Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11


Reputatie 4
Badge +1
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra van KPN 1 jaar geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

Update 19 december 2022

Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!


Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.

Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.  

Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.

Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.

In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer
0800 – 8200008.


Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.

Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.

Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.

Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 

Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.

Update zondag 13 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

 

Vorige updates

Update donderdag 03 november 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
 

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.


Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 

Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.

 

Update dinsdag 25 oktober

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

 

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Zojuist aangemeld, ook al meer dan 2 maanden geen internet. Werd in begin gezegd dat aan mijn abonnement lag, maar blijkbaar is er meer aan de hand. Hoop dat er snel een oplossing gaat komen 

Reputatie 7
Badge +19

Jullie gegevens zijn inderdaad bij ons bekend wat betreft de iPhone 11 problematiek @Sharon24 & @xlieess

 

En zou je toevallig ook antwoord kunnen geven op mijn vervolgvraag? Mijn Iphone 11 is nu namelijk onbruikbaar. 

De compensatie van het abonnementsgeld krijg je ook, mocht je nu kiezen voor een ander toestel

Maar ik neem aan dat ik dan ook een nieuw abonnement moet afsluiten? Ik kan namelijk verlengen en wil wel gewoon via KPN een nieuwe telefoon aanschaffen. Wordt de compensatie dan ook overgezet totdat het probleem opgelost is?

Een verlenging is iets anders dan een nieuw abonnement. 
Nu een verlenging doen van je contract, veranderd niets aan de compensatie. 

Ook ik heb sinds juli last van dit probleem bij mijn Iphone 11. Ik heb mijn gegevens toegevoegd in mijn profiel en ontvang graag de compensatie en updates over de oplossing van dit probleem. 

Reputatie 7
Badge +19

Je gegevens zijn genoteerd @MerelvanV95 

Hallo, ik heb al geruime tijd problemen met mijn Phone 11. De verbinding 4G is vaak slecht en ik heb problemen met bellen en gebeld worden. Ik ben in de KPN winkel geweest en heb melding gemaakt, maar men zei er wordt aan gewerkt. Er is niet over compensatie gesproken. 

Zelfde probleem, wil graag op de hoogte gehouden worden.

Reputatie 7
Badge +19

@Ferdy Veltink, jouw gegevens zijn genoteerd en opgenomen in de lijst. 

@Problemen met Iphone 11 jouw bericht is verplaatst naar het algemene iPhone 11 topic. Lees het openingsbericht even door, voor de laatste informatie en instructie. 

Waar vind ik het algemene Iphone 11 topic?

Badge +2

Dit loopt nu al 3 mnd en de updates zijn telkens het zelfde!!

Er is totaal een licht aan het einde van de tunnel, dit is zeer kwalijk.

Ik heb inmiddels mijn advocaat een aangetekende brief laten sturen omdat ik niet langer akkoord kan gaan met deze poppenkast. Ik werk veelal buiten de deur en dit kost mij veel geld ik moet gewoon bereikbaar zijn. 

Ook vind ik dat er een deadline moet komen want op deze manier houden jullie de klant aan het lijntje, de wijze van communicatie en service is uitermate slecht. 

Ik wil alle gedupeerde klanten verwijzen naar :https://www.consuwijzer.nl/ 

Lieve gedupeerde ga massaal brieven sturen zodat dit opgepakt gaat worden bij KPN, of laat je advocaat dit oppakken. 

Wachten is achteruit gaan !!!

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 3
Badge

Na ruim 2 maanden nog geen enkel uitzicht op een oplossing. Daarom overgestapt naar Vodafone met nummerbehoud.

Krijg van KPN een sms dat het nog een MAAND kan duren voordat het nummer is geporteerd naar Vodafone!
Kom op KPN kan dit niet war sneller. 

Hi! Ik heb ook al twee maanden last van dit probleem was al in kpn winkel geweest. Kreeg een nieuwe Sim, toen dacht ik dat het aan het toestel lag. Tot twee keer toe opgestuurd via smart Phone verzekering en terug gekregen met tekst, geen probleem gevonden. Ondertussen al maanden aan het bellen met oude telefoon 

Hallo KPN forum,

 

Ik heb dit probleem ook al een paar maanden. Ben wel benieuwd wanneer we bericht krijgen over teruggave van abonnementsgeld.

