Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Ik heb zojuist mijn gegevens aangevuld.

 

De activatiecode heb ik niet ontvangen na het aanzetten van de Spotify Family optie bij onze tv/internet abonnement (Mogelijk dat ik voorheen Spotify Premium had via mijn telefoon abonnement?).

Reputatie 7
Badge +16

Dank, @Westerd! De code is verzonden naar het contact e-mailadres wat bij ons geregistreerd staat bij jouw Internet en TV abonnement. Check eens een factuur van je Internet en TV abonnement in MijnKPN: daar staat een ander e-mailadres op. Klopt dat mailadres of mag ik het contact e-mailadres wijzigen in het e-mailadres waar ook je forumaccount op geregistreerd staat? Ik gok het laatste, maar wil het graag bevestigd hebben, dan pas ik het voor je aan en stuur ik je ook een nieuwe activeringscode toe.

@Shyrin_  Ik las zojuist dat bij het tv/internet abonnement een oud mailadres staat.

 

Het mailadres van MijnKPN is het juiste.

 

Middels dit bericht krijgt KPN toestemming om mijn mailadres bij mijn contactgegevens (tv/internet abonnement) te wijzigen.

 

Alvast bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +17

Aangepast en opnieuw verstuurd! @Westerd :sunglasses: 
> De code ontvang je binnen 3 uur.

Reputatie 2

Hi @PN13! Bedankt voor je vraag. Ik moet eerlijk bekennen dat ik, dankzij jou, de Spotify Family mix ontdekt heb. Ik het een Spotify Family account los van KPN, dus kan ik je nu niet zeggen of het klopt. 
Als jij Spotify Fam. bij ons hebt en geen optie tot Family mix hebt, dan ben ik bang dat Spotify gelijk heeft. Wel een beetje jammer natuurlijk, want het is een erg leuke feature:heart_eyes: . Ik heb voor je nagevraagd of dit beschikbaar wordt in de toekomst. 
Je hebt een reactie van me tegoed. :wink:

 

@Lisa: Weet je misschien al meer? Ik loop namelijk tegen hetzelfde aan ten aanzien van Family Mix, maar ook het oudertoezicht.

Reputatie 7
Badge +17

Goede vraag @ReinierVdP

Reactie oktober 2020: 
“Het klopt, we zitten nog op een oude backend waardoor we het nieuwe Family-product niet kunnen bieden. Pas als onze huidige klanten gemigreerd zijn naar de nieuwe backend en we dit ook voor nieuwe instroom hebben gefaciliteerd, kunnen ze gebruik maken van deze feature. Wanneer dit gaat gebeuren is onderwerp van gesprek. “

Ik zie dat er al naar een status-update is gevraagd afgelopen dagen. Hopelijk krijgen we snel meer informatie over de datum dat wij overkunnen naar het nieuwe platform of in ieder geval deze nieuwe feature kunnen aanbieden. :nerd:

 

Beste Medewerker KPN,

 

Na dagen van pogingen om het via mijn.kpn.com te doen en meerdere telefoon contacten, probeer ik het op deze manier.

 

Kunnen jullie Spotify family aanzetten op mijn thuis abonnement met de hussel korting?

 

  • Via de website en app krijg ik een foutmelding.
  • Via de medewerker krijg ik de mededeling, het staat nu aan, u ontvangt een mail. Vervolgens staat er helemaal niks aan en krijg ik uiteraard ook geen mail. Waarschijnlijk doet de medewerker niks verkeerd, maar werkt het systeem niet mee.

 

Kan er even een slimmerik zorgen dat dit gaat werken, want ik lees dat er meerdere personen problemen hebben met het toevoegen en wijzigen van extra opties in het abonnement.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @M.Thiecke. Ik heb met de gegevens in je profiel alles na kunnen kijken en ik zie een probleem bij het bestellen. Ik ga de juiste partij aansturen om dit op te lossen. Vanaf dat moment moet het weer mogelijk zijn wijzigingen te doen voor je account. Zodra dit kan zal ik ook, met de Hussel korting, Spotify premium Family voor je aanzetten.

Fijn om te horen, hopelijk werkt het snel.
Tot nu toe in ieder geval nog steeds de foutmelding in mijn.kpn.com.

