Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Als ik in de min kpn app kijk staat het wel al aangevinkt :(

Dat is vreemd. Onze systemen geven aan dat Spotify niet is toegevoegd aan het Internet en TV abonnement. Zou je in Mijn KPN Spotify willen verwijderen en daarna opnieuw willen toevoegen? Laat je ons weten of dit lukt? Wellicht hebben we daarna wel de mogelijkheid om een Spotify activatiecode toe te sturen. We horen graag van je!

 

 

Ik heb een hetnet emailadres gekoppeld aan Spotify. Dit emailadres vervalt binnenkort.

ik zou nu dus graag een ander emailadres koppelen aan spotify.

kan KPN mij daarvoor een activatielink sturen aub?

 

mvrg Cees Mertens

Ik ben mijn ingelogd in Spotify, heb ook Spotify premium in mijn account maar Spotify geeft aan dat ik moet upgraden.

Het lijkt erop alsof ik met een andere account in moet loggen? Graag hulp hierbij.

 

Met vriendelijke groet,

Theo van Catz

Hoi @Theo_VC . Kan het zijn dat je verschillende accounts hebt? 

Ik kan het wel voor je uitzoeken en desnoods een nieuwe activatiecode sturen. In dat geval heb ik wel je gegevens nodig. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

 Inmiddels is het gelukt :)

Als ik in de min kpn app kijk staat het wel al aangevinkt :(

Dat is vreemd. Onze systemen geven aan dat Spotify niet is toegevoegd aan het Internet en TV abonnement. Zou je in Mijn KPN Spotify willen verwijderen en daarna opnieuw willen toevoegen? Laat je ons weten of dit lukt? Wellicht hebben we daarna wel de mogelijkheid om een Spotify activatiecode toe te sturen. We horen graag van je!

 

 

 

Mijn abonnement is aangepast naar Hussel 4k nu werkt Spotify Premium niet meer. Opnieuw activeren werkt niet.

Reputatie 7

Ik heb een hetnet emailadres gekoppeld aan Spotify. Dit emailadres vervalt binnenkort.

ik zou nu dus graag een ander emailadres koppelen aan spotify.

kan KPN mij daarvoor een activatielink sturen aub?

Hoi @cmertens-nl! Je hebt hiervoor geen nieuwe activatiecode nodig. Je kunt inloggen op je Spotify profielpagina en daar je e-mailadres aanpassen. 

Goedenavond,

 

Wij hebben al een tijdje KPN-thuis.

Hierbij zit ook een gratis Spotify premium-account.

 

Misschien hebben we het ooit geactiveerd, misschien niet. Ik weet in ieder geval de inlog gegevens niet.

 

Kunnen jullie dit resetten en de gegevens mailen?

 

Alvast bedankt,

 

M.v.g.

Ronald en Marjanka Wolvers

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +28

@Wollies Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Bij deze heb ik de gegevens aangevuld.

 

M.v.g.

Marjanka en Ronald Wolvers

Reputatie 7

Hallo beste mensen, krijg plotseling na een upgrade van apple  op mijn computer geen spotify meer. probeer te telefoneren, maar lukt ook al niet.graag hulp.. fcg. Emans.

Hoi @fcg, wat bedoel je hier precies mee? Heb je helemaal geen Spotify meer op je computer? Of is het alleen de Spotify Premium die verdwenen is? Kun je wat meer toelichting geven? En alvast, voor de zekerheid, je forumprofiel invullen. Als we dan iets voor je moeten doen kan dit ook gelijk :slight_smile:

 

@Wollies, dank je! Je hebt inderdaad al een actief Premium account. Je krijgt een privébericht van me met je gebruikersnaam :thumbsup_tone1:   

@Rob de B : Kun jij je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven? Dan gaan we kijken. 

Kan niet on Spotify Premium komen terwijl ik sinds lange tijd een abonnement hierop heb.

