News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77617 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.
Reputatie 7
Badge +25

Een nieuwe manier om je KPN abonnementen samen te stellen, met nieuwe voordelen. Met KPN Hussel bepaal je zelf wat je nodig hebt en wat niet. Zo regel je al je abonnementen makkelijk op één plek. Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Aanpasbaar wanneer jij dat wilt, gehusseld op jouw manier. Je hebt de vrijheid om de abonnementen maandelijks aan te passen, omhoog én naar beneden. In dit topic vertel ik je er alles over!
 

Hussel Thuis

Hussel Thuis biedt je de mogelijkheid om zelf je abonnement samen te stellen. Kies eerst een internetsnelheid, vervolgens of en hoeveel tv’s je wil aansluiten en als laatste welke entertainment opties je graag wil kijken of luisteren. Ieder abonnement wordt dus precies op maat gemaakt naar jouw wensen en is te combineren met 1 of meerdere mobiele abonnementen!
 

KPN Service Plus

KPN Service Plus (voormalig Tech Desk) is een telefonische helpdesk, bedoeld om klanten hulp en ondersteuning te geven op alle apparaten in huis. Wil je ondersteuning bij jouw slimme apparaten in huis? Dan staan de techneuten van KPN Service Plus voor je klaar. 
 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

Hussel Mobiel

Met Hussel mobiel kun je zelf bepalen wat jouw ideale bundel is. Kies een databundel tussen de 0 GB en onbeperkt data  en kies of je 150 min p/m of onbeperkt wilt bellen. Daarnaast kun je voordelig extra abonnementen afsluiten voor je kinderen (Kids Sim), om ze op een gecontroleerde wijze kennis te laten maken met een mobiele telefoon. Je kunt je bundel aanpassen wanneer je wil en je kunt er voor kiezen om een contract af te sluiten voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Met of zonder toestel.
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

Kids Sim

De Kids Sim is gericht op kinderen en tieners die nog geen eigen abonnement kunnen bestellen. De Kids Sim is alleen beschikbaar als je al een KPN  mobiel abonnement hebt (ongeacht of het Hussel of een 'oud' abonnement is). Klanten met een Telfort of Simyo mobiel abonnement moeten eerst overstappen naar een KPN mobiel abonnement.

Features Kids Sim:

  • Geen top-ups en extra’s kunnen bestellen
  • Internetten  buiten de EU staat geblokkeerd
  • Om Kids Sim te kunnen kopen moet er op het adres tenminste 1 KPN Mobiel aanwezig zijn

Looptijd contract

Bij Hussel Mobiel zijn er 3 variaties mogelijk. Bij sim-only is dit 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Bij een abonnement met toestel zijn deze opties ook beschikbaar, alleen zul je bij de maandelijks opzegbare variant het toestel in 1 keer moeten betalen. De toestelbundel loopt altijd gelijk aan de looptijd van het abonnement.
 

Onbeperkt Data

We introduceren met KPN Hussel ook Onbeperkt Data. Klanten met een Hussel Mobiel abonnement i.c.m.  een KPN Thuis abonnement hebben de mogelijkheid om Onbeperkt Data te bestellen.  
 

Hussel Voordelen

KPN Hussel biedt extra voordelen wanneer je Thuis en Mobiel afneemt op 1 adres. Zo krijg je maandelijks €5,- of €7,50 korting op je mobiele abonnement en krijg je 5 euro korting op een entertainment pakket naar keuze. Kies bijvoorbeeld voor Onbeperkt Data voor 36 euro per maand en internet voor thuis met 5 euro voordeel op Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Pluspakket of Film1. Ook is onderling gratis bellen en MB's delen mogelijk zoals je nu al gewend bent bij KPN Compleet.

De Hussel voordelen gelden niet indien je alleen 2 (of meer) mobiele abonnementen afneemt bij KPN. Je hebt hier ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres nodig.


De Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Blijven mijn Compleet voordelen gelden bij wijziging van 1 van de KPN producten naar Hussel?
Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.

