Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 5
Badge +4
@wjb Mijn lappie is wel geschikt voor Hyper V!
We gaan een beetje off-topic, is er een privé manier hier te vinden zodat we daar verder kunnen kletsen??
Reputatie 7
Van privé conversaties houd ik niet zo, het is natuurlijk veel mooier als anderen ook kunnen inhaken op een conversatie of kunnen leren van zo'n conversatie.
Open een topic over Hyper-V en er zullen vast reacties op komen.
Het opzetten van een virtuele machine op basis van Hyper-V is echt kinderspel en wellicht zelfs nog eenvoudiger dan het inrichten van een fysieke computer.
is het mogelijk om de kpn itv op m'n televisie te gebruiken via een google home zoals bv. Netflix/tunein/youtube ? Zo niet, kan dit geregeld worden ? 🙂 Via stem commando's televisie aanzetten met KPN ITV, wisselen van zender, televisie uitzetten.

Andere optie is google assistant integratie in de settopbox.
BM71, de app ondersteunt het gebruik van Google Chrome. (dit topic gaat over de app, dus ik neem aan dat je vraag daar ook over gaat)
Reputatie 7
Badge +16
Ik ben een 55minner (nog wel...) en mij begint het ook wat te duizelen. Maar ik weet zeker dat het werkt wat @wjb zegt.
Och arme, ik ben dan wel een 60plusser maar ik werk dagelijks met Hyper-V.
Reputatie 7
Binnen mijn bedrijf draaien wij vrijwel alleen maar virtuele machines op een Hyper-V 2016 server.
Ten aanzien van beheer en schaalbaarheid een verademing.
Reputatie 5
Badge +5
Ik ben momenteel in België op vakantie en zag dat op Eén vanavond de film Fatal Attraction wordt uitgezonden. Dat ik niet rechtstreeks kan kijken is mij bekend, hoewel het bizar is dat je in België niet naar België kunt kijken. Maar het plannen om het programma op te nemen lukt me ook niet.

Na wat uitproberen bleek dat dat niet aan de zender ligt, maar omdat het het laatste programma van de dag is. Ik heb een boel andere zenders geprobeerd, maar opnemen van het laatste programma van de dag lukt me bij geen enkele zender.

Is dit een bekend probleem?
Reputatie 5
Badge +5
Aanvulling: het is me nu wel gelukt door te zoeken naar de naam van de film. Maar via de programmagids lukt het me niet.
Reputatie 1
Nu 7 maanden later kun je nog steeds geen videoland vinden op deze site, maar je kunt de films wel kijken als je tenminsten weet welke film je wilt zien.

Ik blijf het een waardeloze website vinden.
Reputatie 7
Badge +25
Update: uitfaseren oude iTV app

Vanaf deze week sturen we e-mails naar klanten omdat we de oude iTV app gaan uitfaseren. Het gaat om de iOS app, die vanaf 28 november niet meer te gebruiken zal zijn. Klanten die nog gebruikmaken van de oude iTV app, zullen moeten updaten naar de nieuwe app. De update is beschikbaar voor iOS 10 of hoger.

Als je de iTV app gebruikt op een iPad 3 of ouder, dan ondersteunt het toestel maximaal iOS 9. Daarmee is het niet mogelijk om de iTV app te updaten.

We krijgen (logischerwijs) vragen waarom we de iTV app niet voor de oudere versies van iOS ondersteunen. Een aantal redenen om de iTV app vanaf iOS 10 te ondersteunen zijn:

  • Vanuit Apple wordt geadviseerd om alleen de laatste twee iOS versies te ondersteunen: iOS 11 en 12 dus.
  • Er zijn veel niet-opgeloste security issues in iOS 9, waardoor er mogelijk data van klanten gestolen kan worden
  • Door iOS 9 te gaan ondersteunen wordt de app op iOS 10/11/12 ook langzamer. In elke nieuwe OS-versie kunnen de ontwikkelaars weer nieuwere en snellere componenten gebruiken in hun code. Als we iOS 9 zouden ondersteunen zouden we een aantal van deze componenten niet meer kunnen gebruiken, en hebben ook klanten met een nieuwere iOS versie hier last van.
  • Het gebruik van de nieuwe componenten zorgt er ook voor dat de code beter onthouden kan worden, dus minder risico op bugs/issues

Het uitschakelen van de oude iTV app voor Android volgt later.
Reputatie 4
Badge +3
is er al nieuws wanneer de app werkt op de samsung tab e?
wanneer wordt het zoeken naar films op videoland verbeterd? bv zoals het werkt in de stb's?
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Steffen. Nee, geen nieuws over de Tab E helaas. Dat schijnt een redelijk specifiek probleem te zijn voor die tablet en niet zoals bijvoorbeeld de ondersteuning voor de MediaTek chipset (= veel meer apparaten). Daardoor heeft dat issue in minder hoge prioriteit.

