Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Hi Bart. Dank je wel voor je snelle reactie.

“Wanneer je Premium naar Family omzet bij jouw abonnement voor Thuis, dan wordt hat automatisch omgezet“

Welke actie ligt er in dit kader bij wie en wanneer gebeurt dit? Vooralsnog zie ik niks gebeuren of wisselen. Waar wacht ik op?

Reputatie 7
Badge +20

Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Dan ga ik de omzetting erbij pakken.

Hi Bart, mijn profiel is geupdate.

Dank voor je assistentie 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie zo niet waar het mis gaat. Ik heb daarom melding gemaakt bij de back office. Binnen 48 uur zullen ze contact met je opnemen om het door te spreken. 

Sinds een tijdje bleek ik op een proefversie te zitten terwijl ik gewoon betaal voor Premium.

Sinds vandaag doet Spotify het helemaal niet meer en kan ik ook niet activeren.

Online en is jullie systemen staat hij wel actief 

Ik zou graag weer Spotify willen luisteren

 

Groet

Roy

.

Reputatie 7
Badge +19

Je kunt dus nu helemaal niet meer inloggen met de bij jou bekende inloggegevens? Voor de zekerheid zou ik dan de gebruikersnaam opvragen @RoyZee Als het nog actief is op jouw abonnement, dan moet je ook kunnen inloggen. Ook al is eventueel het een Free account. Helemaal niet kunnen inloggen, duidt op verkeerde inloggegevens. 

Hier het zelfde

Ik probeer al maandenlang Spotify premium op te zeggen. Vorige maand heb ik daar online contact over gehad. Per ongeluk had ik in januari het ook nog eens aangezet in mijn abonnement. 

 

Dat is het probleem. In mijn omgeving staat spotify uit. Maar het staat wel op de factuur als Online aankoop daar staat geen spotify bij als omschrijving.

En bij spotify staat dat ik bij kpn/xs4all moet zijn. En het staat niet op mijn huisabo, echt op mijn mobiel. 

 

Hoe kom ik hier nou van af?

 

Admin: samengevoegd met het centrale Spotify yopic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hamson, welkom op ons forum! We hebben je reactie verplaatst naar dit verzameltopic.

In het startbericht hierbovenaan kun je hier meer informatie over vinden.

 

Wij hebben een spotify premium abonnement via KPN maar nemen per 1 april afscheid van KPN. Wij willen wel onze spotify behouden en dat mag geincasseerd worden van onze betaalrekening…..Hoe regel ik dat ?

Ik moest vandaag opnieuw inloggen op Spotify en nu staat mijn accout op Free, terwijl ik een gratis premium account heb via KPN. Hoe kan ik dit weer herstellen/terugzetten?

*Admin: verplaatst naar algemeen Spotify topic

Reputatie 7
Badge +17

Hi @101010a. Jammer dat je afscheid neemt van KPN. Maar daardoor zit je straks gelukkig niet ineens zonder muziek. :wink:

Na het beëindigen van je KPN abonnement wordt binnen een maand je Spotify abonnement omgezet naar Spotify free. Dit betekent dat je account en afspeellijsten gewoon blijven bestaan. Wel krijg je vanaf dat moment weer reclame tussendoor. 

Zodra je bent omgezet naar Spotify free kan je via Spotify weer Spotify Premium bestellen. Volg daar de stappen en de reclame verdwijnt als sneeuw voor de zon. 

Ik wil een duo abonnement bij Spotify afsluiten. Echter kan ik niks wijzigen omdat dit er staat:

Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement.

 

Ik heb al sinds oktober 2021 geen abonnement meer bij kpn. Ik kan het zelf niet aanpassen. Helaas heb ik deze maand dus nog dubbele kosten omdat ik het niet kan wijzingen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @Frankied1987! Het komt voor dat er onbedoeld een koppeling blijft hangen, terwijl het abonnement opgezegd is. 

Fijn dat jij jouw klantgegevens al ingevuld hebt in jouw profiel: ik heb bij deze een bericht gestuurd naar een achterliggende afdeling. Zij kunnen de koppeling opheffen. Houdt rekening met een aantal werkdagen: we geven je een terugkoppeling zodra we deze hebben. 
 

Edit: je topic hebben we gesloten, omdat wij jouw verzoek hier al in behandeling hebben genomen!

