KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134092 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 7

WiFi kanaal verspringt telkens naar TP-Link wat nu slechter werkt. sites laden slecht of niet, 

Op de V12 kan je het kanaal van de wifi vastzetten.

WiFi kanaal verspringt telkens naar TP-Link wat nu slechter werkt. sites laden slecht of niet, 

Op de V12 kan je het kanaal van de wifi vastzetten.

Kan je mij vertellen waar? Moet ik dan in het modem inloggen? 
wifi is nu wel heel slecht. 

 

Reputatie 7

Login op https://mijnmodem.kpn en ga naar de wifi pagina (network map).

Daar kan je het kanaal vast zetten.

 

Login op https://mijnmodem.kpn en ga naar de wifi pagina (network map).

Daar kan je het kanaal vast zetten.

 

Top dat ga ik gelijk doen.  Dank! 🚦👍🏻

Internet boven is al vanaf dag 1 slecht. Wifi manager enz helpt maar even dus ben overgestapt per 3 januari. Ben helemaal klaar met de KPN en de niet gegeven service. Dank voor jullie hulp. Dat dan weer wel👍😂👌

Uiteindelijk ben ik blij dat ik de V10A heb.

En die wil ik zo lang mogelijk houden:grinning:

Met Box 12 niets anders dan problemen lees ik vaak!

“Fantastisch" die update voor mesh met de V12 box….afgelopen donderdag had ik het grote genoegen de zwaar geforceerde update te krijgen : Gevolg : nauwelijks toegankelijk internet ,storingen met tv kijken, uitvallen van groot gedeelte internet van mijn gloednieuwe asus RT-Ax82U en de meeste erachter hangende aparatuur…

Al paar dagen bezig met eerste lijn KPN ondersteuning maar bug in de update nog niet opgelost..

Het vreemde aan het geheel is dat mijn camera's die aan de wifi van de ASUS hangen gewoon te benaderen zijn (intern&extern) Maar dat zodra ik met smartphone of laptop daar mee verbind er géén internetverbinding verkregen word...Ja ongeveer 20 seconden en dan komt het géén internet symbool in het beeld…

Zou leuk zijn als zo'n geforceerde “verbetering” brengende update eens uitvoeriger getest word.

Nu al meerdere dagen zonder werkende o.a. thermostaat, haperende tv, continue uitvallende wifi van de experiabox etc etc..

Na 3 dagen eindelijk aangemeld voor 2e lijns hulp ….maar nog niets gehoord of gezien…

Yeah gelukkig is KPN goedkoop :-(

Je kunt nu dus serieus niet eens meer 2.4Ghz en 5Ghz afzonderlijk aan en uit zetten.

 

Wauw, anno 2021. Terug in de tijd gaan we met kpn. Netjes

 

Kunnen we nog meer functionaliteit er uit “updaten”?

Een vraag niet voor mezelf maar voor een buurman die wel super-wifi heeft op zijn box 12;

Aangezien zijn wifi steeds uitviel trok hij aan de bel. Door te zoeken op het forum kwamen we er pas achter dat de recente update van zijn Box 12 dit veroorzaakte, want wifi op de Box 12 stond nog uit wat logisch was gezien de situatie voor deze update.

Na wifi op de Box12 te hebben ingeschakeld was er wel verbinding via de wifi, maar rond 20 Mbps. Aangezien zijn Box 12 en het eerste superwifi punt in zijn meterkast hangt, geeft dit dus een conflict ( ook na lang zoeken pas gevonden, want de updates voor klanten met superwifi punten zou pas in 2022 komen……….toch ?). Niet dus en mijn buurman heeft dus nu het volgende probleem;

Zodra hij zowel het modem als het eerste superwifipunt in de meterkast aan heeft, is de verbinding slechts rond 20 Mbps. Zodra hij wifi op de Box12 uitschakelt wordt zijn netwerk niet meer gevonden. Zodra hij het eerste superwifipunt met een langere datakabel naar zijn woonkamer aanlegt heeft hij volle bak verbinding ( in zijn geval 100 Mbps), maar ligt er dus een losse datakabel van meterkast door de gang naar zijn woonkamer.

