Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8565 reacties
  • 563101 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8565 reacties

Reputatie 7

Op zich kan ik leven met de workaround omdat de TV ontvanger bijna nooit spanningsloos wordt.

Ik verwacht dan echter hetzelfde probleem als er een update van de firmware gepusht wordt naar jouw TV ontvanger en dan is het natuurlijk wel vervelend als je die hele cyclus weer moet doorvoeren.

Dus Netflix op de TV ontvanger werkt ook.

Heb je de TV ontvangers op een apart subnet (vlan) staan binnen jouw LAN of staan ze in hetzelfde subnet als de andere apparaten?

Kan je de configuratie van de IGMP proxy server eens posten?

Kan je ook posten welke IP adressen/subnet naar WAN->vlan4 gerouteerd worden?

Is dat alleen het subnet 213.75.112.0/21?

Gevonden was vergeten het ip address van de ontvanger statisch te maken en buiten de DHCP pool te zetten. :kissing_closed_eyes:

 

Groet,

Fred

Reputatie 7

Gevonden was vergeten het ip address van de ontvanger statisch te maken en buiten de DHCP pool te zetten. :kissing_closed_eyes: 

Maar je hoeft het IP adres van een TV ontvanger toch ook niet statisch te maken.

Een TV ontvanger vraagt zijn IP adres altijd op via DHCP en dus moet het IP adres als je die vastzet ook altijd binnen de DHCP pool liggen.

Ik draai een Plex server welke ik graag van buiten mijn eigen netwerk wil benaderen. Ik heb een Edgerouter4 en het no VOIP script gebruikt uit post 1. Alles werkt prima, behalve dat Plex niet bereikbaar is vanaf buiten mijn netwerk. UPNP zet ik liever niet aan, dus wil ik het met port forwarding doen. Helaas lukt dat niet helemaal en ik vermoed dat mijn port forwarding instellingen niet kloppen.

Bovenaan in het port forwarding scherm staat;

WAN interface  = eth0

 

LAN interface   = eth1

Hairpin NAT staat aan.

 

Ik forward poort 32400 naar lokaal poort 32400 van de plex server. Helaas wil deze server de buitenwereld niet zien. Ik heb ook nog verschillende andere poorten geopend en de server en router opnieuw opgestart, maar het mag niet baten. Ik heb de server een statisch ip gegeven, en ik weet dat deze klopt. Wat kan hier nog fout zijn?

Reputatie 7

Je moet de WAN interface op pppoe0 zetten.

Onderstaand een voorbeeld van mijn forwarding van OpenVPN naar mijn Synology NAS.

Vergeet ook niet om de firewall op automatisch te zetten zodat een port-forwarding ook direct leidt tot het door laten van die poort door de firewall.

PS. eth1 is ons privé netwerk en eth1.10 is het vlan van mijn zakelijke netwerk.

Ik vermoedde al zoiets. Aangepast en werkt nu als een zonnetje. Hartelijk dank!

Reputatie 7

Ik vermoedde al zoiets. Aangepast en werkt nu als een zonnetje. Hartelijk dank!

Ik heb de instellingen voor port-forwarding in het openingsbericht opgenomen in de hoop dat anderen er niet zo lang naar hoeven zoeken.

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb zojuist mijn edgerouter POE voorzien van de config van wjb ik krijg alleen tijdens het opstarten een igmp proxy error. Hoort dat zo of verdwijnt dat zodra deze aan het internet hangt.

Ik ben bang dat je dat proefondervindelijk zult moeten gaan vaststellen.

Ik ben er ook bang voor. Wilde de edge router vast helemaal voorbereid hebben dat zodra ik een KPN verbinding heb deze gelijk in kan zetten. In deze tijd krijg ik nogal wat gemopper als het internet er uit gaat.

Net de config effe getest bij een vriend met een kpn aansluiting. En gelijk werken. Heb wel het switch verhaal los gelaten aangezien deze er-poe5 geen vlan aware switch heeft. Dus alle vlans kwamen op alle switchpoorten terecht. En dat is nou net wat ik niet wilde. Ga maar eens op zoek naar een edgerouter 6p, die heeft wat meer functionaliteit.

Bedankt voor de hulp zover.

Reputatie 7

Ga maar eens op zoek naar een edgerouter 6p, die heeft wat meer functionaliteit.

Persoonlijk zou ik juist gaan voor minder LAN poorten.

Zelf gebruik ik er één voor mijn LAN netwerk en heb ik mijn VoIP ATA op de tweede LAN poort zitten. Het voeden van mijn PoE wifi accesspoints doe ik met losse PoE injectors.