Weet iemand trouwens of je het contract kunt opzeggen omdat er geen service wordt geleverd? of valt dit onder force majeur?

 

BTW ik heb sinds juli last van dit probleem bij mijn IPhone 11. Ik heb mijn gegevens toegevoegd in mijn profiel en ontvang graag bericht over de compensatie en updates over de oplossing van dit probleem. 

 

De sms-jes en voicemail van KPN technische dienst heb ik ook!

sinds 2 maanden heb ik last van 4g dat niet meer werkt op mijn iPhone 11. het veranderd van 4g naar E en werk dan meestal niet goed tot niet. wel betaal ik maandelijks nog mijn onbeperkt abonnement.  ik heb hiervoor gebeld met apple en kpn, en zij gaven me aan dat ik dit moest achterlaten op dit forum. hoe moet ik nu verder? en zijn er al mogelijke oplossingen voor dit probleem?

ik hoor het graag!

groetjes Pim

wil ook graag op de hoogte gehouden worden ^^

Reputatie 7
Badge +16

Waar vind ik het algemene Iphone 11 topic?

Je zit nu in het algemene topic, @Problemen met Iphone 11. Als je het startbericht doorneemt en je gegevens toevoegt aan jouw Forum profiel, dan kunnen wij je updates sturen.

@Cindykopp, @cll_simons en @Veugen jullie gegevens staan genoteerd, voor een vergoeding van de abonnementskosten en updates over dit issue. 

Reputatie 2

Zojuist de klantenservice gebeld en die zijn ook blij dat het bijna weekend is denk ik. 
Vriendelijkheid of meedenken blijkt niet tot de opties te horen.

Mijn vraag was om tijdelijk geen afschrijvingen te doen, ik krijg namelijk niet waar ik voor betaal en na 3 maanden begint dit echt wel mijn neus uit de komen!!

Is niet mogelijk en mocht het probleem ooit opgelost worden ‘kunnen ze even kijken hoe en wat er gecompenseerd kan worden’…

 

Bizar!

 

Badge +2

Zojuist de klantenservice gebeld en die zijn ook blij dat het bijna weekend is denk ik. 
Vriendelijkheid of meedenken blijkt niet tot de opties te horen.

Mijn vraag was om tijdelijk geen afschrijvingen te doen, ik krijg namelijk niet waar ik voor betaal en na 3 maanden begint dit echt wel mijn neus uit de komen!!

Is niet mogelijk en mocht het probleem ooit opgelost worden ‘kunnen ze even kijken hoe en wat er gecompenseerd kan worden’…

 

Bizar!

 

Het lijkt erop dat KPN mijn opmerking (oproep) verwijderd hahhaha maar ik blijf het erop zetten!!!

Ik wil iedereen die een IPHONE 11 heeft en klachten mbt 4G/ E dus buiten het bereik van wifi is massaal een “aangetekende brief” te sturen naar het postadres van KPN. Let wel aangetekend!

Het feit dat ik al 3 mnd met dit probleem loop en er ook geen uitzicht is op een oplossing, heeft mij gedwongen deze stappen te nemen. KPN wil niet tot een oplossing komen ook niet tot een tijdelijke oplossing in de tussentijd blijven ze gewoon het abonnementsgeld afschrijven terwijl ze geen dienst bieden dit kan natuurlijk niet. Ook bellen ze keer op keer niet terug en ook is er geen deadline aangegeven. Kortom de gedupeerde (klant) wordt gewoon aan het lijntje gehouden. Inmiddels weet KPN dat het te maken heeft met de Iphone 11 en het netwerk van KPN. 

Dit alles is natuurlijk van de zotte. Het zou zomaar nog eens 3 mnd kunnen duren hierdoor komt de klant in de problemen, zeker als de telefoon nodig is voor werk. 

Ik zal zo een link plaatsen klik daarop en daar staat in wat de rechten en plichten zijn dus ook wat je hier tegen zou kunnen doen. 

