News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77595 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.
Reputatie 7
Badge +25

Een nieuwe manier om je KPN abonnementen samen te stellen, met nieuwe voordelen. Met KPN Hussel bepaal je zelf wat je nodig hebt en wat niet. Zo regel je al je abonnementen makkelijk op één plek. Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Aanpasbaar wanneer jij dat wilt, gehusseld op jouw manier. Je hebt de vrijheid om de abonnementen maandelijks aan te passen, omhoog én naar beneden. In dit topic vertel ik je er alles over!
 

Hussel Thuis

Hussel Thuis biedt je de mogelijkheid om zelf je abonnement samen te stellen. Kies eerst een internetsnelheid, vervolgens of en hoeveel tv’s je wil aansluiten en als laatste welke entertainment opties je graag wil kijken of luisteren. Ieder abonnement wordt dus precies op maat gemaakt naar jouw wensen en is te combineren met 1 of meerdere mobiele abonnementen!
 

KPN Service Plus

KPN Service Plus (voormalig Tech Desk) is een telefonische helpdesk, bedoeld om klanten hulp en ondersteuning te geven op alle apparaten in huis. Wil je ondersteuning bij jouw slimme apparaten in huis? Dan staan de techneuten van KPN Service Plus voor je klaar. 
 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

Hussel Mobiel

Met Hussel mobiel kun je zelf bepalen wat jouw ideale bundel is. Kies een databundel tussen de 0 GB en onbeperkt data  en kies of je 150 min p/m of onbeperkt wilt bellen. Daarnaast kun je voordelig extra abonnementen afsluiten voor je kinderen (Kids Sim), om ze op een gecontroleerde wijze kennis te laten maken met een mobiele telefoon. Je kunt je bundel aanpassen wanneer je wil en je kunt er voor kiezen om een contract af te sluiten voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Met of zonder toestel.
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

Kids Sim

De Kids Sim is gericht op kinderen en tieners die nog geen eigen abonnement kunnen bestellen. De Kids Sim is alleen beschikbaar als je al een KPN  mobiel abonnement hebt (ongeacht of het Hussel of een 'oud' abonnement is). Klanten met een Telfort of Simyo mobiel abonnement moeten eerst overstappen naar een KPN mobiel abonnement.

Features Kids Sim:

  • Geen top-ups en extra’s kunnen bestellen
  • Internetten  buiten de EU staat geblokkeerd
  • Om Kids Sim te kunnen kopen moet er op het adres tenminste 1 KPN Mobiel aanwezig zijn

Looptijd contract

Bij Hussel Mobiel zijn er 3 variaties mogelijk. Bij sim-only is dit 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Bij een abonnement met toestel zijn deze opties ook beschikbaar, alleen zul je bij de maandelijks opzegbare variant het toestel in 1 keer moeten betalen. De toestelbundel loopt altijd gelijk aan de looptijd van het abonnement.
 

Onbeperkt Data

We introduceren met KPN Hussel ook Onbeperkt Data. Klanten met een Hussel Mobiel abonnement i.c.m.  een KPN Thuis abonnement hebben de mogelijkheid om Onbeperkt Data te bestellen.  
 

Hussel Voordelen

KPN Hussel biedt extra voordelen wanneer je Thuis en Mobiel afneemt op 1 adres. Zo krijg je maandelijks €5,- of €7,50 korting op je mobiele abonnement en krijg je 5 euro korting op een entertainment pakket naar keuze. Kies bijvoorbeeld voor Onbeperkt Data voor 36 euro per maand en internet voor thuis met 5 euro voordeel op Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Pluspakket of Film1. Ook is onderling gratis bellen en MB's delen mogelijk zoals je nu al gewend bent bij KPN Compleet.

De Hussel voordelen gelden niet indien je alleen 2 (of meer) mobiele abonnementen afneemt bij KPN. Je hebt hier ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres nodig.


De Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Blijven mijn Compleet voordelen gelden bij wijziging van 1 van de KPN producten naar Hussel?
Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.

Kan ik mijn huidige abonnement voor Vast combineren met bijvoorbeeld de Tech Desk of moet ik hiervoor overstappen?
Hiervoor dien je eerst over te stappen naar Hussel Thuis.

Moet ik één contract afsluiten voor Hussel met bijvoorbeeld één internet thuis en twee mobiele abonnementen.
Nee dat is geen vereiste. Het is ook mogelijk om met verschillende contractanten Hussel onderdelen af te nemen en het Hussel Voordeel te krijgen.