Reputatie 7
Badge +21

@Kees de 1e, bedankt voor je bericht! Kan je wel inloggen op jouw account en je afspeellijsten zien? Gaat het dan alleen om het bekijken of je Premium hebt of Free? Of lukt het inloggen ook al niet? Zou je iets meer context willen geven rondom jouw probleem? Wat wij vanuit KPN kunnen doen is een account ontkoppelen (van Premium Free maken) of een activatiecode opsturen waarmee je een Free account Premium kan maken (mits het dus in je abonnement zit).

Geachte kpn,

heb een alles in 1 pakket van jullie en in eens heb ik allen nog maar spotify free,inplaats van premium,

kunt u mij hierbij helpen dit op te lossen.

alvast bedankt!

mvgr r.v

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Wij zijn ook al tig jaar klant bij kpn en hoorden pas dat we ooit een code zou hebben gekregen voor gratis spotify. Kan deze code niet (meer) vinden. Graag zou ik deze code opnieuw kunnen krijgen zodat we gebruik kan maken van gratis spotify Premium..

 

Vr groeten

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +25

Geachte kpn,

heb een alles in 1 pakket van jullie en in eens heb ik allen nog maar spotify free,inplaats van premium,

kunt u mij hierbij helpen dit op te lossen.

alvast bedankt!

mvgr r.v

Hi @rienus 5. Ik heb gelijk een kijkje voor je genomen en zie dat je in november van abonnement bent gewisseld. In het oude abonnement zat Spotify Premium inbegrepen, maar bij het nieuwe abonnement niet… Dit stond als het goed is ook aangegeven op de bevestiging die je hebt ontvangen. Mocht je alsnog Spotify willen, dan kan je dat aanvragen via MijnKPN.

Wij zijn ook al tig jaar klant bij kpn en hoorden pas dat we ooit een code zou hebben gekregen voor gratis spotify. Kan deze code niet (meer) vinden. Graag zou ik deze code opnieuw kunnen krijgen zodat we gebruik kan maken van gratis spotify Premium..

 

Vr groeten

Hi @De meijerij. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan nemen we een kijkje voor je.

Ik zou ook graag een activeringscode ontvangen voor spotify premium?

groetjes Rhjverhoeven

Hallo, 

 

ik heb Spotify Premium van KPN, maar bij het opvragen van de activeringscode krijg ik de volgende melding: 

Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in

 

Kunnen jullie helpen? 

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @wilma72 en @Rhjverhoeven, welkom beide! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. 06-nummer als het mobiel betreft? Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan sturen we je een nieuwe code toe. 

Badge

Onlangs heb ik mijn abonnement verlengt en er ook sporify premium weer bij gedaan. Maar ondanks dat spotify in de kpn app op aan staat heb ik geen spotify premium. Vervolgens getracht een nieuwe activeringscode op te vragen maar mijn nummer en email zijn onjuist. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @P.J.Bruinink Dan kijk het ik het graag voor je na. Wil je je forumprofiel aanvullen met je klantnummer, postcode + huisnummer en evt. 06-nummer als het om je mobiele abonnement gaat?

Hallo MArcia, ik heb mijn forumprofiel aangevuld, 

 

Goedendag,

Hier nog iets ingewikkelder.

Twee bestaande spotify accounts. Beiden opgezegd en nu via  KPN een family account.

Het ene bestaande account van mijn vriend is opgeheven en moet nu via mijn family account worden gekoppeld, maar koppelen lukt niet. Wachtwoord is  kwijt en geen beschikking meer over het e-mailadres waar de account aan  vast zit. 
 

Het andere account (van mijzelf, KPN staat ook op mijn naam) loopt pas eind deze maand af.

De activeringsmail komt bij mij binnen, maar ik kan zelf niet als eerste activeren. 
 

Ik hoor graag wat we nu moeten doen.

 

 

Badge

Bart,

Zojuist mijn profiel bijgewerkt.