Nu mag hij dus door deze update ofwel een nieuwe datakabel kopen en deze naar zijn woonkamer laten aanleggen, of hij mag een losse kabel in zijn gang laten liggen. :thinking:

Mijn buurman is pas enkele maanden gelden overgestapt van Ziggo naar KPN en heeft extra kosten gemaakt om een stabiele verbinding te krijgen ( want Ziggo…….!) en nu krijgt hij deze extra mankementen voor zijn kiezen. Heerlijk zo'n update KPN ….Not! Om met zijn woorden te spreken:

Blijf er lekker met je p…. vanaf af als het goed werkt.

Hallo allen,

Vorige week heeft onze Experiabox 12 een firmware upgrade gekregen. Sindsdien lijkt de bandbreedte een stuk hoger uit te komen dus ik ben best blij, echter, bij de WiFi instellingen kan ik geen security settings meer instellen…

Achter mijn modem heb ik geen KPN-Super-Wifi maar wel de vergelijkbare TP-Link Deco-S4. Dit is ook een Mesh-netwerk. Ik heb hierin 3 Access-Points, waarvan ik er momenteel nog 1 dicht achter de modem heb zitten.

Na de firmware upgrade zou het modem ook moeten werken als Mesh-Access-Point, dus dan zou ik in principe 4 Access-Points hebben. Kan iemand dit bevestigen, want met zoveel woorden is dat niet gecommuniceerd.

Wanneer ik in het modem de WiFi instellingen wil wijzigen, zie ik wel een SSID, maar geen encryptie-instellingen meer. Hoe kan ik het modem dan instellen?

Moet ik het eerste access-point (van TP-Link dus) nog steeds bekabeld aan het modem aansluiten zoals voorheen, of kan ik deze al onbedraad ergens anders neerleggen, voor een optimalere dekking van het wifi-signaal in mijn huis? Zo ja, hoe weet het modem dan op welk Mesh-netwerk hij kan samenwerken?

*Admin: verplaatst naar algemeen topic update Box 12

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Mesh van de KPN Box werkt niet samen met mesh van TP-Link. Mesh werkt alleen tussen WiFi punten van hetzelfde merk. Dus vergeet het. Voor u veranderd er niets. 

Hallo @FredSerd , in de regel werkt het KPN-modem niet samen met de TP-Link-apparatuur, dit kun je eenvoudig zien in de app voor het beheer van de TP-Link-spullen.

Zelf heb ik ook een product van TP-Link en de app geeft duidelijk aan dat deze qua mesh niet kan samenwerken met het modem.

In jouw geval is het het verstandigste de wifi op de modem uit te schakelen en het draadloze verkeer via de TP-Links af te wikkelen.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi allemaal, we zien dat jullie de afgelopen week veel feedback hebben gegeven over dingen in de nieuwe Box 12 firmware die niet helemaal lekker lopen. Dank hiervoor. We geven dit ook allemaal door aan de het modemteam zodat ze hier naar kunnen kijken en het kunnen meenemen voor herstel waar nodig. 
Daarom even dit lijstje als soort van samenvatting, als ik daarin iets over het hoofd heb gemist wat afgelopen week wel aangegeven is, laat het even weten.

  • Cosmetische feedback over de indeling en teksten van de web interface.
  • Bandsteering lijkt de voorkeur te geven aan de 2,4GHz.
  • LEDs zijn alleen nog maar aan of uit te zetten via de webinterface niet op dim.

Deze dingen zijn doorgegeven, zodra we daar meer over te melden hebben horen jullie van ons.

 

  • Transmit power die niet goed in te stellen is.

Dit is doorgegeven en daarop kwam dit antwoord:

Wordt de Transmit Power setting die ingesteld is op de Experia Box 12 ook overgenomen op een Super Wifi punt?
In de GUI van het Super Wifi apparaat valt het namelijk niet in te stellen.

Zo ja, ook in software versie SGEJ10000312 of alleen vanaf SGEJ10000448 ?
Zo nee, is er een manier om dit alsnog in te stellen op het Super Wifi punt?

