News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Reputatie 7
Badge +25
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).

Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,

Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)

Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.

Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)


Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

1526 reacties

Reputatie 7


Daarnaast blijf jij in alle berekeningen uitgaan van een hogere inkoopprijs van FOX BeneluxNee hoor, in dat rekenvoorbeeld ga ik uit van een lagere inkoopprijs van FOX Benelux.
Je moet alleen wel even definiëren of je kijkt naar de totaal inkoopprijs of de inkoopprijs per abonnee van de zenders. Dit is precies hetzelfde waar het in de media bij de onderhandelingen rond FOX Sports ook fout ging. Er werd glashard geroepen dat de uitkomst gunstig zou zijn voor de consument immers de prijs zou dalen. (Voorbeeld)
Niets is minder waar gebleken, de consument is er juist behoorlijk op achteruit gegaan.
Je gaat dus wel uit van een hogere inkoopprijs omdat KPN een totaal pakket bij FOX Benelux koopt. Aan het eind van jouw kassabon staat dus een hogere prijs. Dus je gaat uit van een duurdere inkoop. Tevens zijn er tal van redenen dat je een betaalzender met een eigen apart abonnement niet kan en mag vergelijken met deze zenders van FOX Benelux.

Natuurlijk staat er onderaan de kassabon voor KPN een hoger bedrag, toch is de prijs voor het zenderpakket per abonnee die dat pakket afneemt gedaald van €3,50 naar €3,-, FOX Benelux laat KPN alleen voor veel meer mensen de €3,- betalen. Dat is wat ik in deze discussie wil aanslingeren, FOX Benelux die straks zal gaan zeggen dat ze de prijs verlaagd hebben en dat alle blaam bij KPN gezocht moet worden. Toch kan de werkelijkheid anders zijn maar zonder inzage in de onderhandelingen kunnen we daar geen van allen veel over zeggen.

We zien mijns inziens niets anders dan dat we in 2016 met FOX Sports ook gezien hebben.
De prijs ging toen voor de FOX sports abonnee omlaag van €17,50 naar €10,- (€7,50 abonnement en €2,50 FOX Sports belasting), maar de kosten voor KPN gingen per FOX Sports abonnement van €17,50 naar €32,50 aangezien maar 10% een FOX Sports abonnement afnam en de andere 90% wel die €2,50 FOX Sports belasting gingen betalen (€7,50 abonnement en 10 x €2,50 FOX Sports belasting).
Reputatie 7
De vijver (reclamespot) is hetzelfde gebleven.Ook de reclame pot is vele, vele, vele malen groter geworden in die jaren.Weer een forse bewering, kun je ook zeggen waar je dat op baseert?Het totaal aan reclame uitgaven stijgt jaar in jaar uit alleen gaan die reclame uitgaven, zoals ik al zei, meer en meer naar "online".
Onderzoek wijst dat ook uit. Zie bijvoorbeeld https://www.mediaonderzoek.nl
Je verwart linkjes plakken toch weer met antwoord geven. Jammer. Had je hoger ingeschat.

Je vroeg toch waar ik me op baseer?
Reputatie 7
Ow wauw, begrijpend lezen is in de voorbije dagen (of kunnen we een maand zeggen, zolang één en ander hier al bekend is?) is weer eens lastig,...
KPN SOLT MET Z'N KLANTEN .
Door te dreigen dat er weer zenders gaan verdwijnen die door FOX doorgegeven worden en FOX verplicht is bepaalde zenders door te geven willen ze op die manier een nieuw contract met FOX afdwingen en spelen ze dit spel over de rug van hun klanten die nu massaal willen gaan overstappen.
Wil je daarbij ook nog eens je KPN mail behouden omdat je dan weer alle instanties op de hoogte moet gaan stellen, dan rekenen ze daar doodleuk ook nog eens € 7,95 per maand voor.
De klant is weer eens de dupe van al dat touwtrekken.

EEN ECHTE TOPPER DIE KPN.
Mediacourant

"Maar ook de krimp in het aantal providers en merken op de internet- en tv-markt zal bijdragen aan nog verder stijgende prijzen.”

