KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134235 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Hallo Erik ik ben erg benieuwd of er bij de update. Probleem oplossing zit voor AirPlay 2 in combinatie met de box 12 dit was eerder dit jaar aangekondigd weet jij daar iets van?

alvast bedankt voor het antwoord groeten Patrick

@Wil1943 : Ik heb je vraag even naar het centrale topic verplaatst. Kun je aan de hand van het startbericht nagaan welke firmware er op jouw box12 zit?

Reputatie 7
Badge +30

Wel zijn deze grotere issues die jullie aangedragen hebben natuurlijk direct doorgezet naar de ontwikkelaars. Zodra we dan ook meer informatie of nieuws hebben dan laten we het direct weten.

Bij deze!

Een rollback van de software is te forceren door een fabrieksreset van het modem uit te voeren: de vorige firmware staat nu als preferred. 

Helaas hebben we in dit opzicht net even verkeerde informatie ontvangen. De vorige firmware is op dit moment niet te forceren door een fabrieksreset. Het klopt wel dat de 312 versie van de firmware nu weer preferred staat. Maar als je op dit moment de nieuwe 448 firmware hebt, dan blijf je die houden. Dit omdat de nieuwe firmware bij het overgrote deel van de mensen geen problemen geeft. En deze firmware bevat wel een aantal bugfixes die we graag uitgerold zien (zie de laatste veelgestelde vraag in het startbericht voor een overzicht van deze fixes).

 

Dat gezegd hebbende, we zien hier natuurlijk ook wel die meldingen van mensen die met de nieuwe firmware ineens grote problemen hebben. Voor die mensen kunnen wij een roll back naar de 312 firmware verzorgen.

Het gaat dan echt om problemen zoals:

  • meerdere, automatische, herstarts van de Box 12
  • volledige uitval van je netwerk

 

Als je een roll back wilt, geef het even aan in een reactie, en zorg dat je forumprofiel is ingevuld zodat we dit ook gelijk kunnen doorgeven.

 

Ik tag hier alvast een aantal gebruikers uit dit topic die de afgelopen dagen dit soort problemen gemeld hebben: 

@djravix@Francoix@SquarePants@Ruben Lucas@Bachhimself@jerry123@sl 

 

Voor dingen als het vervelend vinden dat je de 2,4G Hz en 5 GHz niet meer apart van elkaar kunt uitzetten, of bandsteering die niet helemaal optimaal lijkt te werken  doen we geen roll back. Dit omdat dit uiteindelijk allemaal zaken zijn die blijvend zijn. Wel wordt daar natuurlijk op doorontwikkeld om dingen te verbeteren waar nodig.

Reputatie 2

Wel zijn deze grotere issues die jullie aangedragen hebben natuurlijk direct doorgezet naar de ontwikkelaars. Zodra we dan ook meer informatie of nieuws hebben dan laten we het direct weten.

Bij deze!

Een rollback van de software is te forceren door een fabrieksreset van het modem uit te voeren: de vorige firmware staat nu als preferred. 

Helaas hebben we in dit opzicht net even verkeerde informatie ontvangen. De vorige firmware is op dit moment niet te forceren door een fabrieksreset. Het klopt wel dat de 312 versie van de firmware nu weer preferred staat. Maar als je op dit moment de nieuwe 448 firmware hebt, dan blijf je die houden. Dit omdat de nieuwe firmware bij het overgrote deel van de mensen geen problemen geeft. En deze firmware bevat wel een aantal bugfixes die we graag uitgerold zien (zie de laatste veelgestelde vraag in het startbericht voor een overzicht van deze fixes).

 

Dat gezegd hebbende, we zien hier natuurlijk ook wel die meldingen van mensen die met de nieuwe firmware ineens grote problemen hebben. Voor die mensen kunnen wij een roll back naar de 312 firmware verzorgen.

Het gaat dan echt om problemen zoals:

  • meerdere, automatische, herstarts van de Box 12
  • volledige uitval van je netwerk

 

Als je een roll back wilt, geef het even aan in een reactie, en zorg dat je forumprofiel is ingevuld zodat we dit ook gelijk kunnen doorgeven.

 

Ik tag hier alvast een aantal gebruikers uit dit topic die de afgelopen dagen dit soort problemen gemeld hebben: 

@djravix@Francoix@SquarePants@Ruben Lucas@Bachhimself@jerry123@sl 

 

Voor dingen als het vervelend vinden dat je de 2,4G Hz en 5 GHz niet meer apart van elkaar kunt uitzetten, of bandsteering die niet helemaal optimaal lijkt te werken  doen we geen roll back. Dit omdat dit uiteindelijk allemaal zaken zijn die blijvend zijn. Wel wordt daar natuurlijk op doorontwikkeld om dingen te verbeteren waar nodig.

Dit is totaal onacceptabel.

Het wegvallen van de link, tijdens thuiswerken en online lessen voor de kinderen, is onacceptabel.

Dit geeft KPN zelf al aan door de uitrol te stoppen.

Dat het terugrollen niet wordt uitgevoerd is onbegrijpelijk en niet uit te leggen.

Dat het overgrote deel van de mensen geen problemen heeft doet hier niets aan af.

