Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7
Maar dan zou toch iedereen dat moeten hebben?
Draait op Android 4.4.4
Nee hoor, dat is uiteraard ook afhankelijk van de versie van de DRM software op jouw apparaat. Dat is ook precies wat mij nu een beetje benauwd. De iTV app zou volgens KPN moeten werken vanaf Android versie 4.4, maar ik ben bang dat op de Huawei de DRM software in die zeer oude versie van Android roet in het eten gooit.
Ik hoop dat iemand van het iTV app developmentteam hier opheldering over kan geven.
Reputatie 2
Maar dan zou toch iedereen dat moeten hebben?
Draait op Android 4.4.4
Nee hoor, dat is uiteraard ook afhankelijk van de versie van de DRM software op jouw apparaat. Dat is ook precies wat mij nu een beetje benauwd. De iTV app zou volgens KPN moeten werken vanaf Android versie 4.4, maar ik ben bang dat op de Huawei de DRM software in die zeer oude versie van Android roet in het eten gooit.
Ik hoop dat iemand van het iTV app developmentteam hier opheldering over kan geven.

Nou dat is dan ook wat. Laten we hopen dat er iemand reageert van het iTV team. Jij bedankt in ieder geval.
Is het nu al duidelijk waarom de app nog steeds niet werkt in het buitenland?
Reputatie 7
Is het nu al duidelijk waarom de app nog steeds niet werkt in het buitenland?Maar de app werkt toch in heel de EU?
Laat ik het anders formuleren: waarom werkt de app niet goed in het buitenland. Wij en velen met ons, forum staan genoeg meldingen, kunnen nog steeds geen tv kijken. Oorzaak beeld wil niet laden, hapert, of je krijgt foutieve meldingen zoals niet aangesloten op thuisnetwerk. Wij kunnen ook geen tv kijken omdat het beeld stil blijft staan. Of de app blijft maar laden en geen beeld. Netflix werkt gelukkig wel. Maar af en toe tv kijken zou prettig zijn.
Reputatie 7
Ik heb je vraag doorgestuurd, wjb. Het uitblijven van een antwoord siert ons niet. Ik hoop dat er snel uitsluitsel is.@Erwin_Weer twee weken verder en je raadt het al nog steeds geen antwoord. 😡
Hoi Wjb. Eerlijkheid gebied dat ik wel een reply van Nikki heb ontvangen. Dus deze keer is het mijn schuld. Mea culpa.
Nikki legt uit dat het probleem een gedeelde verantwoordelijkheid van verschillende teams is. Ieder met hun eigen prioriteiten. Je voelt hem al aankomen. Ze heeft het opnieuw onder de aandacht gebracht maar helaas geen invloed op de oplostermijn. Dit is natuurlijk niet wat je wil horen en ik had nog een vage hoop dat hier binnen afzienbare tijd iets mee gedaan zou worden. Ik vrees dat het nog wel even wachten is. Excuses voor de valse verwachtingen en het gevoel aan het lijntje gehouden te worden.
Reputatie 7
Het lijkt me heel erg frustrerend als je als productowner afhankelijk bent van een ander (scrum)team om een oplossing te verzorgen voor jouw product.
Nu is het wel zo dat je dan als productowner de gevolgen van het ontbreken van die oplossing goed zal moeten inschatten, want dat bepaalt natuurlijk ook de prioriteit om tot een oplossing te komen.
Bij dat laatste stel ik in deze wel wat vraagtekens.
Dat Channel unknown dingetje in je lijst met opnames kunnen we wel oplossen in de backend gok ik, ...4 juli 2018

Maar voor ons is dat helemaal geen "dingentje" want:
Het issue met de unknown channels wordt in een volgende backend release opgelost. Ik verwacht dat deze over een week of twee/drie live staat. Deze fix is nodig om ook de detailpagina's te kunnen openen (die nog nog leeg/zwart blijven). Mocht je al HD op 1 hebben, dan verwacht ik dat je deze daarna ook af kunt spelen. Zo niet, laat het ons weten en dan kijken we weer verder :)4 april 2018
Ondertussen kunnen wij dus 98% van onze opnames niet terugkijken via de app.

