Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Ja, dat is inderdaad de bedoeling, ik ontvang graag mijn activatiecode.
Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +21
@TGK Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode aangevraagd. Binnen 3 uur ontvang je deze activatiecode per e-mail. Op deze pagina kan je de code invoeren.
Beste KPN,

ik heb ongeveer 1 jaar geleden via de KPN app de betaling van spotify stopgezet, alleen blijf ik tot op heden nog steeds spotify premium hebben! Ik heb al gebeld naar jullie en ben ook in de winkel geweest, maar die konden me niet helpen. Natuurlijk is het fijn dat ik het nog kan gebruiken alleen is het natuurlijk niet de bedoeling. Ik krijg ook geen afschrijvingen meer van.

met vriendelijke groet,

Gerben de Ruiter
Beste KPN community,

Ik plaats hier mijn ervaring zodat anderen met eenzelfde probleem ermee geholpen kunnen worden.

Onlangs heb ik (wederom) mijn Sim-only abonnement verlengd bij KPN. Daarbij heb ik bij het verlengen de optie Spotify Premium aangezet. Bij het ingaan van mijn abonnement was mijn Spotify account ineens niet meer Premium, maar Free. Een check bij MijnKPN leerde mij dat de optie wel aan stond. Ik had geen nieuwe activatiecode ontvangen en kon ook niet via de gebruikelijke wegen een nieuwe activatiecode aanvragen.

Uiteindelijk heb ik via Facebook contact gezocht met KPN en had ik, na het verstrekken van mijn gegevens, in korte tijd een nieuwe activatiecode. KPN vertelde mij bij dat contact dat ik de activatiecode automatisch had moeten krijgen, maar dat dit waarschijnlijk is misgegaan. Er is mij verzekerd dat ze eraan werken. Gezien de geleverde service verwacht ik dat KPN er ook echt mee bezig is, maar ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen.
Beste,

Vanmorgen werd mijn Spotify Premium account plots overgeschakeld naar Free.

Ik heb geprobeerd mijn persoonlijke code in te geven, maar dan krijg ik de melding dat deze gedeactiveerd is.

Graag zou ik terug Spotify Premium hebben, aangezien er niets aan mijn abonnement veranderd is.

MVG
Helene
Reputatie 7
Badge +20
Beste KPN,
ik heb ongeveer 1 jaar geleden via de KPN app de betaling van spotify stopgezet, alleen blijf ik tot op heden nog steeds spotify premium hebben! Ik heb al gebeld naar jullie en ben ook in de winkel geweest, maar die konden me niet helpen. Natuurlijk is het fijn dat ik het nog kan gebruiken alleen is het natuurlijk niet de bedoeling. Ik krijg ook geen afschrijvingen meer van.
met vriendelijke groet,
Gerben de Ruiter

Ha Gerben! Goed dat je dit aangeeft. Ik kijk met alle plezier na of er wellicht hier iets verkeerd staat. Je betaalt er dus niet meer voor? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Beste KPN community,
Ik plaats hier mijn ervaring zodat anderen met eenzelfde probleem ermee geholpen kunnen worden.
Onlangs heb ik (wederom) mijn Sim-only abonnement verlengd bij KPN. Daarbij heb ik bij het verlengen de optie Spotify Premium aangezet. Bij het ingaan van mijn abonnement was mijn Spotify account ineens niet meer Premium, maar Free. Een check bij MijnKPN leerde mij dat de optie wel aan stond. Ik had geen nieuwe activatiecode ontvangen en kon ook niet via de gebruikelijke wegen een nieuwe activatiecode aanvragen.
Uiteindelijk heb ik via Facebook contact gezocht met KPN en had ik, na het verstrekken van mijn gegevens, in korte tijd een nieuwe activatiecode. KPN vertelde mij bij dat contact dat ik de activatiecode automatisch had moeten krijgen, maar dat dit waarschijnlijk is misgegaan. Er is mij verzekerd dat ze eraan werken. Gezien de geleverde service verwacht ik dat KPN er ook echt mee bezig is, maar ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen.

Hallo @Jaap JOV Dank dat je de moeite hebt genomen om je verhaal te doen. Ik herken je verhaal en je zult het zelf in dit topic wellicht ook al soortgelijke verhalen hebben gelezen. Het is inderdaad een bekende fout die her en der optreedt. Natuurlijk doen we ons best om dit probleem definitief uit de weg te ruimen en in de tussentijd kunnen klanten met dit probleem zich altijd bij ons melden. Op persoonlijk niveau is het inderdaad zo opgelost.

