Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8555 reacties
  • 561471 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8555 reacties

Reputatie 7

Nee dat is van een custom ping script van mij zelf in de cron Ingesteld

Nu is de vraag of het wegvallen van de lijn de oorzaak is of het feit dat jouw script de pppoe sessie herstart omdat hij geen antwoord heeft gekregen op ping requests.

Naar welke server(s) worden door die ping-watchdog ping-requests verstuurd?

Na hoeveel failures gaat hij de pppoe sessie herstarten?

Reputatie 1

Nee dat is van een custom ping script van mij zelf in de cron Ingesteld

Nu is de vraag of het wegvallen van de lijn de oorzaak is of het feit dat jouw script de pppoe sessie herstart omdat hij geen antwoord heeft gekregen op ping requests.

Naar welke server(s) worden door die ping-watchdog ping-requests verstuurd?

Na hoeveel failures gaat hij de pppoe sessie herstarten?

Script pingt alleen maar 3x en schrijft dan een log message. Meer doet ie niet. De errors uit de pppoe log is 

Serial link appears to be disconnected.

Reputatie 7

Dus deze melding komt niet uit jouw script?

May 10 07:27:37 Thuis ping-watchdog: All pings failed. Restart PPPOE...

Of zegt die alleen maar "Restart PPPOE..." maar voert hij dat niet uit?

Reputatie 1

Dus deze melding komt niet uit jouw script?

May 10 07:27:37 Thuis ping-watchdog: All pings failed. Restart PPPOE...

Of zegt die alleen maar "Restart PPPOE..." maar voert hij dat niet uit?

Klopt was nog oude log message van t vorige script

Reputatie 7

Maar als dat script alleen maar 3 pings verstuurt en verder niets doet, wat is dan nut van dat script?

Reputatie 1

Maar als dat script alleen maar 3 pings verstuurt en verder niets doet, wat is dan nut van dat script?

Loggen wanneer verbinding down is...

Reputatie 7

Maar als dat script alleen maar 3 pings verstuurt en verder niets doet, wat is dan nut van dat script?

Loggen wanneer verbinding down is...

Maar dat staat er toch al ... :wink:

Reputatie 1

Maar als dat script alleen maar 3 pings verstuurt en verder niets doet, wat is dan nut van dat script?

Loggen wanneer verbinding down is...

Maar dat staat er toch al ... :wink:

Ja klopt script kan wel uit idd

Reputatie 1
Badge

Draai al weer tijdje de firmware v208-hotfix.1 maar sinds een paar dagen het probleem dat s’morgens de 1ste netwerkpoort is teruggevallen naar 100 Mbits ipv 1 Gbits. Het opnieuw opstarten van de ER-lite verhelpt het euvel wel voor de rest van de dag. Zijn er meerdere die hier problemen mee hebben of ben ik de enigste.

Reputatie 7

Zelf ervaar ik dat probleem niet op mijn ERL-3 met EdgeOS versie 2.0.8 Hotfix 1.

Wordt in de dashboard die poort dan ook oranje weergegeven?

Wat is er op die poort aangesloten?

Heb je al een keer een andere netwerkkabel gebruikt?

Reputatie 1
Badge

Poort 0 groen 1 oranje maar na herstart groen, poort 2 is telefoon dus oranje.

Op poort 1 is een 16p Switch aangesloten en alle bezet, de led indicatie geeft op deze Switch en overige Switchen zijn allemaal groen dus volledig 1 Gbit.

Reputatie 1
Badge

Wat ik nog vergeet is dat als ik de ER-lite een restart geef en en gebruikersnaam en WW  opgeef, vervolgens het bericht krijg: 

Druk ik vervolgens op Refresh start de web interface gewoon door.

Reputatie 7

Poort 0 groen 1 oranje maar na herstart groen, poort 2 is telefoon dus oranje.

Op poort 1 is een 16p Switch aangesloten en alle bezet, de led indicatie geeft op deze Switch en overige Switchen zijn allemaal groen dus volledig 1 Gbit.

Om ook de netwerkkabel naar de switch uit te sluiten zou ik die een keer vervangen.

Staat er ook wat in de log messages? (/var/log/messages)

Reputatie 1

Wat ik nog vergeet is dat als ik de ER-lite een restart geef en en gebruikersnaam en WW  opgeef, vervolgens het bericht krijg: 

Druk ik vervolgens op Refresh start de web interface gewoon door.

Ja na een herstart doet ie dat soms, blijkbaar is t dan nog niet helemaal geladen

Reputatie 7

Wat ik nog vergeet is dat als ik de ER-lite een restart geef en en gebruikersnaam en WW  opgeef, vervolgens het bericht krijg: 

Druk ik vervolgens op Refresh start de web interface gewoon door.

Ja na een herstart doet ie dat soms, blijkbaar is t dan nog niet helemaal geladen

Ik heb dat in nog nooit mogen ervaren maar misschien ben ik gewoon wat te traag. :wink:

Reputatie 1

Wat ik nog vergeet is dat als ik de ER-lite een restart geef en en gebruikersnaam en WW  opgeef, vervolgens het bericht krijg: 

Druk ik vervolgens op Refresh start de web interface gewoon door.

Ja na een herstart doet ie dat soms, blijkbaar is t dan nog niet helemaal geladen

Ik heb dat in nog nooit mogen ervaren maar misschien ben ik gewoon wat te traag. :wink:

Haha vak doet ie dit als je de webpage aanroept nadat ie net is herstart, vaak 30 sec wachten en werkt t wel. Dit is puur een web gui dingetje verder geen impact op de router

Reputatie 1

Maar als dat script alleen maar 3 pings verstuurt en verder niets doet, wat is dan nut van dat script?

Loggen wanneer verbinding down is...

