KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 129270 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7

Dan moet eerst duidelijk worden wat het verschil is, wordt via Unicast alleen stereo doorgegeven dan lijkt mij het antwoord duidelijk.

Momenteel wordt bij de unicasts inderdaad alleen stereo doorgegeven maar dat betekent nog steeds dat het probleem in de TV+ app zou kunnen zitten.

Reputatie 7
Badge +9

Unicast of multicast zou daar in mijn beleving geen verschil in moeten maken. Of zie ik iets over het hoofd?

Dolby vs stereo klinkt inderdaad veel logischer en daarmee lijkt het erop dat de TV+ "app" (Android TV launcher) de geluidsinstellingen van de Box niet respecteert.

Mee eens, maar... waarom werkt het dan eerst (na BT koppelen) wel met Multicast / live streams en Dolby, maar zodra je van zender wisselt niet meer? Ook niet, als je meteen na de originele zender terug gaat. Pas na opnieuw koppelen en herstart. 

 Dan moet eerst duidelijk worden wat het verschil is, wordt via Unicast alleen stereo doorgegeven dan lijkt mij het antwoord duidelijk. Zo niet dan zit het voor mijn gevoel echt in die launcher zoals wjb ook aangeeft.

Bij het van zender wisselen lijkt dan een bluetooth pairing probleem op te leveren. Dus kom ik weer op een software bug uit.

Nee, ook dan is het niet duidelijk. Simpelweg omdat Multicast en Dolby via BT ook werkt - een keer. En pairing blijft gewoon bestaan. Als je Multicast live stream (zonder geluid) eventjes pauzeerd en vervolgens weer start heb je wel geluid. Zonder opnieuw te pairen, maar dan wel via unicast stream. Dus na een zender wissel wordt geluid via BT alleen nog maar vanuit unicast streams doorgegeven, ook schakel je weer terug na Multicast. Het zit ergens in het interne 'doorsturen' van het door Multicast aangeleverde geluid na BT, deze interne koppeling wordt verbroken en niet weer opgebouwd. Het zit hem niet in de BT pairing zelf, die is prima. Dus ja, SW Bug, maar op een rare plek. Anders hadden de developers ook ongetwijfeld al iets gevonden.

Dus ja, SW Bug, maar op een rare plek. Anders hadden de developers ook ongetwijfeld al iets gevonden.

 

En blijkbaar niet op tijd gevonden en kunnen oplossen voor de release naar het publiek.

Reputatie 7

Dus ja, SW Bug, maar op een rare plek. Anders hadden de developers ook ongetwijfeld al iets gevonden.

 

En blijkbaar niet op tijd kunnen oplossen voor de release naar het publiek.

Ik denk zelfs niet eens opgemerkt.

Misschien (het zou me niets verbazen) weten ze het zelfs vandaag nog niet.

Reputatie 7
Badge +9

Dus ja, SW Bug, maar op een rare plek. Anders hadden de developers ook ongetwijfeld al iets gevonden.

 

En blijkbaar niet op tijd kunnen oplossen voor de release naar het publiek.

Ik denk zelfs niet eens opgemerkt.

Misschien (het zou me niets verbazen) weten ze het zelfs vandaag nog niet.

Toch, ze weten het. Al langer. Heb het twee SW versies terug al doorgegeven. Laatste antwoord van een paar dagen geleden:

 

Wat ik zo lees genoeg punten voor een aantal updates. Mooi verdeeld elke 2 of drie maanden een update 😉

 

Ik wacht nog wel een jaar, dan heb ik vermoedelijk wel een Chromecast aangeschaft of een andere mediaspeler gebaseerd op AndroidTV. De tijd zal het leren.

Reputatie 7
Badge +20

Ik las in een andere topic dat je elke radio zender (dus ook KINK) met deze box kan toevoegen.

Dat is in ieder geval een positief iets. 😉

 

Als HD glas erop zit en 1 of meerdere updates zijn geweest, ga ik het overwegen. 😉😊

Reputatie 7

Ik las in een andere topic dat je elke radio zender (dus ook KINK) met deze box kan toevoegen.

Als.die radio zender een app heeft voor Android TV dan is dat mogelijk.

Reputatie 7
Badge +20

Ik las in een andere topic dat je elke radio zender (dus ook KINK) met deze box kan toevoegen.

