Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hai. Mag ik zeggen dat ik er niets van snap: Als ik een film wil uitzoeken wil ik dat toch doen uit een keuze die mij gepresenteerd wordt? Nu moet ik zelf een titel verzinnen en die dan opzoeken. Natuurlijk mag je dat zeggen. Als je al weet welke film/serie je wil gaan kijken, dan kan je de zoekfunctie gebruiken.

ALS ik dat dan doe krijg ik te lezen dat ik de film niet via mijn laptop kan kijken, maar dat via de TV moet doen.... Daar heb ik toch niets aan? Ligt er aan welke film dat was. Indien je bijvoorbeeld het Pluspakket hebt, en die film zit in het Pluspakket, dan kan je 'm gratis bekijken. Je kan echter nog geen films huren (dus betalen) via de app/website. Ik denk dat je daarom die melding ziet.

Verneem graag hoe hier op doorontwikkeld wordt. Dit gaat constant door. Er zal dus wel weer een catalogus komen waar je door alle beschikbare films/series kan bladeren. Ik heb nog geen datum wanneer dat klaar is maar er wordt dus wel aan gewerkt. Dat is toch een ding dat bij de lancering van de nieuwe app was onderschat.

Je kan eventueel wel alle beschikbare content vinden via de 'oude' iTV site: https://portal.itvonline.nl/#videotheek
Hallo KPN.
Waarom is er nog steeds geen oplossing ?
Ik heb de Ziggo app geprobeerd en die werkt perfect met alle chipsets !!!
We wachten nu al bijna een half jaar !!
Reputatie 7
Badge +25
Het heeft inderdaad heel lang geduurd om de update voor Mediatek chipsets voor elkaar te krijgen. Wij balen er ook van. Het goede nieuws is dat ie er dan wel eindelijk aan zit te komen bij eerstvolgende update deze maand. Ik hoop dat ie al die problemen oplost.
Ik heb een vraagje ik heb nu al een aantal x de app opnieuw op me tab gezet. Maar nog steeds werkt het niet of ik heb alleen geluid geen beeld dus zwart of ik heb zwart beeld zonder geluid. Hoe kan ik dit oplossen of is daar niks aan te doen en kan ik biet meer op me tab tv kijken?
Mogelijk heb je een Android met MediaTek chipset. Daar werkt alleen NPO 1, 2 en 3. Er komt wel een oplossing voor. Dat zal niet al te lang meer duren is beloofd.
Reputatie 7
De functie "Snel naar" om snel naar een zender te springen werkt niet correct in de "favorieten zenderlijst". Er wordt naar een andere zender gesprongen dan de geselecteerde zender.
Reputatie 3
Badge +2
Nieuwe update gedownload en geprobeerd op een smartphone met Mediatek.
Commerciële zenders doen het nog steeds niet. 😞
Reputatie 7
Nieuwe update gedownload en geprobeerd op een smartphone met Mediatek.
Commerciële zenders doen het nog steeds niet. 😞
Het begint echt een soap te worden. Hoe lang moeten mensen met een Android device voorzien van een chipset van MediaTek nog wachten en waarom lukt het KPN keer op keer niet om een belofte na te komen. (Zie het berichtje van @Paul_ hier boven.)
Reputatie 7
Badge +25
Helaas moet ik hier met m'n staart tussen de benen verkondigen dat de update niet de MediaTek oplossing heeft. De implementatie (waardoor de apparaten met een MediaTek chipset wel gaan werken) zou wat andere problemen veroorzaken en dat is, al helemaal omdat het al zo lang duurt, niet acceptabel. Dus is dat uit deze update gelaten. Ik (we) baal hier ook ontzettend van aangezien ik inmiddels al een paar keer heb lopen verkondigen dat deze update de oplossing zou zijn. Ik kan nu niets anders dan m'n excuses aanbieden dus bij dezen: het spijt me dat ik valse hoop heb gegeven.

De oplossing is dichtbij, maar ik heb nog geen nieuwe datum doorgekregen. Die houden jullie van mij tegoed.

(ik zal je feedback doorgeven wjb!)
Reputatie 2
Nieuwe update gedownload en geprobeerd op een smartphone met Mediatek.
Commerciële zenders doen het nog steeds niet. 😞
Het begint echt een soap te worden. Hoe lang moeten mensen met een Android device voorzien van een chipset van MediaTek nog wachten en waarom lukt het KPN keer op keer niet om een belofte na te komen. (Zie het berichtje van @Paul_ hier boven.)

