Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

dank! Ik heb nu kunnen koppelen en kreeg een emeail met Uw product is succesvol gekoppeld aan uw KPN ID"”.  Fijn. Maar ik zie alleen maar een overzicht laatste facturen. Betekent dat dat mijn Spotify abonnement niet kan worden gestopt?

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Als je het abonnement gekoppeld hebt kun je vervolgens ook jouw abonnement wijzigen @Louis60 

-Nadat je bent ingelogd, kom je op de overzichtspagina (daar zie inderdaad de laatste facturen)
-Klik bovenin op "Producten"
-In het nieuwe scherm kies je het "Thuis" abonnement. 
-Vervolgens in het nieuwe scherm zie je een overzicht van het desbetreffende abonnement en daar kies je voor: Extra opties wijzigen of toevoegen
-
Spotify opzeggen vind je onder het kopje "Internet"

-Hal het vinkje weg bij Spotify, aan de rechterkant kun je daarna de wijziging bevestigen/ 

IK had geantwoord maar dat is verdwenen. 

Dank voor de uitleg. Nu gekoppeld, maar dan zie ik alleen mij nieuweste facturen, en kan nog steeds niet Spotify opzeggen.

Reputatie 7
Badge +19

Wellicht had je dan ook mijn bericht gemist. 

 

Als je het abonnement gekoppeld hebt kun je vervolgens ook jouw abonnement wijzigen @Louis60 

-Nadat je bent ingelogd, kom je op de overzichtspagina (daar zie inderdaad de laatste facturen)
-Klik bovenin op "Producten"
-In het nieuwe scherm kies je het "Thuis" abonnement. 
-Vervolgens in het nieuwe scherm zie je een overzicht van het desbetreffende abonnement en daar kies je voor: Extra opties wijzigen of toevoegen
-
Spotify opzeggen vind je onder het kopje "Internet"

-Hal het vinkje weg bij Spotify, aan de rechterkant kun je daarna de wijziging bevestigen/ 

hartelijk dank! Nu heb ik Spotify Premium kunnen verwijderen.

Goedendag. 

Ik heb vandaag mijn Spotify premium account omgezet naar een Spotify Familie account.
Hiervan is ook keurig een bevestiging vanuit KPN toegestuurd, echter nu na een aantal uur is mijn account informatie nog niet aangepast in Spotify. 
Ik heb inmiddels al enkele malen opnieuw ingelogd echter zonder succes.

Graag hulp hierin.

Groet Sake

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Sake Visser, er kan tot een maand overheen gaan voordat spotify de omzetting naar Free verwerkt heeft maar meestal is het wel sneller. Dit kan ik helaas niet bespoedigen en gaat verder vanzelf. 

Hoi @Sake Visser, er kan tot een maand overheen gaan voordat spotify de omzetting naar Free verwerkt heeft maar meestal is het wel sneller. Dit kan ik helaas niet bespoedigen en gaat verder vanzelf. 

Bedoel je te zeggen dat het tot 1 maand kan duren voordat Spotify de omzetting van een Premium account naar een Family account verwerkt is? Terwijl KPN dit per direct wel factureert (lees ipv 9,99 naar 14,99 eur) Dat lijkt mij toch echt niet te kloppen… Lijkt mij dat dit komt door de verwerking tussen KPN en Spotify

Reputatie 7
Badge +20

Dit staat ook in de bevestiging die je hierover gehad hebt als het goed is @Sake Visser  maar je spotify premium loopt tot aan je factuurdatum omdat je vooruitbetaalt. Spotify Family ga je pas betalen als je die activeert.

 

Dit staat ook in de bevestiging die je hierover gehad hebt als het goed is @Sake Visser  maar je spotify premium loopt tot aan je factuurdatum omdat je vooruitbetaalt. Spotify Family ga je pas betalen als je die activeert.

 

Duidelijk. Dank voor de toelichting!

Activatie van spotify premium lukt niet.

Geprobeerd via mijn KPN maar krijg een foutmelding van KPN nl:

Sorrry it seems like KPN is having problems at the moment. Try again later

In MijnKPN staat dat ik gratis spotify premium heb. Volgens mij heb ik dan een activeringscode nodig ? Kan deze dan worden gekoppeld aan meerdere mobiele nummers

Reputatie 7
Badge +20

Oei @biondave, balen dat het niet lukt!

Ik moet bekennen dat deze foutmelding mij niet bekend voorkomt, op welk moment krijg je hem te zien? Lukt het je ook om er een screenshot van te plaatsen hier, zodat we even met je mee kunnen kijken?

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Maja, 

deze melding krijg ik op het moment dat ik op activeren druk.

Reputatie 7
Badge +20

Maja, 

deze melding krijg ik op het moment dat ik op activeren druk.

Hmm, ik heb hier niet direct een verklaring voor, het lijkt dus mis te gaan ergens tussen ons en Spotify. De melding in het Engels is in ieder geval van Spotify zelf. Zou je het morgen nog eens willen proberen? We horen heel graag of het dan wél lukt! Zo nee, dan gaan we verder op onderzoek uit!

