Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi. Ik ben mijn inloggegevens kwijt voor Spotify premium

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @Jannetp Heb je al geprobeerd om dit via de site van Spotify zelf te herstellen? Of is dat niet gelukt? 

Reputatie 7
Badge +20

Hello!

Ik probeer mijn Spotify account te activeren maar het lukt niet.

Graag ontvang ik een nieuwe activatiecode voor spotify.

 

Met vriendelijke groeten,

Magdaleine 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Kan ik zeker naar je sturen, @Magdaleine maar dan heb ik wel enkele gegevens van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Goedenavond, 

ook ik kan mijn inloggegevens niet meer terug vinden van mijn Spotify premium. Kunnen jullie mij helpen dit terug te halen?

Groetjes 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Hartelijk dank Bart!

Mijn profiel is nu klaar.

Mvg, Magdaleine

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @VeroniqueSTN, via de site van spotify zelf kun je al je mogelijke gebruikersnamen proberen om deze te achterhalen. Zodra je de de mail hebt om je wachtwoord in te stellen kun je daarmee ook direct je wachtwoord opnieuw instellen!
Mocht je er nou helemaal niet uitkomen kun je altijd een nieuw spotify account aanmaken en kunnen we en nieuwe code voor je aanvragen, je bent dan wel al je voorkeuren en afspeellijsten kwijt.

@Magdaleine ik heb een nieuwe code voor je aangevraagd! Deze moet je binnen 24 uur per mail ontvangen!

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @Peter Destombes, om afspeellijsten te verplaatsen/kopiëren van een account naar een ander account zul je contact met de klantenservice van spotify op moeten nemen. Die kun je hier vinden!

Yes, @ermadegroot. Ik heb je bij dezen een nieuwe activatiecode gestuurd. Die ontvang je binnen drie uur per mail!

ik heb het verkeerd gedaan, oude account en nieuwe heten hetzelfde dus heb het op het verkeerde account gezet.. Kunnen jullie deze premium weer uitschakelen en een nieuwe code sturen? Excuses..

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, als de accounts dezelfde naam hebben, snap ik de verwarring @ermadegroot :sweat_smile: Ik heb de oude weer omgezet, je zult binnen een paar uur opnieuw een code ontvangen zodat je de goede Premium kunt maken :slight_smile:

Hmm, als de accounts dezelfde naam hebben, snap ik de verwarring @ermadegroot :sweat_smile: Ik heb de oude weer omgezet, je zult binnen een paar uur opnieuw een code ontvangen zodat je de goede Premium kunt maken :slight_smile:

bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan, ik hoop dat het nu wel in 1 keer goed gaat :blush:

Reputatie 7
Badge +24

@Kenzo kane Dankjewel voor je gegevens. Ik heb Spotify verwijderd uit je pakket en je account op free gezet. 

Hi KPN, heb een nieuwe telefoon maar bij overzetten gegevens is het spotify account niet meegekomen. Naast dat ik niet meer weet met welk emailadres ik geregistreerd sta heb ik ook geen activatiecode. Zou u me verder kunnen helpen om er weer gebruik van te kunnen maken? Dank! Az

Reputatie 7
Badge +17

Hi @ArjenZ! Welkom hier op ons Forum. Als ik je goed begrijp staat je Spotify account nu op Free, terwijl je een premium account hebt, klopt dit? Ik kan in dat geval een nieuwe code je kant opsturen. Hier heb ik wel je gegevens voor nodig. Kun je je profiel voorzien van je abonnements gegevens? Postcode, huisnummer, klantnummer en huidig e-mailadres zijn voldoende. Laat in een reactie weten dat je dit gedaan hebt, dan stuur ik of een collega een nieuwe code je kant op. 

Reputatie 1

Hoi,

Wij hebben een gratis spotify account in ons abonnement van KPN zitten.

Mijn partner heeft een betaald abonnement wat ik graag uit wil zetten.

Is het mogelijk om het spotify account wat ik nu gratis heb over te zetten naar dat van mijn partner zodat hij al zijn muziek kan behouden?

Groeten,

 

Nicolette

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Nicolette01. Dat is mogelijk. We hebben de mogelijkheid om een nieuwe activatiecode toe te sturen. Dat betekent dat jouw account, wat gekoppeld is aan Spotify Premium (KPN) automatisch wordt omgezet naar een Spotify Free account. Wanneer het abonnement van jouw partner is opgezegd zal daar hetzelfde mee gebeuren. Jouw partner kan dan met de nieuwe activatiecode zijn Spotify Free account weer upgraden naar Spotify Premium. Op deze manier blijven zijn afspeellijsten behouden. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan versturen wij een nieuwe activatiecode per e-mail

Reputatie 1

Hoi, dat is fijn!
Ik heb het betaalde abonnement nu uitgezet van maandelijkse betaling in “mijn KPN”. Nou begrijp ik dat ik net te laat ben en dat ik dus nog recht heb op premium tot 1 oktober.

Dus het is beter dit dan aan het einde van deze maand te doen lijkt me (anders mist 1 abonnement het premium abonnement een maand waar ik wel voor heb betaald)? Of is er nog een andere methode om het nu gelijk te regelen?


Groeten,

 

Nicolette 

Heb Spotify Premium via KPN-abonnement. Hoe krijg ik dat op mijn nieuwe computer?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Nicolette01, je account blijft Premium zolang je daarvoor betaalt :-). Dus zeg jij 'm vandaag op, maar betaal je tot 30 september, dan heb je Premium ook tot 30 september. Misschien is het dan handig dat ik nog geen nieuwe activatiecode stuur. Laat in dit topic even weten wanneer het account daadwerkelijk op ‘Free’ gezet is. Dat kan overigens nog tot maximaal 30 dagen doorlopen (vanaf 30 september). 