Als.die radio zender een app heeft voor Android TV dan is dat mogelijk.

 

Radio zender hoeft toch geen Android tv app te hebben?

KINK heeft, gelukkig, al jaren een Android app en zitten ook op DAB+.😉😊

Reputatie 7

Radio zender hoeft toch geen Android tv app te hebben?

Als KINK niet in het radiozenderpakket van KPN zit dan zal je daar dus wel een app voor moeten hebben.

Er is een KINK app voor Android maar ik kan geen KINK app vinden voor Android TV.

Dat zou betekenen dat je hem moet "sideloaden" en de vraag is of je dat moet willen.

Reputatie 6
Badge +7

Radio zender hoeft toch geen Android tv app te hebben?

Als KINK niet in het radiozenderpakket van KPN zit dan zal je daar dus wel een app voor moeten hebben.

Er is een KINK app voor Android maar ik kan geen KINK app vinden voor Android TV.

Dat zou betekenen dat je hem moet "sideloaden" en de vraag is of je dat moet willen.

Zet tunein op de box en je luistert vrijwel alle zenders van de wereld

KINK op Android-TV kan via de app myTuner. Daar zitten ruim 1000 radio stations op. Ook KINK. 

En het bij Ziggo populaire Fip. En alle thema kanalen van Fip 👍😀

Reputatie 3
Badge +1

Ach als je bv X-file Explorer uit de google playstore installeert, kan je gewoon apk's sideloaden toch?
het is tenslotte een android box ;-)

 

Reputatie 2

Hoi hoi,

Vraagje over dit nieuwe speeltje, ik heb een oude plasma tv werkt dat er ook op of is het eigenlijk alleen bedoelt voor de nieuwe smart tv’s

Niet dat ik snel zal beslissen want mijn abbonement van mijn mobiel loopt nog tot het eind van het jaar kan beter alles dan met een nieuw abonnement over laten zetten

 

Gr,

Theo

Reputatie 7

Vraagje over dit nieuwe speeltje, ik heb een oude plasma tv werkt dat er ook op of is het eigenlijk alleen bedoelt voor de nieuwe smart tv’s

Juist voor niet smart-TV's kan zo'n TV+ Box een uitkomst zijn.

Reputatie 3
Badge +1

@wjb mij is het dus wel opgevallen en niet in positieve zin. Het beeld is er bij content en tv zenders die vanaf de bron geen HDR bevatten op achteruit gegaan.

Dat snap ik en het is nu al de tweede keer dat KPN in die valkuil gelopen is.

Ook op de 5202 hadden ze HDR continue aangezet en de mogelijkheid om deze op automatisch te zetten weggehaald. Daar is die wijziging overigens weer teruggedraaid omdat dit op veel televisies tot slecht beeld leidde. Ik neem aan dat dat nu ook weer zal gebeuren.

De functie HDR heeft geen toegevoegde waarde op een KPN ontvanger doet in feite niets je tv die heeft HDR en zet het om, heeft de KPN ontvanger wel de HDR functie en je tv niet werkt het nog niet, belangrijke factor is dat je tv HDR ondersteunt.

HDR op zich is  nog steeds aan verbeteringen toe en nog steeds niet optimaal met donkere scenes en te donker om er fatsoenlijk naar te kijken heb menig tvs gezien met HDR maar geen enkele tv overtuigd mij van wauw gevoel.

Lees ook met geluid Dolby surround  die is al uit de tijd ergens jaren eind 80 dat was het begin van surround perikelen, tegenwoordig gaat het verder zoals dts of  het huidige Atmos dat het geluid weerkaats tegen het plafond of een set speaker aan het plafond.

HDMI 2.0 of 2.1 een stap verder 

Reputatie 3
Badge +1

@wjb mij is het dus wel opgevallen en niet in positieve zin. Het beeld is er bij content en tv zenders die vanaf de bron geen HDR bevatten op achteruit gegaan.

Dat snap ik en het is nu al de tweede keer dat KPN in die valkuil gelopen is.

Ook op de 5202 hadden ze HDR continue aangezet en de mogelijkheid om deze op automatisch te zetten weggehaald. Daar is die wijziging overigens weer teruggedraaid omdat dit op veel televisies tot slecht beeld leidde. Ik neem aan dat dat nu ook weer zal gebeuren.