Blijft digitenne?
Digitenne blijft wat het is als TV only en als combinatie met iTV.

Hoe werkt het als ik Entertainment afneem via een andere partij, en dit vervolgens via KPN wil laten lopen om Hussel Voordeel op entertainment te krijgen?

Stap 1: De klant moet het huidige Spotify/Netflix abonnement opzeggen. Voor Netflix kan dit via www.netflix.com/youraccount.

Stap 2: De klant moet via de speciale URL vanuit KPN of vanaf de STB zichzelf aanmelden met dezelfde gegevens en weer het abonnement afsluiten.

  1. Ga naar het menu van Interactieve TV
  2. Druk op [OnDemand] of [MéérTV]
  3. Klik de Netflix app aan
  4. Klik op [Aanmelden] en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij de betaalmethode ‘KPN factuur’
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Stap 3: De klant heeft de facturatie nu via KPN lopen, zonder dat er gegevens (afspeellijsten op spotify en kijkgeschiedenis op Netflix etc.) verloren zijn gegaan.

Let op: Bij Netflix heb je niet te maken met een opzegtermijn.

Je betaalt 1 maand voorruit. Dus dat betekent dat als jij 29 dagen geleden je factuur hebt betaald, en vandaag je account opzegt, dat je morgen al je account kunt heractiveren met KPN billing.
 

Welke entertainmentvoordelen zijn er te kiezen?
Indien je recht hebt op entertainmentvoordeel kun je kiezen om deze te ontvangen op Netflix, Spotify (Family), Fox Sports, Film1 & het Pluspakket. De andere entertainment pakketten zijn nog gewoon beschikbaar, maar die vallen niet binnen het Entertainmentvoordeel. Per huishouden is er korting op maximaal 1 entertainment pakket. 

Verandert de prijs van het Pluspakket/Film1 ook voor mij met een 'oud' abonnement?
Nee, voor bestaande klanten blijft de prijs gelijk. Als je als bestaande klant ook van de verlaagde prijs wil profiteren kun je via MijnKPN eenvoudig overstappen naar KPN Hussel Thuis. De prijs voor klanten met Hussel Thuis wordt per september verlaagd.

Wordt het abonnement Hussel Mobiel Onbeperkt Data na 5 Gb dag tegoed automatisch geknepen?
Ja, je wordt automatisch geknepen naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid. Indien je weer op reguliere snelheid mobiel data wil gebruiken zal de gratis top-up besteld moeten worden. Dit is om misbruik te voorkomen. Je krijgt een bericht over hoe je dit moet doen.

Hoeveel MB's kan ik delen met een Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement?
Maximaal 25 GB per maand.

Voor wie is het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement beschikbaar?
Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is alleen beschikbaar als je een KPN thuis abonnement hebt (oud of Hussel). Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is dus niet beschikbaar voor mobiel only klanten of klanten die helemaal niets van KPN hebben.

Krijgt de klant ook voordeel bij twee mobiele Hussel abonnementen zonder KPN Thuis?
Nee, met alleen twee mobiele Hussel abonnementen op één adres krijg je geen Hussel voordelen. Die krijg je alleen als er ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres is (oud óf Hussel). 

Je kan wel onderling gratis bellen en MB’s delen met alle KPN mobiel abonnementen op hetzelfde adres als deze zijn aangemeld bij het huishouden zoals je kent van KPN Compleet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Reputatie 3
Badge

Misschien dat een van de moderators mijn antwoord kan geven:

Ik heb laatste mijn abonnement gehusseld nu krijg ik vandaag 2 retour dozen binnen?

Er staat dan iets over duurzaam in maar krijg ik dan weer nieuwe op gestuurd echt duurzaam is dit niet dan?

Ik heb alleen mijn internet snelheid aan gepast tv en bellen is hetzelfde gebleven dus wat moet ik hier nu mee?

Ik vraag het eerst hier even klantenservice kan ik nadien nog contacteren.

 

Reputatie 7

Begin deze week kon ik bij het bestellen van KPN Hussel nog kiezen voor € 5,00 korting op Netflix.

Nu wil ik gaan bestellen en is Netflix verdwenen als mogelijkheid voor de extra zenderkorting?

Mijn vraag is of Netflix nog wel in aanmerking komt voor de extra zenderkorting?

Het lijkt er op dat Netflix inderdaad weggehusseld is. Netflix lijkt helemaal niet meer via KPN besteld te kunnen worden.