Goedemorgen @fam. Rietveld, je kunt Spotify Premium wel koppelen aan een ander account als je wilt. Wij kunnen de huidige voor je ontkoppelen, zodat deze op Free wordt gezet en je een nieuwe activatiecode ontvangt. Vervolgens kan je het aan een ander Spotify account koppelen. Daarover lees je meer in ons Spotify Premium topic. Als je niet wilt wisselen en echt een extra Spotify account Premium wilt maken, dus je wilt naar Spotify Family, dan kan je de uitleg van Erik aanhouden:

Dat hangt ervan af hoe je nu de Premium hebt. Heb je namelijk een oudere stijl abonnement Standaard of Premium, dan zit Premium inbegrepen. Je kunt dan niet binnen dat abonnement Premium wijzigen naar Family. Dat kan dan alleen als je overgaat naar een van de huidige Hussel abonnementen. Dit kan via je MijnKPN. Tijdens het wijzigen kun je dan Premium uitvinken en Family aanvinken. Heb je nu al Hussel, dan kun je dit via de MijnKPN al direct regelen zonder dat je de rest van het abonnement hoeft aan te passen. Je Premium wordt dan automatisch omgezet naar Family.

Hoi Alexandra, 

 

Zou je het eerste voorstel willen doen, dat jullie hem ontkoppelen en dat wij hem daarna zelf weer koppelen? Zou fijn zijn.

Reputatie 7
Badge +17

@fam. Rietveld zou je in dat geval je profiel in kunnen vullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan maken we het in orde!:relaxed:

@fam. Rietveld zou je in dat geval je profiel in kunnen vullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan maken we het in orde!:relaxed:

Hoi Bram, zojuist voldaan!

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb je een nieuwe activeringscode gestuurd die naar je e-mailadres toe gaat. Deze moet binnen 3 uur bij je zijn. 

Volgens m’n abonnement bij kpn is family al actief. Maar in m’n account bij spotify is daar nog niets van te zien. Hierboven staat dat in niets hoef te doen maar wanneer gaat het dan gebeuren?

Reputatie 7
Badge +21

@HvD 033 Welkom op het KPN Forum. Spotify wordt maandelijks bijgewerkt, op de datum waarop je het oorspronkelijk hebt geactiveerd. Dus op het moment dat je het wijzigt naar Spotify Family kan het nog maximaal een maand duren voor je account daadwerkelijk is omgezet.

Fijn om te horen, hopelijk werkt het snel.
Tot nu toe in ieder geval nog steeds de foutmelding in mijn.kpn.com.

@Bram_  Enig idee hoe het ervoor staat?


Mijn huidige spotify abonnement loopt bijna af en ik wil graag meteen overstappen via KPN.

Weet niet wat het probleem precies is, zo heel moeilijk lijkt het mij niet om spotify toe te voegen aan mijn pakket.

Reputatie 7
Badge +20

@M.Thiecke, nog niet helaas. Ik hoop komende week meer duidelijkheid te krijgen. Dan hoor je dat natuurlijk. 

Hallo,

Kan iemand mij helpen met het overzetten van mijn vaste telefoonnummers naar Hussel?

Wilde graag overstappen van Spotify naar family account alleen dan moet ik wel de rest wat ik nu heb behouden.

 

Ben benieuwd wat het nu gaat kosten als ik verleng…

 

 

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +20

Hallo,

Kan iemand mij helpen met het overzetten van mijn vaste telefoonnummers naar Hussel?

Wilde graag overstappen van Spotify naar family account alleen dan moet ik wel de rest wat ik nu heb behouden.

 

Ben benieuwd wat het nu gaat kosten als ik verleng…

 

 

Alvast bedankt

Hallo @Ronnie T Welkom hier en goeie vraag! Als je dit wilt doen kun je het beste bellen met de klantenservice (0800-0402). Men kan je daar alles vertellen over de Hussel-abonnementen en je helpen met de omzetting. Op het KPN Forum is het uitgangspunt dat onze klanten elkaar helpen met tips en advies. Vandaar dat je voor dit soort zaken iets makkelijker terecht kunt bij de collega's aan de telefoon! 

Ondertussen is mijn volledige KPN- account actief, betaal ik ook al voor Spotify, maar kom ik nog steeds niet in de Family account. Elke optie die ik aanklink bij Family blijf ik drie knipperende bolletjes op het scherm houden. Uiteindelijk kom ik automatisch weer in m'n accountinfo terecht. Ik heb in december al een code ontvangen, maar daar kom ik ook niet verder mee. Zie ik iets over het hoofd?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @MargoDK, ik heb voor de zekerheid een nieuwe code voor je aangevraagd. Die ontvang je binnen 3 uur per mail. Is jouw huidige Spotify account al wel Free? Anders kan je 'm inderdaad nog niet overzetten. Je kunt dit zien als je inlogt op de website van Spotify.