De functie HDR heeft geen toegevoegde waarde op een KPN ontvanger doet in feite niets je tv die heeft HDR en zet het om, heeft de KPN ontvanger wel de HDR functie en je tv niet werkt het nog niet, belangrijke factor is dat je tv HDR ondersteunt.

HDR op zich is  nog steeds aan verbeteringen toe en nog steeds niet optimaal met donkere scenes en te donker om er fatsoenlijk naar te kijken heb menig tvs gezien met HDR maar geen enkele tv overtuigd mij van wauw gevoel.

Lees ook met geluid Dolby surround  die is al uit de tijd ergens jaren eind 80 dat was het begin van surround perikelen, tegenwoordig gaat het verder zoals dts of  het huidige Atmos dat het geluid weerkaats tegen het plafond of een set speaker aan het plafond.

HDMI 2.0 of 2.1 een stap verder 

Natuurlijk hangt het af van de “vertaling” die je tv uiteindelijk laat zien en ik kan je zeggen, dat mijn LG Oled een super mooi / strak HDR beeld kan weergeven, haarscherp en mooie kleuren.
Ik vind het persoonlijk een toegevoegde waarde, mits je tv het goed kan vertalen!
Dat geldt alleen voor HDR content, ik ben geen liefhebber van content die kunstmatig door een HDR setting wordt opgeleukt.

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben nog zoekende om evt. een TV+ abbo te gaan nemen, echter stuit ik bij het kiezen van het aantal tv boxen op een item genaamd 4K pakket.
Het aanbod 4K is behoorlijk “schraal” te noemen, (zoals ook bij mijn huidige provider), echter om daar 2,50 voor neer te tellen vind ik een onredelijk bedrag.
Mijn vraag is, of het 4K pakket alleen maar zenders en evt extra content omvat of betekent dit misschien dat er 2 verschillende box versies zijn ?  (standaard of 4k hardwarematig)

 


Mijn vraag is, of het 4K pakket alleen maar zenders en evt extra content omvat of betekent dit misschien dat er 2 verschillende box versies zijn ?  (standaard of 4k hardwarematig)

 

Dezelfde box, maar twee of drie extra zenders in de hogere resolutie en mogelijk bij de  films en series content van het pluspakket in een hogere resolutie dat is mij ook niet helemaal duidelijk.

 

Wie nu nog een HD box heeft krijgt doordat vinkje wel een 4k geschikte ontvanger.

Reputatie 3
Badge +1

@wjb mij is het dus wel opgevallen en niet in positieve zin. Het beeld is er bij content en tv zenders die vanaf de bron geen HDR bevatten op achteruit gegaan.

Dat snap ik en het is nu al de tweede keer dat KPN in die valkuil gelopen is.

Ook op de 5202 hadden ze HDR continue aangezet en de mogelijkheid om deze op automatisch te zetten weggehaald. Daar is die wijziging overigens weer teruggedraaid omdat dit op veel televisies tot slecht beeld leidde. Ik neem aan dat dat nu ook weer zal gebeuren.

De functie HDR heeft geen toegevoegde waarde op een KPN ontvanger doet in feite niets je tv die heeft HDR en zet het om, heeft de KPN ontvanger wel de HDR functie en je tv niet werkt het nog niet, belangrijke factor is dat je tv HDR ondersteunt.

HDR op zich is  nog steeds aan verbeteringen toe en nog steeds niet optimaal met donkere scenes en te donker om er fatsoenlijk naar te kijken heb menig tvs gezien met HDR maar geen enkele tv overtuigd mij van wauw gevoel.

Lees ook met geluid Dolby surround  die is al uit de tijd ergens jaren eind 80 dat was het begin van surround perikelen, tegenwoordig gaat het verder zoals dts of  het huidige Atmos dat het geluid weerkaats tegen het plafond of een set speaker aan het plafond.

HDMI 2.0 of 2.1 een stap verder 

Natuurlijk hangt het af van de “vertaling” die je tv uiteindelijk laat zien en ik kan je zeggen, dat mijn LG Oled een super mooi / strak HDR beeld kan weergeven, haarscherp en mooie kleuren.
Ik vind het persoonlijk een toegevoegde waarde, mits je tv het goed kan vertalen!
Dat geldt alleen voor HDR content, ik ben geen liefhebber van content die kunstmatig door een HDR setting wordt opgeleukt.