Let vooral ook even op de genoemde datums en weet dat het vandaag 8 augustus 2018 is!
Reputatie 2
Maar dan zou toch iedereen dat moeten hebben?
Draait op Android 4.4.4
Nee hoor, dat is uiteraard ook afhankelijk van de versie van de DRM software op jouw apparaat. Dat is ook precies wat mij nu een beetje benauwd. De iTV app zou volgens KPN moeten werken vanaf Android versie 4.4, maar ik ben bang dat op de Huawei de DRM software in die zeer oude versie van Android roet in het eten gooit.
Ik hoop dat iemand van het iTV app developmentteam hier opheldering over kan geven.

Nou dat is dan ook wat. Laten we hopen dat er iemand reageert van het iTV team. Jij bedankt in ieder geval.


@Erwin_
En mijn verhaal....? Nog steeds geen oplossing sinds dat de nieuwe app er al is...
Je vraag staat uit bij het team, @master51 Ik heb hopelijk snel een antwoord voor je.
Reputatie 2
Je vraag staat uit bij het team, @master51 Ik heb hopelijk snel een antwoord voor je.
Oke dankjewel. Wacht ik het even af
Reputatie 7
Badge +30
We hebben inmiddels een antwoord op jouw situatie, Master51. Dit is iets wat ineens de kop op heeft gestoken. Hierdoor weten ze nog niet precies wat er aan de hand is, maar ze vermoeden dat het samenhangt met een update van een andere app of service.. De Huawei varianten die de ontwikkelaars aanwezig hebben om te testen geven dit probleem, niet. Vandaar dat ze ook graag het volgende willen weten:

- Heb je onlangs een software update van Android geinstalleerd?
- Welke versie van Google Play Services is geinstalleerd?
- Werkte het eerst wel? Zo ja, vanaf wanneer niet meer?
Reputatie 2
We hebben inmiddels een antwoord op jouw situatie, Master51. Dit is iets wat ineens de kop op heeft gestoken. Hierdoor weten ze nog niet precies wat er aan de hand is, maar ze vermoeden dat het samenhangt met een update van een andere app of service.. De Huawei varianten die de ontwikkelaars aanwezig hebben om te testen geven dit probleem, niet. Vandaar dat ze ook graag het volgende willen weten:

- Heb je onlangs een software update van Android geinstalleerd?
- Welke versie van Google Play Services is geinstalleerd?
- Werkte het eerst wel? Zo ja, vanaf wanneer niet meer?


Hoi,

Hierbij de antwoorden op jullie vragen:
1: nee, de laatste update is meer dan een jaar geleden
2: Google playservices versie: 12.8.74
3: ja de oude app heeft prima gewerkt. Sinds de nieuwe app alleen NPO 1, 2 en 3
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Master51, ik geef je antwoorden door. We komen er z.s.m. op terug. Nog wel een aanvullende vraag over je antwoord op punt 3, je bedoelt daarmee dat het speelt sinds de laatste update van de app (uitgebracht 23 juli)?
Reputatie 2
Dank je, Master51, ik geef je antwoorden door. We komen er z.s.m. op terug. Nog wel een aanvullende vraag over je antwoord op punt 3, je bedoelt daarmee dat het speelt sinds de laatste update van de app (uitgebracht 23 juli)?
Nee de compleet nieuwe app. Die heb ik nooit werkend gekregen op de tablet. De oude app deed het prima. Ook de Ziggo app werkt feilloos... ik hoor het wel. Bedankt tot zover.
Reputatie 7
Badge +30
Check dank je. Ik geef dat er bij door. We komen er op terug zodra we meer weten.
Reputatie 2
Check dank je. Ik geef dat er bij door. We komen er op terug zodra we meer weten.
Oke dankjewel
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb iets meer duidelijkheid voor je, Master. Helaas alleen op dit moment nog geen oplossing. De combinatie van Androidversie van jouw tablet (4.4) en het feit dat je dit al hebt sinds de nieuwe app er is, wijst erop dat het probleem hem zit in de DRM. Dat staat voor Digital Rights Management en is de kopieerbeveiliging van de videostreams. Zoals je misschien weet hebben we issues met apparaten die een chipset hebben van MediaTek. Wat we nu verwachten is dat jouw issues vergelijkbaar is met dat. En dus ook opgelost zal worden op het moment dat we de oplossing hebben voor het MediaTek probleem.

