Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoe lang duurt het, voor ik de nieuwe activatiecode ontvang?

Je ontvangt binnen 3 uur een nieuwe activatiecode. Als je deze code nog steeds niet hebt ontvangen, dan horen we dat graag van je!

hallo 

 

ik probeer mijn spotify premium weer te installeren op mijn telefoon Samsung a 50 nadat deze gereset is  maar kom er dan blijkbaar niet meer bij  heb ik hiervoor een inlogcode nodig lees ik ergens 

zijn mijn inloggevens dezelfde als van mijn KPN?  ik word steeds door gestuurd naar een gratis account 

ik gebruik ook sonos is dit misschien van invloed? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

@harry kloek. Welkom op het KPN Forum. Waarschijnlijk heb je al een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt voor Spotify Premium. Als je de gebruikersnaam niet meer weet, dan zou ik je willen vragen om jouw gegevens achter te laten in het KPN Forum profiel. Wij zullen dan proberen om jouw gebruikersnaam te achterhalen. Op deze pagina kan je dan vervolgens een nieuw wachtwoord aanmaken. Laat je een berichtje achter in dit topic?

Ik heb nog geen code ontvangen na de reactie van gisteren. 

Ik krijg spotify  niet geactiveerd ? volgens mijn rekening zit het in mijn abonnement  . Hoe nu verder?

JGdeV

Reputatie 7
Badge +17

@bakbijk Ik heb geen nieuwe code je kant op gestuurd, want ik vermoed dat je niet de juiste mailbox checkt. De code is gestuurd naar het @kpnplanet mailadres. Kun je controleren of je daar een mail van Spotify hebt ontvangen?

Ik heb Spotify verwijderd en weer geïnstalleerd. Maar nu heb ik niet meer de gratis premiumversie die ik in mijn abonnement heb. Hoe krijg ik die terug?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @he4245ge  en @JGdeV! Welkom hier. Ik heb jullie reacties even hiernaar toe gesleept. Dat is wat makkelijker! Deze zin is voor jullie relevant:  “...vraag via de aanvraagpagina een nieuwe code op.” Klik op de link. Vul het bij ons bekende e-mailadres/telefoonnummer in en voilà, je ontvangt de activatiecode binnen 3 uur via de mail/sms. Mocht het niet lukken, vul dan je gegevens in in je profiel en geeft hier een seintje als je dit gedaan hebt. Postcode, huisnummer en klantnummer zijn voldoende :D

Goedenavond, via het adres van mijn vader heb ik spotify premium, nu ik uit huis ga wil Spotify op mijn eigen KPN account daar. Zodat mijn zus het Spotify ocerneemt van mij op vaders adres. maar lukt niet. Ik heb activatiecode voor mijn nieuwe adres. Kunnen jullie helpen? :grinning:

Reputatie 7
Badge +30

@Ben van der Schaaf welkom! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan helpen we je graag verder aan een nieuwe activatiecode. 

@harry kloek. Welkom op het KPN Forum. Waarschijnlijk heb je al een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt voor Spotify Premium. Als je de gebruikersnaam niet meer weet, dan zou ik je willen vragen om jouw gegevens achter te laten in het KPN Forum profiel. Wij zullen dan proberen om jouw gebruikersnaam te achterhalen. Op deze pagina kan je dan vervolgens een nieuw wachtwoord aanmaken. Laat je een berichtje achter in dit topic?

heb mijn gegevens achtergelaten op forum profiel       bedankt zover 

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond, via het adres van mijn vader heb ik spotify premium, nu ik uit huis ga wil Spotify op mijn eigen KPN account daar. Zodat mijn zus het Spotify ocerneemt van mij op vaders adres. maar lukt niet. Ik heb activatiecode voor mijn nieuwe adres. Kunnen jullie helpen? :grinning:

Hi @Miloent, ik heb je vraag even naar dit algemene topic verplaatst :slight_smile: Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat jouw Spotify account los wordt gekoppeld van het abonnement van je vader zodat je hem opnieuw kunt koppelen via je eigen abonnement, waar je al een code voor hebt. Ik zet dat graag voor je in gang, zou je hiervoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag daarnaast ook de gegevens van je vader (naam en adres) en de username van de Spotify account waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

heb mijn gegevens achtergelaten op forum profiel       bedankt zover 

Ik zie nog geen gegevens in je profiel @harrykloek, zou je het nogmaals willen proberen en dan ook even controleren of alles goed op is geslagen?