MvGr., Patrick

@pdejong Hi Patrick, ik heb terugkoppeling gekregen op jouw vraag: Dit is een settings-mogelijkheid die voortkomt uit de gebruikte chipset (Broadcom) in de KPN Box 12. Deze functionaliteit wordt niet doorgegeven aan de SuperWifi's. Deze staan op standaard 100%. In de Box 12 mesh-update versie gaat dit verdwijnen en zal de setting ‘onder water’ op 100% komen te staan. De reden hiervoor is dat het wifi sturingsmechanisme anders scheef getrokken wordt als sommige apparaten zoals de KPN Box 12 in hetzelfde netwerk zitten, maar met lagere signaalwaardes werken.

 

 

Verder zijn er wat dingetjes in de Thuis App die niet meer optimaal werken na de Box 12 update. Hier wordt aan gewerkt. Het gaat dan om de volgende zaken:

  • Je kunt een foutmelding krijgen als je via de Thuis App je wifinetwerknaam (SSID) wilt aanpassen. Als dit gebeurt, stel het dan in via de webinterface van de Box 12 zelf.
  • Als je via de Thuis App de Box 12 probeert te herstarten komt dat verzoek niet altijd goed door bij de Box 12. Als dit gebeurt, herstart hem handmatig. 
  • Apparaten die aangesloten zitten op de ethernetpoorten van de Box 12 zijn niet altijd goed zichtbaar in de Thuis app.
  • Het kan voorkomen dat namen van apparaten dubbel worden weergegeven. Heeft geen invloed op de werking, maar is natuurlijk niet handig.

 


 

Kan weer 3 acces points opnieuw instellen, bijna 20 lampen en een hoop tablets en telefoons.

klaar mee. Elk modem zelfde verhaal, de 10 was al een ramp, deze niks beter.

Jammer dat ik dit nog bijna een jaar moet houden, want is de kliko niet waardig

Als je alles opnieuw moet instellen, dan denk ik (aanname) dat de SSID en het bijbehorende wachtwoord niet meer klopt met wat er ook ooit op de aangesloten apperatuur (al dan niet via Wifi) is ingesteld. Voor mijn gevoel krijgt de router door de update een fabrieksreset en moet je alles opnieuw instellen. Dan is het voor mij logisch dat je de oude SSID en wachtwoord weer invoert zodat alle apparaten weer verbinding kunnen maken met de bekende toegangspunten.

Die access points, @davy b, zijn dat Experia Wifi of Superwifi? Of apparaten van een derde partij? In de basis gebeurt er alleen iets met je SSID als je EW/SW in gebruikt hebt (zoals ook in het startbericht staat). In dat geval neemt de Box 12 de wifi gegevens over van je master EW/SW en wordt dan zelf de master. Als jij bewust op je Box 12 een ander SSID had dan op je EW/SW, dan zul je inderdaad (deels) dingen opnieuw moeten instellen.

Als dit niet het geval is, en jouw SSID is toch ongepland veranderd, dat hoort dan niet te gebeuren. 

Wat gebeurt er tijdens de update?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Bij het updaten wordt ook het wachtwoord waarmee je inlogt op de Box 12 teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit is het wachtwoord zoals vermeld staat op de sticker onderop het modem. Na de update zal je Box 12 herstarten. 

Heb je geen Experia Wifi en/of SuperWifi aangesloten, dan is de Box 12 klaar na het herstarten.

Heb je wel Experia Wifi en/of SuperWifi aangesloten, dan gaat de Box 12 na het herstarten synchroniseren daarmee. De Box 12 neemt de wifigegevens over van het masterapparaat en wordt zelf de nieuwe master.

 

 

Mijn WiFi is nu veel slechter. Dan voor de update. Uiteraard alles gereset en gedaan wat ik moet doen maar het blijft ech erg slecht.

Wat versta je nu onder "het blijft erg slecht"? Wat ervaar je dan met de wifi?

WiFi kanaal verspringt telkens naar TP-Link wat nu slechter werkt. sites laden slecht of niet, 
Bovendien krijg ik op TV telkens het bericht “WiFi verbroken” had eerst nooit last van. (Nieuwste Sony TV. Heb  WiFi op TV ook opnieuw ingesteld met uiteraard juiste WW maar helpt niet. WiFi blijft verbinden en verbreken.

Wat voor apparaat is die TP-Link die je noemt precies, @Cristien? Je merkt dat na de update je apparaten sneller verbinden met die TP-Link dan met je Box 12. Heb je verder nog wifipunten in huis, van ons of van derden?