Beste Medewerker,

 

Meer dan een week geleden gaf ik aan dat er een probleem is om spotify te activeren.
Ik had de ijdele hoop dat het nu opgelost zou worden, maar helaas.

Nu heb ik toch maar weer een abonnement via spotify gestart en loop hierdoor dus mijn husselkorting mis. Ik begrijp werkelijk niet waarom dit zo moeilijk kan zijn. Alles bij elkaar met bellen, mailen en hier op het forum ben ik er al een maand mee bezig.


Gaat KPN mij nu die €5,00 compenseren totdat ze het zelf kunnen aanbieden?

 

 

Beste Medewerker KPN,

 

Na dagen van pogingen om het via mijn.kpn.com te doen en meerdere telefoon contacten, probeer ik het op deze manier.

 

Kunnen jullie Spotify family aanzetten op mijn thuis abonnement met de hussel korting?

 

  • Via de website en app krijg ik een foutmelding.
  • Via de medewerker krijg ik de mededeling, het staat nu aan, u ontvangt een mail. Vervolgens staat er helemaal niks aan en krijg ik uiteraard ook geen mail. Waarschijnlijk doet de medewerker niks verkeerd, maar werkt het systeem niet mee.

 

Kan er even een slimmerik zorgen dat dit gaat werken, want ik lees dat er meerdere personen problemen hebben met het toevoegen en wijzigen van extra opties in het abonnement.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@M.Thiecke ik durf zo niet meteen te zeggen war het spaak loopt. Ik heb nog geen terugkoppeling gezien, maar verwachting is wel dat deze week het probleem is opgelost. Ik verwacht je dus snel een antwoord te kunnen kiezen. Al begrijp ik dat het je te lang duurt en je dus de korting misloopt, kan ik je deze op deze manier niet aanbieden. 

Mijn kinderen willen Spotify Family, maar ik had al jaren Spotify Premium (gratis bij mijn Alles-in-1 abonnement). Durfde 't niet om te zetten, want dat geeft altijd gedoe.

Toch gedaan. Van Alles-in -1 naar Hussel, en start met Sp. Family. Bevestigingsmail met activatiecode kwam binnen. En toen begon ellende dus toch nog.

Nu 2 weken verder, ben en blijf ik in een ‘loop’ hangen. Bij Spotify kan ik mijn abonnement niet online wijzigen, dat moet KPN doen. En bij KPN zeggen ze dat alles correct gedaan is en begrijpen ze echt niet waarom het niet lukt.

Allerlei beloftes zijn gedaan beginnend met de reclamemails (activeer nu snel makkelijk!) en door de verkoopmedewerker (lukt altijd!), als door de 8 verschillende klantenservice medewerkers (ik bel u echt terug, mijn backoffice stuurt u echt een mail, het gaat echt 100% zeker werken, ik begrijp echt dat het vervelend is, ook dat u er wel voor betaalt, maar het niet werkt), etc.

Het advies opgevolgd om een online chat met Spotify zelf te hebben (zie script onder).

Conclusie: 't werkt nog steeds niet. En, echt, Echt, alle scripts zijn al doorlopen en op dit forum kon ik ook geen antwoord vinden. Wat zou u doen?

 
hila C.: 
I'm sorry to hear you're having trouble upgrading your plan. Rest assured that I will be more than happy to help you with your concern today.

JOHANNES : ok, what do i need to do?
Phila C.: 
Just to make sure we're on the same page, may I know the email address of your account?

JOHANNES ...
Phila C.: 
Thanks for that information. Please give me a moment to check this for you.

Phila C.: Have you tried to upgrade the plan here: https://www.kpn.com/spotifyactivate?
JOHANNES : that page does not exist
JOHANNES : by the way, I have really tried and gone through every option with the KPN, they really assure me that it is a Spotify problem
JOHANNES : https://support.spotify.com/nl/article/how-to-cancel-your-subscription/plain/
JOHANNES : is not possible on my account either
Phila C.: 
Just to be clear, may I know how long is your Premium Individual plan through KPN?

JOHANNES : i've had it already many years and will continue for another few years
Phila C.: 
I mean your contract for Premium Individual plan, do you know how many years it is?

JOHANNES : i dont understand what a Prem Indiv plan is.
Phila C.: 
Could you please try this link instead: https://www.kpn.com/spotify/activeer-premium-family.htm?