Beste,
Vanmorgen werd mijn Spotify Premium account plots overgeschakeld naar Free.
Ik heb geprobeerd mijn persoonlijke code in te geven, maar dan krijg ik de melding dat deze gedeactiveerd is.
Graag zou ik terug Spotify Premium hebben, aangezien er niets aan mijn abonnement veranderd is.
MVG
Helene


Dag Helene. Ik kijk graag met je mee naar wat dit veroorzaakt heeft. Ik heb daar wel je gegevens voor nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Vandaag zijn onze spotify accounts geblokkeerd. Kunt u me aan nieuwe inloggegevens helpen? Wij hebben via KPN spotify premium

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
op 24 dec 2013 heb ik gratis op mijn huisadres spotify gehad .Nu hebben wij in de tussen tijd allebei een telefoonmobiel gehad met spotify erop nu hebben wij een nieuwe telefoon en daar zit geen spotify op nu wil ik die van het thuis adres die ik nog steeds gratis hen activeren maar de code doet het niet en geeft aan dat de telefoonnummer niet klopt en e mail adres
Hoe kom ik aan Code Spotify Premium. Ik heb getracht mijn 06 nummers en email in te vullen maar geen resultaat

M. Vr. Groet. Rene
Hoi ,
zie nou na een wijziging dat ik spotify premium erbij heb gratis maar heb nooit iets gehad om dat te activeren ?

mvg hus
Reputatie 7
Badge +21
@tedje 1, @Desiree1965, @Huseyin en @Nieu1192 , ik help jullie allen graag aan een nieuwe activeringscode! Alleen heb ik hier wel enkele gegevens voor nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer? Dan gaan we aan de slag! Geef even een seintje als dit gelukt is ;)
@tedje 1, @Desiree1965, @Huseyin en @Nieu1192 , ik help jullie allen graag aan een nieuwe activeringscode! Alleen heb ik hier wel enkele gegevens voor nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer? Dan gaan we aan de slag! Geef even een seintje als dit gelukt is ;)

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens @tedje 1. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd. Je ontvangt deze code binnen 3 uur per mail. ☺️
Bij opnieuw inloggen op spotify wordt mijn premium account niet meer herkend en wordt dit een spotify free account. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast dank.

Admin: bericht samengevoegd met lopende topic hierover
Reputatie 7
Badge +30
Ha @cornek, welkom! Vreemd! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. 06-nummer? Dan kijk ik wat er aan de hand is.
Hoi Marcia, dank voor je reactie. M'n profiel heb ik aangevuld met postcode + Huisnummer.
Reputatie 7
Badge +25
@cornek: ik heb voor je gekeken. Het account dat ik hier heb staan is nog gewoon Premium zoals het hoort. Ik vermoed dat er een foutje wordt gemaakt bij het inloggen. Ik stuur je een privéberichtje met de juiste gebruikersnaam.
Hoe kom ik aan de activatiecode om Sportify op mijn PC te kunnen te installeren.

m.vr.gr.
Cees Tolboom

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Hoe kom ik aan de activatiecode om Sportify op mijn PC te kunnen te installeren.
m.vr.gr.
Cees Tolboom

Dag Cees! Kun je de vraag nog iets verder toelichten? Heb je Spotify via onze site aangevraagd, zodat het binnen je vaste of mobiele abonnement valt? Je kunt Spotify gewoon downloaden van hun site en met een activeringscode kun je de gratis 'Free-versie' omzetten naar een 'Premium-versie'.
Beste,

Bij mijn mobiele abonnement heb ik tevens de Spotify premium optie.
Die wil ik activeren op de KPN activeringspagina en een code opvragen.
Echter geeft die bij zowel mijn mail adres als telefoonnummer een foutmelding.
Hoe kan ik dit oplossen? En hoe kan ik het abonnement activeren?

Alvast hartelijk dank.

Billy van der Lans
(...)

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Billyvanderlans Ik kijk graag even met je mee. Ik heb je publiekelijk vermelde mailadres en telefoonnummer alvast in je afgeschermde KPN Forum profiel gezet. Wil je daar ook je volledige naam, je postcode, huisnummer en klantnummer in vermelden? Dan kijk ik mee!
Beste Bart,

Fijn! Ik realiseerde mij niet dat dit forum openbaar was. Ik heb mijn andere gegevens bijgewerkt.
Beste KPN,

Ik heb al lange tijd Spotify Premium, maar plotseling niet meer sinds twee weken geleden. Wilt u dit voor mij oplossen? Het abonnement stond op c......broesder@gmail.com

Alvast bedankt,
Lina Broesder

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Lbroes, welkom! Ik wil er zeker naar kijken! Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. 06-nummer, dan help ik je er graag verder mee.
Reputatie 7
Badge +20
@Billyvanderlans Ik heb je zojuist een nieuwe activatiecode laten toesturen. Daar kun je het account activeren. 🙂