Op de kabel die rechtstreeks naar het wifi accesspoint loopt. Hiermee voorkom ik dat ik switches nodig heb die passieve PoE ondersteunen.

Reputatie 4
Badge +2

Ga maar eens op zoek naar een edgerouter 6p, die heeft wat meer functionaliteit.

Persoonlijk zou ik juist gaan voor minder LAN poorten.

 

Je een er-4 zou ook al goed genoeg zijn maar die is zowat niet meer aan te komen. En verder is er niks wat voor mij interessant is. Alleen nog maar meer poorten.

Reputatie 7

En verder is er niks wat voor mij interessant is.

Wat is er mis met de EdgeRouter Lite 3?

Reputatie 4
Badge +2

En verder is er niks wat voor mij interessant is.

Wat is er mis met de EdgeRouter Lite 3?

Haha helemaal niks maar als ik dan toch een andere wil dan moet hij ook wat sneller zijn. De Lite 3 is hetzelfde als de er-poe5 de er-poe 5 heeft alleen meer poorten en poe ingbouwd.

Reputatie 7

Maar die ERL-3 routeert probleemloos ruim 950Mbps en dat de maximale bandbreedte die je bij KPN kunt afnemen. Waarom zou je dan minstens €100,- meer gaan uitgeven?

We zijn sinds vandaag over op KPN Hussel 1gig. Met de komst van een 4K televisie heb ik ook een nieuwe setupbox met het bijbehorend 4k abonnement besteld. Met de oude Arris vip2952 werkte alles prima maar nu wil ik de nieuwe Arris vip5202 installeren maar deze krijg ik niet up to date. Wat ik ook probeer (router reset, setupbox rechtstreeks op de router etc.) ik blijf de foutmelding DBL-307 krijgen. Moet ik deze aan de Experiabox hangen en updaten of is er ook een ander manier? Het zit als volgt aangesloten:

 

ER Lite —> Ubiquiti Unifi Flex Mini —> Ubiquiti Arris vip5202


 Uiteraard staat IGMP snooping in de Unifi controller aan.

 

Alvast bedankt.

Reputatie 7

Als een software update van een Arris VIP2952 wel goed liep, dan zou ik niet weten waarom die met een Arris VIP5202 niet goed zou lopen.

Tot hoeveel procent komt het opstart proces?

Je kunt natuurlijk altijd even de Experia Box aansluiten en kijken of de software dan wel geladen kan worden. Het zou maar zo kunnen dat dat ook niet lukt.

Reputatie 4
Badge +2

We zijn sinds vandaag over op KPN Hussel 1gig. Met de komst van een 4K televisie heb ik ook een nieuwe setupbox met het bijbehorend 4k abonnement besteld. Met de oude Arris vip2952 werkte alles prima maar nu wil ik de nieuwe Arris vip5202 installeren maar deze krijg ik niet up to date. Wat ik ook probeer (router reset, setupbox rechtstreeks op de router etc.) ik blijf de foutmelding DBL-307 krijgen. Moet ik deze aan de Experiabox hangen en updaten of is er ook een ander manier? Het zit als volgt aangesloten:

 

ER Lite —> Ubiquiti Unifi Flex Mini —> Ubiquiti Arris vip5202


 Uiteraard staat IGMP snooping in de Unifi controller aan.

 

Alvast bedankt.

Firmware update van de switch helpt misschien ook. 

Thanks voor de inputs. Alle apparatuur is voorzien van de laatste firmware, dus daar kan het probleem niet aan liggen. Het opstart process begint niet. Ik krijg het beeld: kpn tv opstarten in beeld waardoor ik vervolgens direct de foutmelding krijg. In de instellingen naar fabrieksinstellingen terug zetten mocht ook niet baaten. De box krijg wel netjes een ip adres en is verbonden met het internet. Ik heb inmiddels contact gezocht met KPN zelf en die konden na een reset van de geregistreerde tv kastjes ook niets verhelpen. Het kastje wordt omgeruild voor een ander. Hopen dat die wel werkt

Reputatie 2

Inmiddels draait het hier al maanden maar sinds enkele weken valt af en toe het geluid even weg, een klein ‘hikje’ van een kwart/halve seconde in het geluid dat zich om de paar uur voordoet. Heeft iemand wellicht een suggestie hoe dit op te lossen?

Reputatie 4
Badge +4

Inmiddels draait het hier al maanden maar sinds enkele weken valt af en toe het geluid even weg, een klein ‘hikje’ van een kwart/halve seconde in het geluid dat zich om de paar uur voordoet. Heeft iemand wellicht een suggestie hoe dit op te lossen?

