Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Ik probeer Spotify op mijn nieuwe telefoon te krijgen maar Spotify herkent mijn email adres niet.
Wat doe ik verkeerd?

Mvg
Salem

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
@Michelleschmitz Als je de gegevens van het aansluitadres achterlaat op het KPN Forum profiel kunnen wij een nieuwe activatiecode toesturen. Wil je het e-mailadres waarin je deze activatiecode wil ontvangen achterlaten in het "Persoonlijke opmerkingen" veld?

@ahmedsalem Wat vervelend dat het niet lukt om in te loggen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en
06-nummer? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we de gebruikersnaam achterhalen. Het wachtwoord kan je via deze pagina opnieuw aanmaken.Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je je je gegevens hebt achtergelaten?
Hallo,

Ik heb net account via KPN omgezet van Premium naar Family.

Ik heb inmiddels ook een link ontvangen van spotify. Echter ik kan de family account niet koppelen aan mijn bestaande.

Eerst dient Kpn mijn bestaande account los te koppelen zodat ik de nieuwe account weer kan koppelen.

zelfde probleem zie topic: (incl oplossing)

https://forum.kpn.com/kpn-entertainment-92/spotify-premium-naar-family-473163

Wie kan dit inregelen?

Ronnie
Ik ben geholpen door Kpn. Dwz nieuw code verkregen, nieuw account met passende naam. Tis wat omslachtig maar 1 van de weinige alternatieven. Dank voor de hulp. Grts.
Reputatie 7
Badge +28
@ahmedsalem: Jouw Spotify account is gekoppeld aan een Facebookaccount. Als je daarmee inlogt (in plaats van met een e-mailadres) moet het weer werken.
@joran thnx dat is hem. Hij doet het weer.
Vandaag ben ik uit het niets uitgelogd op mijn Spotify Premium account op alle apparaten. Als ik opnieuw probeer in te loggen met het wachtwoord waarvan ik met 100% zekerheid weet dat het de juiste is, geeft mijn ene apparaat aan dat de combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord niet juist is, terwijl het andere apparaat überhaupt niks aangeeft en mij terugstuurt naar het beginscherm. Ik ben naar wachtwoord vergeten gegaan, er werd op mijn e-mailadres gevraagd en heb een mail gekregen om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Op deze manier ben ik met de combinatie e-mailadres en wachtwoord ingelogd, maar ik zit hier in een heel ander account dat helemaal leeg is (geen afspeellijsten etc.) en geen premium heeft. De accountnaam komt ook niet overeen met die van mijn spotify premium account. Als ik probeer in te loggen met de combinatie gebruikersnaam en wachtwoord, lukt dat nog steeds niet. Als ik naar wachtwoord vergeten ga en i.p.v. mijn e-mailadres mijn gebruikersnaam invul, krijg ik geen mailtje.

Dit suggereert dus dat mijn spotify premium account niet is gekoppeld aan mijn kpn e-mail, maar aangezien ik spotify premium destijds via kpn heb gekregen en ook toen pas een account heb aangemaakt, lijkt mij dat ook onwaarschijnlijk. Toch lijkt de meest logische verklaring voor dit alles dat om een of andere reden mijn wachtwoord onjuist is en dat ik het niet via wachtwoord vergeten kan regelen, omdat mijn spotify account aan een ander e-mailadres is gekoppeld dan die van kpn. De bij mij bekende andere opties qua e-mailadressen heb ik echter ook al bekeken. Is er een andere manier om mijn account terug te krijgen?

~ Ik zie nu ook dat Spotify Premium - gratis bij mijn kpn staat aangegeven. Dat zou betekenen dat het wel via mijn kpn e-mailadres gekoppeld zou moeten zijn lijkt me...
@rainking : Ik heb je topic even naar het centrale topic geplaatst, zoals je ziet :-)
Ik ga kijken of ik je verder kan helpen!
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Zou je je spotify username in het persoonlijke opmerkingenveld onderaan kunnen zetten?
Reputatie 7
Badge +28
@abba1953: Ook jouw bericht heb ik even samengevoegd met dit centrale topic. Er wordt aan onze kant bijgehouden aan welk account Spotify Premium is gekoppeld (om de betaling te kunnen verrichten), niet aan welk e-mailadres. Maar, je kunt op Spotify ook inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord dus ik ga ervan uit dat we het snel kunnen ophelderen. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer? Dan ga ik dit voor je na en laat ik het je weten via een privébericht.
@Joran heb het bijgewerkt!
@Michelleschmitz Als je de gegevens van het aansluitadres achterlaat op het KPN Forum profiel kunnen wij een nieuwe activatiecode toesturen. Wil je het e-mailadres waarin je deze activatiecode wil ontvangen achterlaten in het "Persoonlijke opmerkingen" veld?

@ahmedsalem Wat vervelend dat het niet lukt om in te loggen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en
06-nummer? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we de gebruikersnaam achterhalen. Het wachtwoord kan je via deze pagina opnieuw aanmaken.Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je je je gegevens hebt achtergelaten?