Na de Spotify storing heb ik geen Premium account meer en is mijn playlist verdwenen

*Admin: bericht verplaatst naar algemeen Spotify topic

Reputatie 7
Badge +20

Ai @Danny Bos, niet zo leuk om alles kwijt te zijn :frowning2: Ben je wel met de juiste gegevens ingelogd? Of kan het zijn dat je door de storing uit bent gelogd zonder dat je dat zelf door hebt gehad? Als je zeker weten met de juiste account in bent gelogd en Spotify staat ook nog aan onder je abonnement (je ziet dat in MijnKPN), wil ik je aanraden om voor verdere hulp aan te kloppen bij de helpdesk van Spotify

Hoi @suzanne vloet,

Goed dat je aan de bel trekt. Balen dat het nog steeds niet geregeld is voor je. Het duurt allemaal langer dan dat we gehoopt hadden. Ik heb een mail gestuurd met de vraag hoe lang het nog gaat duren en of er naar jouw abonnement gekeken kan worden. Mijn excuses voor het ongemak! 

Hoi Jose, Heb je al een reactie ontvangen op je mail? 

Groeten Suzanne

Reputatie 7
Badge +17

@suzanne vloet Ik zie Spotify Premium inmiddels als dienst bij jouw abonnement staan. Als je wilt, kun je deze nu stopzetten via MijnKPN.

@suzanne vloet Ik zie Spotify Premium inmiddels als dienst bij jouw abonnement staan. Als je wilt, kun je deze nu stopzetten via MijnKPN.

Het is gelukt. Ik heb de extra  optie uit kunnen zetten. En deze is verwerkt (waar dat eerder om onduidelijke redenen niet werd verwerkt). So far so good.

 

Echter! nu staat spotify weer (of nog steeds?) vermeld als online aankoop! Er wordt dus nog steeds 9 euro geïncasseerd. Dus moet ik dat opzeggen??????

 

Ik ben echt al een half jaar bezig spotij premium op te zeggen. Moet ik een aangetekende brief sturen? 

Reputatie 7

Ik zie hier nu geen Spotify meer actief staan bij jouw abonnement, @suzanne vloet. Het is per gisteren beëindigd. Waar zie jij het nu nog staan als online aankoop? Je krijgt als het goed is maandag een nieuwe factuur. Ik wil je vragen die even af te wachten of het daar dan goed op staat. Als dat zo is, dan weten we zeker dat het nu verwijderd is. En dan kunnen we het financiële plaatje afronden.

Ik zie hier nu geen Spotify meer actief staan bij jouw abonnement, @suzanne vloet. Het is per gisteren beëindigd. Waar zie jij het nu nog staan als online aankoop? Je krijgt als het goed is maandag een nieuwe factuur. Ik wil je vragen die even af te wachten of het daar dan goed op staat. Als dat zo is, dan weten we zeker dat het nu verwijderd is. En dan kunnen we het financiële plaatje afronden.

Hoi Erik. Het staat onder extra kosten. En mijn nieuwe termijn is net weer gestart. Dus het zal op de komende factuur staan (van afgelopen termijn) en oo de factuur voor de komende termijn. 

 

Heb inmiddels voor de zoveelste keer mijn wachtwoord veranderd maar nog steeds zonder succes. Er staat nog steeds dat ik spotify free heb. Kan het er mee te maken hebben dat er nog iemand op dit account zit, lijkt mij niet want het heeft altijd zo gewerkt.

Dat denk ik ook niet. Wat mijn collega probeerde te zeggen is dat je waarschijnlijk met verkeerde inloggegevens inlogt. Om het even concreet te maken. Ik heb zelf ooit Spotify gekoppeld aan mijn Facebook. Maar ik had het heel lang niet gebruikt en dat was ik dus vergeten. Vervolgens wilde ik het maanden later weer gebruiken en  logde ik in met mijn e-mailadres marcia******@ gmail.com. Toen stond er ineens ‘Free'. Ik dacht: ‘hoe kan dit nou'? Maar mijn Spotify Premium was gekoppeld aan mijn Facebook en niet aan mijn Gmailadres. Toen ik weer inlogde met Facebook stond er weer Premium. Ik verwacht dat zoiets ook bij jou speelt.

 

@Sabrina1981 hele goede vraag. Moet ik uitzoeken en kom ik op terug! Zou jij in de tussentijd je profiel aan willen vullen met je adres en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? 

Nog niet opgelost?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Sabrina1981. Ik zie dat Spotify Premium niet meer als online aankoop op jouw laatste factuur staat. Is het inmiddels gelukt om in te loggen?

Hoi @Sabrina1981. Ik zie dat Spotify Premium niet meer als online aankoop op jouw laatste factuur staat. Is het inmiddels gelukt om in te loggen?

Nou, ik zie het nog steeds erbij staan hoor???