KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134109 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Inmiddels probleem opgelost door het Mac-adres van het device (camera) op 5 GHz te blokkeren 

Heb je een screenshot van de pagina waarop je dat in hebt kunnen stellen?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb net ook even zitten kijken. Bijzonder, zo'n MAC filter voor 2,4 en 5 Ghz apart. Ik dacht laat ik het eens uitproberen door m'n mobiel direct met de KPN Box te verbinden. Want normaal gesproken zit die op de SuperWiFi's die achter m'n 2de router zitten. Maar nu kan ik plots niet meer inloggen op de KPN Box. "The maximum session count has been reached". Iets waar ik wel veel over lees hier op het forum, maar ik zelf nooit last van had. Ook met een andere browser of incognito modus kan ik nu niet meer inloggen. Onvoorstelbaar...

Hallo @Nick83 de computer even herstarten en de cookies in de browser verwijderen, dan gaat het weer.

Het gebeurt als je de webpagina van het modem niet (goed) afgesloten hebt.

Gebeurt mij regelmatig, lastige fout.

Bij de V10 kon je nog een vinkje plaatsen of juist weghalen bij zo'n melding.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Nick83 de computer even herstarten en de cookies in de browser verwijderen, dan gaat het weer.

Ja... of gewoon ff wachten.

Zojuist weer ingelogd. Terwijl ik rechtstreeks verbonden was met de KPN Box. Dan schakel ik over naar de versterkers achter de 2de router. Vervolgens moet ik in de browser opnieuw inloggen en dat lukt niet. Het lijkt wel alsof de inlogsessie vastgeknoopt zit aan het type verbinding wat je op dat moment hebt. En dat is ridicuul. 

Reputatie 4
Badge +2

wat ik ridicuul vind is dat je de band steering blijkbaar dus kan beinvloeden met dat mac filter. 
een device wat geen 5 Ghz ondersteund zou nooit daar heen gestuurd moeten kunnen worden.
dat gebeurt dus blijkbaar wel en dit verklaart exact de wifi issues die ik ervaar met mijn 2,4 Ghz home automation devices. morgen eens testen denk hiermee

Reputatie 4
Badge +2

en weer 4x down vandaag. KPN dit is niet leuk meer

Sinds de update valt mijn netwerk constant weg. Zowel bekabeld als wifi.

Heb de servicetool al meerdere keren doorlopen, het modem meerdere keren gereset, terug naar fabrieksinstellingen, superwifi punten gereset. Niets helpt. Het lijkt erop dat dit met de update te maken heeft, maar de logs geven dit aan: DNS name resolution failure (lb._dns-sd._udp.1.0.0.192.in-addr.arpa).

Is er iets dat ik kan doen?

Ik heb de Experiabox 12 by the way.

Reputatie 4
Badge +2

https://tweakers.net/nieuws/190038/gebruikers-kpn-box-12-modem-maken-melding-van-vastlopers-na-firmware.html

En het probleem heeft Tweakers gehaald. 

Reputatie 1

Vervelend deze bugs, maar ik had eerlijk gezegd niet meer verwacht dat de Mesh update nog zou komen. Hoop dat het snel weer werkt. Als ik het goed begrijp is het dan niet meer nodig één superwifi ‘op te offeren’, omdat de KPN Box dan zelf ook in het mesh gaat meedraaien?

Reputatie 7

Als ik het goed begrijp is het dan niet meer nodig één superwifi ‘op te offeren’, omdat de KPN Box dan zelf ook in het mesh gaat meedraaien?

Klopt, maar het beste blijft nog altijd om gewone bekabeld aangesloten wifi accesspoints te gebruiken die smart/fast roaming ondersteunen. 

Reputatie 4
Badge +2

Wat ik me afvraag is waarom ik en 4/5 andere mensen in mijn woonplaats nergens last van hebben met deze update? Indien van toepassing er is hier eind 2020 een G-PON netwerk aangelegd.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Reputatie 1

Als ik het goed begrijp is het dan niet meer nodig één superwifi ‘op te offeren’, omdat de KPN Box dan zelf ook in het mesh gaat meedraaien?