Het is gelukt, bedankt mannen. Alleen hoe sluit ik de rest vd familie aan als de account gekoppeld is aan mijn Facebook?
Reputatie 7
Badge +28
@abba1953: Ik heb je een privébericht gestuurd!

@ahmedsalem: Je kunt inloggen op Inloggen - Spotify met het hoofdaccount, maakt niet uit of dat een Facebook of 'normaal' account is. Onder het kopje "Premium for Family" kun je gezinsleden uitnodigen 🙂
Mijn spotify premium werk opeens niet meer hoe kan dat?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @s_akerina, Ik durf het zo niet te zeggen, maar aan de hand van je gegevens lees ik dat je een kwartier geleden al geholpen bent door één van mijn collega's. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je ons te vinden. Anders wens ik je een mooi weekend 🙂
Reputatie 1
Badge
Goedemiddag @Ed1951, Wij kunnen je een nieuwe activatiecode sturen voor Spotify Premium. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor Moderators en voor jezelf)

@MaartVie Wij kunnen je accountnaam niet wijzigen. Spotify kan dit ook niet. Je kunt je gebruikersnaam niet wijzigen, maar je kunt een voorkeursnaam invoeren bij het aanmelden om weer te geven op je profiel. Als je toch een andere gebruikersnaam wilt, kun je een nieuw account aanmaken. Wij kunnen je huidige account dan omzetten naar Spotify Free waardoor je een nieuwe activatie ontvangt voor Spotify Premium. Die activatiecode kun je gebruiken om je nieuwe account te upgraden naar Premium.


Alles is opgelost. Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd bij Spotify. Dank voor de adviezen.
Reputatie 1
Sinds kort kunnen we niet meer inloggen op spotify. Password opvragen en originele activatie code opvragen werken allebei niet.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +24
Sinds kort kunnen we niet meer inloggen op spotify. Password opvragen en originele activatie code opvragen werken allebei niet.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


Hi,

Dit heeft niets met de Premiumcode te maken. Als ik het goed begrijp heb jij geen toegang meer tot je account. Hier kun je een nieuw wachtwoord opvragen, dit wordt gestuurd naar het e-mailadres waarmee je het account hebt aangemaakt. Controleer ook de SPAM folder.

Het enige dat wij kunnen doen is jou een nieuwe Premium code toesturen waarmee je een account Premium maakt, maar dan moet je wel toegang hebben tot dat account.
Reputatie 1
Dat is dus het probleem. Ik krijg de mail niet binnen en ook niet in de spam. Als je een nieuwe code stuurt, kan ik dan evt een nieuw account aanmaken?
Reputatie 7
Badge +24
Weet je zeker dat je niet een ander e-mailadres hebt gebruikt bij de registratie? @cdk.com of @kpnmail.nl? Een nieuwe code is altijd mogelijk als je dit wilt.
Reputatie 1
Oorspronkelijk nog met een tiscali adres, maar dat hebben we lang geleden al aangepast naar kpnmail. Dus graag een nieuwe code op mn kpnmail adres.
Reputatie 7
Badge +24
Bij deze besteld, binnen 24 uur zal je het in je inbox hebben.
@abba1953: Ik heb je een privébericht gestuurd!

@ahmedsalem: Je kunt inloggen op Inloggen - Spotify met het hoofdaccount, maakt niet uit of dat een Facebook of 'normaal' account is. Onder het kopje "Premium for Family" kun je gezinsleden uitnodigen :)

Dat is niet gelukt. Als ik premium for family kies Dan geeft aan dat de account gekoppeld is aan kpn en meer niet
Reputatie 7
Badge +28
Ah, mijn fout. Je neemt op dit moment Spotify Premium gratis bij ons af. Daarbij kan één Spotify account omgezet worden naar Premium. Voor meerdere abonnement is Family nodig.

Je kunt Spotify Family bij ons afsluiten, maar daar heb je wel een nieuwer abonnement voor nodig. Zie ook Alles over Spotify Family bij KPN!. Alternatief is om Spotify Family bij Spotify zelf af te sluiten. Dan is het nodig Spotify Premium op te zeggen via MijnKPN .Zodra je account is omgezet naar Spotify Free kun je overgaan naar Family.
Ik wil graag mijn activatie code van de gratis spotify premium,
Ooit is er een brief binnengekomen met de code en nu ben ik hem kwijt.
kunnen jullie mij daarmee helpen?
Alvast bedankt,
Jannie Bruijns-Hoeksema.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Ik wil graag mijn activatie code van de gratis spotify premium,
Ooit is er een brief binnengekomen met de code en nu ben ik hem kwijt.
kunnen jullie mij daarmee helpen?
Alvast bedankt,
Jannie Bruijns-Hoeksema.


Wat vervelend dat je deze code kwijt bent geraakt. Zou je je KPN Forum profielwillen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)?
Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?