Kan ik mijn huidige abonnement voor Vast combineren met bijvoorbeeld de Tech Desk of moet ik hiervoor overstappen?
Hiervoor dien je eerst over te stappen naar Hussel Thuis.

Moet ik één contract afsluiten voor Hussel met bijvoorbeeld één internet thuis en twee mobiele abonnementen.
Nee dat is geen vereiste. Het is ook mogelijk om met verschillende contractanten Hussel onderdelen af te nemen en het Hussel Voordeel te krijgen.

Blijft digitenne?
Digitenne blijft wat het is als TV only en als combinatie met iTV.

Hoe werkt het als ik Entertainment afneem via een andere partij, en dit vervolgens via KPN wil laten lopen om Hussel Voordeel op entertainment te krijgen?

Stap 1: De klant moet het huidige Spotify/Netflix abonnement opzeggen. Voor Netflix kan dit via www.netflix.com/youraccount.

Stap 2: De klant moet via de speciale URL vanuit KPN of vanaf de STB zichzelf aanmelden met dezelfde gegevens en weer het abonnement afsluiten.

  1. Ga naar het menu van Interactieve TV
  2. Druk op [OnDemand] of [MéérTV]
  3. Klik de Netflix app aan
  4. Klik op [Aanmelden] en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij de betaalmethode ‘KPN factuur’
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Stap 3: De klant heeft de facturatie nu via KPN lopen, zonder dat er gegevens (afspeellijsten op spotify en kijkgeschiedenis op Netflix etc.) verloren zijn gegaan.

Let op: Bij Netflix heb je niet te maken met een opzegtermijn.

Je betaalt 1 maand voorruit. Dus dat betekent dat als jij 29 dagen geleden je factuur hebt betaald, en vandaag je account opzegt, dat je morgen al je account kunt heractiveren met KPN billing.
 

Welke entertainmentvoordelen zijn er te kiezen?
Indien je recht hebt op entertainmentvoordeel kun je kiezen om deze te ontvangen op Netflix, Spotify (Family), Fox Sports, Film1 & het Pluspakket. De andere entertainment pakketten zijn nog gewoon beschikbaar, maar die vallen niet binnen het Entertainmentvoordeel. Per huishouden is er korting op maximaal 1 entertainment pakket. 

Verandert de prijs van het Pluspakket/Film1 ook voor mij met een 'oud' abonnement?
Nee, voor bestaande klanten blijft de prijs gelijk. Als je als bestaande klant ook van de verlaagde prijs wil profiteren kun je via MijnKPN eenvoudig overstappen naar KPN Hussel Thuis. De prijs voor klanten met Hussel Thuis wordt per september verlaagd.

Wordt het abonnement Hussel Mobiel Onbeperkt Data na 5 Gb dag tegoed automatisch geknepen?
Ja, je wordt automatisch geknepen naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid. Indien je weer op reguliere snelheid mobiel data wil gebruiken zal de gratis top-up besteld moeten worden. Dit is om misbruik te voorkomen. Je krijgt een bericht over hoe je dit moet doen.

Hoeveel MB's kan ik delen met een Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement?
Maximaal 25 GB per maand.

Voor wie is het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement beschikbaar?
Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is alleen beschikbaar als je een KPN thuis abonnement hebt (oud of Hussel). Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is dus niet beschikbaar voor mobiel only klanten of klanten die helemaal niets van KPN hebben.

Krijgt de klant ook voordeel bij twee mobiele Hussel abonnementen zonder KPN Thuis?
Nee, met alleen twee mobiele Hussel abonnementen op één adres krijg je geen Hussel voordelen. Die krijg je alleen als er ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres is (oud óf Hussel). 

