KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134097 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik begin er nu echt goed ziek van te worden.

Ding is 10 minuten geleden weer herstart en staat nu al 10 min te proberen de pppoe verbinding tot stand te krijgen. 

Ik heb hem een reboot gegeven maar krijg het ding niet meer online.

 

Reputatie 7

@Francoix, Jij hebt toch een FRITZ!Box achter jouw V12 hangen?

Welk type is dat?

Reputatie 4
Badge +2

nou, het kreng is 26 minuten offline geweest, eerste 10 min geen pppoe, daarna hot reset uit de gui, en daarna toch maar power cyclen. na de powercycle duurde het 4 minuten tot ie weer online was. 

 

Dit is echt niet leuk meer. dit is de 5e keer vandaag.

Reputatie 4
Badge +2

@Francoix, Jij hebt toch een FRITZ!Box achter jouw V12 hangen?

Welk type is dat?

nee ik heb een TP-Link Archer ax10 achter mijn v12 hangen

Reputatie 7

@Francoix, Jij hebt toch een FRITZ!Box achter jouw V12 hangen?

Welk type is dat?

nee ik heb een TP-Link Archer ax10 achter mijn v12 hangen

Hmmm, dat is jammer.

Reputatie 4
Badge +2

nee dan had ik de dsl wel in die FRITZ!box gestoken.

Mogge,

ik kan nu helemaal niet meer inloggen, met de login die op de sticker staat en m’n eigen ww niet.

Hem ook nog geen SMS gehad over een update

Gr, Marc

Reputatie 7
Badge +17

Goedemorgen @marc k. Ik neem aan dat je wilt inloggen op de Box 12? Geeft de inlogpagina aan dat het wachtwoord verkeerd is of krijg je een andere foutmelding? Kun je de Box 12 eens opnieuw opstarten ne het dan opnieuw proberen. 

Allemaal al gedaan, daarom mijn input hier.

Kan nog steeds niet in het modem.

Het lijkt er op dat de internetverbinding naar buiten niet goed is. Maar dat gebeurt vaak.

Ik kan na de software update van de KPN BOX 12 de wifi 2.4 ghz en 5ghz niet meer apart uitzetten.

Ik wil een 2.4 ghz device even laten verbinden met 2.4 ghz voor en de setup maar dat lukt niet als ook de 5ghz met dezelfde SSID in de lucht is. Graag een oplossing hiervoor.

admin: vraag naar centrale topic verplaatst

@Lisa,

Kan opeens weer inloggen.

Slechtere internetverbinding nog steeds, is normaal in deze omgeving.

Reputatie 7

Slechtere internetverbinding nog steeds, is normaal in deze omgeving.

Wat versta je onder "slechtere internetverbinding"?

@FredS : ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier kun je ook lezen wat er allemaal gebeurt/gaat gebeuren met de box12.

Reputatie 7

Ik wil een 2.4 ghz device even laten verbinden met 2.4 ghz voor en de setup maar dat lukt niet als ook de 5ghz met dezelfde SSID in de lucht is.

Wat voor een device is dit (merk en type)?

Moet je een app gebruiken om dat apparaat te koppelen?

Zo ja, welke app?

traag.

Dit op verschillende apparaten.

Opnieuw starten helpt nooit.

Mss stap ik wel over want hier schiet het niet op.

Reputatie 7

traag.

Wat is traag (speedtest)?

Klopt het dat die apparaten met 2.4GHz wifi verbonden zijn?

zowel 2,4 als 5. Daarom destijds een versterker aan moeten schaffen.

Ik geef het op.

speedtest gedaan; melding dat er iets fout ging bij KPN.

Dit ook met de wifi test.

de servicetool eigenlijk

Reputatie 7

zowel 2,4 als 5. Daarom destijds een versterker aan moeten schaffen.

Ik geef het op.

Nogmaals de vraag: Wat is traag (speedtest)?

nogmaals: Ik geef het op.

@FredS : ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier kun je ook lezen wat er allemaal gebeurt/gaat gebeuren met de box12.

Inmiddels probleem opgelost door het Mac-adres van het device (camera) op 5 GHz te blokkeren 

Inmiddels probleem opgelost door het Mac-adres van het device (camera) op 5 GHz te blokkeren 

Maar ik blijf het vreemd vinden dat 2.4 en 5 ghz niet apart zijn uit te schakelen 

Maar ik blijf het vreemd vinden dat 2.4 en 5 ghz niet apart zijn uit te schakelen 

Hallo @FredS , dat wordt volgens KPN met een volgende update in orde gemaakt, zie eerdere reacties van het moderatieteam binnen dit topic.

 

Reputatie 7

Inmiddels probleem opgelost door het Mac-adres van het device (camera) op 5 GHz te blokkeren 

Heb je een screenshot van de pagina waarop je dat in hebt kunnen stellen?

Reageer