KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134099 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Leuk die update Krijg nu 42 mb download en 40 mb upload

stekker eruit en 5 min gewacht en nog niks

1000mb abonnement en krijg 40mb|

|voor de update was er niet aan de hand !

Hallo @cornelis9009 heb je het glasvezelpunt al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem een fabrieks-reset gegeven?

Hallo,
Ja ik heb beide 5 minuten van de stroom af gehaald, daarna eerst de glasvezelpunt en na 2 minuten de box 12 router.
reset heb ik ook al gedaan en ook factory reset.
de optie om 5ghz uit te schakelen is ook niet meer te vinden in het menu.

Hallo @cornelis9009 

de optie om 5ghz uit te schakelen is ook niet meer te vinden in het menu.

Dat klopt, de beide wifibanden hebben nu 1 naam en zijn niet meer onafhankelijk van elkaar aan- of uit te zetten. 

KPN werkt aan een oplossing daarvoor, maar dat kan nog even duren.

 

Hallo @cornelis9009 

de optie om 5ghz uit te schakelen is ook niet meer te vinden in het menu.

Dat klopt, de beide wifibanden hebben nu 1 naam en zijn niet meer onafhankelijk van elkaar aan- of uit te zetten. 

KPN werkt aan een oplossing daarvoor, maar dat kan nog even duren.

 

ja ok dat is duidelijk, ik kan beter een externe router aanschaffen en deze gewoon zo laten als dat het nu is , want bedraad krijg ik wel 820mb down alleen upload is maar 5.2 mb 
ik denk niet dat dit nog goed komt .
bedankt voor de reacties

Waarom is het nodig om bij een update de router terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Omdat ik voorheen bij Ziggo last had van hun enorm brakke Connectbox, heb ik destijds zelf een netwerk opgebouwd met fatsoenlijke apparatuur. Nadat ik ben overgestapt naar KPN, heb ik dus de Wifi van KPN uitgeschakeld. Tot mijn verbazing stuurt de experiabox na de update vrolijk zijn Wifi in het rond, die ik dus niet gebruik en loopt te storen heb mijn Wifi. Verder is mijn wachtwoord gereset waarvan ik niet begrijp waarom. Dit is mij vaker opgevallen, dus ik denk dat ik de resterende 4 maanden maar uitzit bij KPN en  hoop op niet nog een update. Daarna stap ik wel over.

Reputatie 7
Badge +24

@AAAAAAAAAA WiFi kun je volgens mij weer uitzetten met een knop aan de zijkant. Daar hoef je heel niet voor in te loggen.

Hallo @AAAAAAAAAA bij een firmware-update komt daarna een reset die alles weer terugzet naar fabriekswaarden zoals nieuw uit de doos, daarom is het wachtwoord weer standaard en staat de wifi weer aan.

Zou je eventuele andere instellingen binnen het modem hebben gedaan zoals port-forwarding bijvoorbeeld, zou je die ook opnieuw in moeten stellen.

 

Reputatie 7

Hallo @AAAAAAAAAA bij een firmware-update komt daarna een reset die alles weer terugzet naar fabriekswaarden zoals nieuw uit de doos, daarom is het wachtwoord weer standaard en staat de wifi weer aan.

Zou je eventuele andere instellingen binnen het modem hebben gedaan zoals port-forwarding bijvoorbeeld, zou je die ook opnieuw in moeten stellen.

Niet bij een firmware-update maar bij deze firmware-update.

Normaliter vindt er geen factory reset plaats bij een firmware-update.

Reputatie 2

Waarom is het nodig om bij een update de router terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Omdat ik voorheen bij Ziggo last had van hun enorm brakke Connectbox, heb ik destijds zelf een netwerk opgebouwd met fatsoenlijke apparatuur. Nadat ik ben overgestapt naar KPN, heb ik dus de Wifi van KPN uitgeschakeld. Tot mijn verbazing stuurt de experiabox na de update vrolijk zijn Wifi in het rond, die ik dus niet gebruik en loopt te storen heb mijn Wifi. Verder is mijn wachtwoord gereset waarvan ik niet begrijp waarom. Dit is mij vaker opgevallen, dus ik denk dat ik de resterende 4 maanden maar uitzit bij KPN en  hoop op niet nog een update. Daarna stap ik wel over.