Klopt, maar het beste blijft nog altijd om gewone bekabeld aangesloten wifi accesspoints te gebruiken die smart/fast roaming ondersteunen. 

Ik heb al mijn superwifi punten ook bedraad aangesloten, alleen nu staat er één pal naast mijn KPN Box, die zorgt voor dekking op de begane grond. Die kan ik straks op een strategischer plek zetten, als ik het goed begrijp

Eigenlijk te gek voor woorden. Een update maakt je modem onbruikbaar maar jullie weigeren om dit terug te draaien. Waarschijnlijk een overblijfsel uit de tijd dat je kon kiezen uit PTT of PTT.

Helaas pindakaas maar de tijden zijn veranderd. Bestelling inmiddels ingeschoten voor internet en tv via de coax kabel. Ook nog een tientje minder per maand. Nou maar hopen dat er niet teveel verdrietige KPN klanten op dat idee zijn gekomen zodat de kabelboer een beetje snel kan leveren. 
Toedeledoki KPN…

Reputatie 4
Badge +2

Wat ik me afvraag is waarom ik en 4/5 andere mensen in mijn woonplaats nergens last van hebben met deze update? Indien van toepassing er is hier eind 2020 een G-PON netwerk aangelegd.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Ja bij glasvezel wordt het modemdeel van de box 12 niet gebruikt

Reputatie 7
Badge +10

Tweakers  

Reputatie 7

Het begint er inderdaad op te lijken dat het regelmatig verbreken van Internet verbinding en het rebooten van de V12 alleen voor komt bij VDSL aansluitingen en niet bij glasvezel aansluitingen.

Reputatie 4
Badge +2

Dit in combinatie met het bijwerken van het modem stuurprogramma in de firmware naar versie A2pv6L046x.d27k1 maakt wel dat je dit als boosdoener aan kan wijzen ja.

ik mag vandaag overigens niet klagen, 17h28m36s uptime van de lijn

wel heb ik heel veel DNS name resolution failures staan.  alleen van de TV box die door gebridged staat (DNS name resolution failure (brwd85de23c4d32.kpn))

Wat ik me afvraag is waarom ik en 4/5 andere mensen in mijn woonplaats nergens last van hebben met deze update? Indien van toepassing er is hier eind 2020 een G-PON netwerk aangelegd.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Hallo @Zeelandenaar , ik heb XGS-PON en bij mij werkt ook alles gewoon goed.

Reputatie 7
Badge +16

Wel zijn deze grotere issues die jullie aangedragen hebben natuurlijk direct doorgezet naar de ontwikkelaars. Zodra we dan ook meer informatie of nieuws hebben dan laten we het direct weten.

Bij deze!

Een rollback van de software is te forceren door een fabrieksreset van het modem uit te voeren: de vorige firmware staat nu als preferred. 

Reputatie 7

...alleen van de TV box die door gebridged staat...

Wat bedoel je met "die door gebridged staat"?

Reputatie 4
Badge +2

ik heb op de tp-link archer ax-10 een IGMP proxy draaien die zorgt dat de tv box werkt achter de router

hiermee krijgt de arris tv box een IP uit de dhcp van de router en routeert de televisie naar mijn eigen netwerk.

Het leuke ook is dat de (in mijn geval) tp-link RE200 range Extenders die in de onemesh hangen en zo de Wifi Mesh(of hoe KPN het noemt Superwifi) te vormen ook netjes toegang tot de proxy geven want ook op de UTP poort van deze extenders kan je een tv ontvanger aansluiten en tv kijken. 

Dit is met de KPN superwifi en gewone “domme” range extenders niet mogelijk.

Reputatie 4
Badge +2

Wel zijn deze grotere issues die jullie aangedragen hebben natuurlijk direct doorgezet naar de ontwikkelaars. Zodra we dan ook meer informatie of nieuws hebben dan laten we het direct weten.

Bij deze!

Een rollback van de software is te forceren door een fabrieksreset van het modem uit te voeren: de vorige firmware staat nu als preferred. 

ik zal straks na het eten het ding eens een fabrieksreset geven

Reputatie 7

Helder, dat noemen we alleen niet "gebridged". 

Reputatie 4
Badge +2

nee zo noemt TP link het

Reageer