Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Ik heb kpn compleet nou heb ik spotify erbij gepakt nu moet ik dat betalen ik dacht dat het gratis was ik ben al ruim 9 jaar bij KPN een kennis van mij die heeft het gratis

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Goedenavond 

 

wij kunnen helaas niet meer inloggen op Spotify’

ook zegt hij dat ons e-mail niet word herkent 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Leon L, welkom! Spotify is geen onderdeel van Compleet. Het is dus goed mogelijk dat je er gewoon voor moet betalen.  Bij Alles-in-1 Standaard en Premium heeft het wel bij inbegrepen gezeten: die heb jij niet? Als je wilt dat we even meekijken, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt?

 

@J90 zou jij ook je profiel aan willen vullen en het hier even laten weten? Dan kijken we graag met je mee. 

Ik heb mijn postcode en huisnummer ingevuld 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Voor wat betreft de vaste diensten, zie ik dat jij Alles-in-1 Instap afneemt. Daarbij zit/zat het inderdaad niet inbegrepen helaas! Goede keuze dat je dit alsnog apart aangeschaft hebt via je mobiele abonnement dus ;-).

Ik ben van mobiel gewisseld nu is mijn premium abonnement Spotify veranderd in een free

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +30

@Spotify nog actief via KPN, welkom! Wil jij je forumprofiel invullen met de gegevens van het abonnement waar je Spotify bij zat? Laat even weten hier als je dit gedaan hebt, dan kijken we dit na :)

 

Hoi @Niels1104! Je geeft aan dat je van mobiel ben gewisseld. Wil je hiermee zeggen dat je jouw abonnement verlengd hebt (met daarbij dan ook een nieuw toestel) en dat je nu geen Spotify meer hebt? Of ben je alleen van toestel gewisseld zonder je abonnement aan te passen? In dat laatste geval, zorg dat je op het nieuwe toestel inlogt met het goede Spotify account.

Bij het eerste geval gebeurt dit soms als men overgaat van een abonnement met inbegrepen Spotify naar een abonnement met Spotify als los toegevoegde optie. De inbegrepen variant wordt dan beëindigd waardoor je account weer Free wordt. Je krijgt dan echter ook weer een nieuwe activatiecode waarmee je dat account dan weer kunt heractiveren naar Premium.  

Mocht je niet meer weten wat de juiste inloggegevens zijn, of je hebt geen nieuwe code gekregen, vul dan ook je forumprofiel in en reageer als je dat gedaan hebt.

 

Ingevuld 

Ik ben alleen van mobiel gewisseld er is niks aan het abonnement veranderd

Ik heb wel mijn wachtwoord kunnen veranderen maar mijn gebruikersnaam of e-mail worden niet herkend

Ook ik heb dit zelfde probleem, kan nergens inloggen om Premium te activeren.

Hallo kpn,

Ook ik heb hetzelfde probleem. Kan me niet aanmelden voor mijn (gratis) Spotify Premium 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

hallo ik heb een vraag.heb ik recht op spotify

Reputatie 7
Badge +17

@Niels1104 Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik heb een activatiecode je kant opgestuurd. :blush: Geef maar een gil als we nog iets voor je kunnen betekenen in deze! 

@Sjoukje71 Bedoel je met ‘in kan nergens inloggen om premium te activeren’ dat je geen nieuwe activatiecode kunt aanvragen of dat je niet kunt inloggen bij Spotify? Zou je voor de zekerheid alvast je gegevens willen invullen in je profiel? Dan kunnen wij meteen handelen, mocht dit nodig zijn.  
 

@menten Oehh.. Daar vraag je met wat. Ik weet niet op je er ‘recht’ op hebt. Sommige klanten, met een ouder abonnement, hebben Spotify (gratis) standaard in het abonnement zitten. Andere klanten betalen Spotify via onze factuur. Je kunt in de MijnKPN controleren bij 'producten’ of je Spotify via ons hebt.  
Mocht je twijfelen, dan kun je altijd je gegevens achterlaten in je profiel en in een reactie laten weten of wij dit voor je willen controleren. 

