News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties

LEKKER abonnement word duurder van
€63,50 naar €67,50

Eerste word hbo als dienst eruit geknikkerd.
En nu?????
Fox tv word uit het pakket gehaald
-The walking dead
-The Simpsons
-America Horror Story
Kunnen we dus niet mee kijken

24kitchen word uit het pakket gehaald
Koken voor inspiratie.

Dus alles word duurder en steeds minder content

Dus het word ilegaal kijken
Dankje kpn
Waarom moeten nu juist NatGeo WIld en National Geographic van de TV verdwijnen uit het zenderpakket? Er zijn genoeg andere zenders die jullie kunnen afvoeren.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Helemaal gelijk je krijgt minder zenders voor een hogere prijs
Voor alle ontevreden klanten:

https://www.newontv.nl/
Reputatie 7
Voor alle ontevreden klanten:

https://www.newontv.nl/

Dat wil je toch niet echt als volwaardig alternatief zien.
Dat pakket is duurder dan interactieve TV van KPN, heeft minder mogelijkheden (opnemen?) en de beeldkwaliteit van de zenders ... ???
Van de week de nieuwe wijziging van zenders KPN gekregen, toto mijn verbazing verdwijnen de zenders 24kitchen, National Geographic, FOX 14??? Wat voor een waanzin, de enigste zenders (vooral de eerste twee) zijn het kijken nog waard. Het ergste van alles is dan ook nog dat je meer moet gaan betalen... Er staan zenders tussen die volgens mij helemaal niet naar gekeken wordt en ik ook nooit iemand over hoor. Ja KPN je bent echt goed bezig, zodra Ziggo vanuit de cloud gaat werken en niet met die achterlijke boxen ben ik weg. De KPN kan qua snelheid van internet al niet tegen deze partij op en nu is het TV aanbod ook al minder.... Suc6 met je rare keuze van zender die nu op kanaal 34 staat, ik heb het precies 2 minuten vol gehouden om ernaar te kijken.
Reputatie 3
Badge
Het asociale druipt er bij kpn vanaf. Bij TV verdwijnen steeds meer zenders en krijgen we , door de netwerken zoals discovery, fox etc af en toe een waardeloos herhaalkanaal toegeschoven.
Eerder vorig jaar kwam er al een verhoging terwijl het aanbod steeds verder verminderde.
kpn heeft besloten om het graaien gewoon door te zetten en zonder enige vorm van scrupule wéér het abogeld verhoogd.
het is toch bij de zwij...konijnen af dat deze club onverstoord door blijft stelen door het aanbod te verlagen.... af en toe een "door niemand gevraagd" goedkoop herhaakanaal van de grote netwerken erbij te drukken.

hier... de mail:

Verandering zenderaanbod Interactieve TV

Op 1 april hebben we de muziekzender TV 538 en natuurzender LoveNature toegevoegd aan het Basispakket. Daarnaast hebben we het Pluspakket uitgebreid met 100% NL TV en Stingray Classica (voorheen Brava).

Vanaf 1 juni verdwijnen de zenders Antena 3, BabyTV, FOX TV (kanaal 14), National Geographic, 24Kitchen, NatGeo Wild, Wildhitz, Zing en radiozender WDR3. De zender LoveNature komt in de plaats voor National Geographic. En voor de andere zenders die verdwijnen, zoeken we uiteraard goede vervangende zenders. Kijk op kpn.com/zenders voor alle zenderoverzichten.


9 zenders weg....... en ABO omhoog. hoe wil je nog bedonderd worden. en we krijgen "misschien" wat terug. .. wan t dat disney is ook al stiekem weg gemoffeld.

Ik ben klaar met deze oplichters. Ik zeg ALLES op wat ik gebruik bij kpn. Mijn pluspakket....mob.telefoon... ik pleur het er uit.
Als ik bestolen wil worden ga ik wel met los geld over de dam lopen. Wat een......
ik zeg het maar niet.
oplichters.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

jawel maar of je 40 euro betaal of 70 euro scheelt iets per jaar.

