Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Reputatie 7

@Gertensing, je krijgt niet specifiek korting op Spotify. Je krijgt €5 entertainmentkorting zolang je een Husselabonnement én een mobiel abonnement hebt met in je thuisabonnement minimaal één van de entertainmentopties waar de korting voor geldt actief. Die opties zijn Spotify Premium, Spotify Family, Netflix, Film1, ESPN. Zolang je een van deze actief hebt, krijg je de korting. Het maakt dan niet uit welke van deze opties je actief hebt. Heb je meerdere actief, dan krijg je wel maar één keer de €5 entertainmentkorting.

Goedemorgen,

 

Ik heb vorige week mijn Premium account omgezet naar family. 

Alleen in mijn spotify app staat mijn account nu op free. Ik heb al opnieuw uit en ingelogd. Het is wel het juiste e-mail adres want mijn lijsten staan er nog wel in. Ook met onze andere e-mail adressen geprobeerd maar ook dan is het een free account.

Wat doen wij verkeerd?

 

Met vriendelijke groet,

 

Karin de Waardt

 

Admin: samengevoegd met Spotify Family topic

Reputatie 7
Badge +17

@Karindewaardt Heb je Spotify Family al wel geactiveerd? Het klinkt namelijk alsof je dit nog niet hebt gedaan. Je kunt Spotify hier activeren.

Yes, bedankt. Hij was nog niet geactiveerd.

 

Ik heb jullie instructies gevolgd en heb mijn Spotify abonnement naar Fred omgezet. Vervolgens heb ik bij KPN Spotify familie via KPN geactiveerd. Ik blijf nu echter spotify Free in mijn app’s en spotify accounts zien. Hoe kan dit weer snel naar familie worden omgezet?

Hoe wordt de koppeling van KPN naar mijn spotify account gemaakt?

De antwoorden die ik terug vind op dit forum leiden niet tot een work around….

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

@RonnieT Ik heb je vraag even naar dit topic gesleept. In dit topic leggen we uit hoe je jouw account premium kunt maken (lees: Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?). Je bent goed op weg door eerst je abonnement stop te zetten bij Spotify :blush:
Laat het vooral weten als je er niet uit komt. 

Mijn spotify abonnement is dus free, ik heb bij kpn op activeren geklikt. Als ik dat nogmaals doe, dan krijg ik de melding: is reeds geactiveerd. Dat lijkt me (zoals gezegd allemaal goed). Hoe wordt nu mijn spotify abonnement geactiveerd? Ik zie ergens staan dat ik een code krijg via sms of mail. Wanneer krijg ik die dan en wat doe ik daarmee en waar doe ik dat?

Reputatie 7
Badge +24

Mijn spotify abonnement is dus free, ik heb bij kpn op activeren geklikt. Als ik dat nogmaals doe, dan krijg ik de melding: is reeds geactiveerd. Dat lijkt me (zoals gezegd allemaal goed). Hoe wordt nu mijn spotify abonnement geactiveerd? Ik zie ergens staan dat ik een code krijg via sms of mail. Wanneer krijg ik die dan en wat doe ik daarmee en waar doe ik dat?

Je hebt dus geen e-mail gekregen van ons met instructies? Heb je wel een e-mail gekregen met het bericht dat Spotify via ons aan staat? 

Nee, ik heb geen e-mail hierover ontvangen.

Reputatie 7
Badge +24

Nee, ik heb geen e-mail hierover ontvangen.

Dan wordt het tijd om te kijken waar dit niet goed gaat. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Ik heb de informatie ingevuld

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb de informatie ingevuld

Dankjewel, ik zie hier ook dat er al een account is geactiveerd. Ik kan helaas alleen niet zien op welk e-mailadres dat is gedaan. Als jij het ook niet weet stel ik voor om Spotify uit te zetten en daarna weer aan, dan krijg je opnieuw een e-mail met instructies om je huidige Free account Premium te maken. 

Heb ik je toestemming om dat te doen? 

Ja, dat is prima

Reputatie 7
Badge +15

@RonnieT Ik heb Spotify voor je uitgezet en daarna weer aangezet. Je ontvangt een nieuwe mail met instructies, kun je laten weten of het hiermee gelukt is? 

Hij lijkt nu uitgezet maar wordt hij dan nu ook weer meteen geactiveerd?

