Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dag Alex, probleem inmiddels opgelost. Sorry voor de aanslag op je tijd.

Vooruit, het is je vergeven. :wink:

Reputatie 7
Badge +24

Hoi,

Ik heb perongeluk een oud spotify acount geactiveerd naar de premium van KPN maar kan hem nu niet switchen naar het goede acount die ik altijd gebruik,  kan iemand nij vertellen hoe die wel lukt? 

Hi Ilse, dit kunnen voor je oplossen. We gaan het loskoppelen en jou voorzien van een nieuwe code om een account Premium te maken. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan maken we dit in orde. 
 

Hoi,

Ik heb perongeluk een oud spotify acount geactiveerd naar de premium van KPN maar kan hem nu niet switchen naar het goede acount die ik altijd gebruik,  kan iemand nij vertellen hoe die wel lukt? 

Hi Ilse, dit kunnen voor je oplossen. We gaan het loskoppelen en jou voorzien van een nieuwe code om een account Premium te maken. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan maken we dit in orde. 

 


 

Heb het zo goed als aangevuld,  is dit voldoende? Dankjewel alvast!

Hoi @Jitske1981 heb je geprobeerd hem te activeren via deze pagina? Spotify activeren Wat voor foutmelding krijg je daar precies?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijken we even mee of alles goed staat.

Ow sorry, net op verkeerde manier gereageerd! 
heb mijn profiel aangevuld zoals gevraagd.

Ik kan spotify nog steeds niet activeren! Krijg nu melding dat ik geen spotify heb besteld bij abonnement, maar deze staat wel aangegeven bij extra opties!! 

Hoi @Jitske1981 heb je geprobeerd hem te activeren via deze pagina? Spotify activeren Wat voor foutmelding krijg je daar precies?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijken we even mee of alles goed staat.

Ow sorry, net op verkeerde manier gereageerd! 
heb mijn profiel aangevuld zoals gevraagd.

Ik kan spotify nog steeds niet activeren! Krijg nu melding dat ik geen spotify heb besteld bij abonnement, maar deze staat wel aangegeven bij extra opties!! 

Ik heb het zelfde probleem. Hij staat wel bij mn mobiel eronder om te activeren(daar had ik hem verwijderd) en bij mijn internet erop gezet, staat ook in het rijtje maar geen activatie linkje daar.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi,

Ik heb perongeluk een oud spotify acount geactiveerd naar de premium van KPN maar kan hem nu niet switchen naar het goede acount die ik altijd gebruik,  kan iemand nij vertellen hoe die wel lukt? 

Hi Ilse, dit kunnen voor je oplossen. We gaan het loskoppelen en jou voorzien van een nieuwe code om een account Premium te maken. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan maken we dit in orde. 
 

Heb het zo goed als aangevuld,  is dit voldoende? Dankjewel alvast!


Nou en dan kom ik: 
Sinds 14 april 2021 zijn er een aantal dingen gewijzigd wat betreft het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen kun je terug vinden in het startbericht van dit topic. Voor wat betreft een ander account registreren geldt: 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

Het opzeggen kun je regelen via MijnKPN, houdt er wel rekening mee dat Spotify Premium binnen een maand wordt teruggezet naar de gratis variant, Spotify Free en op dat moment kun je het opnieuw aanvragen en het activeren op het gewenste account. 
@Alex_P

 

 

@Jitske1981 bedankt voor het invullen van je profiel! We zoeken voor je uit waarom het activeren niet lukt: komen we op terug! 

@Coppelia begrijp ik goed dat je Spotify Premium had bij je mobiele abonnement, maar dit opgezegd hebt en nu wil toevoegen onder je Internet abonnement? Hoe lang is het geleden dat je het opgezegd hebt en is het account al teruggezet naar een Spotify Free account (Met Spotify Free hoor je reclame tussen sommige muzieknummers, je afspeellijsten blijven behouden)? Het account terug zetten kan namelijk een maand duren. Zodra het account teruggezet is, kun je Spotify Premium activeren op het internet abonnement.

Ik heb het vorige maand volgens mij van het van mobiel naar internet verschoven. Het staat ook op de factuur al heb ik er nog geen gebruik van kunnen maken .

Het is op dit moment een free account(lekker nutteloos) en wil het dus activeren, maar onder het internet abo vakje staat van er is geen Spotify op dit abonnement besteld en bij mobiel staat het er wel onder voor nog onbekende redenen.

Hallo,

 

Kan iemand mij helpen, er staat in mijn abonnement dat ik gratis Spotify heb. Dit heb ik ook een poos gratis gehad via KPN.  Alleen is dat blijkbaar een paar jaar geleden opeens veranderd, waardoor ik het zelf betaal. Maar in mijn factuur staat “Spotify Premium gratis”.  Het lukt me alleen nooit om dit te activeren, niets werkt. 

Ik heb het abonnement: KPN 2013 Alles-in-1 Mobiel Premium HS3 82,24 euro per maand. 

 

Vast dank voor de reactie!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +16

@Coppelia wil jij je klantgegevens in je Forum profiel invullen? Graag jouw klantnummers, 06 nummer waar Spotify aan gekoppeld is/was en je postcode en huisnummer. Kunnen we even kijken hoe het ervoor staat!