Je kan wel onderling gratis bellen en MB’s delen met alle KPN mobiel abonnementen op hetzelfde adres als deze zijn aangemeld bij het huishouden zoals je kent van KPN Compleet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Waarom worden bij het overstappen  naar KPN Hussel de compleetvoorwaarden ingetrokken terwijl van te voren wordt aangegeven dat ze wel blijven gelden

 

Admin: Samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 3
Badge +1

Weer een week voorbij zonder dat er een oplossing is, of überhaupt een fatsoenlijk antwoord van KPN.
Laten we het dan maar nog niet over een mogelijke oplossing hebben omtrent deze ‘soap’ met Fox Sports + Hussel + verkeerde info op website (MijnKPN) met overstappen + bevestigingsmail / orderbevestiging.

Las dat de NPS score nog nooit zo hoog was geweest, op deze manier gaat die ook niet meer hoger worden!!!
Kom op KPN, zonder klanten geen bestaansrecht. 

 

Wij nemen alle signalen heel serieus en zetten intern alles door. Er wordt ook écht hard gewerkt aan het oplossen van de bestaande problemen, al lijkt dat misschien niet zo. 

 

@DigiB volgens mij hoef je niets terug te sturen. Ik zie ook onder de topics die aangemaakt worden meer klanten met deze vraag. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik de voorbeelden doorzetten met de vraag wat er aan de hand is. Stuur voorlopig gewoon maar niets terug hoor!@lammertsm dat geldt natuurlijk ook voor jouw ouders. 

Dat is goed om te horen dat er hard gewerkt wordt, maar als klant is mij geen nog oplossing geboden omtrent deze. Voor mij als klant lijkt het dat er niet veel gebeurd.

Terug kan ik niet meer naar Compleet, althans dat is wat KPN zegt, omdat ik technisch ben overgezet. Dit terwijl ik als klant nog steeds kan annuleren. Echter nog een paar dagen, dus KPN bij deze kom met een oplossing / klant tegemoet / doe iets.

 

Badge +12

Waarom worden bij het overstappen  naar KPN Hussel de compleetvoorwaarden ingetrokken terwijl van te voren wordt aangegeven dat ze wel blijven gelden

 

Admin: Samengevoegd met bestaand topic

 Dit is een bekend probleem bij KPN. Schijnbaar heeft het geen prioriteit want het wordt vooralsnog niet opgelost. Als de omzetting technisch doorgevoerd is kun je ook geen gebruik maken van de 14 dagen bedenktijd. “Omdat het technisch niet mogelijk is”…...Schandalig maar KPN doet er niets aan.

Enige manier om het vlot te trekken is de publiciteit opzoeken (Nu.nl, Tweakers.net, Kassa, Radar etc.) want het interesseert KPN niet echt dat jij nu al je voordelen kwijt bent ondanks dat het van te voren aangegeven is dat je ze blijft houden.

Badge +12

De media heeft het eindelijk opgepakt. Onder druk wordt alles vloeibaar zullen we maar zeggen..

 

Er komt dus wellicht een compensatie..maar KPN gaat volledig voorbij aan wettelijk retour-recht.

 

Tweakers

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Badge +12

And there it is:

Hussel-drama

Reputatie 4
Badge +5

Sowieso vind ik Hussel duur, als ik dezelfde wil hebben als nu betaal ik per maand €5,- meer. Ook raak ik voor mijn mobiel deKPN compleet voordelen kwijt, ondanks dat ik nog steeds KPN compleet ben. Dus voordelen als €5,- mobiel korting en dubbel zoveel data.

Reputatie 1

Al 5 jaar tevreden klant, maar wat een ellende sinds de overstap naar Hussel.. 5 euro entertainmentkorting i.p.v. KPN Compleet 12.99 euro korting, zoals beloofd in deze overeenkomst. Al vier keer met de KPN chat contact gehad. Oplossing? Nee hoor. Prima, stap ik per maart lekker over met al mijn (mobiele en thuis) abonnementen naar een andere provider. Inmiddels Hussel naar 50 mbit gezet en 4K verwijderd om kosten te drukken.

