Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Heeft KPN zelf al een idee wanneer dit probleem wordt opgelost en het casten ook via apparaten met Mediatek chipsets gaat werken?
Nee, ik weet nog niet wanneer dit is opgelost. :(

De app (versie 6.2) werkt niet op mijn iPhone SE met iOS 11.4.1.
Maak thuis gebruik van WiFi en ben ingelogd met KPN ID.
Zodra ik een programma wil gaan kijken heb ik een zwart scherm met groen ronddraaiende cirkel...
Alle tips geprobeerd (app opnieuw installeren, iPhone opnieuw opstarten).
Waarom werkt het niet?

Wat apart dat ie niet werkt. Krijg je dit ook als je op 4G zit i.p.v. WiFi (puur om te testen)? Is dit bij alle zenders?

Ik kan sinds de update geen programma's meer kijken. Hij geeft continu een fout aan. Ook met de dingen die ik heb opgenomen en zo. Hoop dat hier een oplossing voor is want dit is echt niet leuk meer.
Welke fout geeft ie precies aan? Je hebt dit dus met live tv kijken, en met opnames? En gebeurt dat bij elke zender?
Heeft KPN zelf al een idee wanneer dit probleem wordt opgelost en het casten ook via apparaten met Mediatek chipsets gaat werken?
Nee, ik weet nog niet wanneer dit is opgelost. :(

De app (versie 6.2) werkt niet op mijn iPhone SE met iOS 11.4.1.
Maak thuis gebruik van WiFi en ben ingelogd met KPN ID.
Zodra ik een programma wil gaan kijken heb ik een zwart scherm met groen ronddraaiende cirkel...
Alle tips geprobeerd (app opnieuw installeren, iPhone opnieuw opstarten).
Waarom werkt het niet?

Wat apart dat ie niet werkt. Krijg je dit ook als je op 4G zit i.p.v. WiFi (puur om te testen)? Is dit bij alle zenders?

Ik kan sinds de update geen programma's meer kijken. Hij geeft continu een fout aan. Ook met de dingen die ik heb opgenomen en zo. Hoop dat hier een oplossing voor is want dit is echt niet leuk meer.
Welke fout geeft ie precies aan? Je hebt dit dus met live tv kijken, en met opnames? En gebeurt dat bij elke zender?


Heb even gekeken hij doet het niet bij ned 1,2 en 3. Die doen het nu wel. Maar bij de rest heeft hij de melding dat ik de pagina moet vernieuwen. Maar dat werkt helemaal niet.
Reputatie 7
Heb even gekeken hij doet het niet bij ned 1,2 en 3. Die doen het nu wel. Maar bij de rest heeft hij de melding dat ik de pagina moet vernieuwen. Maar dat werkt helemaal niet.Heeft de app ooit wel goed gewerkt op jouw telefoon?
Van welk merk en type is jouw telefoon?
Welke versie van Android staat daar op?
Heb even gekeken hij doet het niet bij ned 1,2 en 3. Die doen het nu wel. Maar bij de rest heeft hij de melding dat ik de pagina moet vernieuwen. Maar dat werkt helemaal niet.Heeft de app ooit wel goed gewerkt op jouw telefoon?
Van welk merk en type is jouw telefoon?
Welke versie van Android staat daar op?


Hij heeft het altijd prima gedaan op deze telefoon.
Mijn telefoon is een HTC desire 830.
En da Android versie is 11.4.16-all
Reputatie 7
Heb even gekeken hij doet het niet bij ned 1,2 en 3. Die doen het nu wel. Maar bij de rest heeft hij de melding dat ik de pagina moet vernieuwen. Maar dat werkt helemaal niet.Heeft de app ooit wel goed gewerkt op jouw telefoon?
Van welk merk en type is jouw telefoon?
Welke versie van Android staat daar op?
Hij heeft het altijd prima gedaan op deze telefoon.
Mijn telefoon is een HTC desire 830.
En da Android versie is 11.4.16-all
Android 11 bestaat nog niet, dus 11.4.16 zal het niet zijn.
Klopt het dat je tot de update van 6.1 naar 6.2 met de huidige iTV app wel naar andere zenders kon kijken?
Heb even gekeken hij doet het niet bij ned 1,2 en 3. Die doen het nu wel. Maar bij de rest heeft hij de melding dat ik de pagina moet vernieuwen. Maar dat werkt helemaal niet.Heeft de app ooit wel goed gewerkt op jouw telefoon?
Van welk merk en type is jouw telefoon?