 

@Flupke99 welkom! Je kunt dan gewoon inloggen met de gegevens van jouw account. Als je je wachtwoord niet meer weet, kan je die bij Spotify opvragen. 

Ha @Nicolette01, je account blijft Premium zolang je daarvoor betaalt :-). Dus zeg jij 'm vandaag op, maar betaal je tot 30 september, dan heb je Premium ook tot 30 september. Misschien is het dan handig dat ik nog geen nieuwe activatiecode stuur. Laat in dit topic even weten wanneer het account daadwerkelijk op ‘Free’ gezet is. Dat kan overigens nog tot maximaal 30 dagen doorlopen (vanaf 30 september). 

 

@Flupke99 welkom! Je kunt dan gewoon inloggen met de gegevens van jouw account. Als je je wachtwoord niet meer weet, kan je die bij Spotify opvragen. 

Ha @Nicolette01, je account blijft Premium zolang je daarvoor betaalt :-). Dus zeg jij 'm vandaag op, maar betaal je tot 30 september, dan heb je Premium ook tot 30 september. Misschien is het dan handig dat ik nog geen nieuwe activatiecode stuur. Laat in dit topic even weten wanneer het account daadwerkelijk op ‘Free’ gezet is. Dat kan overigens nog tot maximaal 30 dagen doorlopen (vanaf 30 september). 

 

@Flupke99 welkom! Je kunt dan gewoon inloggen met de gegevens van jouw account. Als je je wachtwoord niet meer weet, kan je die bij Spotify opvragen. 

Ha @Nicolette01, je account blijft Premium zolang je daarvoor betaalt :-). Dus zeg jij 'm vandaag op, maar betaal je tot 30 september, dan heb je Premium ook tot 30 september. Misschien is het dan handig dat ik nog geen nieuwe activatiecode stuur. Laat in dit topic even weten wanneer het account daadwerkelijk op ‘Free’ gezet is. Dat kan overigens nog tot maximaal 30 dagen doorlopen (vanaf 30 september). 

 

@Flupke99 welkom! Je kunt dan gewoon inloggen met de gegevens van jouw account. Als je je wachtwoord niet meer weet, kan je die bij Spotify opvragen. 

OK Bedankt

Reputatie 7
Badge +30

Beste Marcia,

Ik heb van KPN een mail gehad bij het afsluiten, waar Spotify wel op vermeld staat.

als ik hem via MijnKPN activeer betaal ik een andere prijs dan op de bevestiging.

 

@Nico84 bedankt voor je mail! Ik begrijp het nu helemaal. Je gaat 5 euro entertainment korting krijgen als Husselvoordeel op het moment dat je Spotify Premium afneemt. Als je 'm aanvinkt, zie je echter 9,99 euro staan. Dat is namelijk de reguliere prijs. Deze 5 euro entertainment voordeel krijg je overigens alleen als je ook mobiel afneemt op dit adres. Hoe zit dat bij jou?

Heeft kpn voor mij een nieuwe activatiecode. Het inloggen met de oude code werkt niet meer.

R.j.f de Heij

E-mail ***

 

Bvd

 

Admin: mailadres verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @RdeHeij, welkom op het forum! Je hebt de activatiecode niet meer nodig nadat je deze gebruikt hebt. De activatiecode dient ervoor om je Spotify account om te zetten van Free naar Premium. Daarna log je op Spotify in met de gebruikersnaam en het wachtwoord van dat account. Als je de gebruikersnaam nog weet, maar het wachtwoord niet meer, dan kun je hier het wachtwoord resetten.  

Weet je ook de gebruikersnaam niet meer, vul dan je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik voor je wat je gebruikersnaam is.

Hallo,

Wij gaan overstappen naar andere provider . Maar hoe kan ik mijn sporify account behouden?

Hoe kan ik dat behouden?

Alvast bedankt 

Groeten 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hi @ArjenZ! Welkom hier op ons Forum. Als ik je goed begrijp staat je Spotify account nu op Free, terwijl je een premium account hebt, klopt dit? Ik kan in dat geval een nieuwe code je kant opsturen. Hier heb ik wel je gegevens voor nodig. Kun je je profiel voorzien van je abonnements gegevens? Postcode, huisnummer, klantnummer en huidig e-mailadres zijn voldoende. Laat in een reactie weten dat je dit gedaan hebt, dan stuur ik of een collega een nieuwe code je kant op. 

Hoi Lisa, ik heb de gegevens van het abonnement toegevoegd. Ik zou alleen heel graag de accountnaam krijgen van spotify premium krijgen omdat daar ook mijn afspeellijsten aan hangen. Met een nw account ben ik die kwijt. Kun je die gegevens naar me mailen? Dank alvast! Grt Arjen

Reputatie 7
Badge +30

@Krullie37, welkom hier!  Je hoeft hier niets voor te doen. Het account is en blijft van jou. Het enige wat er zal gebeuren is dat Premium beëindigd wordt waardoor het weer een Free account wordt. Je kunt dan, als je weer opnieuw Premium wilt, dit bij Spotify zelf afnemen op dit bestaande account.

 

@ArjenZ, dank je!  De gebruikersnaam van het account dat via ons Premium heeft is <initialenachternaam> zoals jij ze ook in je profiel hebt staan. Alleen dan alles kleine letters en aan elkaar zonder puntjes. Als je daarvan het wachtwoord niet meer weet kun je die hier resetten. Mocht je wel een ander account Premium willen maken, laat het weten. Dan kan ik deze ontkoppelen en krijg je een nieuwe activatiecode.