dit heeft na mijn weten met namen te maken dat het een grote update is waarbij het hele Wifi gedeelte van de router word aangepast om te kunnen werken met de SW & EW units in een Mesh Netwerk
Het behouden van de oude instellingen kan in de firmware tot veel problemen leiden 
indien je ooit een Router ge update hebt zal je wel weten dat bij de grotere updates de fabrikant vaak adviseert om een volledige reset te doen na het uitvoeren van de update (Sommige zegen zelfs ook dit voor de update ook te doen en na de update nog eens)
aangezien de update door KPN gepushed word doet KPN dit voor je en zo weet je ook meteen dat er een update is

Bij kleinere updates zoals bijvoorbeeld van SGEJ10000310 naar SGEJ10000312 word er geen factory reset gedaan 

@Jasper Alles al geprobeerd samen met eerste lijn helpdesk,die heeft e.a. geprobeerd door op afstand over te nemen.

Helaas zonder enig resultaat.

Reputatie 7
Badge +19

@Jasper Alles al geprobeerd samen met eerste lijn helpdesk,die heeft e.a. geprobeerd door op afstand over te nemen.

Helaas zonder enig resultaat.

@EpeSolar Dat is jammer. Om je te kunnen helpen hebben we wel meer informatie nodig - zonder informatie over wat je ervaart en wat je gedaan hebt beginnen we niks. Als je de vragen van Jasper en wjb kunt beantwoorden, denken we graag met je mee..

Hoi @EpeSolar, je berichten over de update staan hier in dit topic. Het is niet nodig om nieuwe topics aan te maken daarvoor, je kunt gewoon hier reageren. Kan je toelichten wat de 'verstoringen’ die je ervaart zijn? En wat heb je gereset, en hoe? Gebruiken de ASUS routers dezelfde SSID en WPA als de Box 12, of gebruiken ze dezelfde gegevens? En net als wjb ben ik ook benieuwd of het verschil maakt of je de Wifi op de Box 12 niet gebruikt.

 

Reputatie 4
Badge +2

En deze update maakte dat mijn internet er mee stopte vannacht.

Ik heb de V12 hier staan met een ander wachtwoord, qua settings compleet uitgekleed, alleen mijn eigen router met een DHCP reservering op MAC en het IP ervan in de DMZ. UPNP uit.

Dit is helaas nodig om een stabiele wifi te krijgen

Ik heb  op de wifi van de box 12diverse  issues met vooral alle IoT apparatuur (esp32/esp8266/RTL8722DM e.d. low power wifi chipsets)

Plus de backwards compatibaliteit van de box 12 is niet om over naar huis te schrijven. Met de v10 had ik geen enkel probleem ervaren.

Om die reden heb ik dus achter de box 12 een TP-link router met mesh extenders  aangeschaft (onemesh) wat prima werkt. 

Doordat de v12 (en de v10 ) niet in modem configuratie te zetten zijn heeft de update vannacht de wifi weer aangezet, Helaas stond hetzelfde SSID er in als van het tp-link netwerk met hetzelfde wachtwoord.

Hierdoor is de V12 in storing is gegaan. na de reboot is de wifi niet opgekomen en was het netwerk via de Tp-link onemesh opzet benaderbaar.

Helaas bleek ook het aangepaste wachtwoord naar default gezet te zijn.

Alles dus maar weer aangepast.

Hier over contact gehad, en specifiek gevraagd naar een router die om te schakelen is naar Modem. Ik hoef die updates niet namelijk.

Dit gekloot wil ik niet nog een keer, en is de druppel.
De helpdesk geeft aan dat de v10 wel naar modem om te schakelen is en gaat de v12 omruilen.

Helaas blijkt dat niet waar te zijn. Ook bij de V10 moet je de wifi handmatig uitschakelen en je router in de DMZ zetten.

Ik ga dus maar weer eens met KPN bellen om die zinloze omruil te annuleren en koop wel een eigen modem waar ik zelf het volledig beheer over heb.

Sinds mijn modem de update naar SGEJ10000448 heeft gehad heb ik een aantal keer problemen ondervonden dat de apparaten op mijn netwerk op een gegeven moment geen DNS records meer kunnen resolven (DNS server staat ingesteld op de default van de modem)). Meestal krijgen de apparaten op dat moment ook geen IP adres meer van de DHCP server van de modem.