 

Zie dit vandaag op Tweakers verschijnen, zal mij benieuwen: https://tweakers.net/nieuws/159136/kpn-komt-met-coulanceregeling-voor-foutief-fox-sports-aanbod-bij-hussel.html

 

 

Reputatie 7
Badge +28

We hebben een aantal vragen uitgezet naar aanleiding van het statement dat onder andere op Tweakers staat.  Het probleem is gelukkig opgelost, maar er is nog wat onduidelijkheid over het verdere verloop voor degenen die hier nadeel van ondervinden. We houden jullie op de hoogte.

Reputatie 7

Het probleem is gelukkig opgelost, ...

Dus er wordt nu niet meer getoond dat je €12,99 KPN Compleet korting krijgt als je in mijnKPN je Alles-in-1 of Internet en TV abonnement gaat verhusselen terwijl je het FOX Sports pakket als KPN Compleet pakket hebt staan.

Kan iemand dit bevestigen?

Reputatie 6
Badge +6

Het probleem is gelukkig opgelost, ...

Dus er wordt nu niet meer getoond dat je €12,99 KPN Compleet korting krijgt als je in mijnKPN je Alles-in-1 of Internet en TV abonnement gaat verhusselen terwijl je het FOX Sports pakket als KPN Compleet pakket hebt staan.

Kan iemand dit bevestigen?

Net even voor je getest maar nog steeds niet goed:

 

Reputatie 7

Het probleem is gelukkig opgelost, ...

Dus er wordt nu niet meer getoond dat je €12,99 KPN Compleet korting krijgt als je in mijnKPN je Alles-in-1 of Internet en TV abonnement gaat verhusselen terwijl je het FOX Sports pakket als KPN Compleet pakket hebt staan.

Kan iemand dit bevestigen?

Net even voor je getest maar nog steeds niet goed:

 

 

Ik had al zo'n voorvermoeden ... hoe zou dat nu toch komen... :confounded:

@Joran ?!?!!

Reputatie 7
Badge +28

Dank voor de screenshot @Ferry1984, nogal een contrast met de melding dat het vorige week donderdag is opgelost. Ik ga er direct achteraan.

Reputatie 7
Badge +7

Ook ik heb ff gekeken (in de MijnKPN-app). Ook hier nog steeds de foutieve weergave van Fox.

Beste KPN-ers, het verhaal wordt slechter en slechter. Jullie geven aan dat het probleem is opgelost, maar het blijkt dat dat NIET het geval is. Hebben jullie wel eens gehoord van “een pilot uitvoeren voordat je iets nieuws begint” en van “dingen testen”? Die dingen moeten toch bekend zijn binnen de ICT-afdeling van KPN? Of is de afdeling van de techneuten een zelfstandige afdeling, waar ze vooral of alleen met de techniek bezig zijn? Zonder dat er gedacht wordt aan de gebruiker?

Ikzelf werk niet in de ICT, maar ben ICT-coördinator. In die hoedanigheid heb ik op mijn werk de taak de schakel te zijn tussen de techneuten en de gebruikers. Ik moet dus veel communiceren, en testen. Voordat onze ICT-afdeling iets nieuws inbrengt wordt dat eerst uitvoerig getest door een klein groepje, dan geëvalueerd en vervolgens uitgebreid en goed gecommuniceerd. Uiteraard luister ik heel goed naar de ervaringen van de gebruikers.

Het lijkt erop dat dit bij KPN niet goed gaat. 

KPN, ik bied mijn diensten aan (op vrijwillige basis): Ik wil met alle plezier nieuwe zaken voor jullie testen. Zo ben ik ingestapt in internetplusbellen toen het nog een pilot was en heb jullie toen van de nodige feedback voorzien. Ook de zwarte wifi-apparaatjes heb ik voor jullie getest.

Mochten jullie in de toekomst nieuwe dingen beginnen, ik wil met alle plezier voor jullie de “klant-kant” testen.

En wellicht zijn er nog wel meer mensen op dit forum die kritisch maar goed willen testen?

