Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7

Hey @Johanna9, welkom op het KPN forum. Geen probleem, je hoeft niks bijzonders te doen. Wanneer je jouw Free-account overzet naar Premium neem je je afspeellijsten mee. Dat is wel zo fijn :) 

Hoi @Rbastiaa, welkom hier. Irritant dat het niet lukt. Ik kan je helpen. Zou je daarvoor je forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer? Dan kunnen we het even controleren of eventueel opnieuw opsturen. Laat je het hier weten?

Hallo,

Ik heb mijn contract bij KPN afgelopen maand verlengd. Daar heb ik ook een Spotify Premium account bijgenomen, net als in de voorgaande jaren. Nu wil het mooie dat ik op mijn telefoon alleen nog maar een 'Free' account heb, terwijl ik toch echt betaal voor een Premium abonnement. Hebben jullie enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

Groeten,

 

Andre

Reputatie 7

Hey @Andre130677, welkom! Ik heb je bericht even samengevoegd met dit topic. Het komt soms voor bij een mobiele verlenging dat Spotify even terugvalt. Gelukkig kunnen we dat ook snel herstellen. Vul je forumprofiel in en laat hier even weten als je dat gedaan hebt. Dan sturen we een nieuwe activatiecode op.

Hallo, ik ben de activatiecode van mijn Spotify account kwijt. Kan iemand mij hier aan helpen? Hartelijk dank. Groet

Hoi P.Beijer. Welkom op het KPN Forum. Dat is mogelijk. Zou je je naam, postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra we jouw gegevens hebben kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je een berichtje achter in dit topic?

 

 

Hoi Vikash,

 

dank voor je bericht. Ik heb het profiel bijgewerkt.

 

groet

Hallo P. Beijer, ik heb onderstaande bericht van u gekregen maar als ik naar de link ga, zie ik niets nieuws naar mij!

 

Beste Rbastiaa,

 

P․ Beijer heeft een nieuwe reactie geplaatst in het topic 'Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account'. 

Klik hier om naar het forum te gaan en het bericht te lezen.

 

Kunt u mij hierbij helpen?

 

Groet Rbastiaa.

Reputatie 7
Badge +21

@P. Beijer, bedankt! Ik heb een nieuwe activatiecode toegestuurd. Deze kan je binnen 3 uur op je e-mailadres verwachten.

@Rbastiaa, dit bericht krijg je als je een topic volgt. Heb je zelf een vraag over Spotify Premium? Dan hoor ik het graag!

ik heb hetzelfde probleem! Ik wil graag ook mijn gegevens achterlaten maar wat is het KPN Forum Profiel?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

P.Beijer, Waar hebt u de activatiecode naar toe gestuurd, op mijn reguliere adres (waar ik de rekeningen ontvang: ******), andere email-adressen weet ik de inlog niet meer van!

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Op mijn reguliere adres dus niet.

Reputatie 7
Badge +21

@Rbastiaa Wil je dat ik een nieuwe activatiecode per e-mail naar jouw verstuur? Zo ja, laat dan even een reactie achter in dit topic.

Ja dat zou ik graag willen Vikash, alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +21

@Rbastiaa Ik heb een nieuwe activatiecode verstuurd naar het @gmail.com adres verstuurd waar je de maandelijkse facturen van KPN ook op ontvangt. Je ontvangt deze e-mail binnen 3 uur en kan op deze pagina een nieuw Spotify Premium account aanmaken.  Graag gedaan! :relaxed:

Beste Vikash,

 

Je schrijft:

 

Ik heb een nieuwe activatiecode verstuurd naar het @gmail.com adres verstuurd waar je de maandelijkse facturen van KPN ook op ontvangt. Je ontvangt deze e-mail binnen 3 uur en kan op deze pagina een nieuw Spotify Premium account aanmaken.

 

maar op een gmail adres ontvang ik mijn rekening gewoon niet en ik weet daar de inlog niet meer van.