Alleen wanneer die oplossing er is durf ik nog niet te zeggen. Er wordt daar hard aan gewerkt, maar een datum hebben we op het moment nog niet. Zodra we die wel hebben, laten we dat gelijk hier in dit topic weten.

Helaas betekent dit voor jou dat je op het tablet de komende periode alleen maar de NPO's kunt kijken.
Reputatie 2
Ik heb iets meer duidelijkheid voor je, Master. Helaas alleen op dit moment nog geen oplossing. De combinatie van Androidversie van jouw tablet (4.4) en het feit dat je dit al hebt sinds de nieuwe app er is, wijst erop dat het probleem hem zit in de DRM. Dat staat voor Digital Rights Management en is de kopieerbeveiliging van de videostreams. Zoals je misschien weet hebben we issues met apparaten die een chipset hebben van MediaTek. Wat we nu verwachten is dat jouw issues vergelijkbaar is met dat. En dus ook opgelost zal worden op het moment dat we de oplossing hebben voor het MediaTek probleem.

Alleen wanneer die oplossing er is durf ik nog niet te zeggen. Er wordt daar hard aan gewerkt, maar een datum hebben we op het moment nog niet. Zodra we die wel hebben, laten we dat gelijk hier in dit topic weten.

Helaas betekent dit voor jou dat je op het tablet de komende periode alleen maar de NPO's kunt kijken.

Beste Erik,

Bedankt voor je snelle antwoord. Jammer om te horen dat een nog niet op korte termijn een oplossing voor is, maar wel fijn om te horen dat dit opgelost gaat worden. Ik hou dit topic de komende periode in de gaten en hoop dat er dan meer mensen weer gebruik kunnen maken van de app.
Fijne avond nog??
Helaas gebruik ik een Lenovo
Deze werkte uitstekend voor de update heb toen ook gelijk mijn abonnement van mijn telefoon naar onbeperkt veranderd en kort erna kreeg ik de update binnen nu na 4 maanden nog steeds het probleem niet opgelost
Zou nu toch graag willen weten hoe lang dit nog ga duren ,want ik begin al te denken om naar een andere provider over te stappen waar het wel werkt wat ik toch wel jammer zou vinden daar ik verder over KPN zeer te treden ben

*Admin: reactie verplaatst naar verzameltopic
Reputatie 3
Badge
Vanavond 14-08-2018 kan ik via de app Ajax - Luik kijken. Via ITV op de laptop lukt het niet ????
Wat is er mis????
Reputatie 7
Vanavond 14-08-2018 kan ik via de app Ajax - Luik kijken. Via ITV op de laptop lukt het niet ????
Wat is er mis????
Ben je thuis of ergens anders?
Reputatie 3
Badge
Ik ben gewoon thuis. Op de Laptop probeerde ik de wedstrijd op te pakken via de App..
Reputatie 7
Badge +16
Zou gewoon moeten werken, KPN heeft het Ziggo Select signaal voor de hele avond vrij gegeven.
Gefeliciteerd allen met de langverwachte iTV app mét casten
Hier (nog een paar dagen Spanje) met een goede internetverbinding een Top-beeld op mijn Samsung smart TV. Eindelijk.
En nou niet weer gaan zeuren dat dit of dat ontbreekt🤐 . Het heeft (te) lang geduurd maar dan heb je ook iets moois!
Prachtige app moet ik zeggen


Beste Reynder, werkt de App zonder een extra Google Chromecast dongle op de Samsung Smart TV? Ik heb zelf een Samsung QLED QE49QF7 en wil streamen van een Android telefoon of Apple iPad. Bij geen van beide komt het casting icoontje in beeld ondanks dat ze op hetzelfde netwerk zitten. Casten vanaf Youtube werkt zonder problemen, maar niet in de KPN app. Vandaar dat ik me afvraag of KPN iTV streamen via chromecast direct naar een Samsung (of ander merk) Smart TV kan gaan zonder dongle.