Ik zie dat je ook al hebt aangegeven inmiddels opgezegd te hebben, maar het zou mooi zijn als je tot die tijd nog wel adequaat wifi hebt.

 

 

“Fantastisch" die update voor mesh met de V12 box….afgelopen donderdag had ik het grote genoegen de zwaar geforceerde update te krijgen : Gevolg : nauwelijks toegankelijk internet ,storingen met tv kijken, uitvallen van groot gedeelte internet van mijn gloednieuwe asus RT-Ax82U en de meeste erachter hangende aparatuur…

Al paar dagen bezig met eerste lijn KPN ondersteuning maar bug in de update nog niet opgelost..

Het vreemde aan het geheel is dat mijn camera's die aan de wifi van de ASUS hangen gewoon te benaderen zijn (intern&extern) Maar dat zodra ik met smartphone of laptop daar mee verbind er géén internetverbinding verkregen word...Ja ongeveer 20 seconden en dan komt het géén internet symbool in het beeld…

Zou leuk zijn als zo'n geforceerde “verbetering” brengende update eens uitvoeriger getest word.

Nu al meerdere dagen zonder werkende o.a. thermostaat, haperende tv, continue uitvallende wifi van de experiabox etc etc..

Na 3 dagen eindelijk aangemeld voor 2e lijns hulp ….maar nog niets gehoord of gezien…

Begrijp ik hieruit dat jij nu issues hebt met je internet in z'n geheel, @EpeSolar, dus niet alleen wifi? Zo ja, dan lijkt het me sterk dat dit (alleen) van de update komt. Je had deze Asus ook al aangesloten voor de update? Ik zou jou in dit geval willen aanraden even een eigen topic aan te maken. Dan kunnen wij, en onze technisch onderlegde forumgebruikers, meekijken naar je gehele setup.

 

 

Een vraag niet voor mezelf maar voor een buurman die wel super-wifi heeft op zijn box 12;

Aangezien zijn wifi steeds uitviel trok hij aan de bel. Door te zoeken op het forum kwamen we er pas achter dat de recente update van zijn Box 12 dit veroorzaakte, want wifi op de Box 12 stond nog uit wat logisch was gezien de situatie voor deze update.

Na wifi op de Box12 te hebben ingeschakeld was er wel verbinding via de wifi, maar rond 20 Mbps. Aangezien zijn Box 12 en het eerste superwifi punt in zijn meterkast hangt, geeft dit dus een conflict ( ook na lang zoeken pas gevonden, want de updates voor klanten met superwifi punten zou pas in 2022 komen……….toch ?). Niet dus en mijn buurman heeft dus nu het volgende probleem;

Zodra hij zowel het modem als het eerste superwifipunt in de meterkast aan heeft, is de verbinding slechts rond 20 Mbps. Zodra hij wifi op de Box12 uitschakelt wordt zijn netwerk niet meer gevonden. Zodra hij het eerste superwifipunt met een langere datakabel naar zijn woonkamer aanlegt heeft hij volle bak verbinding ( in zijn geval 100 Mbps), maar ligt er dus een losse datakabel van meterkast door de gang naar zijn woonkamer.

Klopt, @HansaanZet, klanten met Experia Wifi en/of SuperWifi komen in principe pas volgend jaar aan de beurt. Het kan echter zijn dat er hier en daar in de selectie iemand tussendoor glipt. Of, als je buurman zelf een reset heeft gedaan, dan krijg je de update ook.

De Box 12 is na de update master van de mesh, waardoor de wifi daarop inderdaad niet meer uit kan. Dat betekent verder ook dat de eerste SuperWifi juist verder weggeplaatst zou moeten worden van de Box om storing te voorkomen. Deze eerste SuperWifi kan nu draadloos aangesloten worden. De buurman kan de SW dan ook zonder kabel in de woonkamer plaatsen. Mocht die afstand te groot zijn, en de wifi wegvallen/traag zijn, experimenteer dan met de plaatsing ergens tussen meterkast en woonkamer.