Welke versie van Android staat daar op?
Hij heeft het altijd prima gedaan op deze telefoon.
Mijn telefoon is een HTC desire 830.
En da Android versie is 11.4.16-all
Android 11 bestaat nog niet, dus 11.4.16 zal het niet zijn.
Klopt het dat je tot de update van 6.1 naar 6.2 met de huidige iTV app wel naar andere zenders kon kijken?


Sorry zat bij de playstore te kijken. Mijn Android versie is 5.1.

En hiervoor kon ik alles kijken.
Reputatie 7
Sorry zat bij de playstore te kijken. Mijn Android versie is 5.1.
En hiervoor kon ik alles kijken.
Ik hoop dat @Paul_ snel met een antwoord zal komen. Je zegt dat je hiervoor alles kon kijken. Om 100% duidelijkheid te krijgen, jij kon tot en met versie 6.1 van de huidige iTV app ook naar andere kanalen kijken, klopt dat?
Ik heb het dus niet over de vorige (witte) iTV app maar de huidige zwarte iTV app.
De reden waarom ik het vraag is omdat die HTC Desire 830 een MediaTek chipset heeft en daarmee was het vanaf het begin al niet mogelijk om naar andere zenders te kijken.
Helaas heeft KPN blijkbaar nog steeds geen oplossing voor dit zeer vervelende probleem.
Sorry zat bij de playstore te kijken. Mijn Android versie is 5.1.
En hiervoor kon ik alles kijken.
Ik hoop dat @Paul_ snel met een antwoord zal komen. Je zegt dat je hiervoor alles kon kijken. Om 100% duidelijkheid te krijgen, jij kon tot en met versie 6.1 van de huidige iTV app ook naar andere kanalen kijken, klopt dat?
Ik heb het dus niet over de vorige (witte) iTV app maar de huidige zwarte iTV app.
De reden waarom ik het vraag is omdat die HTC Desire 830 een MediaTek chipset heeft en daarmee was het vanaf het begin al niet mogelijk om naar andere zenders te kijken.
Helaas heeft KPN blijkbaar nog steeds geen oplossing voor dit zeer vervelende probleem.


Heb eerlijk gezegd geen idee of hij wit of zwart was. Weet alleen dat ik vroeger wel kon kijken via de app thuis en ergens anders. Maar dat nu niet meer kan.
En kon vroeger ook alles wat ik had opgenomen kijken en nu ook niet meer. Heel vervelend. Kan ik nog terug naar de oude app dan? Als die het wel doet dan.
.[/quote]
Ik heb het dus niet over de vorige (witte) iTV app maar de huidige zwarte iTV app.
[/quote]

Zit net ff te kijken en het icoontje van mijn itv app is wit. Is dat dan gewoon de verkeerde?
.
Ik heb het dus niet over de vorige (witte) iTV app maar de huidige zwarte iTV app.
[/quote]

Zit net ff te kijken en het icoontje van mijn itv app is wit. Is dat dan gewoon de verkeerde?[/quote]
Reputatie 1
Badge
@Paul_:
Heb op dit moment probleem zowel via WiFi als via 4G.
Heb het probleem op meerdere zenders (kies elke keer willekeurig een zender, maar resultaat is altijd hetzelfde)
Reputatie 7
Ik heb het dus niet over de vorige (witte) iTV app maar de huidige zwarte iTV app
Zit net ff te kijken en het icoontje van mijn itv app is wit. Is dat dan gewoon de verkeerde?
Deze...

...of deze.

Heb je met die laatste ooit naar zenders anders dan NPO1,2 en 3 kunnen kijken?
Reputatie 7
Badge +25
@Ikbenhethoor: Jouw toestel heeft een Mediatek chipset en we hebben nog altijd problemen met de app i.c.m. Mediatek. Schijnbaar hardnekkig. Ik had eerlijk gezegd inmiddels wel verwacht en gehoopt dat dit zou zijn opgelost maar dit is dus nog niet het geval 😞

@HenkHoogvliet: Het probleem dat jij ervaart vind ik wel vreemd want ik zie geen reden waarom het bij jou niet zou kunnen werken. Zou je eens bij de instellingen in de app de kwaliteit op laag willen zetten, en het dan nog eens proberen? Ervaar je dit ook bij opnames bijvoorbeeld?
Reputatie 1
Badge
@Paul_

Via instellingen in de app de beeldkwaliteit op laag te zetten, geen effect.
Geen opnamen gemaakt, dus die kan ik niet bekijken ook...

Via Fritz!App WLAN de WiFi verbinding van m'n smartphone met m'n Access Points thuis gecheckt, verschilt per accesspoint, maar zit vrijwel altijd tussen de minimaal 150Mbit/s en maximaal 250Mbit/s.

Via SpeedTest App op m'n smartphone de verbinding via WiFi met het Internet (vaste aansluiting) getest: 101Mbps download ; 53,1Mbps upload ; 10ms ping ; 1,1ms Jitter

Tot slot een andere smartphone gepakt (iPhone5S), iTV app erop gezet, ingelogd met KPN ID, zelfde probleem !!

Dus ik weet het niet meer... 😢
Reputatie 7
Badge +25
Nou, die snelheid is iets om jaloers op te zijn. Dat lijkt me het probleem echt niet. Nog één vraag: heeft de iTV app wel al gewerkt op jouw iPhone SE? Of is dit sinds de laatste update of iets dergelijks?

Hier een iPhone X getest en dat werkt wel. Ik wil ook nog een iPhone SE testen hier maar daar moet ik later op terug komen. Ik zal dit ook voorleggen aan de de ontwikkelaars, wellicht dat zij nog nog iets weten waar wij niet aan hebben gedacht. Kortom, je hoort van me.

Ik kan me trouwens bijna niet voorstellen dat dit speelt op elke iPhone SE/5S want dan had ik wat meer reacties verwacht.
Reputatie 1
Badge
@Paul_

Twee maanden terug via WiFi op vakantie in Italië heeft het gewerkt...
Thuis via WiFi en 4G nog nooit met die nieuwe iTV app.

Niet op de WiFi op mijn eigen netwerk (router achter router, KPN modem is ook nog gewoon als router actief), niet op de WiFi direct op het KPN modem...
Reputatie 4
Badge +3
is het bekend wanneer de app op de tab e gaat werken?
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_

Twee maanden terug via WiFi op vakantie in Italië heeft het gewerkt...
Thuis via WiFi en 4G nog nooit met die nieuwe iTV app.

Niet op de WiFi op mijn eigen netwerk (router achter router, KPN modem is ook nog gewoon als router actief), niet op de WiFi direct op het KPN modem...

Op vakantie had je dan wel al de nieuwe iTV app in gebruik neem ik aan. Ik heb de iTV app getest op een iPhone SE dit weekend en hier werkte het wel gewoon soepel. Dus ik sta op dit moment voor een raadsel wat dat betreft. Zijn er instellingen aangepast op die iPhones (sinds de vakantie in Italië)? En dan bedoel ik dingen als de optie 'Beperkingen' (bij instellingen - Algemeen) of andere zaken die wellicht roet in het eten zouden kunnen gooien. Het is zo opmerkelijk dat het 2 iPhones betreft die beide gewoon moeten kunnen werken. Het internet zal het probleem niet zijn, dat is echt uitstekend als je het aan mij vraagt. Trouwens, specifiek NPO 1, 2 en 3 werken ook niet toch?

Het enige andere wat je nog zou kunnen proberen (mocht je geen bepaalde instellingen kunnen bedenken), maar wat ik eigenlijk niet zo snel van iemand zou vragen, is om de Iphone(s) (gedeeltelijk) te resetten. Het is geen garantie voor succes en er moet daarna wel het één en ander opnieuw ingesteld worden. Hierbij wat info mocht je dat wel willen proberen.

Bij het herstellen van je instellingen wordt alles van de Instellingen-app weer opnieuw ingesteld. Dat betekent dus instellingen als helderheid, achtergrond, Wi-Fi, Bluetooth, berichtgeving, knoppen in het Bedieningspaneel, instellingen voor Niet storen, toegangscode en Touch ID/Face ID en meer. Je blijft wel ingelogd met je iCloud- en Apple ID-accounts.

Let op: je raakt dus geen opgeslagen gegevens, apps of andere gegevens kwijt. Al je muziek, foto’s en opgeslagen bestanden blijven behouden.

Om je instellingen te herstellen, doe je het volgende:

Ga naar Instellingen > Algemeen.
Scroll naar onderen en tik op Stel opnieuw in.
Kies voor de optie "Herstel alle instellingen" en voer je toegangscode in.
Volg de stappen die in beeld verschijnen en bevestig dat je de instellingen wil herstellen. Je iPhone wordt opnieuw opgestart en je komt weer op het toegangsscherm terecht. Vergeet na het herstellen van de instellingen niet om een nieuwe toegangscode aan te maken en Touch ID of Face ID te activeren.


is het bekend wanneer de app op de tab e gaat werken?
Helaas niet Steffen. Ik heb nog geen informatie over een oplosdatum wat betreft de problemen i.c.m. de Tab E. 😞
Reputatie 2
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer even! Afgelopen tijd zijn we erg druk geweest met het oplossen van issues die duidelijk werden na de live-gang van de app. Zo werkt de app nu weer op iPads met iOS 10.3.3, en ook op Android hebben we al twee app updates gedaan. Maar.. Zoals jullie zelf ook merken zijn nog niet alle problemen hiermee opgelost.

Vooral op Android blijken een aantal toestellen problemen te hebben met het afspelen van streams. Op deze toestellen zie je een foutmelding met de tekst "Sorry...". De oorzaak hiervan ligt in de chipset (MediaTek) die sommige toestellen gebruiken. Mocht je je afvragen of jouw toestel ook deze chipset gebruikt, zoek het toestel dan even op op Tweakers bijvoorbeeld.

Nu we de oorzaak weten van dit probleem, zijn we hard aan de slag gegaan om het op te lossen. Zodra de fix er is, brengen we uiteraard weer een app update uit.

Namens iTV apps,

Nikki


Wel juiste informatie geven. De oorzaak van de problemen ligt niet bij de Media Tek chipset. Dat is namelijk een prima werkende chipset, De oorzaak ligt bij de brakke software die door KPN is ontwikkeld. Maar het is fijn dat de oorzaak bekend is, dan kunnen jullie de software naar weer een iets meer acceptabel niveau brengen. De vraag is alleen wanneer, In dit tempo zal het waarschijnlijk 2020 zijn. Dan heb ik er niets aan, want dan zit ik bij Ziggo.
Reputatie 1
Badge
@Paul

EUREKA! iPhone herstel netwerkinstellingen! Wilde niet alle instellingen resetten 😉 Dus deed ik eerst alleen de meest logische instellingen... Werkt weer! Thnx for your support.
Ik wordt gek van het kinderslot. Om te casten vraagt hij een pincode en nee mijn pincode die thuis gebruik werkt niet.
Reputatie 7
Ik wordt gek van het kinderslot. Om te casten vraagt hij een pincode en nee mijn pincode die thuis gebruik werkt niet.Is dat wellicht niet de pincode van het kinderslot maar de pincode van de Chromecast gast-modus?
Die pincode is dan zichtbaar op het televisiescherm.
Ik wordt gek van het kinderslot. Om te casten vraagt hij een pincode en nee mijn pincode die thuis gebruik werkt niet.Is dat wellicht niet de pincode van het kinderslot maar de pincode van de Chromecast gast-modus?
Die pincode is dan zichtbaar op het televisiescherm.
De pincode wordt gevraagd in de app onder "mijn profiel- instellingen - kinderslot" standaard staat het vinkje blijkbaar aan. Helaas kan ik nu niks casten via itv kpn. Via de Netflix app kan ik alles casten. Dus dit is een raar in app ding! Dank voor je snelle reactie overigens.
Reputatie 7
Badge +25
@HenkHoogvliet: Dit is een mooi bericht om de maandag mee te beginnen! Het was ook een beetje de laatste strohalm maar fijn dat het weer werkt. 🙂 Wat dan precies het probleem was weet ik niet maar ik ga dit onthouden in ieder geval. Bedankt dat je het hier met ons deelt!

@MSKip welkom hier! Er kan een verschil zitten in de pin- en betaalcode. Dat kan het probleem zijn, en anders kan ik de code voor je resetten. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we dit vast oplossen. Hier een stukje info over hoe het werkt met het kinderslot:

De Interactieve TV app en website nemen de Kinderslot-instellingen over van de tvontvanger.
Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is Kinderslot ook actief
op de Interactieve TV app en website. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item
met Kinderslot te klikken en de betaalcode in te voeren. Je schakelt hiermee Kinderslot uit
voor de gehele sessie. Dit betekent bij gebruik van de app dat Kinderslot is uitgeschakeld
totdat je de app volledig afsluit. Voor de website betekent dit dat Kinderslot is uitgeschakeld
totdat je de pagina ververst of wanneer je het tabblad sluit.

Je kunt Kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Profiel –
Instellingen – Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je betaalcode in.

Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu -
Instellingen - Kinderslot.
Ik dacht al dat het de betaalcode was, echter die kan ik vanuit het buitenland niet opzoeken helaas. Een reset betekent dat het algemene code wordt?