Verder zie ik in de logs van de modem zelf ook diverse meldingen staan van spontane reboots van de modem en staan er in de logs van de modem zelf ook veel verwijzingen naar errors bij het resolven van DNS records:

 

Na een reboot van de modem (zowel stroom eraf als via de web interface) gaat het wel weer een tijdje goed. Maar hetzelfde patroon is inmiddels zo'n 4-5 voorgekomen sinds de update. En begint wat hinderlijk te worden 🙂. Toevallig meer mensen hier last van?

Reputatie 4
Badge +2

ja die is hier ook zichtbaar,

is wel een oplossing voor, dat is zorgen dat de dns cache op je devices flusht.

dit kan door de betreffende devices even uit te zetten en aan te zetten. Dan krijgen ze als de netwerk verbinding tot stand komt een verse DHCP lease van je modem

wat ook kan is wachten tot de lease verloopt, dat duurt 24 uur na afgifte.
op een Windows pc kan je in de cmd prompt intypen “ipconfig /flushdns”  zonder de aanhalingstekens uiteraard.

Hier zie je het gelukkig alleen optreden met het TV kastje waarvan het vlan door mijn router naar het v12 modem gerouteerd wordt en levert gelukkig geen issues op.

Vannacht verloopt de lease van het IP van het TV kastje en als die ververst krijgt het tv kastje weer de juiste gegevens en is het ook opgelost.

 

met betrekking tot de verdere DNS namen:

daar is wel een aparte vindbaar

wpad.kpn is niet boeiend in mijn geval, die heb ik hard uitgefilterd in mijn eigen dns, wpad is een systeem om de proxy van je browser automatisch te laten configureren, is niet nodig als de gateway correct ingesteld is en is potentieel te misbruiken. advies aan kpn om dit dus zo snel mogelijk uit de firmware te slopen. dit kan door het verzoek in de dns tabellen van de router hard af te routeren naar 0.0.0.0

Zie https://resources.infosecinstitute.com/topic/hacking-clients-wpad-web-proxy-auto-discovery-protocol/ voor potentieel misbruik

Dit vinkje veroorzaakt die melding.

je ziet dit bij mij omdat ik even direct een machine omgeplugd heb naar de KPN v12 ipv de router er achter. dan is de KPN dns weer van toepassing

@Alexandra : @Jasper 

Kan je toelichten wat de 'verstoringen’ die je ervaart zijn? En wat heb je gereset, en hoe? Gebruiken de ASUS routers dezelfde SSID en WPA als de Box 12, of gebruiken ze dezelfde gegevens? En net als wjb ben ik ook benieuwd of het verschil maakt of je de Wifi op de Box 12 niet gebruikt.

 

Verstoringen momenteel : wifi experia v12 werkt dan wel,dan niet . Ip tv werkt happerend.

Ip adressen van v12 box niet te zien (ipv4 &ipv6) 

Asus routers gebruiken andere ssid als de experia box 

Wifi op experia box al een keer uitgezet maar dit maakt geen enkel verschil ;

De ASUS geeft sommige aparaten wél toegang tot internet maar ook zeer beperkt.

Als ik laptop/smartphone/internetradio etc  met ASUS verbind krijgen deze géén internetverbinding.

Vreemd genoeg mijn camera's weer wel...

@Francoix Klopt, gekke is alleen dat op het moment dat mijn apparaten geen DNS record meer kunnen resolven ik vaak ook geen nieuw IP-adres meer van de DHCP server van de modem krijg. Alle bestaande leases gaan over het algemeen wel nog redelijk door maar de nieuwe geven problemen. En werkt bijvoorbeeld ipconfig /renew ook niet meer. 

Dit had ik nooit met mijn v12. Maar inmiddels heb ik hier sinds de update al meerdere keren last van gehad. Maak ook verder geen gebruik van de WiFi van de v12 zelf dus heb daar geen ervaring mee.

Reputatie 4
Badge +2

@Sander Bo gebruik je wel de DHCP van de V12?  Ik niet namelijk.
(enkel voor mn gereserveerde IP van mn router die DMZ is)

achter mijn  eigen router heb ik deze issues (gelukkig) niet

@Francoix Gebruik inderdaad nog de DHCP van de V12, maar met deze issues gaat dat snel veranderen.