Ik heb hetzelfde probleem:: plotseling geen Spotify Premium meer, terwijl ik daar nog altijd recht op heb. Kan Marcia mij ook aan een nieuwe activatiecode helpen?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Gevraagde gegevens zijn toegevoegd.

Goedenavond, via het adres van mijn vader heb ik spotify premium, nu ik uit huis ga wil Spotify op mijn eigen KPN account daar. Zodat mijn zus het Spotify ocerneemt van mij op vaders adres. maar lukt niet. Ik heb activatiecode voor mijn nieuwe adres. Kunnen jullie helpen? :grinning:

Hi @Miloent, ik heb je vraag even naar dit algemene topic verplaatst :slight_smile: Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat jouw Spotify account los wordt gekoppeld van het abonnement van je vader zodat je hem opnieuw kunt koppelen via je eigen abonnement, waar je al een code voor hebt. Ik zet dat graag voor je in gang, zou je hiervoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag daarnaast ook de gegevens van je vader (naam en adres) en de username van de Spotify account waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren :slight_smile:

@Ben van der Schaaf welkom! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan helpen we je graag verder aan een nieuwe activatiecode. 

Dag Marcia,

Bedankt voor je bericht. Ik heb de gevraagde gegevens toegevoegd. Ik zie de activatiecode graag tegemoet.

Met vriendelijke groet.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ben van der Schaaf, ik heb een nieuwe code voor je aangevraagd! Deze moet je binnen 3 uur per mail ontvangen!

Al enige tijd lukt het me niet meer om Spotify Premium te gebruiken. 

Graag account code opnieuw verstrekken.

Alvast bedankt

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Wil Spotify Premium code aanvragen 

Maar e-mail adres is niet gevonden.

Heb recht op gratis Spotify. 

Klantnummer *******

 

Vr gr.Theo Oostveen

 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy en topic samengevoegd met bestaand topic

hallo,

ik heb een aan faceboek gekoppeld spotify-account. 

Wil dat loskoppelen en direct aan KPN-account toevoegen.

hoe doe ik dat? 

vrgr

 

adrie

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +19

@Neesie_56 We helpen je graag aan een nieuwe code voor Spotify Premium. Kan je je gegevens invullen in je forumprofiel? Geef je hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan?

@RietOostveen Hoi Theo, ik zie inderdaad dat je gratis Spotify Premium bij jouw abonnement hebt. Zo te zien is dit in 2013 al geactiveerd. De gebruikersnaam voor Spotify is hetzelfde als je gebruikersnaam hier op het forum. Ik raad je aan om het daarmee te proberen. Als het niet lukt, geef het dan vooral aan, dan zorgen we dat er een nieuwe activatiecode jouw kant op komt.

@hakuna matata Het is geen probleem om het account te ontkoppelen van Facebook. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode van ons toegestuurd. Kan je daarvoor je gegevens in je forumprofiel invullen, en laat je het weten wanneer ze er staan?

@Neesie_56 We helpen je graag aan een nieuwe code voor Spotify Premium. Kan je je gegevens invullen in je forumprofiel? Geef je hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan?
 

 

Gedaan

 

Ik zou graag een activerings code willen ontvangen voor Spotify premium. Ik heb al een paar jaar een alles in 1 standaard en glasvezel abbonoment. Ik vraag me af of ik nog de code kan krijgen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik heb onlangs mijn mobile abonnement verlengt.  Nu werkt mijn spotify premium niet meer terwijl ik hier wel voor betaal.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Gedaan

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Binnen 3 uur ontvang je een e-mail met daarin een nieuwe activatiecode.:blush:

 

Ik zou graag een activerings code willen ontvangen voor Spotify premium. Ik heb al een paar jaar een alles in 1 standaard en glasvezel abbonoment. Ik vraag me af of ik nog de code kan krijgen?

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij uitzoeken of Spotify Premium in jouw abonnement zit en alsnog een activatiecode toesturen.

 

Ik heb onlangs mijn mobile abonnement verlengt.  Nu werkt mijn spotify premium niet meer terwijl ik hier wel voor betaal.

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij het voor jou uitzoeken.

Mijn Spotify Premium account is ineens verdwenen.