 

Ik heb zelf ook  oled tv Philips  1 jaar oud top toestel en dat het strak beeld weergeeft is een feit, het HDR weergaven is niet kunstmatig daar heeft hij geen moeite mee maar wel in bepaalde donkere scenes die donker worden weergegeven daar doet het HDR gedeelte  niet op zijn best, ligt ook aan welke film of serie je hebt, neem bijv. de serie Willow op Disney+ daar zit in de serie zit veel donkere scenes tussen het HDR komt niet helemaal tot zijn recht en de scenes blijven te donker en op HDR gebied  is nog wel wat te te verbeteren.

Mijn zwager heeft ook een top LG oled 2 jaar oud ook daar zie je de scenes te donker worden weergegeven met HDR. dat probleem komt wel vaker voor ook op  tweakers lees je het  dat het HDR niet optimaal wordt weergegeven betreft donkere scenes.

Reputatie 7
Badge +20

Off topoic

 

Kleine tip aan allen.

Bij quote, s.v.p. zoveel mogelijk tekst weghalen, alleen wat echt nodig is laten staan.

Anders wordt deze topic ongelooflijk lang en ook heel erg onoverzichtelijk.

Zie ook hier.

 

Off topic.

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben nog zoekende om evt. een TV+ abbo te gaan nemen, echter stuit ik bij het kiezen van het aantal tv boxen op een item genaamd 4K pakket.
Het aanbod 4K is behoorlijk “schraal” te noemen, (zoals ook bij mijn huidige provider), echter om daar 2,50 voor neer te tellen vind ik een onredelijk bedrag.
Mijn vraag is, of het 4K pakket alleen maar zenders en evt extra content omvat of betekent dit misschien dat er 2 verschillende box versies zijn ?  (standaard of 4k hardwarematig)

Je gaat toch niet betalen voor 4k content bij KPN terwijl je TV toestel het ook kan zoals Netflix disney+ prime video etc. het content 4k aan zenders is te verwaarlozen en waardeloos op KPN, er zit meer 4K aan zenders op je tv  dan bij KPN sommige moet je betalen en andere free. 

Met een LG smart toestel weet niet wat je er allemaal aan apps kunt downloden en apk sideloaden, niet mijn voorkeur betreft een smart tv tegenover een Android tv.

Reputatie 3
Badge +1

Dan scheelt het toch weer 2,50 als ik geen 4K pakket neem, dan kom ik met 3 boxen op 75;- p/mnd, ultrasnel internet,  waarvan de eerste 6 maanden 45;- p/mnd.
Ben nu 76,50 kwijt bij Ziggo voor 350/35 1 Next, 1 Next Mini en een CI+
Nu nog een actie om GEEN aansluitkosten te betalen en ik ben om ;-)

Reputatie 7

Dan scheelt het toch weer 2,50 als ik geen 4K pakket neem, ...

Je hoeft geen 4K pakket te nemen om toch 4K content via de apps te kunnen kijken.

Ik ben het er helemaal mee eens dat KPN TV+ duur is. De extra kosten voor hardware is ook echt ongelooflijk. Ik heb ook ontdekt dat de prijzen voor een abonnement bij KPN veel hoger zijn dan bij andere aanbieders. Ik ben al lange tijd klant en had een goede relatie met KPN.

Ik ben niet tevreden met de TV diensten die KPN nu aanbiedt en het lijkt erop dat ze niet echt geïnteresseerd zijn in het verbeteren van hun diensten of service zonder lange trouwe klanten het nieuwste gratis aan tebieden. Daarnaast betaal ik altijd op tijd mijn rekeningen en hoop ik een goede service te ervaren.

Je zou verwachten dat de streamingdiensten die aangeboden worden op oude hardware ook gewoon zouden werken zonder extra kosten. Ik zou er zelf voor kiezen om even te wachten en te zien wat andere gebruikerservaringen zijn voordat ik een nieuw  internet abo aanschaf.

Dus deel aub de gebruikerservaringen van KPN TV+ hier op dit forum. !