Admin: post verplaatst naar bestaand topic
ben dus weg bij kpn

Admin: post verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 1
Goede dag dit zijn ongeveer de 2 meest bekeken zenders bij ons thuis.
dit kunnen jullie echt niet menen.
Het grootste probleem vind ik het verdwijnen van National Geographic: "Science of Stupid" en "Air Crash Investigation". Op Fox TV, wat ook verdwijnt, keek ik altijd naar "Million Dollar Listing". Dus minder zenders die ik interessant vind terwijl de prijs wel omhoog gaat.
Reputatie 6
Badge +3
Voor alle ontevreden klanten:

https://www.newontv.nl/

Ik heb die site even bekeken. Maar ik mis het totaaloverzicht van de zenders. Voor ik in zee ga, wil ik weten wat ik krijg voor mijn geld. Krijg ik bij newtontv wel nat geo, natgeo wild, travel channel? Als ik ziggo F1 en FOX eredivisie wil, wat kost me dat aan extra's? De site is me lang niet duidelijk en compleet genoeg.
Reputatie 7

Voor alle ontevreden klanten:

https://www.newontv.nl/
Ik heb die site even bekeken. Maar ik mis het totaaloverzicht van de zenders. Voor ik in zee ga, wil ik weten wat ik krijg voor mijn geld. Krijg ik bij newtontv wel nat geo, natgeo wild, travel channel? Als ik ziggo F1 en FOX eredivisie wil, wat kost me dat aan extra's? De site is me lang niet duidelijk en compleet genoeg.

Het is ook niet als serieus alternatief te bestempelen.
Lachwekkend welke zenders in het basispakket zitten.

Reputatie 7
jawel maar of je 40 euro betaal of 70 euro scheelt iets per jaar.
Bij wie betaal je dan €40,- en wat krijg je daarvoor geleverd?

Admin: post verplaatst naar bestaand topic
Beste KPN,
Ik ben erg geschrokken van de zenderwijziging in 2019, wat een enorme slechte beslissing om Fox TV uit het pakket te halen, net als 24 kitchen en national graphics en dan te zeggen dat er vast iets moois voor terug komt en dan ook nog het pakket duurder maken met wel 4 euro per maand! Wij zijn al jaren klant maar het ziet er naar uit dat dit in de toekomst gaat veranderen.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Voor alle ontevreden klanten:

https://www.newontv.nl/

Betalen om FTA zenders te zien?? Dan zijn er wel betere IPTV aanbieders al dan niet legaal.
Herstel ik ken geen legale aanbieders anders dan de bekende providers.
Reputatie 7
Voor alle ontevreden klanten:

https://www.newontv.nl/
Betalen om FTA zenders te zien??

Nee, die zijn "gratis", je betaalt de €4,95 voor die Chinese zenders. 😂
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Broekh002,

Dat kun je hieronder lezen:
En op onze topic vind je meer info: Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +22
Beste @AM2010,

Dat kun je hieronder lezen:
En op onze topic vind je meer info: Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb het standaard pakket inclusief Pluspakket in combinatie met Compleet pakket.
Mijn maandbedrag is € 61,50 en per 1 juli € 62,50 per maand.
Bij mij € 1,-- per maand meer straks.

Ik ben bang dat Fox TV het momenteel erg aflegt tegen Netflix.
Toen we Fox TV destijds kregen was het een echte toevoeging.
Ik moet zelf ook eerlijk zijn, wij kijken ook grotendeels Netflix.

Aantal kijkers bepaalt of een zender blijft.
Jammer, vooral van National Graphics.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Als de Fox gerelateerde kanalen per 1 juni exit zijn bij KPN dan ben ik ook exit! Meer betalen en vervolgens de beste zenders schrappen. Hoe verzin je het.
Reputatie 4
Badge +2
https://www.totaaltv.nl/nieuws/heeft-kpn-gelijk-met-aantal-kijkers-fox-benelux/
Ik krijg net een mail dat het abonnement duurder wordt en er verdwijnen de zenders Antena 3, BabyTV, FOX TV (kanaal 14), National Geographic, 24Kitchen, NatGeo Wild, Wildhitz, Zing en radiozender WDR3.
Daar komt een voorlopig een zender voor in de plaats. Het volslagen onbekende LoveNature.
dit natuurlijk allemaal voor ons eigen bestwil.
Ik ga maar eens uitkijken naar een andere provider die nog wel National Geographic, 24Kitchen uit zenden.

George Anderson.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
https://www.totaaltv.nl/nieuws/heeft-kpn-gelijk-met-aantal-kijkers-fox-benelux/
Dat zal een geheim blijven. Op basis van de sko cijfers is het bijna een wonder dat 24 Kitchen niet eerder is verdwenen. Ik ben wat dat betreft eerder geneigd te denken dat er vanuit KPN minder vergoeding wordt bedongen dan dat vanuit Disney meer wordt gevraagd.

Maar PeterG schreef het recent al waar twee kijven.....
Hoezo worden Fox, National Geographic en 24kitchen verwijderd?

Reageer