Ik heb intussen de mail gekregen om het account te activeren. Dat heb ik uitgevoerd en nu krijg ik WEDEROM de melding dat spotify reeds geactiveerd is. Zo ondertussen krijg ik er een sik van

Ik wil graag Spotify weer aan de gang hebben zoals ik dat gewend was. Het irriteert me mateloos, heb intussen spijt van de overstap naar KPN.

@RonnieT Ik heb Spotify voor je uitgezet en daarna weer aangezet. Je ontvangt een nieuwe mail met instructies, kun je laten weten of het hiermee gelukt is? 

Aangezien er niet meer wordt gereageerd, verzoek ik u mijn abonnement met Spotify niet meer te activeren. Het duurt te lang, gaat te moeizaam, kost me teveel tijd, ik ga het direct regelen met Spotify en ga maar weer terug naar ziggo

@RonnieT Ik heb Spotify voor je uitgezet en daarna weer aangezet. Je ontvangt een nieuwe mail met instructies, kun je laten weten of het hiermee gelukt is? 

Aangezien er niet meer wordt gereageerd, verzoek ik u mijn abonnement met Spotify niet meer te activeren. Het duurt te lang, gaat te moeizaam, kost me teveel tijd, ik ga het direct regelen met Spotify en ga maar weer terug naar ziggo

En alle rekeningen waarop Spotify in rekening wordt gebracht zal ik storneren

Reputatie 7

Wat irritant dat het nog steeds niet lekker loopt, @Ronnie T

Ik heb intussen de mail gekregen om het account te activeren. Dat heb ik uitgevoerd en nu krijg ik WEDEROM de melding dat spotify reeds geactiveerd is. Zo ondertussen krijg ik er een sik van

Even dat ik goed begrijp wat er nu aan de hand is. Family is door mijn collega Rutger uitgezet en weer aangezet. Je hebt de instructies gevolgd uit de activatiemail die je hebt gekregen. Daar zie je dat Spotify reeds geactiveerd is. 

Als je nu inlogt op je Spotify account via www.spotify.com/nl, wat zie je daar dan staan als je naar je accountgegevens kijkt? Free, Premium of Family?

Als aar Family staat, dan is alles in orde. Staat er wat anders, dan moeten we hier even verder kijken wat er aan de hand is. 

 

Ik zag daar free, maar omdat jullie niet reageren en ik al zeeen van tijd kwijt ben ik zojuist naar spotify gegaan. Daar was het binnen 1 minuut geregeld. Nu heb ik een hoop irritatie omdat jullie me continu aan het lijntje houden. Dit forum werkt ook niet. Zojuist mijn abonnement bij jullie willen opzeggen. Zelfs dat lukt niet. Dat mag pas 3 maanden van tevoren. Jullie doen er alles aan om je klanten weg te jagen en als ze zover zijn maken jullie zelfs dat de klant moeilijk. Er is geen fatsoenlijk contact mogelijk, vreselijk. Nogmaals ik heb nu een spotify abonnement bij spotify, jullie hebben immers niet reageren en ik zeg mijn kpn abonnement op. Alle rekeningen waarop spotify staat worden gestorneerd

In december heb ik mijn Spotify Premium abonnement omgezet naar Spotify Family. Helaas kan ik tot op heden het Family abonnement nog niet gebruiken. Eerst contact gehad met KPN, er werd verteld dat Spotify mijn abonnement moest omzetten, daarna contact gehad met Spotify en zij vertelde mij dat KPN een storing had en zij daarom niks voor mij kunnen doen. Hoe zorg ik er nu voor dat ik wel Spotify Family kan gebruiken? 

*Admin: bericht verplaatst naar algemeen Spotify Family topic

Reputatie 7
Badge +15

@LorraineNK Welkom op het forum. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 

@LorraineNK Welkom op het forum. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 

Hi Rutger! 
 

Heb je zo voldoende informatie? Ik kan het type modem en de tv ontvanger niet zo snel vinden.. 

Reputatie 7
Badge +15

@LorraineNK Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Het type tv ontvanger is in deze situatie niet zo relevant! 🙂 Ik zie hier inderdaad dat Spotify family aan staat en dat het nog geactiveerd moet worden. 

Heb je destijds wel een e-mail van ons ontvangen met instructies om dit uit te voeren? Bijvoorbeeld het activeren via: https://www.kpn.com/spotify/activeren.htm