KPN Box 12 – Instellingen webinterface

  • 19 June 2020
  • 391 reacties
  • 178533 keer bekeken
KPN Box 12 –  Instellingen webinterface

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

391 reacties

Voor bestaande gebruikers, hoe wissel ik mijn V9 in voor een KPN Box 12?

Ik wil eigenlijk wel een nieuwer modem i.v.m. thuiswerken

Reputatie 7
Badge +24

@EdelingF een modem word allen omgeruild als deze kapot is. Anders niet.

Goedemorgen,

 

vanochtend de V12 geinstalleerd en het draait! Wat me wel opvalt, is dat ik geen vrije keuze heb in de SSID namen tussen 2.4 en 5ghz netwerken. Ik kan namelijk hierdoor niet forceren met welk netwerk mijn apparatuur verbinding maakt. 

 

Nu hangt mijn imac standaard op 2.4 netwerk met een snelheid van 50 mbit, maar wanneer ik het kanaal aanpas schakelt de imac over naar 5ghz met een keurige 200 mbit snelheid (wat mijn snelheid ook hoort te zijn)….

 

Nu wil ik niet continue de kanalen aanpassen want kanaal 11 is bij mij nog zuiver en daar zit niemand in de buurt. Dat heeft mijn voorkeur maar wel met gevolg dat mijn pc op 2.4 ghz blijft hangen…..

 

Ik heb een workaround geprobeerd via het guest network (gek genoeg kan je daar WEL 2 apart SSID’s ingeven) maar dan ben ik beperkt tot 8 apparaten EN kan ik niet in de settings van het modem komen.

 

Iemand tips?

Reputatie 7

Iemand tips?

KPN heeft in al haar wijsheid besloten om het onmogelijk te maken om de SSID's voor 2.4GHz en 5GHz wifi afwijkend van elkaar te laten zijn terwijl er nog legio problemen zijn met bandsteering.

Dit is misschien wel de grootste tekortkoming van de wifi apparatuur van KPN immers er zijn nog legio voorbeelden van apparaten die ten onrechte op 2.4GHz aangesloten blijven of zelfs helemaal geen verbinding met wifi kunnen krijgen.

Dit is niet alleen op de V12 zo maar ook op de V10a, de Experia WiFi en de "super"WiFi.

Goedenavond,

 

heb vandaag een v12 gekregen en aangesloten. Nu heb ik aantal vragen:

wat is het verschil tussen mijn oude v10 en de v12?

welke modem zouden jullie aanbevelen?

mijn experia WiFi’s krijg ik niet aangesloten. Deze is wel te zien in KPN thuis maar geen apparaat mee verbonden. 
 

hoop dat iemand mij kan helpen.

Reputatie 7
Badge +24

Nou... de v10 is wit. En de KPN Box is zwart. 😁

Wat betreft de Experia WiFi's: kunt u eens proberen in te loggen op http://192.168.2.150?

Reputatie 7
Badge +24

welke modem zouden jullie aanbevelen?.

Er valt niets aan te bevelen. Want je hebt zelf geen keuze. KPN bepaald welk modem je krijgt. Daar heb je zelf niets over in te brengen.

welke modem zouden jullie aanbevelen?.

Er valt niets aan te bevelen. Want je hebt zelf geen keuze. KPN bepaald welk modem je krijgt. Daar heb je zelf niets over in te brengen.

Ik heb ze nu beide thuis en moet er 1tje terug sturen. 

Nou... de v10 is wit. En de KPN Box is zwart. 😁

Wat betreft de Experia WiFi's: kunt u eens proberen in te loggen op http://192.168.2.150?

Ik kom er niet, bij mijn v10 schakelde de WiFi automatische uit en nam de Experia wifi het signaal over. Bij de v12 blijft de WiFi gewoon aan en neem ik aan dat de experia wifi niks overnemen, ik zie ze ook niet. 

Heb je de experia wifi's een fabrieks-reset gegeven voordat je ze aansloot op de BOX 12, anders blijven de V10 gegevens er in staan en werken ze niet.