In 2019 wordt het On Demand menu verder uitgebreid (specifieker dan dat weet ik helaas niet).
Reputatie 7
Daardoor heeft dat issue in minder hoge prioriteit.
Vraag is wat een minder hoge prioriteit behelst want ondertussen wachten de abonnees met een chipset van MediaTek ook al ruim een half jaar op een oplossing terwijl dat issue, neem ik aan, wel een hoge prioriteit heeft.
Reputatie 4
Badge +3
de tab e was destijda de meest verkochte budget tablet. neem aan dat die dan ook prio krijgt.
tevens vraag ik mij af wat het probleem nou technisch is. ik ken geen app bouwer die zulke problemen zo lang over moet doen om het op te lossen.
Reputatie 7
KPN is, met alle respect, ook geen app bouwer. Ze hebben nog altijd geen flauw benul wat daar bij komt kijken.
en dan word je verwezen naar dit topic maar daar word je ook niet wijzer van.
Overal staat hetzelfde....we hebben geen idee wanneer het opgelost is.
Dus een waarschuwing voor een ieder.....zorg dat je geen Mediateck chipset hebt want het grote KPN kan je niet helpen en hebben geen flauw idee wanneer se capabele mensen hebben om dit op te lossen.
KPN is, met alle respect, ook geen app bouwer. Ze hebben nog altijd geen flauw benul wat daar bij komt kijken.
Ik ben nog niet zolang geleden op die afdeling geweest (had jij ook bij kunnen zijn😉) en hoewel ik er ook niet veel verstand van heb zag dat er toch redelijk professioneel uit. Maar ongetwijfeld vast ook weer niet zo als bij het grote Google.

Daardoor heeft dat issue in minder hoge prioriteit.Vraag is wat een minder hoge prioriteit behelst want ondertussen wachten de abonnees met een chipset van MediaTek ook al ruim een half jaar op een oplossing terwijl dat issue, neem ik aan, wel een hoge prioriteit heeft.


En daar komt dan geen antwoord op.
Het enige antwoord dat je krijgt is...geen idee wanneer.

Die kan ik zelf wel bedenken
Reputatie 7

KPN is, met alle respect, ook geen app bouwer. Ze hebben nog altijd geen flauw benul wat daar bij komt kijken.Ik ben nog niet zolang geleden op die afdeling geweest (had jij ook bij kunnen zijn😉) en hoewel ik er ook niet veel verstand van heb zag dat er toch redelijk professioneel uit. Maar ongetwijfeld vast ook weer niet zo als bij het grote Google.

Het kan er nog zo professioneel uitzien, maar de resultaten die die afdeling levert voldoen absoluut niet aan wat de consument van een app bouwer zou mogen verwachten. Die constatering doe ik puur op basis van meetbare indicatoren zoals doorlooptijd voor het verhelpen van problemen en voor het opleveren van verbeteringen.
Een app bouwer die het presteert om voor het verhelpen van een probleem, waar een significant percentage van haar gebruikers last van heeft, nu al meer dan zes maanden nodig heeft, heeft echt niet begrepen hoe de app wereld in elkaar zit.
Reputatie 4
Badge +3
simpel eigenlijk:
cocurrent app ziggo werkt overal op. vanaf dag een geen probleem mee.
netflix gaat tot nu toe goed. videoland app geen probleem. enz.
ik snap niet waar het aan ligt dat de kpn app niet goed gaat.
het zou eens fijn zijn om te horen wat er is zodat je er begrip voor kan krijgen. nu krijgt iedereen het gevoel dat je wordt 'afgescheept '
tevens snap ik niet waarom er geen landscape menu mogelijk is voor de smartphones. maar zelfde geld voor netflix. die heeft het verwijderd en zegt dat er te weinig animo is om dit weer terug te brengen.
Nieuwe app om interactieve tv te kijken op de iPad werkt gewoon niet omdat bij een oudere iPad niet naar 10.0 iOS ge-update kan worden.
je kan toch niet alle klanten verplichten om de laatste versie van de iPad aan te schaffen. Weer een dienst minder voor dezelfde prijs.
Eerst digitenne waarbij je ineens huur moet betalen voor het kastje en nu ineens geen tv kijken met de iPad.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Badge
De iOS iTV app is helaas nog niet geoptimaliseerd voor de nieuwe iPad Pro 11”. Hierdoor is de app erg moeilijk te gebruiken en kan ik bij een hoop functies niet komen (onderste menubalk valt bv. buiten beeld en meer bugs qua weergave in menu’s e.d.). Ik heb hier niks over kunnen vinden op het forum, ik neem aan dat dit een bekend probleem is en er hard aan wordt gewerkt om de app te optimaliseren? 🙂
Reputatie 7
Badge +25
Update 10-12-2018:

Op de valreep komt er dit jaar nog een hele mooie update beschikbaar voor de iTV app: vandaag brengen we een update uit voor de iTV app op Android, met ondersteuning voor de Samsung Tab E (@steffen1) en toestellen met een Mediatek chipset. Na deze update is het mogelijk om op deze toestellen live tv, on demand en opnames te bekijken. Let op: het is nog niet mogelijk om programma’s terug te kijken via de gids. Ondersteuning hiervoor wordt in de eerste helft van 2019 verwacht.
Reputatie 4
Badge +3
goed nieuws. we zijn benieuwd