Reputatie 2

Hoi allemaal, we zien dat jullie de afgelopen week veel feedback hebben gegeven over dingen in de nieuwe Box 12 firmware die niet helemaal lekker lopen. Dank hiervoor. We geven dit ook allemaal door aan de het modemteam zodat ze hier naar kunnen kijken en het kunnen meenemen voor herstel waar nodig. 
Daarom even dit lijstje als soort van samenvatting, als ik daarin iets over het hoofd heb gemist wat afgelopen week wel aangegeven is, laat het even weten.

  • Cosmetische feedback over de indeling en teksten van de web interface.
  • Bandsteering lijkt de voorkeur te geven aan de 2,4GHz.
  • LEDs zijn alleen nog maar aan of uit te zetten via de webinterface niet op dim.

Deze dingen zijn doorgegeven, zodra we daar meer over te melden hebben horen jullie van ons.

 

  • Transmit power die niet goed in te stellen is.

Dit is doorgegeven en daarop kwam dit antwoord:

Wordt de Transmit Power setting die ingesteld is op de Experia Box 12 ook overgenomen op een Super Wifi punt?
In de GUI van het Super Wifi apparaat valt het namelijk niet in te stellen.

Zo ja, ook in software versie SGEJ10000312 of alleen vanaf SGEJ10000448 ?
Zo nee, is er een manier om dit alsnog in te stellen op het Super Wifi punt?

MvGr., Patrick

@pdejong Hi Patrick, ik heb terugkoppeling gekregen op jouw vraag: Dit is een settings-mogelijkheid die voortkomt uit de gebruikte chipset (Broadcom) in de KPN Box 12. Deze functionaliteit wordt niet doorgegeven aan de SuperWifi's. Deze staan op standaard 100%. In de Box 12 mesh-update versie gaat dit verdwijnen en zal de setting ‘onder water’ op 100% komen te staan. De reden hiervoor is dat het wifi sturingsmechanisme anders scheef getrokken wordt als sommige apparaten zoals de KPN Box 12 in hetzelfde netwerk zitten, maar met lagere signaalwaardes werken.

 

 

@Erik_ Als ik over het algemeen zo lees vermoed ik dat Bandsteering op het moment de meeste problemen blijkt te geven
Wat een snelle oplossing zou kunnen zijn is de optie om de v12 niet in het Mesh netwerk te gebruiken en zo de oude situatie te gebruiken tot er meer duidelijkheid is over wat het probleem is
echter is er nu geen optie om dit uit te schakelen en dit zou eigenlijk wel een goede zijn om zo klanten die na de update deze problemen hebben te kunnen terug zetten naar hoe de situatie er voor was
Ik raad dit ook zeker aan aangezien om dit aan jullie Modemteam door te geven zodat dit eventueel als Quick Fix toegevoegd kan worden en de mogelijkheid geeft aan de klanten om de situatie weer te gebruiken zoals deze voorheen was 

@Erik_  ik heb alleen deze ▶️ TP-Link TL-WPA8631P - Powerline Adapter - AC - 1300 Mpbs - 2-pack 

Heb je gezien dat het WiFi boven dramatisch is sinds update.”.?  (Screens zijn van vrijdagavond) 

TP-link in TV  begaande grond verwijderd maar ook dat helpt niet. 
Wifi box12  blijft verbinden en verbreken in Sony TV.

Ben er dus nu wel klaar mee en stap over. 
WiFi boven liep al gelijk niet lekker bij mij dus was al aan het oriënteren om weg te gaan.

Over TV ben ik wel tevreden behalve dat ik geen NPO Politiek in de basis kan kijken. Dat alles hielp mee om over te stappen
 

 


 

 

Reputatie 7

 

@Erik_ Als ik over het algemeen zo lees vermoed ik dat Bandsteering op het moment de meeste problemen blijkt te geven
Wat een snelle oplossing zou kunnen zijn is de optie om de v12 niet in het Mesh netwerk te gebruiken en zo de oude situatie te gebruiken tot er meer duidelijkheid is over wat het probleem is
echter is er nu geen optie om dit uit te schakelen en dit zou eigenlijk wel een goede zijn om zo klanten die na de update deze problemen hebben te kunnen terug zetten naar hoe de situatie er voor was
Ik raad dit ook zeker aan aangezien om dit aan jullie Modemteam door te geven zodat dit eventueel als Quick Fix toegevoegd kan worden en de mogelijkheid geeft aan de klanten om de situatie weer te gebruiken zoals deze voorheen was 

Hoi @djravix, dat zal niet gebeuren. Met de updates wordt juist gewerkt aan het uitbreiden van het Mesh netwerk. Teruggaan naar de oude situatie zal geen oplossing geven hiervoor, als het modem dan een reset krijgt zou de huidige versie weer geïnstalleerd worden. 