Alleen het geluid of staat het beeld ook even stil? Welke router gebruik je ?

Reputatie 2

Inmiddels draait het hier al maanden maar sinds enkele weken valt af en toe het geluid even weg, een klein ‘hikje’ van een kwart/halve seconde in het geluid dat zich om de paar uur voordoet. Heeft iemand wellicht een suggestie hoe dit op te lossen?

Alleen het geluid of staat het beeld ook even stil? Welke router gebruik je ?

enkel het geluid. Edge Router Lite 3

 

Reputatie 4
Badge +4

Inmiddels draait het hier al maanden maar sinds enkele weken valt af en toe het geluid even weg, een klein ‘hikje’ van een kwart/halve seconde in het geluid dat zich om de paar uur voordoet. Heeft iemand wellicht een suggestie hoe dit op te lossen?

Alleen het geluid of staat het beeld ook even stil? Welke router gebruik je ?

enkel het geluid. Edge Router Lite 3

 

Als het echt alleen het geluid is dan zou je de HDMI kabel nog even kunnen nakijken. Ik denk dat het het beeld en geluid is maar dat het beeld niet opvalt.
Ik had destijds ook hetzelfde maar dat werd, na lang zoeken, veroorzaakt door zware downloads door mijn zoon. Het tv boxje gaf dan steeds een kleine hapering. Dit gebeurde ook met het snel zappen op een tweede tv box.

kortom even je netwerk in de gaten houden en kijken of er iets opvalt mbt overig netwerk verkeer.

Mogelijk heb je hier wat aan.

Reputatie 7

Ik had destijds ook hetzelfde maar dat werd, na lang zoeken, veroorzaakt door zware downloads door mijn zoon.

Ik kan mijn 200Mbps aansluiting volledig dichttrekken met een download vanuit "the cloud" en daarbij blijft de televisie probleemloos werken.

Start er echter een Microsoft update dan kan ik er donder op zeggen dat er haperingen ontstaan terwijl er nog lang geen sprake is van een zware belasting van het netwerk, sterker nog, er wordt zelfs nog geen 35Mbps verbruikt.

Ik ben op zoek naar de oorzaak van dit fenomeen maar ben er nog niet achter.

Reputatie 4
Badge +4

Ik had destijds ook hetzelfde maar dat werd, na lang zoeken, veroorzaakt door zware downloads door mijn zoon.

Ik kan mijn 200Mbps aansluiting volledig dichttrekken met een download vanuit "the cloud" en daarbij blijft de televisie probleemloos blijft werken.

Start er echter een Microsoft update dan kan ik er donder op zeggen dat er haperingen ontstaan terwijl er nog lang geen sprake is van een zware belasting van het netwerk, sterker nog, er wordt zelfs nog geen 35Mbps verbruikt.

Ik ben op zoek naar de oorzaak van dit fenomeen maar ben er nog niet achter.

Blijft vreemd inderdaad, het heeft met het aantal en type sessies te maken in ieder geval. Nu ik de ER4 gebruik heb ik er geen last meer van dus het zou mogelijk te maken kunnen hebben met de afhandeling van de taken door de processor. Wat mogelijk weer te maken kan hebben met HW offloading.

Zo kwam ik er gisteren achter dat mijn IGMP proxy errors geeft maar gezien de TV het goed doet zit ik er maar even niet aan met het mooie weer;-)

Tevens heb ik ipv6 weer volledig uitgezet, het vertraagt het browsen op een of andere manier, dit wil ik ook nog eens uitzoeken. 

Reputatie 2

Tijdens de hapering van audio wordt er niet gelijktijdig gedownload en behalve wat kleine apparatuur (bijv. hue bridge) is er verder niets wat aan staat. Zou aanzetten hardware offloading een verschil kunnen maken? Zijn er nadelen aan het inschakelen van hardware offloading?

Reputatie 1

@wjb ik vraag me afof jij dit misschien weet… Ik heb af en toe (bijna dagelijks) dat mn internbet verbiding wegvalt (glasvezel). Ik zie dit in /var/log/messages staan. Weet jij of ik hier iets mee kan doen?

 

Apr 27 14:27:35 Thuis kernel: Port 1 receive error code 10, packet dropped
Apr 27 14:27:35 Thuis kernel: Port 1 receive error code 10, packet dropped
Apr 27 14:27:35 Thuis kernel: Port 1 receive error code 10, packet dropped
Apr 27 17:36:45 Thuis pppd[2867]: Serial link appears to be disconnected.
Apr 27 17:36:51 Thuis pppd[2867]: Connection terminated: no multilink.
Apr 27 17:36:51 Thuis pppd[2867]: Modem hangup

Reageer