Reputatie 2

@Alexandra : @Jasper 

Kan je toelichten wat de 'verstoringen’ die je ervaart zijn? En wat heb je gereset, en hoe? Gebruiken de ASUS routers dezelfde SSID en WPA als de Box 12, of gebruiken ze dezelfde gegevens? En net als wjb ben ik ook benieuwd of het verschil maakt of je de Wifi op de Box 12 niet gebruikt.

 

Verstoringen momenteel : wifi experia v12 werkt dan wel,dan niet . Ip tv werkt happerend.

Ip adressen van v12 box niet te zien (ipv4 &ipv6) 

Asus routers gebruiken andere ssid als de experia box 

Wifi op experia box al een keer uitgezet maar dit maakt geen enkel verschil ;

De ASUS geeft sommige aparaten wél toegang tot internet maar ook zeer beperkt.

Als ik laptop/smartphone/internetradio etc  met ASUS verbind krijgen deze géén internetverbinding.

Vreemd genoeg mijn camera's weer wel...

@EpeSolar en als je een laptop direct bekabelt op de v12 aansluit ?
Ik zie hier namelijk ook een aantal die problemen hebben met de DHCP server van de v12
Kijk bijvoorbeeld naar de problemen die @Sander Bo en @Francoix hebben
overigens is je TV decoder direct bekabelt aan gesloten of zit hier ook nog iets tussen ?
ik weet niet of je de DHCP van je Asus eens zou kunnen gebruiken
Overigens Als je Glasvezel hebt is een Asus Router direct via UTP kabel op de NT aan te sluiten
(Echter raad ik je aan om dan UPNP uit te zetten anders zit je zo in het Quarantaine netwerk van KPN)
echter is dit wel het proberen even waard om te zien of er misschien toch iets mis is met je v12 of de DHCP server er van

Het kan natuurlijk altijd zijn dat zoon unit het eens begeeft en aangezien de fabrikant bij velen nog bekend is om de mobile telefoons waar de toetsen uitvielen zou het me niks verbazen als ook een van hun modems een keer het begeeft

Reputatie 1

Modem: V12
Software versie: 
SGEJ10000448
Reset uitgevoerd: Ja
Probleem 1: het volledige netwerk herstart als ik een aanpassing maak aan Internet access control planning op (Home - Access Control - Selecteer device en maak een aanpassing.) Dit merk ik tijdens tv kijken maar ook op het VPN van mijn laptop.  De aanpassing wordt niet gemaakt aan het hele netwerk maar in dit geval aan een specifiek device. 
‘Probleem’ 2: het blijkt dat er 2 plekken zijn waarop je access control kan toepassen. Deze synchroniseren echter niet met elkaar. Wat is het verschil en kan dit gefixt worden? 

Plek 1 via Home - Access Control, selecteer device. (https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/access-control/parental-control/planning
Plek 2 via My Modem - client list -  $Devicename - parental-control
https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/device/Ethernet/14/parental-control

 

Reputatie 7
Badge +30

 

 

@Erik_ Als ik over het algemeen zo lees vermoed ik dat Bandsteering op het moment de meeste problemen blijkt te geven
Wat een snelle oplossing zou kunnen zijn is de optie om de v12 niet in het Mesh netwerk te gebruiken en zo de oude situatie te gebruiken tot er meer duidelijkheid is over wat het probleem is
echter is er nu geen optie om dit uit te schakelen en dit zou eigenlijk wel een goede zijn om zo klanten die na de update deze problemen hebben te kunnen terug zetten naar hoe de situatie er voor was
Ik raad dit ook zeker aan aangezien om dit aan jullie Modemteam door te geven zodat dit eventueel als Quick Fix toegevoegd kan worden en de mogelijkheid geeft aan de klanten om de situatie weer te gebruiken zoals deze voorheen was 

Hoi @djravix, dat zal niet gebeuren. Met de updates wordt juist gewerkt aan het uitbreiden van het Mesh netwerk. Teruggaan naar de oude situatie zal geen oplossing geven hiervoor, als het modem dan een reset krijgt zou de huidige versie weer geïnstalleerd worden. 

