Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Hallo ik heb gister Spotify aangezet in mijn kpn thuis maar heb nog steeds geen code ontvangen

*admin: reactie verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +13

Hallo ik heb gister Spotify aangezet in mijn kpn thuis maar heb nog steeds geen code ontvangen

*admin: reactie verplaatst naar verzameltopic

Hoi @Andreenrobin, ik kan jou een nieuwe code toe sturen. Zou je daarvoor wel jouw postcode en huisnummer aan jouw profiel willen toevoegen? 

Heb ik gedaan hanna

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Andreenrobin, een beetje late reactie :-(. Klopt het dat het inmiddels geregeld is? Veel plezier ervan!

Kom erachter dat mijn vader Spotify-premium in z'n abbo heeft.

Echter, activatiecode is onvindbaar (< 3 jr geleden). Mailadres is onbekend bij Spotify.

Wat nu te doen?

 

Spotify premium veranderd naar free terwijl er keurig voor wat betaald.

Gepoogd een medewerker te spreken. 8:00 zijn er medewerkers aanwezig, 8:05 geen medewerker, 8:15 geen medewerker, 8:20 geen medewerker 8:30 geen medewerker. 
 

eerst problemen met verlengen abonnement, daarna problemen met het ontvangen van de nieuwe telefoon, daarna problemen met de gb’s en nu problemen dat spotify veranderd is. Ik heb nergens in het nieuwe contract gezien dat er “maandelijkse problemen” zouden ontstaan.

 

ongehoord abnormaal 

 

Admin: samengevoegd met centrale Spotify topic

Goede middag, ik zit al enige tijd te proberen om het spotify premium abonnement te activeren, dit zit in mijn abonnement van kpn.

De activeringscode kan ik niet meer terug vinden . op dit moment krijg het free  spotify met reclame daar wil ik van af, kunt u mij helpen?

 

Admin: verplaatst naar centrale Spotify topic

Reputatie 7

@GermknodelJ, welkom! Na drie jaar is de originele code ook al niet meer bruikbaar. Maar we kunnen een nieuwe toesturen. Wil je jouw forumprofiel invullen met de gegevens van het abonnement? Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan regelen we dit.

 

 @Arnetigchelaar, welkom op het forum! Dit gebeurd soms als een abonnement gewijzigd wordt waarbij Spotify verandert van de inbegrepen variant naar de losse-optie-variant. Het systeem verwerkt dat als het opzeggen van de ene, en het aanzetten van de andere. Je zou in dat geval ook, per mail of sms, een nieuwe activatieode moeten hebben ontvangen. Daarmee kun je op de activatiepagina je Spotify weer Premium maken. Als je geen code hebt ontvangen, vul dan je forumprofiel in. Laat even weten hier als je dit gedaan hebt. Dan kijken we het na.

 

@oostd11, welkom! We kunnen je helpen met je code. Vul daarvoor je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt.

Ik heb 5 maanden geleden om een activatie code gevraagd maar ik weet niet of wij die ook ontvangen hebben.. Ik heb al jaren een all in pakket van KPN incl. spotify premium maar nog nooit gebruikt.. dat wil ik nu wel graag   

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb je een nieuwe code naar je KPN mail gestuurd @Hawin. Veel luisterplezier gewenst. 

ik kan geen code vinden.  heb je die naar mijn email adres gestuurd ?

*Admin: E-mailadres verwijderd i.v.m. privacy 

Reputatie 7
Badge +19

Nieuwe code ontvang je binnen 3 uur @Hawin 

Ik heb je een nieuwe code naar je KPN mail gestuurd @Hawin. Veel luisterplezier gewenst. 

Ik kan de code niet vinden

Reputatie 7
Badge +19

De code krijg je binnen 3 uur @Hawin, code ontvang je op het e-mailadres waarmee je het forum account hebt aangemaakt. 

op het moment dat wij overgestapt zijn naar KPN, kregen wij een activatiecode. Deze hebben wij toen geactiveerd maar zijn hem nu vergeten/kwijtgeraakt waardoor we hier niet meer gebruik van kunnen maken.

als ik op de site naar activatiecode opvragen ga, vul ik de email in waarmee wij bij KPN geregistreerd staan. alleen herkent KPN dit email account niet en ook als ik het 06-nummer invoer herkent die deze niet. 

iemand die weet hoe dit kan of wat ik dan moet doen?

zouden namelijk graag weer gebruik maken van de spotify.


Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @vanheugten, begrijp dat jullie dus ook de gebruikersnaam niet meer weten. Om een nieuw account aan te maken kan ik je een code sturen. Zou je dan wel jouw profiel willen invullen. 

Ik heb sinds vandaag KPN thuis Internet & TV, en wou Spotify Familiy optie bestellen maar helaas lukt het niet via mijn kpn. Is er nog andere manier om het te bestellen?

Reputatie 7
Badge +15

@Jonnyau Welkom op het forum. 

Ik controleer graag voor je of ik dit voor je in orde kan maken. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen met je postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer? En een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

@Moderator Erik, forumprofiel is ingevuld.

Reputatie 7
Badge +19

Nieuwe code komt jouw kant op @GermknodelJ 

als ik de mail invoer bij de code opvragen van spotify premium staat daar:  “Dit e-mailadres of mobiel telefoonnummer is niet gevonden.”
Er staat wel in onze algemene voorwaarden dat wij hier recht op hebben.

Ik hoor er graag over terug!

In mijn abonnement gegevens staat gratis spotify premium maar als ik spotify start is het de free versie
Hoe activeer ik premium?
Als ik een nieuwe activatiecode op vraag krijg ik de melding dat het mail adres niet bekend is :(

Reputatie 7
Badge +19

Zouden jullie beide het forumprofiel willen invullen @MartindeWildt @Sandrahomburg, dan ga ik een activatiecode voor jullie regelen.

Done

Reputatie 7
Badge +19

Er komt een nieuwe code jouw kant op @MartindeWildt. Deze code ontvang je binnen 3 uur op het e-mailadres waar ook het forumaccount mee actief is.