Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Reputatie 3
Badge

Zojuist KPN Klantenservice gesproken, volgens deze medewerker veroorzaakt Apple het probleem door update. Tsja, het probleem wordt er niet minder om

Ik heb het idee dat de klantenservice ook maar wat roept.

Er is in dit forum al uitgezocht dat wanneer er een SIM kaart van bijv T-mobile ingaat het wel werkt. 
En ook zijn er online geen meldingen bij andere providers te vinden. Dus aannemelijk dat het aan KPN ligt lijkt me. 

Reputatie 4
Badge +1

Zojuist KPN Klantenservice gesproken, volgens deze medewerker veroorzaakt Apple het probleem door update. Tsja, het probleem wordt er niet minder om

Ik heb het idee dat de klantenservice ook maar wat roept.

Er is in dit forum al uitgezocht dat wanneer er een SIM kaart van bijv T-mobile ingaat het wel werkt. 
En ook zijn er online geen meldingen bij andere providers te vinden. Dus aannemelijk dat het aan KPN ligt lijkt me. 

Ja lijkt mij sterk dat het door een update van Apple komt.

Dan zouden andere iPhones ook problemen moeten hebben bij KPN en andere providers.. 

Reputatie 5
Badge +1

@Charlot32 Inderdaad, ik was ook niet echt overtuigd van de technische kennis van de overigens uiterst vriendelijke meneer.

Reputatie 3
Badge

@Charlot32 @Thijs A Inderdaad, andere iPhones en andere providers dan KPN lijken geen problemen te kennen. 

Reputatie 4
Badge +2

Update van Apple iOS is zeker NIET het probleem. Mijn zoon zat zelfs met zijn iOS op versie 14 en had al een aantal dagen hetzelfde verbindingsprobleeem. Download en installatie van 15.6 leverde niks op. 
@Erwin_  nogmaals KPN, zoek contact met Apple, deel de informatie die jullie samen weten en zoek de oplossing!!
En vooral niet blijven wijzen naar elkaar. 

Reputatie 4
Badge +1

@Charlot32 Inderdaad, ik was ook niet echt overtuigd van de technische kennis van de overigens uiterst vriendelijke meneer.

Ja die doet natuurlijk ook zijn best om behulpzaam te zijn.

Ik snap alleen niet dat de medewerkers van KPN geen update geven hier.

Dan heb je tenminste een indicatie hoe lang het nog gaat duren..

Reputatie 5
Badge +1

De vriendelijke meneer adviseerde nog een nieuwe SIM-kaart aan te vragen. Dat heb ik maar gedaan, onder het motto “baat het niet dan schaadt het niet”

Reputatie 4
Badge +1

De vriendelijke meneer adviseerde nog een nieuwe SIM-kaart aan te vragen. Dat heb ik maar gedaan, onder het motto “baat het niet dan schaadt het niet”

Ik heb ook een nieuwe simkaart gekregen, maar dat hielp helaas ook niet. 

Reputatie 3
Badge

Simyo geeft aan dat KPN ermee bezig is om het zo snel mogelijk op te lossen...

Reputatie 7
Badge +30

Er wordt hier achter de schermen nog steeds naar gekeken. Zodra we verdere, inhoudelijke, info hebben laten we het hier weten!

Reputatie 6
Badge +2

We gaan de 5e dag in, zonder enig zichtbare verbetering of acties of voorstel voor een oplossing… @erik_ misschien tijdelijk een leentoestel aanbieden?

Reputatie 3

6 Uur geleden laatste reactie van KPN. Al dagen geen bereik. Ik, en velen met mij, hebben hier enorm veel last van. Het zou fijn zijn als KPN wat beter zou communiceren. Ook als er nog geen oplossing is, het helpt als je mensen blijft informeren. Geïnformeerd wachten, heet dat. Nu heb ik het gevoel dat het geen prioriteit heeft. 
 

Het is blijkbaar heel complex en een oplossing is nog niet in zicht. Kan er een tussenoplossing komen? Leentoestel? Desnoods een IPhone X? 

Reputatie 5
Badge +2

6 Uur geleden laatste reactie van KPN. Al dagen geen bereik. Ik, en velen met mij, hebben hier enorm veel last van. Het zou fijn zijn als KPN wat beter zou communiceren. Ook als er nog geen oplossing is, het helpt als je mensen blijft informeren. Geïnformeerd wachten, heet dat. Nu heb ik het gevoel dat het geen prioriteit heeft. 
 

Het is blijkbaar heel complex en een oplossing is nog niet in zicht. Kan er een tussenoplossing komen? Leentoestel? Desnoods een IPhone X? 