Hoi @Jasper 
Wat ik bedoel is een optie in de GUI om dit aan en uit te kunnen zetten zodat klanten dit zelf kunnen doen
dit geeft bijvoorbeeld ook de optie om de Wifi op de v12 uit te kunnen zetten zonder dat de Wifi van de SW/EW uit gaat 
ik begrijp heel goed dat jullie dit uit willen berijden echter is nu het nu zo dat het meer problemen geeft dan dat het oplost en door je klanten de optie te geven om dit uit te zetten zodat het op de manier hiervoor werkt zou voor velen een snelle en pijnloze oplossing zijn om de huidige problemen te voorkomen

We gaan geen tijd steken in tijdelijke opties in de GUI. Dergelijke aanpassingen kosten ook tijd, en dat is tijd die we liever besteden aan het oplossen van issues en verder verbeteren van bestaande functionaliteit.

 

 

Even melding maken over wat ik inmiddels gemerkt heb, vannacht is de update gepusht, niet vooraf een sms'je gehad, maar gelukkig dit allemaal al gevolgd en doorgelezen.

Ik heb enkel de Experia box 12 en kwam er net achter dat mijn wachtwoord niet meer werkte, dacht dit ligt aan mijn telefoon en de browser daarvan dat is Firefox.

Op mijn computer daarna gaan inloggen ook met Firefox en dat gaf wederom foutmeldingen.

Toen ik via Edge wilde gaan inloggen stond er een melding dat het wachtwoord van achter de modem gebruikt moest worden, hierdoor had ik door dat ik dus een update heb gehad.

 

Bij het aanpassen van het wachtwoord kwam ik wat vreemde dingen tegen, dit is mij opgevallen doordat bij het oude wachtwoord mijn eerder ingestelde wachtwoord stond met dank aan de browser die dit lief invulde voor mij. Ik kreeg het wachtwoord dus in eerste instantie niet aangepast wat ook logisch is, maar heb diverse wachtwoord combinaties geprobeerd en kreeg dan meldingen dat er bepaalde leestekens gebruikt moesten worden en grote en kleine letters, maar die zaten er steeds gewoon in. Dus misschien iets om naar te kijken vanuit KPN.

Ai, jammer dat je geen sms hebt gehad, @MandersOnline. Anders had je dit inderdaad geweten :(

Heb je toevallig ook een screenshot kunnen maken van die melding? Neem het sowieso even mee, maar een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

 

En deze update maakte dat mijn internet er mee stopte vannacht.

Ik heb de V12 hier staan met een ander wachtwoord, qua settings compleet uitgekleed, alleen mijn eigen router met een DHCP reservering op MAC en het IP ervan in de DMZ. UPNP uit.

Dit is helaas nodig om een stabiele wifi te krijgen

...

Hier over contact gehad, en specifiek gevraagd naar een router die om te schakelen is naar Modem. Ik hoef die updates niet namelijk.

Dit gekloot wil ik niet nog een keer, en is de druppel.
De helpdesk geeft aan dat de v10 wel naar modem om te schakelen is en gaat de v12 omruilen.

Helaas blijkt dat niet waar te zijn. Ook bij de V10 moet je de wifi handmatig uitschakelen en je router in de DMZ zetten.

Ik ga dus maar weer eens met KPN bellen om die zinloze omruil te annuleren en koop wel een eigen modem waar ik zelf het volledig beheer over heb.

Een eigen router is in dit geval dan ook de beste oplossing, @Francoix. Wij leveren bewust alles-in-1 apparaten die plug en play werken. Maar als je wat meer technische kennis hebt en gevorderde eisen voor je thuisnetwerk, dan is (qua mogelijkheden en instellingen) een eigen router beter. Een FRITZ!Box is een goede tussenvorm qua gemak en instellingen, maar je kunt ook voor iets heel anders gaan. Neem dan vooral ook Vrije Modemkeuze bij KPN en wjb's Gebruik een eigen router ipv de Experia Box door.

 

Hallo @AAAAAAAAAA bij een firmware-update komt daarna een reset die alles weer terugzet naar fabriekswaarden zoals nieuw uit de doos, daarom is het wachtwoord weer standaard en staat de wifi weer aan.

Zou je eventuele andere instellingen binnen het modem hebben gedaan zoals port-forwarding bijvoorbeeld, zou je die ook opnieuw in moeten stellen.

Niet bij een firmware-update maar bij deze firmware-update.

Normaliter vindt er geen factory reset plaats bij een firmware-update.