JOHANNES : thats where the loop starts
Phila C.: Do you receive any error message?
JOHANNES : nope
JOHANNES : can't you take over my computer and see what happens?
Phila C.: 
I'm afraid it's not possible but you can send me a screenshot of it instead.

Phila C.: 
File transfer initiated

JOHANNES : how do i make a printscreen into a pdf or jpg?
Phila C.: 
Are you using Windows or Mac?

JOHANNES : windows
Phila C.: 
There are 2 ways to take a screenshot with Windows computers. You can either follow these steps:

1. Press Print Screen on your keyboard.
2. Open a program such as Word, and paste the image. (Edit > Paste, or press Ctrl+V).

Or, you can use the Snipping Tool. Check out the Windows guide for how to use the Snipping Tool at https://support.microsoft.com/en-gb/help/13776/windows-use-snipping-tool-to-capture-screenshots/.

Phila C.: 
Got it. Thanks.

JOHANNES : in my account i cannot proceed
JOHANNES : because my payment is attached via KPN
JOHANNES : i have more attachments if you want
Phila C.: File transfer initiated
JOHANNES : are you still there?
Phila C.: 
Yes, thanks for sending the screenshot.

Phila C.: Checking backstage, you will need to cancel your Premium Individual subscription first through KPN and wait for your account to revert to free. Once it's reverted to free, you can then activate your Family plan.
Phila C.: 
You won’t lose any saved songs, playlists or account settings when you’re back on free, and you simply need to re-download anything you’ve made available for offline listening once you’re back on Premium.

JOHANNES : no no no
JOHANNES : please, that won't work
JOHANNES : KPN tells me that you will have to stop my premium subscription. TI cannot do it. KPN cannot do it. You must do it please
Phila C.: 
As much as I want to cancel it on my end, I'm afraid I'm unable to as your account is subscribed through KPN and we don't have access to their system.

JOHANNES : Oh no, really, 
JOHANNES : the loop is from KPN to Spotify.
JOHANNES : KPN REALLY referred me to you. All help stops there.
Phila C.: 
I understand it would be more convenient for you to talk this over the phone. However, we currently don't offer telephone support.

JOHANNES : But what to do now?
JOHANNES : do I have to many accounts or something like that?
JOHANNES : where is the missing link?
Phila C.: 
Just to be clear, KPN will be the one who can cancel your current subscription as you're subscribed through them. Have you tried requesting to cancel it through them?

JOHANNES : YES YES YES
JOHANNES : They said it is NOT possible, I have to arrange it via Spotify
Phila C.: Your current subscription was made through KPN so it's impossible that they won't be able to cancel it.
JOHANNES : I go crazy.
JOHANNES : Can you send me the transcript of this conversation a
Phila C.: 
To save a copy of our conversation:
1. Click the + button in the bottom-left of this window.
2. Click Email transcript.
3. Enter your email address.
The full transcript will be emailed to you later after our chat

I
JOHANNES : thx

 

 
 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Mijn kinderen willen Spotify Family, maar ik had al jaren Spotify Premium (gratis bij mijn Alles-in-1 abonnement). Durfde 't niet om te zetten, want dat geeft altijd gedoe.

Toch gedaan. Van Alles-in -1 naar Hussel, en start met Sp. Family. Bevestigingsmail met activatiecode kwam binnen. En toen begon ellende dus toch nog.

Nu 2 weken verder, ben en blijf ik in een ‘loop’ hangen. Bij Spotify kan ik mijn abonnement niet online wijzigen, dat moet KPN doen. En bij KPN zeggen ze dat alles correct gedaan is en begrijpen ze echt niet waarom het niet lukt.

Allerlei beloftes zijn gedaan beginnend met de reclamemails (activeer nu snel makkelijk!) en door de verkoopmedewerker (lukt altijd!), als door de 8 verschillende klantenservice medewerkers (ik bel u echt terug, mijn backoffice stuurt u echt een mail, het gaat echt 100% zeker werken, ik begrijp echt dat het vervelend is, ook dat u er wel voor betaalt, maar het niet werkt), etc.

Het advies opgevolgd om een online chat met Spotify zelf te hebben opgevolgd. Zij verwezen me weer terug naar KPN.

Conclusie: 't werkt nog steeds niet. En, echt, Echt, alle scripts zijn al doorlopen en op dit forum kon ik ook geen antwoord vinden. Wat zou u doen?