Reputatie 3
Badge +1

Het probleem is gelukkig opgelost, ...

Dus er wordt nu niet meer getoond dat je €12,99 KPN Compleet korting krijgt als je in mijnKPN je Alles-in-1 of Internet en TV abonnement gaat verhusselen terwijl je het FOX Sports pakket als KPN Compleet pakket hebt staan.

Kan iemand dit bevestigen?

Net even voor je getest maar nog steeds niet goed:

 

 

Ik had al zo'n voorvermoeden ... hoe zou dat nu toch komen... :confounded:

@Joran ?!?!!

 

Niet te geloven eigenlijk, in het Tweakers stuk staat toch echt dat het donderdag opgelost was........ 

Communicatie naar klant blijft ook uit, een email vanuit KPN naar de betrokken klanten met alvast excuses was al een eerste stap geweest voor wat vertrouwen. 

Een coulanceregeling vind ik ook niet echt geplaatst, daarmee suggereer je dat het de fout van de klant is en dat je als bedrijf voor doet als schappelijk. Hier is sprake van dat KPN een fout heeft gemaakt die KPN behoort op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +7

……..

Niet te geloven eigenlijk, in het Tweakers stuk staat toch echt dat het donderdag opgelost was........ 

Communicatie naar klant blijft ook uit, een email vanuit KPN naar de betrokken klanten met alvast excuses was al een eerste stap geweest voor wat vertrouwen. 

Een coulanceregeling vind ik ook niet echt geplaatst, daarmee suggereer je dat het de fout van de klant is en dat je als bedrijf voor doet als schappelijk. Hier is sprake van dat KPN een fout heeft gemaakt die KPN behoort op te lossen. 

Ja, communicatie is het moeilijkste wat er is. Maar o zo belangrijk, vooral bij problemen of storingen. Het is vooral te hopen dat KPN hiervan leert: erachter zien te komen wat, waar en bij wie het misging. Afspraken maken om dit in de toekomst te voorkomen. Procedures bijstellen. Communicatie onder de loep nemen. Check, check, dubbelcheck voordat je communiceert dat een probleem is opgelost!

@ hele KPN: waar gewerkt wordt, gaan dingen mis en worden fouten gemaakt. Dat is in elke organisatie zo. Maar leer hiervan. Leer van de fouten en stel afspraken en procedures bij. Om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +7

Dat is goed om te horen dat er hard gewerkt wordt, maar als klant is mij geen nog oplossing geboden omtrent deze. Voor mij als klant lijkt het dat er niet veel gebeurd.

Terug kan ik niet meer naar Compleet, althans dat is wat KPN zegt, omdat ik technisch ben overgezet. Dit terwijl ik als klant nog steeds kan annuleren. Echter nog een paar dagen, dus KPN bij deze kom met een oplossing / klant tegemoet / doe iets.

Als techneuten zeggen “het is technisch niet mogelijk” bedoelen ze vaak “het is lastig en daar hebben we geen zin in”.

En als het NU technisch niet mogelijk is, dan is het de hoogste tijd dat het technisch WEL mogelijk gemaakt wordt. Dan moeten de KPN-bazen zeggen: “Techneuten, ga aan de slag en zorg ervoor dat het wel kan. En wel z.s.m. Wij betalen de overuren wel.”

Ik zeg: waar een wil is, is een weg. Zeker in ict-land.

Reputatie 3

“Coulance” voor FOX Sport is een halve oplossing. Ik wil ook “coulance” voor de 5 euro “Hussel Entertainmentvoordeel” die ik nu niet krijg.

Ik ben akkoord gegaan met een abonnement van 62 euro per maand, maar heb een abonnement  van 67 euro gekregen!

Reputatie 1

Nadat@Erik_  in dit topic aangaf dat er woensdag (dat is inmiddels twee weken geleden geloof ik) meer informatie zou komen omtrent het probleem dat mijn abonnementswijziging niet in zou zijn gegaan (ingangsdatum 15 oktober 2019) heb ik niks gehoord. 