 

@Erik_  ik heb alleen deze ▶️ TP-Link TL-WPA8631P - Powerline Adapter - AC - 1300 Mpbs - 2-pack 

Heb je gezien dat het WiFi boven dramatisch is sinds update.”.?  (Screens zijn van vrijdagavond) 

TP-link in TV  begaande grond verwijderd maar ook dat helpt niet. 
Wifi box12  blijft verbinden en verbreken in Sony TV.

Ben er dus nu wel klaar mee en stap over. 

Dat is jammer @Cristien. De tip die wjb eerder gaf om een vast kanaal te kiezen maakte ook geen verschil om de verbinding te verbeteren?

“Fantastisch" die update voor mesh met de V12 box….afgelopen donderdag had ik het grote genoegen de zwaar geforceerde update te krijgen : Gevolg : nauwelijks toegankelijk internet ,storingen met tv kijken, uitvallen van groot gedeelte internet van mijn gloednieuwe asus RT-Ax82U en de meeste erachter hangende aparatuur…

Al paar dagen bezig met eerste lijn KPN ondersteuning maar bug in de update nog niet opgelost..

Het vreemde aan het geheel is dat mijn camera's die aan de wifi van de ASUS hangen gewoon te benaderen zijn (intern&extern) Maar dat zodra ik met smartphone of laptop daar mee verbind er géén internetverbinding verkregen word...Ja ongeveer 20 seconden en dan komt het géén internet symbool in het beeld…

Zou leuk zijn als zo'n geforceerde “verbetering” brengende update eens uitvoeriger getest word.

Nu al meerdere dagen zonder werkende o.a. thermostaat, haperende tv, continue uitvallende wifi van de experiabox etc etc..

Na 3 dagen eindelijk aangemeld voor 2e lijns hulp ….maar nog niets gehoord of gezien…

Yeah gelukkig is KPN goedkoop :-(

 

@ Erik_  De ASUS routers (2) had ik er al zo'n 7 maanden zonder enkel probleem erachter hangen.

Ze vormen samen een mesh netwerk met fantastisch bereik in en om het huis met wifi.(tot afgelopen donderdag de “update “plaats vond van de experia box…

Met de tv ontvangers heb ik nu ook geregeld verstoringen.

Alles al volledig gereset uit ten treuren toe…

Als het al werkt dan met horten en stoten om uiteindelijk helemaal te stoppen

 

*Admin: verplaatst naar update Box12 topic

Reputatie 7

@EpeSolar, Werkt het dan ook niet als je de wifi van de V12 uit zet?

Reputatie 7

Hoi @EpeSolar, je berichten over de update staan hier in dit topic. Het is niet nodig om nieuwe topics aan te maken daarvoor, je kunt gewoon hier reageren. Kan je toelichten wat de 'verstoringen’ die je ervaart zijn? En wat heb je gereset, en hoe? Gebruiken de ASUS routers dezelfde SSID en WPA als de Box 12, of gebruiken ze dezelfde gegevens? En net als wjb ben ik ook benieuwd of het verschil maakt of je de Wifi op de Box 12 niet gebruikt.

 

De Box 12 is na de update master van de mesh, waardoor de wifi daarop inderdaad niet meer uit kan. 

