Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor het melden @XNVBX, ik heb het doorgegeven aan mijn collega's. Zodra hij ingetrokken is zal hij weer Free zijn!

Ik heb eerder een Spotify account gehad voordat ik bij de KPN kwam. Nu zou ik graag dat account onderbrengen bij de KPN zodat ik verlost ben van de reclames. Hoe doe ik dat? 

Hallo,

 

Ik heb in mijn KPN-abonnement gratis Spotify Premium.

Heb een nieuwe computer in gebruik genomen maar ben mijn activatiecode

van Spotify Premium kwijt.

Als ik om die te krijgen mijn e-mailadres opgeef volgt de mededeling dat KPN

dat adres niet kent, terwijl dit wel in Mijn KPN Account staat en ik er van KPN ook allerlei berichten

en de KPN-rekening op krijg.

 

GvHForum

Reputatie 7
Badge +17

@Esther1829 Bedankt voor je bericht. Je kunt Spotify Premium toevoegen aan je abonnement als extra dienst. Als de order is verwerkt ontvang je een linkje met een premium code die je gebruikt om je FREE account om te zetten naar Premium. 
 

@GvHForum Ik heb een activatiecode naar je toegestuurd. Binnen 3 uur ontvang je deze via de e-mail. 

Hoi,

ik heb spotify in het pakket zitten, en als ik een activatiecode opvraag, kent kpn mijn mailadres en telefoonnummer niet.

Ik gebruik hetzelfde mailadres om in te loggen bij mijn kpn. Wellicht doe ik iets verkeerd maar ik weet niet wat.…

groet Jim 

@Esther1829 Bedankt voor je bericht. Je kunt Spotify Premium toevoegen aan je abonnement als extra dienst. Als de order is verwerkt ontvang je een linkje met een premium code die je gebruikt om je FREE account om te zetten naar Premium. 
 

@GvHForum Ik heb een activatiecode naar je toegestuurd. Binnen 3 uur ontvang je deze via de e-mail. 

Dank je wel. 

Reputatie 7
Badge +17

@Cactusdude Hebben we hier te maken met een planten liefhebber? :heart_eyes:  Cactussen wel te verstaan, leuk! 

Waarom je gegevens niet herkent worden, dat weet ik niet precies, maar ik kan je wel voorzien van een nieuwe code. Hiervoor heb ik natuurlijk wel je gegevens nodig. Kun je je postcode, huisnummer, klantnummer en e-mailadres invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan maak ik het voor je in orde.
Let op: alle vakjes waar ‘privé’ achter staat, zijn alleen inzichtelijk voor KPN moderators. :blush:

Hoi,

ik heb m’n gegevens aangepast, 

alvast dank voor je reactie,

groet Jim 

Ooit heb ik een activatiecode ontvangen voor Spotify. Maar deze ben ik kwijt. Kan ik een nieuwe aanvragen.

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Niva 

Wat vervelend dat je de activatiecode kwijt bent, op deze pagina van KPN kun je een nieuwe aanvragen. 

Dank je Dennis. Het vreemde is alleen dat ie zowel  mijn email adres als mijn mobiele nummer niet kent, terwijl ik al jaren lid van de club ben. Bijzonder.

Reputatie 7

Hey @Niva, welkom op het Forum. Wat vreemd dat het je niet lukt om via de site een nieuwe activatiecode aan te vragen. Als je in aanmerking komt voor Spotify Premium moet die tool dat kunnen controleren met je gegevens. Zal ik eens kijken? Wil je daarvoor je forumprofiel invullen? :)

Reputatie 7
Badge +17

@Cactusdude Done! :innocent:

Beste mensen van KPN,

Bij mijn weten hebben we een Premium account voor Spotify, maar dit is nu een Free account. Heeft dit te maken met de wijziging van mijn abonnement? Ik hoor graag van u.

Vriendelijke groet,
Bart

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Barthosz. Welkom op het KPN Forum! Wij zoeken het graag verder voor jou uit. Zou je je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Badge

Hallo,

Ik moet opnieuw inloggen bij Spotify,maar ben mijn inloggegevens kwijt. Kan iemand mij helpen?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Anitaow, welkom! Gaat het erom dat je het wachtwoord niet meer weet? In dat geval kun je via de site van Spotify je wachtwoord resetten. Als het je gebruikersnaam is die je niet meer weet, en je hebt Spotify via KPN, dan kunnen wij helpen. Vul in dat geval je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt.

Badge

Mijn forumprofiel heb ik ingevuld. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @Anitaow, ik heb je een privébericht gestuurd met daarin je gebruikersnaam :) 

Hallo, ik heb al jaren een abonnement bij KPN met gratis Spotify. Nu heb ik voor mijn mobiel ook een abonnement aangevraagd. Deze gaat in op 29 Juli 2020. Nu is mijn gratis Spotify met mijn afspeellijsten weg!! Wil je uit zoeken wat er fout is gegaan?

Groet Raoultoet

Reputatie 7
Badge +21

@Raoultoet, goedemorgen en welkom! Ik moest even goed lezen, maar als ik het goed begrijp heb je zowel thuis producten van KPN als je mobiele abonnement. En nu heb je met jouw mobiele abonnement verlengd. Wanneer je Spotify Premium bij je thuis abonnement had, dus internet en tv, zou er niks gewijzigd moeten zijn. Had je Spotify Premium bij je mobiele abonnement en heb je verlengd zonder opnieuw Spotify Premium erbij te nemen? Dan klopt het dat het gaat verdwijnen. Maar ook pas vanaf de 29e.. Ingewikkeld! Ik kijk graag even met je mee. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Geef een seintje wanneer dat gelukt is dan help ik je verder!

Profiel aangepast. 

Reputatie 7
Badge +21

@Raoultoet, ik zie dat er een account gekoppeld is sinds 2012. Ik stuur je de gebruikersnaam even via een privebericht om te kijken of dit het account is dat je gebruikt of niet! Zo niet, dan stuur ik een nieuwe activatiecode toe :wink:

Ik heb een oud alles-in-1 pakket en dacht daar Spotify Premium bij te hebben, maar deze staat in de app gekoppeld aan mijn mobiele abonnement. Ik lees in dit draadje dat die gekoppeld zou moeten zijn aan mijn oude alles-in-1. Ik zou graag mijn mobiele abonnement (2x) vernieuwen, maar als ik daarmee Spotify premium voordeel kwijtraak ben ik per saldo duurder uit. Is de omzetting van de koppeling van Spotify Premium aan de oude 3-in-1 ipv aan het mobiele abonnement te regelen?

Reputatie 7
Badge +21

@Raoultoet ik heb je berichtje ontvangen. De gebruikersnaam kwam niet overeen, dus ik heb een nieuwe activatiecode toegestuurd. Activeer deze via de website en log in met het Spotify account die je met de Premium diensten wil gebruiken! Je neemt dit af inclusief je Alles-in-1 pakket, dus zolang je jouw vaste abonnement niet wijzigt / verlengd zal je hier recht op blijven houden.