Uiteindelijk via Twitter in contact gekomen met de webcare afdeling. Die wisten te melden dat ‘het aanpassen nogsteeds niet gelukt is’ en dat ze me op de hoogte zouden stellen (dat is inmiddels 5 dagen geleden). Vanmorgen kreeg in een smsje van KPN met de melding dat het overzetten nogsteeds niet gelukt is… Geen reden waarom niet, geen ETA, niks.

 

Je zou zeggen dat het omzetten van een glasvezelaansluiting 100/100 → 500/500 niet heel ingewikkeld zou moeten zijn. Wat een dooddoener, deze overstap. Het enige wat snel geregeld was, is de retourdoos…

 

@Langeeri Volgens mij is de enige coulance die ze KUNNEN bieden, het door laten gaan van de afspraken die overeengekomen zijn, iedere andere regeling zullen wij wel weer nadelig uit komen.

 

@Katana321 Eens. Als Applicatie ontwikkelaar zeg ik altijd maar: Alles kan gebouwd worden...

Reputatie 3

@McPoowl Klopt, de enige juiste oplossing is  gewoon de afspraken nakomen die gemaakt zijn met die paar trouwe klanten en je niet verschuilen achter termen als ‘communicatiefout’ of ‘coulanceregeling’. Aangezien er nog steeds geen oplossing bekend is, vrees ik dat er een halve oplossing geboden gaat worden. 

Reputatie 3
Badge +1

Ook ik heb ff gekeken (in de MijnKPN-app). Ook hier nog steeds de foutieve weergave van Fox.

Beste KPN-ers, het verhaal wordt slechter en slechter. Jullie geven aan dat het probleem is opgelost, maar het blijkt dat dat NIET het geval is. Hebben jullie wel eens gehoord van “een pilot uitvoeren voordat je iets nieuws begint” en van “dingen testen”? Die dingen moeten toch bekend zijn binnen de ICT-afdeling van KPN? Of is de afdeling van de techneuten een zelfstandige afdeling, waar ze vooral of alleen met de techniek bezig zijn? Zonder dat er gedacht wordt aan de gebruiker?

Ikzelf werk niet in de ICT, maar ben ICT-coördinator. In die hoedanigheid heb ik op mijn werk de taak de schakel te zijn tussen de techneuten en de gebruikers. Ik moet dus veel communiceren, en testen. Voordat onze ICT-afdeling iets nieuws inbrengt wordt dat eerst uitvoerig getest door een klein groepje, dan geëvalueerd en vervolgens uitgebreid en goed gecommuniceerd. Uiteraard luister ik heel goed naar de ervaringen van de gebruikers.

Het lijkt erop dat dit bij KPN niet goed gaat. 

KPN, ik bied mijn diensten aan (op vrijwillige basis): Ik wil met alle plezier nieuwe zaken voor jullie testen. Zo ben ik ingestapt in internetplusbellen toen het nog een pilot was en heb jullie toen van de nodige feedback voorzien. Ook de zwarte wifi-apparaatjes heb ik voor jullie getest.

Mochten jullie in de toekomst nieuwe dingen beginnen, ik wil met alle plezier voor jullie de “klant-kant” testen.

En wellicht zijn er nog wel meer mensen op dit forum die kritisch maar goed willen testen?

Internetplusbellen heb ik ook aan meegedaan (Pilot) met de Siemens ExperiaBox, ook de nodige feedback aangeleverd in die tijd.

 

Reputatie 3
Badge +1

Dat is goed om te horen dat er hard gewerkt wordt, maar als klant is mij geen nog oplossing geboden omtrent deze. Voor mij als klant lijkt het dat er niet veel gebeurd.

Terug kan ik niet meer naar Compleet, althans dat is wat KPN zegt, omdat ik technisch ben overgezet. Dit terwijl ik als klant nog steeds kan annuleren. Echter nog een paar dagen, dus KPN bij deze kom met een oplossing / klant tegemoet / doe iets.