Maar dat staat er toch al ... :wink:

Ja klopt script kan wel uit idd

Heb nu een ping script (3x pingen) als er geen reactie is doet ie een reboot. Dit is de beste oplossing tot nu toe denk ik voor mij. Ik zag zodra de pppoe zelf reconnect dat mn port forwarding niet meer werkt.

Reputatie 1
Badge

 

Reputatie 1
Badge

Wat ik nog vergeet is dat als ik de ER-lite een restart geef en en gebruikersnaam en WW  opgeef, vervolgens het bericht krijg: 

Druk ik vervolgens op Refresh start de web interface gewoon door.

Ja na een herstart doet ie dat soms, blijkbaar is t dan nog niet helemaal geladen

Ik heb dat in nog nooit mogen ervaren maar misschien ben ik gewoon wat te traag. :wink:

Heb dat voorheen ook nooit gehad, alleen sinds de laatste dagen gelijk dat de netwerkpoort terugschakelt van 1 Gbit naar 100 Mbit

Reputatie 1

Wat ik nog vergeet is dat als ik de ER-lite een restart geef en en gebruikersnaam en WW  opgeef, vervolgens het bericht krijg: 

Druk ik vervolgens op Refresh start de web interface gewoon door.

Ja na een herstart doet ie dat soms, blijkbaar is t dan nog niet helemaal geladen

Ik heb dat in nog nooit mogen ervaren maar misschien ben ik gewoon wat te traag. :wink:

Heb dat voorheen ook nooit gehad, alleen sinds de laatste dagen gelijk dat de netwerkpoort terugschakelt van 1 Gbit naar 100 Mbit

 

Ik heb het ook wel eens, maar terug naar 100mbit geen problemen mee… Las wel ergens dat soms alles instellingen naar Default te zetten en alles weer in te stellen kan helpen...

Reputatie 7

Heb nu een ping script (3x pingen) als er geen reactie is doet ie een reboot. Dit is de beste oplossing tot nu toe denk ik voor mij. Ik zag zodra de pppoe zelf reconnect dat mn port forwarding niet meer werkt.

Vreemd dat jouw port-forwarding dan niet meer zou werken.

Persoonlijk zou ik niet willen varen op het pingen van één server en al helemaal niet als deze een aantal hops verder ligt. Het zou dan namelijk kunnen zijn dat een probleem verderop in het netwerk er voor gaat zorgen dat jouw EdgeRouter opnieuw gaat opstarten.

Je zou dan eigenlijk ter controle ook het remote IP adres van jouw pppoe connectie moeten pingen.

De EdgeRouter herstart overigens de pppoe verbinding zelf en jouw port-forwardings zouden gewoon moeten blijven werken.

Reputatie 1

Heb nu een ping script (3x pingen) als er geen reactie is doet ie een reboot. Dit is de beste oplossing tot nu toe denk ik voor mij. Ik zag zodra de pppoe zelf reconnect dat mn port forwarding niet meer werkt.

Vreemd dat jouw port-forwarding dan niet meer zou werken.

Persoonlijk zou ik niet willen varen op het pingen van één server en al helemaal niet als deze een aantal hops verder ligt. Het zou dan namelijk kunnen zijn dat een probleem verderop in het netwerk er voor gaat zorgen dat jouw EdgeRouter opnieuw gaat opstarten.

Je zou dan eigenlijk ter controle ook het remote IP adres van jouw pppoe connectie moeten pingen.

De EdgeRouter herstart overigens de pppoe verbinding zelf en jouw port-forwardings zouden gewoon moeten blijven werken.

Hij pingt eerst 8.8.8.8 als dit failt dan 1.1.1.1 en vervolgens 9.9.9.9 als dit allemaal failt doet ie een reboot.

zou jij kunnen testen of jij ook dezelfde problemen hebt met port forwarding na restart pppoe?

 

disconnect interface pppoe0

connect interface pppoe0

 

dit herstart pppoe. Mmm net even getest, port forward lijkt wel te werken nog… ecchter mn xbox gaat van Nat type Open naar Moderate als ik pppoe herstart 

Reputatie 1

mmm test net nog even geeft ie geen probleem, gisteren wel… Vaag hoor

Reputatie 7

Hij pingt eerst 8.8.8.8 als dit failt dan 1.1.1.1 en vervolgens 9.9.9.9 als dit allemaal failt doet ie een reboot.

Toch zou ik dan (ook) het remote IP adres van de pppoe connectie pingen zodat alleen het lijntje tussen jouw EdgeRouter en de PoP invloed heeft op het al dan niet rebooten van de EdgeRouter.

 

zou jij kunnen testen of jij ook dezelfde problemen hebt met port forwarding na restart pppoe?

Zoals je in dit bericht hebt gelezen is dat op 27 maart als gebeurt. Van die verbreking van de verbinding heb ik zelf helemaal niets gemerkt, alles draait gewoon verder, ook de port-forwardings

Allereerst, mijn complementen voor dit forum. Geweldig werk!

Ik heb het script van de eerst pagina voor de EdgeRouter X zonder telefonie genomen, en aangepast voor Telfort glasvezel. Netjes de instructies gevolgd en alles werkt direct.

Alleen krijg ik bij op eth0 een dubbele hoeveelheid verkeer als eth0.4. Ik heb een enkel TV kanaal aan staan en op eth0.4 komt een transfer rate van 7.5Mbps. Maar op eth0 wordt een transfer rate van 14.5Mbps aangeboden.

Om uit te sluiten dat het aan eth0 lag heb ik de router terug gezet naar factory defaults, eth0 en eth4 in de configuratie omgekeerd en alles opnieuw ingeladen. Alles werkt prima maar nu heeft eth4 dus de dubbele hoeveelheid verkeer.

Misschien weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

 

Reageer