Dus graag opnieuw naar (...) zoals ook in mijn KPN profiel staat.

 

Bedankt, Rbastiaa

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb 'm naar het andere adres (dat ik hier even uit beeld heb gehaald) verstuurd, @Rbastiaa 

Beste forum admin, kan je voor mij spotify afmelden, wegens einde abo KPN 

 

Reputatie 7

Welkom @Itsmeitsme! Als je het abonnement hebt opgezegd wordt de Spotify automatisch teruggezet naar Free. Dit wordt door Spotify gedaan op de dag van de maand dat het origineel geactiveerd is. Dus het kan tot een maand duren. In die resterende periode kun je dan gewoon gebruik blijven maken van Premium.

Kunnen jullie mijn spotify premium (via kpn) loskoppelen?

Reputatie 7
Badge +17

Kunnen jullie mijn spotify premium (via kpn) loskoppelen?

@mbuitelaar Volgens mij begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld. We kunnen het Premium account via ons terugzetten naar 'Free’ zodat je een nieuwe activatiecode ontvangt. Deze kan je dan weer koppelen aan een ander account. Is dit wat je bedoeld?

Kunnen jullie mijn spotify premium (via kpn) loskoppelen?

@mbuitelaar Volgens mij begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld. We kunnen het Premium account via ons terugzetten naar 'Free’ zodat je een nieuwe activatiecode ontvangt. Deze kan je dan weer koppelen aan een ander account. Is dit wat je bedoeld?


Ja, dat is wat ik bedoel! Kunnen jullie dat voor me regelen?

Reputatie 7
Badge +17

Kunnen jullie mijn spotify premium (via kpn) loskoppelen?

@mbuitelaar Volgens mij begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld. We kunnen het Premium account via ons terugzetten naar 'Free’ zodat je een nieuwe activatiecode ontvangt. Deze kan je dan weer koppelen aan een ander account. Is dit wat je bedoeld?


Ja, dat is wat ik bedoel! Kunnen jullie dat voor me regelen?

Jazeker kan ik dat @mbuitelaar. Kun je je gegevens invullen op je profiel? Dan maak ik het in orde.

Kunnen jullie mijn spotify premium (via kpn) loskoppelen?

@mbuitelaar Volgens mij begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld. We kunnen het Premium account via ons terugzetten naar 'Free’ zodat je een nieuwe activatiecode ontvangt. Deze kan je dan weer koppelen aan een ander account. Is dit wat je bedoeld?


Ja, dat is wat ik bedoel! Kunnen jullie dat voor me regelen?

Jazeker kan ik dat @mbuitelaar. Kun je je gegevens invullen op je profiel? Dan maak ik het in orde.


Ik heb mijn NAW-gegevens en klantnummer ingevuld. Hopelijk is dat voldoende ;-)

Reputatie 7
Badge +21

@mbuitelaar, zojuist heb ik een nieuwe activatiecode aangevraagd. Binnen ongeveer 3 uurtjes kan je deze op je e-mailadres verwachten! Hiermee kan je dan via de activatiepagina een ander account koppelen.

Hallo @NMeekes, dat is zeker mogelijk. Kun je je profiel aanvullen met je postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nummer. Geef je ons hier een seintje als de gegevens zijn ingevuld?  

Hey @RoLan75, goede vraag. We kunnen wel even nakijken wat er misgaat op je account. Wil ook jij  je profiel aanvullen met je postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nunmer? Geef je ons hier een seintje als de gegevens zijn ingevuld?  Dan kunnen we aan de slag :)

@Nadia ik heb de gegevens aangevuld

Reputatie 7
Badge +21

@Nadia ik heb de gegevens aangevuld

@NMeekes Bedankt voor het aanvullen van jouw gegevens. Ik heb per e-mail een nieuwe activatie naar jou verstuurd.

 

Hoe kan ik mijb spotyfy premium activeren. Ik heb een abonnement waar dit gratis in zit