 

 

 

Kan je toelichten wat de 'verstoringen’ die je ervaart zijn? En wat heb je gereset, en hoe? Gebruiken de ASUS routers dezelfde SSID en WPA als de Box 12, of gebruiken ze dezelfde gegevens? En net als wjb ben ik ook benieuwd of het verschil maakt of je de Wifi op de Box 12 niet gebruikt.

 

Verstoringen momenteel : wifi experia v12 werkt dan wel,dan niet . Ip tv werkt happerend.

Ip adressen van v12 box niet te zien (ipv4 &ipv6) 

Asus routers gebruiken andere ssid als de experia box 

Wifi op experia box al een keer uitgezet maar dit maakt geen enkel verschil ;

De ASUS geeft sommige aparaten wél toegang tot internet maar ook zeer beperkt.

Als ik laptop/smartphone/internetradio etc  met ASUS verbind krijgen deze géén internetverbinding.

Vreemd genoeg mijn camera's weer wel...

 @EpeSolar, hoe zijn de tv ontvangers op de Box 12 aangesloten? Rechtstreeks, of via een Asus? En hoe zijn de Asus routers aangesloten? Beide bekabeld op de Box 12, of serieel Box 12 > Asus > Asus?

 

 

Modem: V12
Software versie: 
SGEJ10000448
Reset uitgevoerd: Ja
Probleem 1: het volledige netwerk herstart als ik een aanpassing maak aan Internet access control planning op (Home - Access Control - Selecteer device en maak een aanpassing.) Dit merk ik tijdens tv kijken maar ook op het VPN van mijn laptop.  De aanpassing wordt niet gemaakt aan het hele netwerk maar in dit geval aan een specifiek device. 
‘Probleem’ 2: het blijkt dat er 2 plekken zijn waarop je access control kan toepassen. Deze synchroniseren echter niet met elkaar. Wat is het verschil en kan dit gefixt worden? 

Plek 1 via Home - Access Control, selecteer device. (https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/access-control/parental-control/planning
Plek 2 via My Modem - client list -  $Devicename - parental-control
https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/device/Ethernet/14/parental-control
 

Hoi @Bachhimself, we hebben je even verplaatst naar het Box 12 update topic.  Als jij bij Plek 1 specifiek kiest voor all devices, wordt het dan nog steeds niet universeel doorgevoerd?

En kun je iets meer specificeren wat je bedoelt met ‘het volledige netwerk herstart?

Reputatie 1

 

Modem: V12
Software versie: 
SGEJ10000448
Reset uitgevoerd: Ja
Probleem 1: het volledige netwerk herstart als ik een aanpassing maak aan Internet access control planning op (Home - Access Control - Selecteer device en maak een aanpassing.) Dit merk ik tijdens tv kijken maar ook op het VPN van mijn laptop.  De aanpassing wordt niet gemaakt aan het hele netwerk maar in dit geval aan een specifiek device. 
‘Probleem’ 2: het blijkt dat er 2 plekken zijn waarop je access control kan toepassen. Deze synchroniseren echter niet met elkaar. Wat is het verschil en kan dit gefixt worden? 

Plek 1 via Home - Access Control, selecteer device. (https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/access-control/parental-control/planning
Plek 2 via My Modem - client list -  $Devicename - parental-control
https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/device/Ethernet/14/parental-control
 

Hoi @Bachhimself, we hebben je even verplaatst naar het Box 12 update topic.  Als jij bij Plek 1 specifiek kiest voor all devices, wordt het dan nog steeds niet universeel doorgevoerd?

En kun je iets meer specificeren wat je bedoelt met ‘het volledige netwerk herstart?





Hoi @Erik_, bedankt voor je reactie.

a.  ik wil de aanpassing niet universeel doorvoeren, maar specifiek op 1 device. Dit was meer om duidelijk te maken dat ik daar ook bewust voor koos :)

b. Volledig netwerk herstart. Ik merk dat als ik de instellingen maak en opsla mijn internet verbinding even volledig uitvalt. Hierbij dus ook op de devices die niet worden aangepast. Dit merk ik doordat het tv kastje kort zijn verbinding met de modem verliest en mijn VPN (nodig voor werk) er uit klapt. De aanpassing aan Access control is dus op 1 device en niet globaal.

c. Had je wellicht ook een antwoord op mijn andere vraag?  
‘Probleem’ 2: het blijkt dat er 2 plekken zijn waarop je access control kan toepassen. Deze synchroniseren echter niet met elkaar. Wat is het verschil en kan dit gefixt worden? 