Mischien wel de beste uitspraak van het moment.
Ik vind het vreselijk dat nation geo eruit gaat. ik kijk iedere dag. hoop echt dat ditvteruggedraait word. anders zou het wel eens kunnen dat ik naar een andere provider ga

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
KPN SOLT MET Z'N KLANTEN .
Door te dreigen dat er weer zenders gaan verdwijnen die door FOX doorgegeven worden en FOX verplicht is bepaalde zenders door te geven willen ze op die manier een nieuw contract met FOX afdwingen en spelen ze dit spel over de rug van hun klanten die nu massaal willen gaan overstappen.
Wil je daarbij ook nog eens je KPN mail behouden omdat je dan weer alle instanties op de hoogte moet gaan stellen, dan rekenen ze daar doodleuk ook nog eens € 7,95 per maand voor.
De klant is weer eens de dupe van al dat touwtrekken.

EEN ECHTE TOPPER DIE KPN.



Nee, je ziet het verkeerd.

Het is juist de FOX/Disney zendergroep die de boel op scherp zet. Zij vragen KPN veel geld voor de doorgifte van hun zenders. Indirect vragen ze dat geld dus aan alle klanten van KPN.

Zo'n zendergroep haalt hun inkomsten maar uit reclames. Zij zouden hun zenders gratis beschikbaar moeten stellen aan KPN. Tenslotte is het KPN die voor de distributiekosten opdraait. En dat massale overstappen zal best meevallen. Want het is bij KPN bekend dat er (relatief) nauwelijks naar deze zenders gekeken wordt. En voor de prijs hoef je ook niet over te stappen. Ook bij de concurrentie stijgen de prijzen.

Ik ben van mening dat alle providers het voorbeeld van KPN zouden kunnen volgen. Dat maakt TV kijken in Nederland weer een stuk betaalbaarder.
Reputatie 7
En toch ben ook ik stiekum met een schuin oog naar T-Mobile aan het kijken,... 🙄

Dat de mobiel dan €5,- duurder wordt, kan ik mee leven, is €60,- per jaar. Heb serieus naar de basis zitten kijken,... Die basis is eigenlijk meer dan voldoende voor ons. Qua internet, zal ik weer 34mbit inleveren naar 66mbit. KPN was te duur met 66mbit, 50mbit is net niks, en 100mbit is goed maar +€5,-. Betaal nu jaarlijks €690,- voor internet & tv. Pluspakket even buiten beschouwing gelaten.

T-Mobile (basis, en qua zenders eigenlijk wel voldoende) wordt het eerste jaar een besparing van €174,- = 12 x €43,- - 6 maanden €10,- korting = €456,- - KPN = 12 x €57,50 = -€234 + €60,- (omdat KPN mobiel €5,- duurder wordt) is €174,- voordeel
Het tweede jaar een besparing van € 114,- 12 x €43,- = €174,- ( - €60,- voor KPN mobiel)

Gezamenlijk toch €288,- 🙄 Maar misschien is het over een jaar wel weer heel anders,... 😁
Reputatie 7
Badge +16
Het is juist de FOX/Disney zendergroep die de boel op scherp zet. Zij vragen KPN veel geld voor de doorgifte van hun zenders. Indirect vragen ze dat geld dus aan alle klanten van KPN.

Waarom schrijft toch iedereen dat FOX hoge kosten vraagt, waar is dan de bron die dit bevestigd? Want nogmaals zijn er geen details over deze gesprekken naar buiten gekomen.

Het is juist de FOX/Disney zendergroep die de boel op scherp zet. Zij vragen KPN veel geld voor de doorgifte van hun zenders. Indirect vragen ze dat geld dus aan alle klanten van KPN.Waarom schrijft toch iedereen dat FOX hoge kosten vraagt, waar is dan de bron die dit bevestigd? Want nogmaals zijn er geen details over deze gesprekken naar buiten gekomen.

