Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hoelang gaat dit geintje nog duren en worden wij gecompenseerd voor elke dag dat wij geen internet hebben ? 

Reputatie 3

Iphone 11, SIM KPN NL.

MHDH3ZD/A / A2221

Sinds enkele dagen onbruikbaar mobiel internet. Denk inderdaad sinds de upgrade naar 15.6

Ik zit weer ouderwets op WIFI netwerken in te loggen als ik buitenhuis ben. Deed ik nooit meer, 4G is zo goed in NL en bijna overal beschikbaar.


Zie nu veel ‘E’ ipv ‘4G’ rechts naast de nudge.

Na de update van Apple heb ik problemen met mijn Iphone 11.  In de wifi omgeving zijn er geen problemen maar buiten de wifi is het drama. Het 4 g signaal valt zeer regelmatig  weg. Navigeren met google maps is onmogelijk. Mijn telefoon raakte al meerdere keren oververhit. Oververhit ook binnen aam de originele lader  

ik hoop dat dit snel wordt opgelost. 
 

gr. Marjon

Reputatie 4
Badge +1

Hier 2 iPhone 11 gebruikers beide kpn gebruikers. Ik zelf heb precies het zelfde probleem (reten irritant!) en mijn partner heeft nergens last van..

 

toestel waar geen problemen zijn:


toestel waar wel de problemen mee zijn:

 

 

Zit tussen beide toestellen wel verschil in de modemfirmware zie ik. 
Ik heb ook 3.04.01. 
Mogelijk heeft dat iets te maken met dit probleem 🤔

Reputatie 3

Hier 2 iPhone 11 gebruikers beide kpn gebruikers. Ik zelf heb precies het zelfde probleem (reten irritant!) en mijn partner heeft nergens last van..

 

toestel waar geen problemen zijn:


toestel waar wel de problemen mee zijn:

 

 

Zit tussen beide toestellen wel verschil in de modemfirmware zie ik. 
Ik heb ook 3.04.01. 
Mogelijk heeft dat iets te maken met dit probleem 🤔

 

Mijn modem firmware zit inderdaad ook op 3.04.01.

Reputatie 6
Badge +2

iPhone 11 MWM02ZD/A 3.04.01 

Geen 4G en niet bellen/SMS sinds afgelopen vrijdag, alle suggesties uit diverse fora geprobeerd zonder resultaat, ik heb de telefoon NODIG!!! Zie alleen een enkele “lauwe” reactie van KPN, denk dat na 3 dagen “klooien”, KPN dit met de hoogste prioriteit zou moeten oplossen!!!!

Reputatie 5
Badge +2

iPhone 11 MWM02ZD/A 3.04.01 

Geen 4G en niet bellen/SMS sinds afgelopen vrijdag, alle suggesties uit diverse fora geprobeerd zonder resultaat, ik heb de telefoon NODIG!!! Zie alleen een enkele “lauwe” reactie van KPN, denk dat na 3 dagen “klooien”, KPN dit met de hoogste prioriteit zou moeten oplossen!!!!

Probleem speelt al meer dan een week, maar ik bemerk geen totaal urgentie vanuit KPN. Er wordt alleen maar geprobeerd om het probleem bij Apple of zelfs bij ons (de klant) neer te leggen.

Hoop dat er vanaf as maandag er door KPN nu echt serieus met volle kracht aan oplossing gewerkt gaat worden. Maar vertrouwen erin heb ik absoluut niet

Reputatie 3
Badge

Ik heb ook al sinds afgelopen donderdag dit probleem. 
Maar sinds een uur gaat het ineens weer goed. Hoop dat het blijvend is 🤞🏻

Meer mensen waar het ineens weer goed gaat?
 

Reputatie 4
Badge +1

Bij mij lijkt de 4G weer goed te functioneren.

Het blijft boven in beeld staan en er komen meldingen binnen.

Dat gebeurde daarvoor alleen zodra ik met wifi verbonden was.

Hebben jullie ook weer functionerende 4G? 😅

Hier nog totaal geen verbetering…

Reputatie 5
Badge +1

Nee @Charlot32 werkt nog niet naar behoren. Bij gebruik van Apple Kaarten vanavond voor de route Oost-Nederland naar Randstad werd de verbinding zeer vaak verbroken waarna Kaarten soms hervatte maar dan met andere kuren

Reputatie 6
Badge +2

Wel 4G en 3 streepjes, maar geen of nauwelijks een internetverbinding @kpn waar blijft actie/ reactie, morgen is dag 4 van deze ellende!!! 

Reputatie 5
Badge +2

Ging 5 seconde goed en daarna weer hetzelfde… Dus wel 4G en 3 streepjes, maar geen of nauwelijks een internetverbinding… heel irritant

Reputatie 4
Badge +1

Het heeft zo’n 2u goed gewerkt zondagmiddag, dus ik had goede hoop. Maar toen opeens viel het weer weg en sindsdien weer helemaal niks. 👎🏼

Badge

Hier een iPhone 11 / model MHCY3LL/A A2111.