@Coppelia wil jij je klantgegevens in je Forum profiel invullen? Graag jouw klantnummers, 06 nummer waar Spotify aan gekoppeld is/was en je postcode en huisnummer. Kunnen we even kijken hoe het ervoor staat!

Heb het toegevoegd!

Reputatie 7
Badge +10

@Coppelia Dank daarvoor! We gaan het uitzoeken en komen hier op terug. :blush:

Reputatie 7
Badge +10

Hallo,

 

Kan iemand mij helpen, er staat in mijn abonnement dat ik gratis Spotify heb. Dit heb ik ook een poos gratis gehad via KPN.  Alleen is dat blijkbaar een paar jaar geleden opeens veranderd, waardoor ik het zelf betaal. Maar in mijn factuur staat “Spotify Premium gratis”.  Het lukt me alleen nooit om dit te activeren, niets werkt. 

Ik heb het abonnement: KPN 2013 Alles-in-1 Mobiel Premium HS3 82,24 euro per maand. 

 

Vast dank voor de reactie!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Hoi @Francine! We hebben jouw topic even samengevoegd met het centrale topic over Spotify Premium, dan staat alles hierover op één plek wat het voor ons wel zo overzichtelijk maakt. :blush:  

Goed dat je hier melding van maakt, we gaan met je meekijken. Zou je jouw forumprofiel willen invullen met de volgende gegevens: postcode, huisnummer, naam + geboortedatum van de contracthouder en (bij persoonlijke opmerkingen) de laatste 3 cijfers van je IBAN? Als je hier een seintje geeft zodra jouw profiel is ingevuld, dan gaan we voor je aan de slag!

hoe kom ik aan een spotify activeringscode

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

@Coppelia Dank daarvoor! We gaan het uitzoeken en komen hier op terug. :blush:

Is er al enige progressie want leven met spotify free is erg tragisch :(

Reputatie 7
Badge +17

@Coppelia ik zie dat Spotify Premium ondertussen actief staat bij het internet abonnement. Wat ik je zou willen aanraden is even naar de Spotify activatie pagina gaan en hier de stappen volgen. Maak daarbij gebruik van de MijnKPN die gekoppeld is aan je internet thuis abonnement en dan zou deze door moeten lopen. Zou je willen kijken of dat lukt?

Reputatie 7
Badge +17

@ferrym zodra je Spotify besteld hebt op een abonnement krijg je via de e-mail of SMS een link van ons. Via die link kan je activeren. Je kan ook altijd naar onze Spotify activatie pagina gaan en daar de stappen volgen. Heb je het product al besteld? 

Geachte heer/mevrouw, 

De afgelopen drie dagen hebben we geprobeerd via de klantenservice van KPN (per chat met vier medewerkers en telefonisch) en Spotify dit probleem te verhelpen. Echter tevergeefs.

Wij hebben een onbeperkt Spotify-premium abonnement bij ons KPN-abonnement. 
Dit was gekoppeld aan een Spotify-account dat we niet meer willen gebruiken. Op het forum lazen we dat het mogelijk was de code te laten ontkoppelen en vervolgens een nieuwe code te ontvangen voor ons nieuwe account. 

Van de vier medewerkers die we hebben gesproken (en een die de verbinding verbrak) zeiden ze allen iets anders.
Het blijkt dat KPN niet meer tussenpersoon is als het gaat om de Spotify-codes. Ik moest dit met Spotify regelen. De enige mogelijkheid was om Spotify uit het abonnement te halen en vervolgens weer opnieuw aan te zetten. Dit hebben we nu gedaan. Het zou twee weken kunnen duren voordat deze wijziging is doorgevoerd las ik zojuist.

Buiten het feit dat dit contact behoorlijk verwarrend en tijdrovend is geweest, vrezen wij nu (gelet op een ander forumbericht) dat het mogelijk niet eens meer lukt om Spotify straks aan te zetten bij de abonnementsopties omdat we de rechten dan zijn verloren. 
Echter; een andere optie was er schijnbaar niet. En hulp om dit anders te kunnen bewerkstelligen eveneens niet. Het was de enige optie om Spotify straks gewoon weer te kunnen gebruiken, zoals we dat gewend waren. 

We zijn al lange tijd tevreden klant bij KPN en hopen dit ook te kunnen blijven.
Ik vraag alleen wat extra support als het hier om gaat. Te weten: 

Een ontkoppeling van de huidige Spotify-premiumcode vanuit KPN
Een nieuwe Spotifycode vanuit KPN
Behoud van onze Spotify-rechten binnen ons KPN abonnement dat we al jarenlang hebben. 


Ten overvloede: Buiten het reeds vermelde kan ook de helpdesk van Spotify niets anders betekenen, zij verwijzen terug naar KPN. 


Ik zie een reactie van u graag tegemoet. 