Het is geen soap, maar een onzorgvuldig geregisseerd treurspel.
KPN kan de beloften niet nakomen, omdat de ontwikkelafdeling bagger aflevert. Na al die maanden is dat de enige conclusie, die getrokken kan worden. De ontwikkelaars zullen best aardige mensen zijn en flink onder druk van het management moeten presteren. De verantwoordelijke managers moeten natuurlijk ontslagen worden. Zij hebben of de verkeerde mensen aangenomen of geven de verkeerde opdrachten aan hun personeel. Na al die maanden is er geen ruimte meer voor excuses. Het is onkunde.
Als het in november 2018 niet is opgelost, stap ik over naar Ziggo.
Reputatie 5
Badge +4
De oplossing is dichtbij, maar ik heb nog geen nieuwe datum doorgekregen. Die houden jullie van mij tegoed.Werd 2 weken geleden keurig gebeld door iemand van KPN hierover, hopelijk eind van de maand opgelost, netjes dus en ik blij! Maar.... heb vanmorgen mijn KPN Fon eraf gegooid(werkt toch niet) en nu dus ook KPN ITV (werkt nog steed niet met BBC en Film1, en de commerciëlen interesseert me geen r..t!). En van Ziggo moet ik ECHT niks hebben en weer terug naar CD met hangende pootjes wil ik ook niet.
Reputatie 7
Maar.... heb vanmorgen mijn KPN Fon eraf gegooid(werkt toch niet) en nu dus ook KPN ITV (werkt nog steed niet met BBC en Film1, en de commerciëlen interesseert me geen r..t!).Werkten "de commerciëlen" wel in de iTV app?
Dat BBC buitenshuis niet werkt daar kan KPN helaas niet veel aan veranderen, BBC verleent KPN geen rechten voor distributie buitenshuis. Wil je toch buitenshuis naar BBC kunnen kijken, dan zal je dat via een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk moeten doen.
Reputatie 5
Badge +4
Maar.... heb vanmorgen mijn KPN Fon eraf gegooid(werkt toch niet) en nu dus ook KPN ITV (werkt nog steed niet met BBC en Film1, en de commerciëlen interesseert me geen r..t!).Werkten "de commerciëlen" wel in de iTV app?.Nee, die doen het ook niet en die staan ook niet in mijn favorietlijst. Ik heb alleen interesse in NPO 1, 2, 3 - Eén, Canvas - BBC 1, 2 en de Film1 kanalen. En ik gebruik het hier thuis...
Reputatie 7
Maar.... heb vanmorgen mijn KPN Fon eraf gegooid(werkt toch niet) en nu dus ook KPN ITV (werkt nog steed niet met BBC en Film1, en de commerciëlen interesseert me geen r..t!).Werkten "de commerciëlen" wel in de iTV app?.Nee, die doen het ook niet ...Helder, ook het vervelende MediaTek issue.
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb alleen interesse in NPO 1, 2, 3 - Eén, Canvas - BBC 1, 2 en de Film1 kanalen. En ik gebruik het hier thuis...
Schrale troost... NPO, VRT en Film 1 kan je via hun eigen apps kijken:
NPO Start: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.uitzendinggemist
VRT NU: https://play.google.com/store/apps/details?id=be.vrt.vrtnu
Film 1: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.chellomedia.film1
BBC werkt helaas niet (BBCiPlayer), zelfs niet met (mijn) VPN.
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb alleen interesse in NPO 1, 2, 3 - Eén, Canvas - BBC 1, 2 en de Film1 kanalen. En ik gebruik het hier thuis...
Schrale troost... NPO, VRT en Film 1 kan je via hun eigen apps kijken:.
Helaas, VRT NU en Film 1 zijn niet compatibel met mijn, iets ouder, Android 4.4.2. toestel! En de NPO 1, 2 en 3 kan ik dus wel met KPN ITV bekijken. Voorheen kon ik met Film1 app (via Canal Digitaal) prima films kijken, maar die app verwijst nu door steeds naar de KPN app. Balen dus....
Reputatie 7
Badge +16
En als je naar www.vrtnu.be gaat op een chrome browser? Dat werkt namelijk ook prima via Chromecast.
Reputatie 5
Badge +4
En als je naar www.vrtnu.be gaat op een chrome browser? Dat werkt namelijk ook prima via Chromecast.Het gaat mij niet om op de TV via Chromecast te kijken maar gewoon op mijn telefoonscherm te kijken, en dat lukt dus helaas niet. En een ander toestel kopen hiervoor doe ik niet, dit ding werkt verder prima met alle voor mij 'belangrijke' apps (weer, nieuws, mail, routes, foto's). Maar toch heel erg bedankt voor het meedenken!!
Reputatie 7
Badge +16
Chromecast is een keuze, maar gewoon op de telefoon kijken kan altijd. Probeer die VRT website dan toch maar eens.
Reputatie 3
Badge +2
Het einde is er.
Na de update van woensdag werken alle zenders en opnames weer op mijn smartphone met MediaTek 🙂
Reputatie 5
Badge +4
Het einde is er.
Na de update van woensdag werken alle zenders en opnames weer op mijn smartphone met MediaTek :)

Hee, bij mij niet, zal de app even verwijderen en opnieuw installeren.
Reputatie 5
Badge +4
Helaas, met Android 4.4.2 Media Tek chip nog steeds niks bij BBC, Film1, Eén, Canvas, alleen NPO 1 2 3
Reputatie 7
Ik lees ook niets over een fix t.a.v de chipsets van MediaTek.
Het lijkt me toch dat KPN dat dan vast en zeker wel ergens met veel poespas had laten weten.
Reputatie 3
Badge +2
Ja.....

Ze hebben stiekem wel een update uitgerold maar met dezelfde logs.
Toen ik die update installeerde werkte de app toen ook niet.
Toen ging ik wachten tot vandaag en wonder boven wonder werkte de app gewoon.
Maar dit was na de software update misschien had het daar iets mee te maken?
Mijn telefoon heeft een MediaTek6580
Reputatie 2
Ook hier werkt het nog steeds niet. Tsjonge...... dat dit zo lang moet duren. Vind het gewoon waardeloos zo...