Plek 1 via Home - Access Control, selecteer device. (https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/access-control/parental-control/planning
Plek 2 via My Modem - client list -  $Devicename - parental-control
https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/device/Ethernet/14/parental-control

Reputatie 3
Badge +2

Erik_, ik heb helaas geen plaatje van gemaakt, had wel beter geweest inderdaad.

Maar was een geel kadertje onder de inlog waarin stond dat je het wachtwoord moest gebruiken van achter de modem en dan alleen bij MS Edge en niet bij Firefox.

Reputatie 7
Badge +30

Even in het algemeen, ik heb zojuist het startbericht aangepast.

De software is voor nu even weer van ‘preferred’ afgehaald. Betekent dat de update niet meer te forceren is door een harde reset. Dit omdat we toch wat meer meldingen zien van mensen met SuperWifi en/of Experia Wifi in combinatie met deze update waarbij dingen niet optimaal gaan. Daar willen we in deze tijd van het jaar mensen niet mee opzadelen. Natuurlijk blijven we wel verder werken aan en met de software. 

Reputatie 7
Badge +30

 

Modem: V12
Software versie: 
SGEJ10000448
Reset uitgevoerd: Ja
Probleem 1: het volledige netwerk herstart als ik een aanpassing maak aan Internet access control planning op (Home - Access Control - Selecteer device en maak een aanpassing.) Dit merk ik tijdens tv kijken maar ook op het VPN van mijn laptop.  De aanpassing wordt niet gemaakt aan het hele netwerk maar in dit geval aan een specifiek device. 
‘Probleem’ 2: het blijkt dat er 2 plekken zijn waarop je access control kan toepassen. Deze synchroniseren echter niet met elkaar. Wat is het verschil en kan dit gefixt worden? 

Plek 1 via Home - Access Control, selecteer device. (https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/access-control/parental-control/planning
Plek 2 via My Modem - client list -  $Devicename - parental-control
https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/device/Ethernet/14/parental-control
 

Hoi @Bachhimself, we hebben je even verplaatst naar het Box 12 update topic.  Als jij bij Plek 1 specifiek kiest voor all devices, wordt het dan nog steeds niet universeel doorgevoerd?

En kun je iets meer specificeren wat je bedoelt met ‘het volledige netwerk herstart?


Hoi Erik, bedankt voor je reactie.

a.  ik wil de aanpassing niet universeel doorvoeren, maar specifiek op 1 device. Dit was meer om duidelijk te maken dat ik daar ook bewust voor koos :)

b. Volledig netwerk herstart. Ik merk dat als ik de instellingen maak en opsla mijn internet verbinding even volledig uitvalt. Hierbij dus ook op de devices die niet worden aangepast. Dit merk ik doordat het tv kastje kort zijn verbinding met de modem verliest en mijn VPN (nodig voor werk) er uit klapt. De aanpassing aan Access control is dus op 1 device en niet globaal.

c. Had je wellicht ook een antwoord op mijn andere vraag?  
‘Probleem’ 2: het blijkt dat er 2 plekken zijn waarop je access control kan toepassen. Deze synchroniseren echter niet met elkaar. Wat is het verschil en kan dit gefixt worden? 

Plek 1 via Home - Access Control, selecteer device. (https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/access-control/parental-control/planning
Plek 2 via My Modem - client list -  $Devicename - parental-control
https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/device/Ethernet/14/parental-control

Duidelijk, wat betreft a en b 🙂 Op c heb ik nog geen antwoord. Dit omdat het testmodel dat ik op dit moment voor handen heb om dit op na te kijken nog op de oude firmware zit. Dus dit moet ik navragen, en dan neem ik je punt b gelijk mee.

 

Erik_, ik heb helaas geen plaatje van gemaakt, had wel beter geweest inderdaad.

Maar was een geel kadertje onder de inlog waarin stond dat je het wachtwoord moest gebruiken van achter de modem en dan alleen bij MS Edge en niet bij Firefox.

Geen probleem, dan redden we ons met tekst. Ik geef het door :)

Reputatie 4
Badge +2

krijgen we dan ook de mogelijkheid om de oude software weer in het modem te krijgen?

Reageer