Nogmaals ik wil alle gedupeerde adviseren een aangetekende brief te sturen naar KPN alleen dan kun je verdere stappen ondernemen en een claim indienen. 

https://www.consuwijzer.nl/

Neem een kijkje op deze site dit gaat jullie helpen. 

Het is nl. zo dat je KPN een redelijk termijn moet geven om tot een oplossing te komen nou dat station zijn wij inmiddels gepasseerd. Vervolgens moet KPN binnen 10 werkdagen komen met een passende oplossing doen ze dit niet dan zijn ze in gebreken en mag de klant alles ontbinden.  

Ook staan en keurige vb brieven die kun je in principe gewoon overnemen het gaat erom dat iedereen dit massaal gaat doen. Want let wel 3 mnd geen bereik en geen vooruitzicht op oplossingen kan niet de bedoeling zijn. 

 

Deze post zal wellicht wederom verdwijnen want dit vind KPN niet zo fijn natuurlijk. 

Ik zal net zo lang blijven posten tot dat iedereen netjes is geholpen.

 

Voor degene die dit lastig vinden reageer maar even op dit bericht en ik kan jullie helpen.

 

Lieve groet, JJ

 

 

Het lijkt me sterk dat deze eerdere post verwijderd is. De post is on-topic als wat.

KPN gaat nu toch niet onwelgevallige on-topic posts verwijderen?


Admin: onnodige quote verwijderd

Reputatie 7

...ik hoop dat dit mensen gaat helpen en dat KPN eens wakker gaat worden dat ze niet goed bezig zijn. 

En wat verwacht je van KPN als en daar zijn meerdere indicaties voor, de oorzaak van het issue toch in de iPhone 11 blijkt te zitten?

...ik hoop dat dit mensen gaat helpen en dat KPN eens wakker gaat worden dat ze niet goed bezig zijn. 

En wat verwacht je van KPN als en daar zijn meerdere indicaties voor, de oorzaak van het issue toch in de iPhone 11 blijkt te zitten?

En wat verwacht jij van KPN als ze en het toestel en de mobiele dienst hebben geleverd?

Reputatie 4
Badge +1

...ik hoop dat dit mensen gaat helpen en dat KPN eens wakker gaat worden dat ze niet goed bezig zijn. 

En wat verwacht je van KPN als en daar zijn meerdere indicaties voor, de oorzaak van het issue toch in de iPhone 11 blijkt te zitten?

Dat ze eens iets gaan doen voor de klanten!!! Stopzetten incasseren abonnement, kortingsactie voor nieuw toestel etc..allemaal niet zo ingewikkeld! Maar het leed van de klanten interesseert ze totaal niet!! Schandalig.

Badge +2

...ik hoop dat dit mensen gaat helpen en dat KPN eens wakker gaat worden dat ze niet goed bezig zijn. 

En wat verwacht je van KPN als en daar zijn meerdere indicaties voor, de oorzaak van het issue toch in de iPhone 11 blijkt te zitten?

Beste WJb, 

Dan blijft KPN verantwoordelijk, gezien het toestel is aangeschaft bij KPN. Rechts om links om de verantwoording ligt bij KPN en als het een Apple probleem mocht zijn dan kan KPN de kosten bij Apple verhalen. De klant moet zich ten alle tijden wenden tot de organisatie of winkel waar het art. aangekocht is. Kortom de oplossing zal nu eerst bij KPN vandaan moeten komen mits de gedupeerde het toestel daar heeft aangekocht. 

Badge +2

...ik hoop dat dit mensen gaat helpen en dat KPN eens wakker gaat worden dat ze niet goed bezig zijn. 

En wat verwacht je van KPN als en daar zijn meerdere indicaties voor, de oorzaak van het issue toch in de iPhone 11 blijkt te zitten?

En wat verwacht jij van KPN als ze en het toestel en de mobiele dienst hebben geleverd?

Als KPN dienst levert en het toestel is er niets aan de hand toch? Het punt is KPN levert geen dienst als 3 mnd geen dienst. Dus ze zijn reeds in gebreken.