Als techneuten zeggen “het is technisch niet mogelijk” bedoelen ze vaak “het is lastig en daar hebben we geen zin in”.

En als het NU technisch niet mogelijk is, dan is het de hoogste tijd dat het technisch WEL mogelijk gemaakt wordt. Dan moeten de KPN-bazen zeggen: “Techneuten, ga aan de slag en zorg ervoor dat het wel kan. En wel z.s.m. Wij betalen de overuren wel.”

Ik zeg: waar een wil is, is een weg. Zeker in ict-land.

Ik ben zelf ook ICT-er en inderdaad, waar een weg en een wil is kan heel veel!

Reputatie 7
Badge +20

Dank allemaal voor de verduidelijkende opmerkingen, toevoegingen en het aanbod om te testen. Misschien vind je het vreemd, maar dat wordt gewaardeerd. Wij als moderators kunnen zaken concreet benoemen, laten zien en doorgeven. Dat is een eerste stap om tot een oplossing te komen. 

Deze kwestie is hoog ingestoken en op diverse niveaus wordt er nu hard aan gewerkt. Dat vergt tijd en energie: een probleem moet duidelijk worden, er moet een goede oplossing worden bedacht en deze moet geimplementeerd worden. Dat is geen kwestie van alleen een handige ICT’er aan het werk zetten: dit gaat over veel schijven. 

Dat betekent ook dat wij soms moeten wachten op een antwoord, verduidelijking en toelichting op wat wíj kunnen communiceren. We willen allemaal zo goed en zorgvuldig mogelijk werken; aan halve oplossing heeft niemand iets. 

Weet dus dat er gewerkt wordt aan een oplossing. Of je dit nu coulance (persoonlijk snap ik dat je moeite hebt met de term) noemt of iets anders: er wordt aan gewerkt. Dat je niet direct hier iets terugleest houdt niet in dat er niets gebeurt. Het is een ingrijpend proces, dat mede dankzij jullie signaleringen aan het licht is gekomen. Zodra het kan zullen we hier over berichten. Dat doen we altijd met dit soort dingen en dat doen we nu ook. 

 

Reputatie 4
Badge +5

Sowieso wordt KPN duur, zonder korting en meer zenders ben ik bij T-Mobile goedkoper uit. Ga even kijken maar dat is wel voor mij interessanter dan dit.

@Erik_  of@Joran leg me nog eens uit. Gedurende de 14 dagen bedenktijd kan ik dus niet terug naar mijn oude abonnement, maar alleen mijn nieuwe Hussel abonnement opzeggen? Hoe werkt dat precies als ik op dag 14 opzeg? Sluit je me dan dezelfde avond nog af van Internet, TV en bellen? Dan ben ik zeker ook mijn vaste nummer kwijt?

 

Ligt eraan of het Hussel abonnement technisch al geleverd is. Zo ja, dan is terug gaan naar dat oude abonnement niet mogelijk

 

 

Vraag:

Wat is het hier genoemde technische aspect? Een ander computersysteem een ander admininstratie systeem? Een intern technisch iets.

Het komt op mij over als een administratieve verandering. Technisch is van DSL naar Glasvezel technisch is ook van een adsl verbinding naar vdsl als je daarmee een hogere snelheid kan halen.

Dat het in die situaties lastig is om terug te gaan kan ik begrijpen, maar in dit geval mis ik het technische aspect, tenzij er administratief technisch wordt bedoeld.

 

In dit geval moet er bij mijn weten toch echt bij bedenking binnen 14 dagen de dienst geleverd worden zoals deze voordien werdt afgenomen. Tegen de kosten en voorwaarden zoals bij KPN Compleet hoort als dat is waar je naar terug keert.

 

Reputatie 7
Badge +16

Het probleem met de compleetkorting en husselkorting is inmiddels wel opgelost. Ik zie nu €12,99 als verwijderde optie en de prijs per maand sluit aan op de website.