Helemaal mee eens, probleem speelt nu al 11 dagen. En ik heb totaal niet het gevoel dat KPN hier prioriteit aangeeft. Reactiebeleid… er wordt gereageerd als wij, klanten, berichten insturen. En wij ‘moeten’ maar vertrouwen en geduld blijven hebben, dat is het enige wat steeds gezegd wordt. Maar mijn vertrouwen is weg en geduld heb ik niet meer. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er deze week een definitieve oplossing is. En anders een passend voorstel (bijvoorbeeld omruiling voor een ander model iPhone) niet meer dan redelijk. 

Reputatie 3

Ook ik word hier gek van al meer als een week last van!!!!

niks werkt en ik heb mijn tel en internwt buiten de deur nodig voor mijn werk! Hoe word dit opgelost daar er maandelijks internet bundel betaald word aan kpn. Ik heb het ook met iphone 11!

en bij mij lijkt het te zijn ontstaan na de storing die kpn laats had met modem etc!

Reputatie 3

Ik verwacht of compensatie van mijn internet! Of tijdelijk een ander toestel daar ik bij mij abbo ook mijn iphone afbetaal die nu niet werkt met mijn internet bundel…!!!?

Reputatie 3

 

Reputatie 3

Behoorlijk frustrerend!!!!

Reputatie 3

Beste kpn , kunt u niet een oplossing bieden om vroegtijdig een ander toestel uit te kiezen op de lopende abbonement? Ik zie het niet zitten om zo nog dagen door te gaan! Indien er niet spoedig een passende oplossing komt van u kant, voorzie ik niet of ik nog klant zal blijven! Ben al jaren klant bij kpn met telefonie en internet thuis.. maar men kan niet zo blijven zitten er word betaald voor iets wat nu niet functioneert.. veel mensen zijn de dupe die internet buiten de deur nodig hebben voor oa werk etc!

Er wordt hier achter de schermen nog steeds naar gekeken. Zodra we verdere, inhoudelijke, info hebben laten we het hier weten!

Het lijkt mij overigens niet alleen aan Apple issue!
Mijn Teltonika router heeft ook problemen!
Sommige Apps / verbindingen doen t wel, andere niet of vallen steeds weg.

Reputatie 3
Badge

Simyo wacht verder ook op KPN. Geeft aan dat ze al meldingen hebben gemaakt, en dat het dus achter de schermen wordt opgepakt. Wat Erik van KPN hierboven ook aangeeft.

Ben benieuwd hoe lang dit nog moet duren, want het is echt waardeloos dat mobiele data niet werkt.

Ik ervaar ook al weken identieke klachten zoals hierboven omschreven. Ik wil nog even benadrukken dat de verbindingsproblemen zich  niet beperken tot mobiel internet, maar dat ook de telefoonverbinding zeer onbetrouwbaar is geworden. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat de verbinding tijdens een belangrijk gesprek gewoon wegvalt. Het ontbreken van een betrouwbare telefoonverbinding is echt onacceptabel, gevaarlijk en kost geld bij zakelijk gebruik.

Kunnen deze klachten iets te maken hebben met de uitrol van 5G? Ik krijg de indruk dat de verbinding slecht wordt op het moment dat de telefoon verbinding moet maken met een ‘volgende’ GSM mast als je onderweg bent.

Reputatie 5
Badge +1

@Buncles inderdaad, ik ervaar ook al diverse malen slechte telefoonverbindingen

Reputatie 1

@Buncles ook ik ervaar een instabiele telefoonverbinding waarbij ik soms ook onhoorbaar ben voor de andere kant van het gesprek, terwijl er wel volledig bereik/dekking is. 

Er ligt bij mij een geleend/vervangend toestel klaar, echter is het nogal een "gekloot” om de KPN e-sim even simpel over te zetten, los van de rest van de inhoud van een hedendaagse smartphone, waar toch je hele hebben en houden in zit. 

Hopelijk snel een oplossing!

Reputatie 7
Badge +30

Onderzoek is nog steeds gaande. Het is nog niet duidelijk of dit nu een probleem is dat bij ons ligt of dat het toch aan de kant van Apple zit. Zodra we meer weten komen we er op terug. 

Reputatie 3

Voor als nog is kpn wel degene die de apple iphone 11 aan bied op abbonementen incl internet. Dus het is nogal gemakkelijk gezegd dat er gekeken moet worden of het probleem bij jullie of apple ligt. Neem aan wij als abonnementhouders bij kpn toch volledig gebruik van de geboden abbonement moeten kunnen maken!