KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 129145 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Dus wat is dan de toegevoegde waarde? 

Hallo @joop2011 dat de nieuwste decoder ook via wifi kan, ideaal, weer een kabel minder achter de tv.

Reputatie 7

Dus wat is dan de toegevoegde waarde? 

Hallo @joop2011 dat de nieuwste decoder ook via wifi kan, ideaal, weer een kabel minder achter de tv.

Let op, voor multicasts moeten jouw wifi toegangspunten dan dus wel "multicast to unicast" ondersteunen en dat is lang niet altijd het geval.

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier, vreemd een nieuw abonnementsnummer?

Dan ben je alle opnames kwijt.

Reputatie 7
Badge +20

Dus wat is dan de toegevoegde waarde? 

Hallo @joop2011 dat de nieuwste decoder ook via wifi kan, ideaal, weer een kabel minder achter de tv.

Wij hebben beide al bekabeld aangesloten met een CAT6 kabel.😉

De kabels zijn netjes uit zicht weggewerkt.

Dus wat is dan de toegevoegde waarde? 

Hallo @joop2011 dat de nieuwste decoder ook via wifi kan, ideaal, weer een kabel minder achter de tv.

Achter de TV maakt weinig verschil door het huis langs een plint in zicht is een ander geval.

Met een TV die is opgehangen is het visueel uiteraard ook minder mooi. Zelf ga ik toch altijd voor bekabeld. Via een kabel binder gebundeld dan is het ook minder storend.

 

Voorlopig heeft het voor ons geen meerwaarde hooguit voor Skyshowtime, dat moet maar via de Chromecast.

 

Apps, noch op de tv, noch op de ontvanger gebruik ik nu toch al niet, zelfs niet die van kpn. Die laatste vind ik zelfs onhandig dus ik zit zeker niet te w88 op een ontvanger die werkt als die kpn app. Ik vrees dat heel veel vooral wat oudere klanten daar ook geen boodschap aan hebben. Er zal dus een modus aan de TV+ Box toegevoegd moeten worden waarbij die precies net zo werkt als de normale (!) ontvangers, voordat dat ding algemeen bruikbaar wordt. Niet elke moderne gimmick is een vooruitgang. Windows 8 is een mislukking geworden omdat die qua bediening afweek van Windows 7. Laten we hopen dat kpn het zover niet laat komen. 

Reputatie 7
Badge +7

---

Er zal dus een modus aan de TV+ Box toegevoegd moeten worden waarbij die precies net zo werkt als de normale (!) ontvangers, voordat dat ding algemeen bruikbaar wordt.

---

Eens. Is ook mijn wens. 

Hallo Katana321 en Henk2304, de 7022 werkt ook gewoon als de 'oude' decoders, zet 'm aan, geef kanaalnummer in en je kijkt tv,of druk op de toets radio en je luistert naar de radio. Mijn vrouw is bijna 77 en kan er ook goed mee overweg.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo Katana321 en Henk2304, de 7022 werkt ook gewoon als de 'oude' decoders, zet 'm aan, geef kanaalnummer in en je kijkt tv,of druk op de toets radio en je luistert naar de radio. Mijn vrouw is bijna 77 en kan er ook goed mee overweg.

Dat weet ik dat dat kan, en dat werkt idd prima. 

Echter, het menu en de gids werken (nog) niet zo intuïtief en gebruiksvriendelijk als die van de “gewone” tv-ontvangers. Dat bedoelde ik.

Het is mischien al genoemd echter met het KPN TV+ met tv-zenders krijg je als ik het goed begrijp dezelfde series die nu met het Hussel abonnement ook beschikbaar zijn. Films zijn enkel te huur.

 

Met TV+ Streaming krijg je wel toegang tot de films die bij het pluspakket horen?

 

Aanvullend wij hebben nu geen pluspakket en daar ook niet direct behoefte aan.

 

Met TV+ Streaming krijg je wel toegang tot de films die bij het pluspakket horen?

Zie startbericht:

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, VideolandDisney+HBO MaxViaplayPrime VideoNPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.

 

Het gaat mij er meer om dat je met het andere pakket daar geen toegang toe hebt.

De € 3,50 betaal je dan onder andere of in hoofdzaak voor dat pluspakket.

 

Even hardop gedacht.

Aangezien we onze meest gekeken kanaal nog niet op en andere methode kunnen zien, is dat nog geen optie. Prijstechnisch en wat betreft service is het geen gek idee om hier wel voor te kiezen in plaats van zelf een mediabox aanschaffen. 

 

Zelf vertaal ik de nieuwe prijsstellling als volgt de ESPN1 'taks' verhuist van de internet kosten naar TV waar het thuishoort.

Reputatie 7

Het gaat mij er meer om dat je met het andere pakket daar geen toegang toe hebt.

Met het pakket incl. TV heb je toegang tot de films en series uit het pluspakket als je het pluspakket afneemt.

Galdor68. Nou wordt ik toch nieuwsgierig naar je meest bekeken zender van het basispakket. 

Pluspakket, die met zenders, krijgen velen gratis door ook mobiel abonnement bij kpn.