 

Badge +12

Begin deze week kon ik bij het bestellen van KPN Hussel nog kiezen voor € 5,00 korting op Netflix.

Nu wil ik gaan bestellen en is Netflix verdwenen als mogelijkheid voor de extra zenderkorting?

Mijn vraag is of Netflix nog wel in aanmerking komt voor de extra zenderkorting?

Het lijkt er op dat Netflix inderdaad weggehusseld is. Netflix lijkt helemaal niet meer via KPN besteld te kunnen worden.

 


Blijft lachen met KPN..

Reputatie 7
Badge +21

Sinds woensdag 23 oktober kan je Netflix inderdaad niet meer meebestellen. Dit komt door contractuele afspraken met Netflix. Je kan nog steeds entertainmentvoordeel krijgen op Netflix wanneer je via de KPN factuur betaald. Dit geldt zowel voor Hussel Thuis zonder TV als Hussel Thuis met TV. Kies bij het aanmaken van een account bij de betaalmethode voor KPN Factuur.

Reputatie 7

Sinds woensdag 23 oktober kan je Netflix inderdaad niet meer meebestellen. Dit komt door contractuele afspraken met Netflix. Je kan nog steeds entertainmentvoordeel krijgen op Netflix wanneer je via de KPN factuur betaald. Dit geldt zowel voor Hussel Thuis zonder TV als Hussel Thuis met TV. Kies bij het aanmaken van een account bij de betaalmethode voor KPN Factuur.

Is dit dan wellicht iets om expliciet te vermelden in het bestelproces?

Badge +12

KPN...Leuker kunnen we het niet maken...wel onduidelijker….

Reputatie 7

Je kan nog steeds entertainmentvoordeel krijgen op Netflix wanneer je via de KPN factuur betaald.

@Vikash, weet jij waar je dan kunt aangeven dat je Netflix via de KPN factuur wil betalen?

Reputatie 3

@DigiB Ik heb ook een retourdoos ontvangen. Geen idee van de gedachte hierachter… Vind het ondertussen wel een echte soap dit Hussel gedoe. Heb nog steeds m’n FOX Sport niet terug, m’n Spotify is geannuleerd. En nu willen ze dat ik mijn decoders terug ga sturen. Hoe kijk ik dan TV?

Reputatie 7

Deed Ikea het toch beter ... of niet? :joy:

Reputatie 7
Badge +21

Sinds woensdag 23 oktober kan je Netflix inderdaad niet meer meebestellen. Dit komt door contractuele afspraken met Netflix. Je kan nog steeds entertainmentvoordeel krijgen op Netflix wanneer je via de KPN factuur betaald. Dit geldt zowel voor Hussel Thuis zonder TV als Hussel Thuis met TV. Kies bij het aanmaken van een account bij de betaalmethode voor KPN Factuur.

 

Er zijn 2 manieren om Netflix aan de KPN factuur te koppelen. 1 manier voor klanten die TV hebben en 1 manier voor klanten die geen TV hebben.

Tv-ontvanger:

Huidige Netflix abonnement met een ander betaalmiddel

  1. Zeg je huidige Netflix abonnement op via www.netflix.com/youraccount (je blijft je kijkgeschiedenis behouden).
  2. Heractiveer je Netflix account – nadat je account is opgezegd -  via de tv-ontvanger (Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement.)
  3. Ga naar kanaal 200 op je tv-ontvanger
  4. Log in met je huidige Netflix account
  5. Kies bij de betaalmethode voor KPN factuur
  6. Bevestig deze door je iTV pincode in te voeren (te vinden in MijnKPN)
  7. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw Netflix gebruikersnaam en wachtwoord via kanaal 200 op de tv-ontvanger.

Nog geen Netflix abonnement

  1. Ga naar kanaal 200 op je tv-ontvanger en druk op de rode knop.
  2. Kies: [start je gratis maand] en maak een account aan bij Netflix.
  3. Kies bij de betaalmethode voor KPN factuur.
  4. Bevestig deze door je iTV pincode in te voeren (te vinden in MijnKPN).
  5. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord via kanaal 200 op de tv-ontvanger.
  6. Je hebt nu een Netflix abonnement met betaling via KPN.

 

Via netflix.kpn.com:

Huidige Netflix abonnement met een ander betaalmiddel

  1. Zeg je huidige Netflix abonnement op via www.netflix.com/youraccount (je blijft je kijkgeschiedenis behouden).
  2. Ga naar netflix.kpn.com
  3. Log in met je KPN ID of maak deze aan
  4. Koppel je KPN ID aan je KPN producten
  5. Log in met je Netflix account
  6. Kies bij de betaalmethode voor KPN factuur
  7. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je jouw Netflix account gegevens gebruiken op netflix.com.
  8. Je betaling loopt nu via KPN.