Op mijn factuur staat dat ik recht heb op gratis Spotify premium(alles in1 abonnement). In mijn kpn kan ik Spotify bestellen voor 9,99, moet ik dan deze link gebruiken en een activatiecode aanvragen?

hoi, ik heb even een week geen abonnement gehad en toen teruggekomen bij KPN. Nu is mijn spotify account menlwillems opeens free. Kunt u het terugzetten naar premium

Reputatie 7
Badge +21

@Sjoukje71, op basis van jouw gegevens zie ik dat er sinds 2012 al een account gekoppeld is, namelijk fam.El*. Komt je dit bekend voor? Indien dit account niet meer gebruikt wordt, kan ik een nieuwe activatiecode aanvragen en kan je een ander Spotify account Premium maken.

Reputatie 7
Badge +24

U heeft nu een nieuw Hussel abonnement? Als u inlogt op MijnKPN, dan kunt u lijkt me zelf Spotify activeren. Ik weet niet precies hoe dat eruit ziet, want ik heb geen Hussel.

hoi, ik zie nu dat mijn KPN account gekoppeld is aan een andere spotify account dan ik zou willen. Ik zou dus het gekoppelde spotify account willen wijzigen. Al eerder een vraag over gesteld op dit forum:

https://forum.kpn.com/kpn-entertainment-92/spotify-account-wijzigen-440344

Inmiddels al 2 x 20 minuten in de wacht om dit via KPN te regelen. Zou handig zijn als ze een knopje maken dat je dit zelf kunt regelen ipv meer dan 1 uur straks bij klantenservice om dit te doen….

 

Ik heb spotify (wederom) aangezet via de kpn app, maar in de spotify app heb ik nog steeds een ‘free’ account. Hoelang duurt dit? Of heb ik een nieuwe code vanuit kpn nodig oid?

Reputatie 7
Badge +21

@Maarten_Willems, bedankt voor je bericht. Ik heb het even samengevoegd. Wil je jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer, 06-nummer en evt. de gebruikersnaam die nu gekoppeld is (bij persoonlijke opmerkingen)? Dan kan ik het een en ander controleren en indien je inderdaad nog recht hebt op Spotify Premium via KPN kan ik een nieuwe activatiecode toesturen. Geef je een seintje als het gelukt is met invullen?

@Luistervinkje, het kan heel goed zo zijn dat je opnieuw een code nodig hebt. Vul ook je Forum profiel aan met gegevens en we helpen je zo snel mogelijk verder!

Reputatie 7
Badge +20

Op mijn factuur staat dat ik recht heb op gratis Spotify premium(alles in1 abonnement). In mijn kpn kan ik Spotify bestellen voor 9,99, moet ik dan deze link gebruiken en een activatiecode aanvragen?

Dag @Sjoukje71 Ik kijk graag voor je na hoe het zit. Wil je je klantnummer nog in je Forum Profiel vermelden? Dan kan ik aan de slag. 

Hallo, ik heb gratis spotify op ons account ooit heeft mijn zoon dit op zijn mobiel gezet maar nu wil ik het op mijn mobiel zetten maar hoe moet dit?

Zijn ww heeft die niet meer

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Frankstrijk, bedankt voor je bericht! Hangt er vanaf wat je bedoelt met 'op mijn mobiel zetten'. Hetzelfde account als je zoon gebruiken maar op ook op jouw toestel? Dan dien je inderdaad de inloggegevens te achterhalen. Wanneer hij zijn gebruikersnaam nog weet kan hij daarmee een nieuw wachtwoord aanmaken? Of wil je het account van je zoon op Free laten zetten en jouw account Premium maken? Dan moeten we even een nieuwe activatiecode toesturen. Vul je dan even jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer?

Spotify premium inlog lukt niet

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo, op mijn factuur staat dat wij ook gratis spotify premium hebben,  maar ik krijg het niet voor elkaar!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ik ben mijn Spotify inlog code kwijt. Ik wil een nieuwe activatiecode code aanvragen, maar mijn mail adres of 06 nummer wordt niet herkend. Hoe kan dit?

 

*Admin: topic aangepast en samengevoegd met bestaand topic