Dat de nieuwe ontvanger nog zoveel klachten heeft en sommige mensen liever de oude ontvanger willen gebruiken.

Waarom dan een test en het verplicht voor nieuwe klanten moet nu.

Waarom een nieuwe klant geen vip5202 kan kiezen.

Ik blijf lekker bij T-Mobile na het lezen van dit topic.

Ik gebruik mijn eigen Android tv/Google tv apparatuur lekker en met de T-mobile Tv app.

Kwaliteit is iets minder maar ik heb in ieder geval geen provider spullen meer aangesloten in het thuis netwerk.

Kpn waarom niet een goed werkend app voor de eigen Android tv toestellen.

Ik wil op eigen apparatuur itv kunnen kijken en niet via een verplichte box.

Ik denk dat dit het begin is van het nieuwe platform. En het oude er uit gaat. (Net als bij T-Mobile.) "Van het apparte vlan af gaan" 

Voorbeeld.

Je koopt/hebt een Sony bravia tv wat op Android tv draait.

Daar moet een tv app op werken met dezelfde functies als een tv ontvanger van de provider.

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Ik denk dat dit het begin is van het nieuwe platform. En het oude er uit gaat. (Net als bij T-Mobile.) "Van het apparte vlan af gaan" 

KPN zal voor live televisie multicasts via vlan 4 blijven gebruiken.

Ik denk dat dit het begin is van het nieuwe platform. En het oude er uit gaat. (Net als bij T-Mobile.) "Van het apparte vlan af gaan" 

KPN zal voor live televisie multicasts via vlan 4 blijven gebruiken.

Misschien nog wat jaren.

Ik denk echt dat dat stopt. 

T-Mobile gebruikt ook nog vlan 640 voor het oude tv platform.

Dat zal uiteindelijk ook stoppen.

 

Galdor68. Nou wordt ik toch nieuwsgierig naar je meest bekeken zender van het basispakket. 

Pluspakket, die met zenders, krijgen velen gratis door ook mobiel abonnement bij kpn.

Wij zijn naast wat andere redenen bewust van Ziggo naar KPN terug gegaan vanwege Crime & Investigation die nu in het basispakket zit. 

 

De rest van dat pluspakket is het niet waard voor ons. Dat gratis is nogal subjectief omdat KPN een dure mobiele provider is. Ik heb nu veel lagere maandlasten dan wanneer ik een vergelijkbaar abonnement bij KPN afsluit.

Reputatie 7

Ik denk echt dat dat stopt. 

Zolang er live televisie bestaat zal dat bij KPN als multicast via een apart vlan gedistribueerd worden. Dat is immers veel efficiënter.

Ik denk echt dat dat stopt. 

Zolang er live televisie bestaat zal dat bij KPN als multicast via een apart vlan gedistribueerd worden. Dat is immers veel efficiënter.

Dat gebeurt bij T-Mobile dus niet.

De tv stream gaat gewoon via internet via vlan 300. (Bij nieuwe klanten) 

Mijn idee dat kpn het ook op deze manier doet in de toekomst. (Gewoon via een vlan)

Ps 

Ik vraag mij af of de HD glaszenders wel naar de tv+ ontvanger komen.

De belofte van glas vanaf 1 is er ook nooit gekomen.

 

Reputatie 7

Mijn idee dat kpn het ook op deze manier doet in de toekomst. (Gewoon via een vlan)

Ik weet dat dat niet zo is.

 

Ik vraag mij af of de HD glaszenders wel naar de tv+ ontvanger komen.

Ja, die komen naar de TV+ Box.

Laat crime & Investigation nou 1 van de zenders zijn die ik op de Arris VIP2952 heb verborgen... 😎

Mijn idee dat kpn het ook op deze manier doet in de toekomst. (Gewoon via een vlan)

Ik weet dat dat niet zo is.

 

 

 

@wjb 

Waarom is T-Mobile vlan640 van het oude tv platform aan het uit faseren dan.?

En waarom zou kpn het niet via 1 platform willen dan.? 

Dat is uiteindelijk goedkoper.

En wat betreft T-Mobile waar het hier niet om gaat is ook geen kleine provider.

 

 

Laat crime & Investigation nou 1 van de zenders zijn die ik op de Arris VIP2952 heb verborgen... 😎

Het verbaasde ons dat dit gebeurde blijkbaar is dit kanaal toch populair genoeg of vanwege onderhandelingen met AE wie zal het zeggen Nu is C&I en History content wel beschikbaar als extra Chanel bij Prime Video maar dat is het net niet waard.

 

Reputatie 7

Waarom is T-Mobile vlan640 van het oude tv platform aan het uit faseren dan.?

Dat moet T-Mobile helemaal zelf weten.

 

En waarom zou kpn het niet via 1 platform willen dan.? 

Ook KPN wil uiteraard naar één platform maar dat heeft helemaal niets te maken met distributie via twee vlans. De distributie via een apart vlan heeft een aantal grote voordelen t.a.v. efficiëntie, beveiliging en QoS.

Overigens distribueren over de hele wereld de meeste telecom providers IPTV via een apart vlan en dat is niet voor niets zo.