Reputatie 7
Badge +24

Nou... de v10 is wit. En de KPN Box is zwart. 😁

Wat betreft de Experia WiFi's: kunt u eens proberen in te loggen op http://192.168.2.150?

Ik kom er niet, bij mijn v10 schakelde de WiFi automatische uit en nam de Experia wifi het signaal over. Bij de v12 blijft de WiFi gewoon aan en neem ik aan dat de experia wifi niks overnemen, ik zie ze ook niet. 

Kun je in de KPN Box inloggen? Zo ja, staan ze bij de aangesloten apparaten? 

Heb je de experia wifi's een fabrieks-reset gegeven voordat je ze aansloot op de BOX 12, anders blijven de V10 gegevens er in staan en werken ze niet.

Nee dat heb ik nog niet gedaan, dat even doen en dan moet het gewoon werken zonder iets in te stellen. 

Zoals ik begrepen heb wel, dan zouden de experia wifi's de gegevens gewoon overnemen net als bij de V10.

Verschil met de V10 is wel wat groter als alleen de kleur, de hardware is wat nieuwer en sneller, merk je weinig van, en de BOX 12 heeft het nieuwe wifi 6 aan boord, heb je weinig aan als je de experia versterkers er bij gebruikt.

Nou... de v10 is wit. En de KPN Box is zwart. 😁

Wat betreft de Experia WiFi's: kunt u eens proberen in te loggen op http://192.168.2.150?

Ik kom er niet, bij mijn v10 schakelde de WiFi automatische uit en nam de Experia wifi het signaal over. Bij de v12 blijft de WiFi gewoon aan en neem ik aan dat de experia wifi niks overnemen, ik zie ze ook niet. 

Kun je in de KPN Box inloggen? Zo ja, staan ze bij de aangesloten apparaten? 

Ja ik kan inloggen en ja ik zie ze er tussen staan. Ik neem aan dat het dan goed moet komen, dankjewel 

Reputatie 2
Badge

Vandaag mijn box (v12) ook ontvangen en direct even geprobeerd maar direct tegen het eerste probleem opgelopen. De box doet alleen PPP wat bij KPN wordt gebruikt en ik ben afkomstig van Telfort waar een vlan wordt gebruikt icm DHCP. Is hiervoor ook een oplossing ?

 

Arjan

Reputatie 7

Hmmm, daar wordt je natuurlijk niet vrolijk van.

Heb je jouw oude Experia Box ook nog?

Reputatie 2
Badge

Hmmm, daar wordt je natuurlijk niet vrolijk van.

Heb je jouw oude Experia Box ook nog?

Ja gelukkig wel anders had ik nu helemaal geen verbinding meer :-)

 

Arjan

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij werkt de KPN Box helemaal niet bij oud Telfort klanten. Die moeten dan eerst verlengen naar Hussel, dan kunnen ze hem pas gebruiken. Ik heb daar een paar dagen geleden ook al een topic over gezien.

Reputatie 7

Volgens mij werkt de KPN Box helemaal niet bij oud Telfort klanten. 

Klopt, des te slordiger dat er wel zo'n V12 geleverd wordt.

Dat betekent dat er procedureel iets fout gaat en dat is zorgelijk want daar zullen vast meerdere ex Telfort abonnees last van gaan krijgen.

Ik hoop dat een moderator van KPN dit snel onder ogen zal krijgen en actie zal ondernemen.

Nou... de v10 is wit. En de KPN Box is zwart. 😁

Wat betreft de Experia WiFi's: kunt u eens proberen in te loggen op http://192.168.2.150?

Haha ja oké, maar lees verschillende verhalen over de v12 vandaar de vraag wat het verschil is. 

Ik heb ook de V12 gekregen en deze werkt niet zo goed. Enkele camera's stoppen er met en krijgen geen verbinding met de V12. Na een reset van de camera's werken ze een paar uur en stoppen er weer mee. Zit er soms een beveiliging in de V12 die de camera's blokkeren? Heeft iemand hier ervaring mee?