Na veel zoeken hier terecht gekomen en gelezen dat ik niet de enige ben. Heb al vaak herstart, netwerkinstellingen gereset. Helpt allemaal heel even, maar dan gelijk weer haperingen en/of geen internet of heel traag. Vanochtend blijft langer 4G in beeld, maar heel wisselende snelheid.

Niet te doen als je zo moet werken…

Reputatie 4
Badge +1

Bij mij lijkt de 4G weer goed te functioneren.

Het blijft boven in beeld staan en er komen meldingen binnen.

Dat gebeurde daarvoor alleen zodra ik met wifi verbonden was.

Hebben jullie ook weer functionerende 4G? 😅

Ik had goede hoop dat het nu opgelost was, maar ongeveer een uur na dit bericht kwam de stomme E weer in beeld..

Laten we hopen dat KPN snel met een oplossing/update komt, want ondertussen betalen we er wel voor

Reputatie 3

Bij mij lijkt de 4G weer goed te functioneren.

Het blijft boven in beeld staan en er komen meldingen binnen.

Dat gebeurde daarvoor alleen zodra ik met wifi verbonden was.

Hebben jullie ook weer functionerende 4G? 😅

Ik had goede hoop dat het nu opgelost was, maar ongeveer een uur na dit bericht kwam de stomme E weer in beeld..

Laten we hopen dat KPN snel met een oplossing/update komt, want ondertussen betalen we er wel voor

ik test regelmatig even met een Speedtest. Maar die mislukt jammerlijk.

Gisteravond werkte Waze gelukkig wel even tijdens een auto rit, maar muziek streamen ho maar.

Reputatie 4
Badge +1

Er waren screenshots gemaakt van een iPhone 11 zonder probleem en eentje met het probleem. Daar was verschil te zien in de modemfirmware van beide toestellen.

Weet iemand of dat van invloed kan zijn? 
 

edit: werkende toestel had modemfirmware 3.03.03

Reputatie 3
Badge

Na lang zoeken kwam ik dit topic tegen. Sinds de update naar 1iOS 5.6, icm iPhone 11 ook continu wegvallend 4G en alleen E bij gebruik iPhone. 

Hier een KPN Simyo gebruiker.

 

Edit; ook modemfirmware 3.04.01

Reputatie 1

Hier ook sinds een dag of 4-5 terug naar de steentijd.

  • Iphone 11, model MHDA3ZD/A
  • modemfirmware 3.04.01
  • IOS 15.6. 

Het toestel heeft een fysieke én een Esim, beide abonnementen van KPN. Beide abonnementen vertonen het probleem.

Dat probleem is vergelijkbaar met de andere dat hier, de dataverbinding schakelt met regelmaat terug naar Edge en wanneer er 4G getoond wordt is de verbinding nog steeds tergend traag. Dekking/bereik is het probleem niet (randstad). 

Netwerkinstellingen gereset, telefoon geheel opnieuw ingesteld. Dit alles geeft (helaas) geen verbetering. Wederhelft met Iphone SE + KPN heeft nergens last van.

Reputatie 3
Badge

Na lang zoeken kwam ik dit topic tegen. Sinds de update naar 1iOS 5.6, icm iPhone 11 ook continu wegvallend 4G en alleen E bij gebruik iPhone. 

Hier een KPN Simyo gebruiker.

 

Edit; ook modemfirmware 3.04.01

Aanvullend, alleen een standaardSIM hier.

Heb nu ook de vraag uitgezet bij Simyo.

Reputatie 6
Badge +2

@Erwin_  ik zie dat je moderator bent en gereageerd hebt op dit topic, maar ik zie geen vervolg… kun je actie ondernemen en een status update geven?

Reputatie 1

Zojuist nog even mijn fysieke SIM overgezet in een Android toestel. 5G en een speedtest resultaat 185Mbps down / 50Mbps up, kortom geen enkel probleem. Zelfde SIM weer terug in de eerder genoemde iPhone 11, kwakkelend tussen 4G en Edge, met moeite 25Mbps down / 7-10Mbps up.

Wat me verder opvalt, is dat na bijvoorbeeld het activeren van vliegtuigmodus de verbinding heel even goed lijkt te werken, waarbij de download wel richting 160+ Mbps loopt, maar de upload blijft steken rond de 7-10 Mbps.

Alles gemeten op dezelfde vierkante meter in Nederland.

Vanmiddag ga ik met pijl en boog het bos in voor het avond eten, om een beetje in de sfeer te blijven. 😑

Hopelijk snel een oplossing, want dit is toch wel heel vervelend.

Reputatie 3
Badge

Hier ook helaas van korte duur.

Springt weer op E.

Mijn modem firmware zit ook op 3.04.01.

valt op dat dat de enige constante factor is in de meldingen.

 

Reputatie 5
Badge +1

Zojuist KPN Klantenservice gesproken, volgens deze medewerker veroorzaakt Apple het probleem door update. Tsja, het probleem wordt er niet minder om