Hartelijke groet, 

C.Bemelmans

admin: vraag naar centrale topic verplaatst
 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @C. Bemelmans! Vervelend om te horen dat het niet goed wil lukken. Om de angel er alvast uit te halen, je account gaat niet zomaar verloren. Als je geen Spotify Premium hebt blijft je account en alle daaraan gekoppelde afspeellijsten gewoon bestaan onder de Spofity Free account. Wat betreft het activeren, dat hoort allemaal te gaan via onze Spotify activatie pagina. Daarbij is het wel van belang dat je de optie in je pakket aan hebt staan. Dit kan je nakijken via je MijnKPN. Mocht dit niet lukken zou ik je willen vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kunnen wij het voor je uitzoeken. 

@Coppelia ik zie dat Spotify Premium ondertussen actief staat bij het internet abonnement. Wat ik je zou willen aanraden is even naar de Spotify activatie pagina gaan en hier de stappen volgen. Maak daarbij gebruik van de MijnKPN die gekoppeld is aan je internet thuis abonnement en dan zou deze door moeten lopen. Zou je willen kijken of dat lukt?

Dit is nou wat ik al dagen tegenaan loop. Bij mobiel staat het wel maar bij internet niet

Reputatie 7
Badge +30

@Coppelia ik zie dat wij nog geen terugkoppeling hebben gehad van de collega waarbij we navraag gedaan hebben. Ik zou dat toch nog even af willen wachten. Je zou in de tussentijd kunnen proberen om Spotify uit en weer aan te zetten, maar zelf zou ik willen adviseren om de reactie van mijn collega toch nog even af te wachten. Excuses voor het ongemak!

@Coppelia ik zie dat wij nog geen terugkoppeling hebben gehad van de collega waarbij we navraag gedaan hebben. Ik zou dat toch nog even af willen wachten. Je zou in de tussentijd kunnen proberen om Spotify uit en weer aan te zetten, maar zelf zou ik willen adviseren om de reactie van mijn collega toch nog even af te wachten. Excuses voor het ongemak!

hoop dat dat niet te lang meer gaat duren want spotify free is echt extreem irritant, ik betaal er niet voor niks voor.

Ik klikte op wachtwoord vergeten voor mijn spotify account via KPN omdat er een inlogprobleem was. Nu heb ik geen mail voor mijn gekoppelde ontvangen en kan ik niet inloggen. Kan iemand mij hierbij helpen? Het liefst behoud ik dit account aangezien ik hier al mijn afspeellijsten en vrienden heb.

 

MVG Maxim van Oosten

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Maxim van Oosten, als je Spotify hebt via je KPN abonnement, zorgen wij er voor dat je jouw account kunt koppelen zodat hij Premium wordt, en wordt Spotify elke maand in rekening gebracht via je KPN factuur.

Je account zelf, staat verder helemaal los van KPN. Als je niet kunt inloggen, kunnen wij dat dus niet voor je oplossen omdat we jouw gegevens niet inzichtelijk hebben maar ik kan uiteraard wél even met je meedenken :blush:

Heb je je gebruikersnaam ingevuld? of het mailadres dat bij je account hoort? Zou je allebei eens willen proberen? Het kan zijn dat je gebruikersnaam is gekoppeld aan een ander mailadres dan je zelf denkt (ik ben daar zelf ook eens de mist mee ingegaan bij mijn eigen account :wink: )

Mocht je er echt niet uit komen, dan wil ik je aanraden om contact te zoeken met de helpdesk van Spotify, voor verdere assistentie!

Hi @Maxim van Oosten, als je Spotify hebt via je KPN abonnement, zorgen wij er voor dat je jouw account kunt koppelen zodat hij Premium wordt, en wordt Spotify elke maand in rekening gebracht via je KPN factuur.

Je account zelf, staat verder helemaal los van KPN. Als je niet kunt inloggen, kunnen wij dat dus niet voor je oplossen omdat we jouw gegevens niet inzichtelijk hebben maar ik kan uiteraard wél even met je meedenken :blush:

Heb je je gebruikersnaam ingevuld? of het mailadres dat bij je account hoort? Zou je allebei eens willen proberen? Het kan zijn dat je gebruikersnaam is gekoppeld aan een ander mailadres dan je zelf denkt (ik ben daar zelf ook eens de mist mee ingegaan bij mijn eigen account :wink: )

Mocht je er echt niet uit komen, dan wil ik je aanraden om contact te zoeken met de helpdesk van Spotify, voor verdere assistentie!

Het is gelukt! Hij stond inderdaad op een ander E-mail adres, maar dat adres was verwijderd! dus even stress, maar met heel veel geluk dat ik nog met mijn telefoon ingelogd was kon ik het e-mail adres veranderen en zo een nieuw wachtwoord aanvragen. Bedankt voor de hulp en het snelle reageren!

 

Reputatie 7
Badge +20

Het is gelukt! Hij stond inderdaad op een ander E-mail adres, maar dat adres was verwijderd! dus even stress, maar met heel veel geluk dat ik nog met mijn telefoon ingelogd was kon ik het e-mail adres veranderen en zo een nieuw wachtwoord aanvragen. Bedankt voor de hulp en het snelle reageren!

Ah super, graag gedaan! Mazzel dan dat je nog was ingelogd en hem aan kon passen :smiley: