Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 1
Ik krijg telkens de melding bij opnieuw inloggen in de app KPN ID tijdelijk niet bereikbaar ook inloggen met abonnementsnummer lukt niet daarbij ook een foutcode.Ik heb nu al best een tijd last van dit probleem en het mag wel eens opgelost worden door KPN.Het inloggen via de website werkt wel.
Reputatie 1

Reputatie 7
Badge +28
Vreemd dit Valentijn. We hebben nog een andere melding maar de oorzaak is daar niet naar boven gekomen: Foutcode 403-3000 bij KPN ITV app | KPN Community. Welk toestel heb je? Maakt het uit of je het buitenshuis of thuis probeert?
Reputatie 7
Badge +28
De oplossing voor Mediatek toestellen komt helaas wat later. Hoewel we het werkend hebben gekregen had de kwaliteit van de streams te lijden onder de oplossing. Het leek ons beter dit eerst helemaal goed te krijgen voor we de update uitbrengen. Dit heeft nog steeds alle aandacht, zodra er meer bekend is laten we het weten.
Reputatie 1
Vreemd dit Valentijn. We hebben nog een andere melding maar de oorzaak is daar niet naar boven gekomen: Foutcode 403-3000 bij KPN ITV app | KPN Community. Welk toestel heb je? Maakt het uit of je het buitenshuis of thuis probeert?
Ik heb een Lenovo P2.Ik kan zowel thuis als buitenshuis niet inloggen.Ik heb wel eerder kunnen inloggen in de app maar zoals nu keert deze melding weer terug.Ik weet niet wat het probleem is maar je zou toch op ieder apparaat met de ITV app moeten kunnen inloggen.
Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw gedownload?

En omtrent de app; dat kan beter in het andere topic. Deze betreft de itv-website.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351/index35.html#post687826
Reputatie 1
Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw gedownload?

En omtrent de app; dat kan beter in het andere topic. Deze betreft de itv-website.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351/index35.html#post687826

Ik had mijn vraag per ongeluk in het verkeerde topic geplaatst.Ik zag nadat ik mijn vraag had gepost dat het eigenlijk in het topic van de app had gemoeten.Ik zal mijn vraag van jou in het andere topic plaatsen.
Reputatie 1
@PeterG Ik heb de app eens verwijderd en opnieuw gedownload maar nog steeds de zelfde foutmelding helaas.
Heel raar. Zelf heb ik geen Android danwel iOS apparaten. Dus kan er niet mee experimenteren.

Voor de meelezers: het eerste gedeelte over de app bij Valentijn staat in het topic wat (eigenlijk) over de itv-website gaat.
Valentijn v.a. hier https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-vernieuwde-itv-website-van-kpn-interactievetv-nl-457772/index7.html#post687802
en dan in DIT TOPIC weer verder
😁
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb de berichten even samengevoegd met dit topic. @Valentijn: Ik heb dit voorgelegd aan de ontwikkelaars en hoop je snel duidelijkheid te kunnen geven. Je hoort van me.
Reputatie 7
Badge +28
@Valentijn01987 Welk merk+type toestel heb je? En welke Androidversie staat daar op?
Reputatie 7
@Valentijn01987,
Ik maak uit jouw screenshots op dat jij een VPN verbinding actief had tijdens het inloggen in de iTV app.
Als je die VPN verbinding niet actief hebt, heb je dan nog altijd die foutmelding?
Waar loopt die VPN verbinding naar toe? (Werk, thuisnetwerk, algemene VPN server, ...)
Reputatie 1
@Valentijn01987 Welk merk+type toestel heb je? En welke Androidversie staat daar op?
Ik heb een Lenovo P2 en op dit moment staat er android 9 op..
Reputatie 1
@Valentijn01987,
Ik maak uit jouw screenshots op dat jij een VPN verbinding actief had tijdens het inloggen in de iTV app.
Als je die VPN verbinding niet actief hebt, heb je dan nog altijd die foutmelding?
Waar loopt die VPN verbinding naar toe? (Werk, thuisnetwerk, algemene VPN server, ...)

Ik heb ook geprobeerd om in te loggen zonder VPN verbinding maar ook toen kreeg ik diezelfde foutmelding.De VPN verbinding gaat via een algemene server.
Reputatie 7
Badge +16
Helaas, met Android 4.4.2 Media Tek chip nog steeds niks bij BBC, Film1, Eén, Canvas, alleen NPO 1 2 3
Deze zenders kan je alleen op de tuner bekijken, niet via de app.
Reputatie 7

Helaas, met Android 4.4.2 Media Tek chip nog steeds niks bij BBC, Film1, Eén, Canvas, alleen NPO 1 2 3Deze zenders kan je alleen op de tuner bekijken, niet via de app.

De zenders kan je thuis en via een VPN verbinding met je thuisnetwerk wel bekijken in de iTV app.

Reputatie 5
Badge +4
@Giant2000 - @wjb Bedankt voor het meedenken. Volgens mijn app kan ik wel de gewenste zenders bekijken op de telefoon zoals WJB laat zien.
Andere kanalen zijn inderdaad niet te zien via de telefoon kenbaar middels een icoontje.
Maar hoe zet je een VPN verbinding op WJB??
Reputatie 7
Maar hoe zet je een VPN verbinding op WJB??
Ik heb thuis een Synology NAS staan en daar draai ik een OpenVPN server op waarmee ik verbinding maak.
Dit doe ik al heel lang zo omdat je tot juni dit jaar met de (vorige) iTV app geen televisie in het buitenland (EU) kon kijken. Nu gebruik ik die VPN verbinding als ik buiten de EU ben of als ik een zender wil kijken die niet buitenshuis te kijken is.
Reputatie 5
Badge +4

Maar hoe zet je een VPN verbinding op WJB??
Ik heb thuis een Synology NAS staan en daar draai ik een OpenVPN server op waarmee ik verbinding maak.


Ik heb hier een 'normale' server staan voor mijn webshops. Hiervoor gebruik ik Debian 8.
Ook heb ik een 'nep' Synology NAS server eventjes getest maar 2 van die dingen is nogal een stroomverspilling.
Kan ik ook op mijn webserver een OpenVPN ernaast maken??
Reputatie 7
Zeer zeker kan je op jouw Debian 8 webserver ook een OpenVPN server draaien.
Misschien ook een goed moment om te kijken of je niet eerst naar Debian 9 kan upgraden.
Reputatie 5
Badge +4
Zeer zeker kan je op jouw Debian 8 webserver ook een OpenVPN server draaien.
Misschien ook een goed moment om te kijken of je niet eerst naar Debian 9 kan upgraden.

Ja, daar ben ik mee bezig maar wil dit eerst testen op een laptop. Er draaien webshops op en een update naar Debian9 durf ik nu niet aan. Ik zoek wel even naar die OpenVPN software. Bedankt....
Reputatie 5
Badge +4
@wjb
OpenVPN staat op de server maar nu kom ik helaas niet verder. Ik laat het eerst zo... heb met de shops veel te verliezen als het misgaat.
Reputatie 7
Mijn advies:
Installeer Debian 9 op een virtuele machine (bijvoorbeeld Hyper-V binnen Windows 10 Pro) en speel daar eens met het inrichten van een OpenVPN server en het draaien van jouw webshops onder Debian 9.
Reputatie 5
Badge +4
@wjb En dat gaat mijn kennis toch echt iets te boven. Ik kom meestal een heel eind maar mijn kennis die ik nu in de jaren heb opgebouwd heeft zijn grens. Ben wel een knulletje van 64 hoor...😀
Reputatie 7
Ik ben ook een 55plusser dus wat dat betreft ontlopen we elkaar niet veel.
Heel handig hoor die virtuele machines. Gewoon op een bestaande computer een tweede "computer" draaien.