Onderbuik gevoel aan KPN kan het natuurlijk niet liggen. De waarheid ligt in het midden en zullen we nooit horen. Of pas over een paar jaar. Er worden ongetwijfeld hoge kosten gevraagd, maar dat er voor de nieuwe licentie periode hogere kosten worden gevraagd betwijfel ik. Gezien de bekende gegevens is een bezuiniging vanuit KPN veel meer voor de hand liggend.
ZOOO jammer dat o.a. FOX en. Nat. Geo Wild verdwijnt. Dame van de klantenservice vertelde me dat deze te weinig worden bekeken!!!
Bijna iedereen in mijn kennissenkring kijken wel naar deze zenders!
Voor mij en KPN jammer maar helaas, maar ik ga hierdoor dus wel overstappen :(

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +28

Het is juist de FOX/Disney zendergroep die de boel op scherp zet. Zij vragen KPN veel geld voor de doorgifte van hun zenders. Indirect vragen ze dat geld dus aan alle klanten van KPN.Waarom schrijft toch iedereen dat FOX hoge kosten vraagt, waar is dan de bron die dit bevestigd? Want nogmaals zijn er geen details over deze gesprekken naar buiten gekomen.


Als ze het gratis zouden aanbieden aan KPN, zou er geen probleem zijn. Je kan er dus vanuit gaan dat ze hun programma's niet gratis aanbieden.

Zoals ik al schreef zouden ze hun verdiensten uit reclame's kunnen halen. En niet uit twee vijvers de inkomsten vissen.

Waarom zou KPN veel geld moeten betalen voor deze programma's? Fox/Disney had (?) KPN nodig voor de distributie van hun kanalen.


Onderbuik gevoel aan KPN kan het natuurlijk niet liggen. De waarheid ligt in het midden en zullen we nooit horen. Of pas over een paar jaar. Er worden ongetwijfeld hoge kosten gevraagd, maar dat er voor de nieuwe licentie periode hogere kosten worden gevraagd betwijfel ik. Gezien de bekende gegevens is een bezuiniging vanuit KPN veel meer voor de hand liggend.



Grotendeels eens met jou. Ik geef KPN groot gelijk dat ze hierop zouden willen bezuinigen. Want als ze alle zendereigenaren tegemoet blijven komen, betaal jij als eindklant dadelijk een absurd hoog bedrag.


Het is juist de FOX/Disney zendergroep die de boel op scherp zet. Zij vragen KPN veel geld voor de doorgifte van hun zenders. Indirect vragen ze dat geld dus aan alle klanten van KPN.Waarom schrijft toch iedereen dat FOX hoge kosten vraagt, waar is dan de bron die dit bevestigd? Want nogmaals zijn er geen details over deze gesprekken naar buiten gekomen.
Als ze het gratis zouden aanbieden aan KPN, zou er geen probleem zijn. Je kan er dus vanuit gaan dat ze hun programma's niet gratis aanbieden.

Zoals ik al schreef zouden ze hun verdiensten uit reclame's kunnen halen. En niet uit twee vijvers de inkomsten vissen.

Waarom zou KPN veel geld moeten betalen voor deze programma's? Fox/Disney had (?) KPN nodig voor de distributie van hun kanalen.



Onderbuik gevoel aan KPN kan het natuurlijk niet liggen. De waarheid ligt in het midden en zullen we nooit horen. Of pas over een paar jaar. Er worden ongetwijfeld hoge kosten gevraagd, maar dat er voor de nieuwe licentie periode hogere kosten worden gevraagd betwijfel ik. Gezien de bekende gegevens is een bezuiniging vanuit KPN veel meer voor de hand liggend.

Grotendeels eens met jou. Ik geef KPN groot gelijk dat ze hierop zouden willen bezuinigen. Want als ze alle zendereigenaren tegemoet blijven komen, betaal jij als eindklant dadelijk een absurd hoog bedrag

Klopt daar heeft de provider ook voor een deel gelijk in maar, schrijven dat de aanbieder de prijs verhoogt zonder gegronde reden deugt ook niet. Dat is wat toch veel wordt geschreven.