Nog geen Netflix abonnement

  1. Ga naar netflix.kpn.com.
  2. Log in met je KPN ID of maak deze aan.
  3. Koppel je KPN ID aan je KPN producten
  4. Kies: [start je gratis maand] en maak een account aan bij Netflix.
  5. Kies bij de betaalmethode voor KPN factuur.
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je jouw Netflix account gegevens gebruiken op netflix.com.
  7. Je hebt nu een Netflix abonnement met betaling via KPN.

Hoi Allemaal.

Het komt te voet en vertrekt per paard.
Wat heet vertrouwen. :joy:

Reputatie 7

Sinds woensdag 23 oktober kan je Netflix inderdaad niet meer meebestellen. 

 

Reputatie 3
Badge +1

Weer een week voorbij zonder dat er een oplossing is, of überhaupt een fatsoenlijk antwoord van KPN.
Laten we het dan maar nog niet over een mogelijke oplossing hebben omtrent deze ‘soap’ met Fox Sports + Hussel + verkeerde info op website (MijnKPN) met overstappen + bevestigingsmail / orderbevestiging.

Las dat de NPS score nog nooit zo hoog was geweest, op deze manier gaat die ook niet meer hoger worden!!!
Kom op KPN, zonder klanten geen bestaansrecht. 

 

Voor mij geen aanpassing in het compleet contract totdat KPN dit fatsoenlijk oplost (mobiel loopt af in december).
Maar voor degenen waar nu Fox Sport is verdwenen / niet meer gratis is: waarom niet anderen (TROS Radar,  Tweakers, etc) even laten weten dat dit speelt? Wellicht komt KPN dan wel met een fatsoenlijke reactie!

Reputatie 7
Badge +7

https://tweakers.net/nieuws/159080/vaste-internetklanten-kpn-betalen-gemiddeld-3-euro-meer-dan-jaar-geleden.html

Let vooral op de een-na-laatste zin. Zou zomaar kunnen dat het met Hussel voor KPN juist de andere kant op gaat en dus een klantenverlies gaat opleveren…

Ben benieuwd hoe het gehussel gaat uitpakken voor KPN.

Reputatie 3
Badge +1

@DigiB Ik heb ook een retourdoos ontvangen. Geen idee van de gedachte hierachter… Vind het ondertussen wel een echte soap dit Hussel gedoe. Heb nog steeds m’n FOX Sport niet terug, m’n Spotify is geannuleerd. En nu willen ze dat ik mijn decoders terug ga sturen. Hoe kijk ik dan TV?

Mijn ouders hebben ook een retourdoos ontvangen, terwijl ze niets nieuws hebben ontvangen……..

Badge +12

Voor mij geen aanpassing in het compleet contract totdat KPN dit fatsoenlijk oplost (mobiel loopt af in december).
Maar voor degenen waar nu Fox Sport is verdwenen / niet meer gratis is: waarom niet anderen (TROS Radar,  Tweakers, etc) even laten weten dat dit speelt? Wellicht komt KPN dan wel met een fatsoenlijke reactie!


Tweakers en Nu.nl zijn al op de hoogte gebracht maar hebben het nog niet geplaatst. Wellicht een idee dat meer mensen de melding doen?

Reputatie 7
Badge +30

Weer een week voorbij zonder dat er een oplossing is, of überhaupt een fatsoenlijk antwoord van KPN.
Laten we het dan maar nog niet over een mogelijke oplossing hebben omtrent deze ‘soap’ met Fox Sports + Hussel + verkeerde info op website (MijnKPN) met overstappen + bevestigingsmail / orderbevestiging.

Las dat de NPS score nog nooit zo hoog was geweest, op deze manier gaat die ook niet meer hoger worden!!!
Kom op KPN, zonder klanten geen bestaansrecht. 

 

Wij nemen alle signalen heel serieus en zetten intern alles door. Er wordt ook écht hard gewerkt aan het oplossen van de bestaande problemen, al lijkt dat misschien niet zo. 

 

@DigiB volgens mij hoef je niets terug te sturen. Ik zie ook onder de topics die aangemaakt worden meer klanten met deze vraag. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik de voorbeelden doorzetten met de vraag wat er aan de hand is. Stuur voorlopig gewoon maar niets terug hoor! @lammertsm dat geldt natuurlijk ook voor jouw ouders. 

