

Grote klasse na een lang weekend zonder updates of info.

Precies wat je van een (groot) telecommunicatiebedrijf mag verwachten.

Ga zo door !

Reputatie 7
Badge +12

22-08-2022

We zijn nog druk bezig met het analyseren van de testresultaten. Helaas hebben we nog geen uitsluitsel en is de grondoorzaak nog niet helemaal boven water. Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost. We begrijpen dat het heel erg vervelend is voor de kleine groep klanten die hier nog steeds hinder van ondervinden. We werken hard aan een oplossing en we houden jullie hier op de hoogte!

Reputatie 5
Badge +2

Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost. 


Dat wisten wij in dit topic als gedupeerden al na een week .. 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +1

Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost.

Serieus.. Dat had iedereen jullie hier ook wel kunnen vertellen.. 

Edit: lezen jullie hier überhaupt wel mee?!?!

Reputatie 5
Badge +1

We begrijpen dat het heel erg vervelend is voor de kleine groep klanten die hier nog steeds hinder van ondervinden. We werken hard aan een oplossing en we houden jullie hier op de hoogte!

 

 

 

Nou dat is mooi, als het om een kleine groep klanten gaat, moet het ook niet zo moeilijk zijn om een vervangend toestel te regelen.

Reputatie 3
Badge

Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor het mobiel internet het probleem helaas niet oplost. 

Dat wisten wij in dit topic als gedupeerden al na een week .. 

 

 

 

Idd, dit wisten wij al lang want dat heeft zo'n beetje ierdereen hier al geprobeerd.

Als dit het tempo van het onderzoek is gaat het nog lang duren vrees ik