De reclame inkomsten zijn hoogstwaarschijnlijk juist te weinig zekers als de mogelijkheid bestaat dat je 30% bereik kwijt raakt. Wat is veel geld wie weet hoe de vergoedingen verdeelt zijn ik niet. Ik weet absoluut niet wat met mijn €25,00 gebeurd het enige is die €2,50 voor Fox sports, zover Telfort klanten deze ook betalen. die €25,00 = €10,00 basis €10,00 pluspakket(combivoordeel kosteloos dus) en €5,00 voor 13 kanalen wat een uitgebreid pakket wordt genoemd.

Wat is absurd hoog? Dat is vrij subjectief als een stream dienst de prijs met 1 euro verhoogt is het nog altijd acceptabel. Terwijl veel klanten dit niet altijd zo zien.
Wow, fantastische zenders erbij, en waardeloze zenders er af. En gelukkig worden daarom de prijzen verhoogd. Bedankt, KPN. Ik ben onderweg naar Ziggo, ook niet alles maar beter dan KPN per 1 juni.
Reputatie 6
Badge +3
Wow, fantastische zenders erbij, en waardeloze zenders er af. En gelukkig worden daarom de prijzen verhoogd. Bedankt, KPN. Ik ben onderweg naar Ziggo, ook niet alles maar beter dan KPN per 1 juni.
Dus je bent superblij dat KPN fantastische nieuwe zenders toevoegt en daarom vertrek je bij ze? Vreemd.
Je begrijpt het dus niet, net als KPN. ik wens je veel plezier met o.a. Tv 538 en Arte.
Reputatie 6
Badge +3
Je begrijpt het dus niet, net als KPN. ik wens je veel plezier met o.a. Tv 538 en Arte.
Ik kan goed lezen. Ik kijk geen arte of 538, waar slaat dat nou weer op?!
Welterusten
Reputatie 7
Badge +21
Je begrijpt het dus niet

Sarcasme is niet aan iedereen besteed 🤔
Reputatie 1
Ik zal 24kitchen wel missen. Net als Nat Geo. Hopelijk komt KPN met leuke vervangers. Ik hoop nog altijd op NHK World. De redenen voor het stoppen variëren en ik weet er het fijne niet van. Maar naar ziggo zal ik nooit gaan. Om overduidelijke redenen.
Reputatie 7
Badge +22
Ik zal 24kitchen wel missen. Net als Nat Geo. Hopelijk komt KPN met leuke vervangers. Ik hoop nog altijd op NHK World. De redenen voor het stoppen variëren en ik weet er het fijne niet van. Maar naar ziggo zal ik nooit gaan. Om overduidelijke redenen.
@chromebook wat is NHK World? 🤔
Reputatie 4
Badge +2

Ik zal 24kitchen wel missen. Net als Nat Geo. Hopelijk komt KPN met leuke vervangers. Ik hoop nog altijd op NHK World. De redenen voor het stoppen variëren en ik weet er het fijne niet van. Maar naar ziggo zal ik nooit gaan. Om overduidelijke redenen.@chromebook wat is NHK World? 🤔



dit is NHK World HD
Reputatie 1
Bedankt David. Ik heb er weinig vertrouwen in maar je weet nooit.
Badge
Ik denk, gezien de onvrede die er nu alsmede en in het verleden zijn/waren, en het feit dat ik al jaren hoor en lees dat de vraag om maatwerk in een tv pakket steeds groter wordt nog steeds niet wordt uitgevoerd en dat is tovh wel een manco hoe providers over en met klanten omgaat.

Ik weet dat (en of het nu nog steeds zo is weet ik niet) er tot een paar jaar geleden een wet bestond die providers die televisie in hun pakket hebben een x-aantal zenders verplicht moest doorgeven (denk aan de Nederlandse, Belgische, Duitse en Engelse publieke omroepen, de Nederlandse commerciële omroepen en aangevuld met enkele losse zenders zoals de regionale en lokale omroep en sport). Het staat mij zelfs nog bij dat destijds UPC (ik woon in het oude UPC gebied rond om Nijmegen) de knuppel in het hoenderhok heeft willen gooien maar verder dan willen kwam het nooit.