Maja,

Ga ik doen alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +20

In MijnKPN staat dat ik gratis spotify premium heb. Volgens mij heb ik dan een activeringscode nodig ? Kan deze dan worden gekoppeld aan meerdere mobiele nummers

Hi! Als je Spotify nog nooit hebt geactiveerd, kan dat via de Spotify activatie pagina :slight_smile: Je kunt Spotify Premium op meerdere apparaten tegelijk installeren, echter kan je maar op 1 apparaat tegelijk luisteren. 

I have been trying to activate my Spotify premium for three days now, I called the call center like 6 times, and each time they gave me a different, contradictive, and confusing information. They even confused my information about the services, because each one of them said something different from the other. My problem is when I try to activate my spotify and when I reach the last step to click start spotify or something, it's giving me a RED notification that reads: "Sorry, it seems like KPN/XS4ALL is having problems at the moment, try again later." My spotify subscription ended 2 days ago, I don't have any other music app/player on my telephone, and because of the lack of clarify from the agents I've been speaking to in the past few days I got really confused. Also, because of the incompetence of the team that is allegedly working on the website, I'm super frustrated, and dissatisfied. The agents are pushing my problem everyday to the next day/hour/evening, each one of them tells me to try on a different occasion, But UP TILL THIS MOMENT the same red notification is still appearing on the website, and I'm unable to activate my Spotify. If I decide to pay the 10 euros, and activate it on my own account, I have to wait till the next month for it to end to activate it through KPN, because I'm not eligible for a free month. I'm stuck with this error, waiting on KPN which is not solving the problem since the day before yesterday.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge

@Fred Meijvogel Bedankt! Ik ga nog een poging doen om jouw abonnement los te laten koppelen. 

Al enige vooruitgang hierin ?

Ik zie dat het probleem is opgelost, dank jullie wel

Maja, 

deze melding krijg ik op het moment dat ik op activeren druk.

Hmm, ik heb hier niet direct een verklaring voor, het lijkt dus mis te gaan ergens tussen ons en Spotify. De melding in het Engels is in ieder geval van Spotify zelf. Zou je het morgen nog eens willen proberen? We horen heel graag of het dan wél lukt! Zo nee, dan gaan we verder op onderzoek uit!

Dag Maja,

Vandaag opnieuw geprobeerd echter geen resultaat. (Zelfde melding)

Voorheen had ik Spotify premium in het alles in 1 pakket zitten, over gegaan naar een Hussel abbo met Spotify free.

Vervolgens premium er weer bij besteld, die ik dus niet kan activeren.

Graag hoor ik van je,

Gr Dave

 

Reputatie 1

Ik heb Spotify Premium aangevraagd, en daarna ook netjes de bevestigingsmails gekregen.

Als ik echter naar https://spotify.kpn.com/ga om Spotify te activeren krijg ik steeds de melding dat KPN problemen heeft.

Ik heb dit zowel in Chrome, Firefox als Edge geprobeerd.

Is er daadwerkelijk een storing gaande?

 

Ik heb ook via de klantenservice contact proberen te krijgen, maar verder dan een automatisch telefoonmenu en een AI chatbot kom ik niet.

Een levend mens te spreken krijgen is blijkbaar niet meer van deze tijd…

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Dag allemaal! Dank jullie wel voor jullie bericht hier. Vervelend natuurlijk dat jullie Spotify Premium niet geactiveerd krijgen. Er is (nog) geen storing bekend, dus ik informeer even intern. Als ik iets hoor, laat ik het hier weten! 

Goedemiddag,

Ik sluit me aan bij de overige gebruikers die de volgende melding ontvangen:

"Sorry, it seems like KPN/XS4ALL is having problems at the moment. Try again later.”

 

Extra informatie:

 

Had eerst Premium gekoppeld aan mijn mobiele abonnement. 
Dit opgezegd, om vervolgens Premium aan mijn Internet/TV abonnement te koppelen, vanwege de Husselkorting.

Kan het zijn dat de foutmelding te maken heeft met de gratis proefperiode die wellicht niet geldig is bij een al bestaand Spotify account? 

Reputatie 7

Hoi! Er is, zoals Lisa al zei, (nog) geen storing bekend. We willen dit natuurlijk wel verder uitzoeken. Om dat te kunnen doen hebben we informatie nodig. Het screenshot dat jij gisteren al deelde @biondave is daarbij heel nuttig. Maar we hebben ook jullie gegevens nodig. Hiermee kunnen onze collega's op onderzoek uit. Ik wil jullie, biondave en @Drogon, dan ook vragen om je forumprofiel in te vullen (please fill in the linked forum profile so we can investigate further). Laat hier even weten als je dit gedaan hebt (please reply here when you've done so). 

@Richub, jij hebt dit al gedaan, waarvoor dank.