JeTe schreef:

Voor mij geen aanpassing in het compleet contract totdat KPN dit fatsoenlijk oplost (mobiel loopt af in december).
Maar voor degenen waar nu Fox Sport is verdwenen / niet meer gratis is: waarom niet anderen (TROS Radar,  Tweakers, etc) even laten weten dat dit speelt? Wellicht komt KPN dan wel met een fatsoenlijke reactie!

 

Op 2 februari 2020 loopt mijn contract af.. Ik vraag me af of ik dan gewoon het abonnement stilzwijgend kan laten doorlopen om gebruik van 'Zorgeloos' , dus ook van Premium Plus, te kunnen blijven maken.. 

Dat kan inderdaad. Het contract loopt af, maar het abonnement blijft actief met dezelfde voorwaarden, loopt stilzwijgend door en het wordt maandelijks opzegbaar. Als je nu een maandelijkse betaling hebt voor je toestel, zal dat van de factuur verdwijnen na de contractperiode. Verder verandert er niets aan het abonnement, tenzij je zelf iets aanpast natuurlijk :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je hulp Casey!

 

@ iedereen: de onterechte retourdoos was intern al bekend zag ik net. Je hoeft dus inderdaad géén ontvangers of andere apparatuur terug te sturen. 

Reputatie 1

Ik zit is te kijken en je wordt gewoon genaaid.

Ik heb nu alles in 1. ( tv en internet)  met 2 ontvangers gratis , gratis spotify, gratis opnemen en gratis zenderpakket fox.

Ik profiteer van de kpn compleet met dubbel date , dat gaat verdwijnen als ik  nu mijn abonnement verlengt bij kpn,

Als ik dit nu gaat doen met dat hussel, ga ik per maand 4 euro meer betalen. en alle extra’s zijn weg.

( ontvangers gaan geld kosten, opnemen pakket gaat geld kosten, fox moet je gaan betalen)

 

Logisch dat kpn klanten verliest.

 

 

Badge +12

Ik zit is te kijken en je wordt gewoon genaaid.

Ik heb nu alles in 1. ( tv en internet)  met 2 ontvangers gratis , gratis spotify, gratis opnemen en gratis zenderpakket fox.

Ik profiteer van de kpn compleet met dubbel date , dat gaat verdwijnen als ik  nu mijn abonnement verlengt bij kpn,

Als ik dit nu gaat doen met dat hussel, ga ik per maand 4 euro meer betalen. en alle extra’s zijn weg.

( ontvangers gaan geld kosten, opnemen pakket gaat geld kosten, fox moet je gaan betalen)

 

Logisch dat kpn klanten verliest.

 

 

Dus gewoon alles laten zoals het is. Dan verandert er niets (voorlopig)

Reputatie 7
Badge +24

Ik zit is te kijken en je wordt gewoon genaaid.

Ik heb nu alles in 1. ( tv en internet)  met 2 ontvangers gratis , gratis spotify, gratis opnemen en gratis zenderpakket fox.

Ik profiteer van de kpn compleet met dubbel date , dat gaat verdwijnen als ik  nu mijn abonnement verlengt bij kpn,

Als ik dit nu gaat doen met dat hussel, ga ik per maand 4 euro meer betalen. en alle extra’s zijn weg.

( ontvangers gaan geld kosten, opnemen pakket gaat geld kosten, fox moet je gaan betalen)

 

Logisch dat kpn klanten verliest.

 

 

Die ontvangers zijn helemaal niet gratis, daar betaal je gewoon voor. En opnemen blijft bij hussel gratis bij 2 ontvangers. Maar ja, het is duurder ja. Wat had je anders verwacht...

Reputatie 3
Badge

Dank voor je hulp Casey!

 

@ iedereen: de onterechte retourdoos was intern al bekend zag ik net. Je hoeft dus inderdaad géén ontvangers of andere apparatuur terug te sturen. 


Dankje ze liggen bij het oudpapier word anders ook lastig tv kijken ;)

Reputatie 3

Zo, de eerste Hussel factuur is al automatisch betaald. Bijzonder dat ALLES rondom Hussel beroerd geregeld is, maar geld innen kan KPN wel!

Heeft iemand al een indicatie wanneer er een oplossing geboden gaat worden aan klanten die er ingeluisd zijn? Ik vind het verdacht stil.