Daarna hebben diverse anderstalig sprekende groepen massaal geklaagd dat zij verplicht werden gesteld om, wanneer ze van een Nederlandse provider televisie wilde afnemen genoegen moeten nemen ook de eerder genoemde verplichte tv zenders. Het resultaat was een wildgroei aan satelliet schotels die zo gericht kon worden naar de betreffende satelliet die hun zender(s) weergaf. Uiteindelijk werd het een wirwar van schotels dat de gemeente gewoon moest ingrijpen en paal en perk stellen aan het aantal schotels. De woningbouwverenigingen werden verplicht de meest gangbare schotels op het dak van een flat te plaatsen en de bewoners die een schotel op hun balkon hadden deze te verwijderen en verplicht (meestal gratis) hun apparatuur aan te sluiten op de in hun woning aanwezige aansluiting (denk bijvoorbeeld aan het CAI systeem maar dan voor schotel). Ik heb hier toen ook gebruik van gemaakt en mijn tv abonnement opgezegd. Er ging een wereld voor mij open.

Nadat iTV, via een decoder, plus pakket en tv kijken via je pc of laptop veranderde dit weer.
Het enige wat er nooit is veranderd is het feit dat abonnees maar de grillen van de provider moet accepteren en als er een of meerdere zenders verdwijnen dat je maar twee keuzes hebt; je abonnement opzeggen of wanneer je niet kan/wil overstappen naar een andere provider dit morrend moet accepteren.

Wat is nou het moraal van mijn 1ste posting op het forum; ik daag KPN uit om niet bij de pakken neer te, zitten. maar als eerste provider een gepersonaliseerde iTV structuur te kiezen waar abonnees zelf kunnen aangeven welke zender(s) ze wel of niet kijken en zo kunnen bepalen wat je per maand betaald. Qua naamgeving zou je het iTV+ kunnen noemen. Maak bijvoorbeeld qua zendergroep de volgende groepen;

* Publiek, regionaal en lokale omroepen
* Nederlands commercieel
* Sport
* Muziek
* Duitse omroepen
* Belgische omroepen
* Engelse omroepen
* Kook zenders
* enz enz

Ik zeg KPN ik leg de bal nu bij jullie neer, pak deze op en doe er wat mee voordat een andere provider de bal ziet en in hun eigen doel schiet en lachend naar jullie dit plan wel willen uitvoeren. Het gevolg is dan dat klanten van KPN steeds meer gaan klagen en dat willen jullie toch niet?!

Groeten,
Marc van Hulst
Wijchen
@marcvanhulst er is inderdaad nog steeds de Must Carry verplichting en minimaal aantal kanalen vanuit de mediawet.

Hoezeer ik dit idee persoonlijk toejuich zal het niet kunnen/mogen zelfs als de wil er is.
De betere indeling op thema dat zal mogelijk zijn. Verder blijven we afhankelijk van de 'grillen' van de providers en de content leveranciers. Met het Cai kabel systeem waren we aan de 'grillen' van de wethouders van de woonplaats overgeleverd.

Geen enkele provider kan dit en zoals elders in deze en andere topics deels terecht opgemerkt kan dit voor de kijker duurder uitpakken zeker als deze van diverse zenders maar een paar programma's kijkt.

Dit kamerstuk uit 2012 is wel passend.
Helemaal deze quote.

"De pakketaanbieders leggen verantwoording af aan hun abonnees. Zij kunnen het zich niet veroorloven om in een markt met toenemende concurrentie geen rekening te houden met de voorkeuren van abonnees. Als pakketaanbieders zich daar niet door laten leiden, verliezen ze klanten en daarmee marktaandeel. Dat de concurrentie toeneemt en de marktaandelen van de grote kabelbedrijven Ziggo en UPC gestaag afnemen, blijkt onder meer uit de regelmatige overzichten van het brancheblad Telecompaper."


De tijden zijn flink veranderd. Welke verantwoording naar de abonnee? Onze knip of de wens om iets meer te willen betalen indien noodzakelijk.

Op dit moment lijkt niet de wens van de klant maatgevend te zijn.

Reageer