Reputatie 2
Badge

Volgens mij werkt de KPN Box helemaal niet bij oud Telfort klanten. 

Klopt, des te slordiger dat er wel zo'n V12 geleverd wordt.

Dat betekent dat er procedureel iets fout gaat en dat is zorgelijk want daar zullen vast meerdere ex Telfort abonnees last van gaan krijgen.

Ik hoop dat een moderator van KPN dit snel onder ogen zal krijgen en actie zal ondernemen.

Ja dat hoop ik ook, tot op heden nog niets vernomen. Maar denk inderdaad dat meer ex Telfort abonnees hier last van hebben of gaan krijgen als er geen oplossing voor komt. Ben wel benieuwd waarmee mijn v10 een half jaar terug zou worden vervangen.

 

Arjan

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

vanochtend de V12 geinstalleerd en het draait! Wat me wel opvalt, is dat ik geen vrije keuze heb in de SSID namen tussen 2.4 en 5ghz netwerken. Ik kan namelijk hierdoor niet forceren met welk netwerk mijn apparatuur verbinding maakt. 

 

Nu hangt mijn imac standaard op 2.4 netwerk met een snelheid van 50 mbit, maar wanneer ik het kanaal aanpas schakelt de imac over naar 5ghz met een keurige 200 mbit snelheid (wat mijn snelheid ook hoort te zijn)….

 

Nu wil ik niet continue de kanalen aanpassen want kanaal 11 is bij mij nog zuiver en daar zit niemand in de buurt. Dat heeft mijn voorkeur maar wel met gevolg dat mijn pc op 2.4 ghz blijft hangen…..

 

Ik heb een workaround geprobeerd via het guest network (gek genoeg kan je daar WEL 2 apart SSID’s ingeven) maar dan ben ik beperkt tot 8 apparaten EN kan ik niet in de settings van het modem komen.

 

Iemand tips?


Precies ook de issue die ik heb. Leuk dat deze ‘feature’ door KPN in het leven is geroepen (of is het vanuit de fabriek bij seacom gedaan?).

Enige grootste nadeel is dat mijn chromecasten (v2, v3, mi box en chromecast v4) hierdoor vaak niet zichtbaar zijn omdat ze niet weten lijkt het met welke SSID moeten connecten… Zet ik 2.4 uit dan werkt het prima.

Enige nadeel is dat ik tasmota spul gebruik en dus die 2.4 genoodzaakt ben om te gebruiken. V8,V9 en v10 had ik deze issues niet.

Hele uitgebreide beschrijving! Dank daarvoor!

 

Nu probeer ik mijn printer aan te sluiten op de Wifi, en wil daarvoor de WPS-knop gebruiken, maar de printer lijkt de wifi maar niet te vinden. Moet ik de WPS-knoop een bepaalde tijd inhouden? Een geluidje horen ofzo?

Alvast bedankt!

Reputatie 2
Badge

Volgens mij werkt de KPN Box helemaal niet bij oud Telfort klanten. 

Klopt, des te slordiger dat er wel zo'n V12 geleverd wordt.

Dat betekent dat er procedureel iets fout gaat en dat is zorgelijk want daar zullen vast meerdere ex Telfort abonnees last van gaan krijgen.

Ik hoop dat een moderator van KPN dit snel onder ogen zal krijgen en actie zal ondernemen.

Ja dat hoop ik ook, tot op heden nog niets vernomen. Maar denk inderdaad dat meer ex Telfort abonnees hier last van hebben of gaan krijgen als er geen oplossing voor komt. Ben wel benieuwd waarmee mijn v10 een half jaar terug zou worden vervangen.

 

Arjan

Kan inmiddels melden dat ik over gezet ben naar het KPN netwerk, half uurtje terug werkte mijn verbindnig niet meer en toen in de KPN box aansloot verbond hij netjes. Blijkbaar wordt het verhogen van de snelheid voor ex Telfort klanten gebruikt om deze direct over te zetten naar het KPN netwerk. Kortom prima verlopen tot nu toe.

 

Arjan