 

Tip:

- Check of de wifi van de experiabox v.12 aan staat
- Zorg ervoor dat de superwifi-punten verbinding hebben met de experiabox (bedraad of onbedraad), en dat die wifi ook aanstaat (mesh-netwerk in die zin compleet, inclusief die van de experiabox)
- Schakel de superwifi-punten uit (stroom eraf, of met de knop uitzetten)
- Schakel de wifi van de experiabox uit
- Zet de superwifi-punten weer aan, waarbij elksgeval één wifi-punt bedraad is aangesloten

Als het goed is heb je nu wifi over alleen de superwifi-punten. Werkte bij mij elksgeval. Ik heb dan ook één superwifi-punt naast de experiabox continue bedraad aangesloten

 

Zie ook: 

 

Reputatie 2

 

@Erik_ Als ik over het algemeen zo lees vermoed ik dat Bandsteering op het moment de meeste problemen blijkt te geven
Wat een snelle oplossing zou kunnen zijn is de optie om de v12 niet in het Mesh netwerk te gebruiken en zo de oude situatie te gebruiken tot er meer duidelijkheid is over wat het probleem is
echter is er nu geen optie om dit uit te schakelen en dit zou eigenlijk wel een goede zijn om zo klanten die na de update deze problemen hebben te kunnen terug zetten naar hoe de situatie er voor was
Ik raad dit ook zeker aan aangezien om dit aan jullie Modemteam door te geven zodat dit eventueel als Quick Fix toegevoegd kan worden en de mogelijkheid geeft aan de klanten om de situatie weer te gebruiken zoals deze voorheen was 

Hoi @djravix, dat zal niet gebeuren. Met de updates wordt juist gewerkt aan het uitbreiden van het Mesh netwerk. Teruggaan naar de oude situatie zal geen oplossing geven hiervoor, als het modem dan een reset krijgt zou de huidige versie weer geïnstalleerd worden. 

 

Hoi @Jasper 
Wat ik bedoel is een optie in de GUI om dit aan en uit te kunnen zetten zodat klanten dit zelf kunnen doen
dit geeft bijvoorbeeld ook de optie om de Wifi op de v12 uit te kunnen zetten zonder dat de Wifi van de SW/EW uit gaat 
ik begrijp heel goed dat jullie dit uit willen berijden echter is nu het nu zo dat het meer problemen geeft dan dat het oplost en door je klanten de optie te geven om dit uit te zetten zodat het op de manier hiervoor werkt zou voor velen een snelle en pijnloze oplossing zijn om de huidige problemen te voorkomen
Ik verwacht namelijk niet dat deze Problemen voor januari zijn opgelost
en dus komen er in januari na de grote uitrol nog meer mensen bij die deze problemen gaan hebben
in ieder geval bied dit een vrij simpele oplossing (en het geeft de klanten een optie of ze het willen of niet)
dit zou dan in een volgende update moeten zitten

Leuk die update Krijg nu 42 mb download en 40 mb upload

stekker eruit en 5 min gewacht en nog niks

1000mb abonnement en krijg 40mb|

|voor de update was er niet aan de hand !

Leuk die update Krijg nu 42 mb download en 40 mb upload

stekker eruit en 5 min gewacht en nog niks

1000mb abonnement en krijg 40mb|

|voor de update was er niet aan de hand !

Hallo @cornelis9009 heb je het glasvezelpunt al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem een fabrieks-reset gegeven?

Reputatie 3
Badge +2

Even melding maken over wat ik inmiddels gemerkt heb, vannacht is de update gepusht, niet vooraf een sms'je gehad, maar gelukkig dit allemaal al gevolgd en doorgelezen.

Ik heb enkel de Experia box 12 en kwam er net achter dat mijn wachtwoord niet meer werkte, dacht dit ligt aan mijn telefoon en de browser daarvan dat is Firefox.

Op mijn computer daarna gaan inloggen ook met Firefox en dat gaf wederom foutmeldingen.

Toen ik via Edge wilde gaan inloggen stond er een melding dat het wachtwoord van achter de modem gebruikt moest worden, hierdoor had ik door dat ik dus een update heb gehad.

 

Bij het aanpassen van het wachtwoord kwam ik wat vreemde dingen tegen, dit is mij opgevallen doordat bij het oude wachtwoord mijn eerder ingestelde wachtwoord stond met dank aan de browser die dit lief invulde voor mij. Ik kreeg het wachtwoord dus in eerste instantie niet aangepast wat ook logisch is, maar heb diverse wachtwoord combinaties geprobeerd en kreeg dan meldingen dat er bepaalde leestekens gebruikt moesten worden en grote en kleine letters, maar die zaten er steeds gewoon in. Dus misschien iets om naar te kijken vanuit KPN.

Reageer