Een aantal bugfixes die KPN graag uitgerold ziet mogen nooit ten koste gaan van het wegvallen van de verbinding bij anderen.

Kortom, een zeer slechte keuze die KPN hier maakt, zeer onproffesioneel en simpelweg niet uit te leggen.

(Overigens heb ik een FTTH verbinding en de vorige firmware was bij mij stabiel.)

 

Reputatie 4
Badge +2

@Erik_  elke keer bij KPN is het de informatie die verspreid wordt die vervolgens niet klopt. of beloftes gedaan die niet worden nagekomen.

verder is het gewoon pertinent onwaar dat anderen (glasvezel gebruikers) geen problemen hebben. Dit zijn alleen geen nieuwe problemen.

De andere problemen zo als band steering op de wifi zijn bij de oude firmware OOK aanwezig,
Met de rollback is er alleen een oplossing voor het deel waarop de modems crashen die op koper lijnen zitten, maar ook de oude firmware IS NIET GOED.

Fix gewoon die shit!

Ik ga niet smeken of jullie alsjeblieft de firmware terug willen zetten.
Ik betaal voor een correct functionerend product en dat heb ik sinds dag 1 niet.

Om die wifi überhaupt werkend te krijgen heb ik al een eigen router met mesh punten moeten kopen
https://www.youtube.com/watch?v=HFerF2zGNrY mijn reet. Niet met de box 12


ACTIE!

In het modem gekeken wat voor firmware nu is geinstalleerd. De firmware is: SGEJ10000448. Ik heb gelezen dat deze firmware de problemen veroorzaakt. Tevens wordt er gezegd dat deze firmware een roll back kan krijgen naar SGEJ10000312. Bij deze verzoek ik dan ook om dit uit te voeren. Mijn profiel op dit forum heb ik zoveel als dat kan aangepast zodat deze uitrol geen problemen opleverd?!

Alvast bedankt voor de reactie.

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

ik heb me zojuist hier aangemeld om mijn ervaringen te delen met de box 12. Ik kan me volledig aansluiten bij de bevindingen van @Francoix Het is hier niet anders, verbinding valt telkens weg. Zwak signaal op de eerste verdieping. Ik kan momenteel niet werken, alleen als ik verbind met de hotspot van mijn werktelefoon. Inloggen op de router lukt niet. Ik kan wel via de vaste lijn naar buiten bellen, maar niet gebeld worden. Huilen. En onacceptabel dat KPN iets wil fixen maar dat daardoor een heel aantal gebruikers getroffen wordt. Ik hoop dat een snel wordt opgelost, in ieder geval voordat ik die box de straat op heb getyft.

Reputatie 2

Wat KPN hier probeert te “fixen” is duidelijk, mooie verkoop praat als mesh, SuperWifi en wat niet meer.

Prima natuurlijk, maar als het wegvallende WAN verbindingen oplevert moet zoiets meteen worden teruggedraaid!

Mooi verhaal KPN, je klanten zo in de kou laten staan… :frowning2:

 

Reputatie 1

Ik heb gisteren met de helpdesk gebeld, en ook de urgentie aangegeven, niet goed kunnen thuiswerken. Ik zou vandaag worden teruggebeld en ik hoop maar dat dat lukt want ik ben allerminst de enige met deze problemen. Wat ik direct al typisch vond was dat het wachtwoord om in te loggen niet klopte. Pas nadat ik hem gereset had, kwam ik er in. Het blijkt dat ik dan niet de normale interface heb, kan dus niets wijzigen want ik wordt er gelijk uitgegooid.

Reputatie 7

Prima natuurlijk, maar als het wegvallende WAN verbindingen oplevert moet zoiets meteen worden teruggedraaid!

Helemaal mee eens maar blijkbaar moet je je daar eerst voor aanmelden.

De monitoring tools van KPN zouden eigenlijk moeten signaleren dat een aansluiting er meerdere keren per dag uit vliegt en dan pro-actief (geautomatiseerd) actie moeten ondernemen. Zo'n actie zou dus het terugzetten naar firmware 312 kunnen zijn als blijkt dat het een aansluiting met een V12 op firmware versie 448 betreft.

Reputatie 1

Ik val middenin de shit blijkbaar, heb helemaal geen ervaring met eerdere firmware want tot voor drie dagen geleden had ik nog een Experiabox v8. En dus vrijwel geen problemen, ook nooit gehad in de acht jaar dat ik dat ding had. Dus ik heb ook geen idee welke firmware bij mij draait en of een rollback zin zou hebben. Zou zijn zaken die ik met een monteur wil bespreken. Maar ja, dan moet ik wel eerst gebeld worden.

Reputatie 2

Prima natuurlijk, maar als het wegvallende WAN verbindingen oplevert moet zoiets meteen worden teruggedraaid!

Helemaal mee eens maar blijkbaar moet je je daar eerst voor aanmelden.

De monitoring tools van KPN zouden eigenlijk moeten signaleren dat een aansluiting er meerdere keren per dag uit vliegt en dan pro-actief (geautomatiseerd) actie moeten ondernemen. Zo'n actie zou dus het terugzetten naar firmware 312 kunnen zijn als blijkt dat het een aansluiting met een V12 op firmware versie 448 betreft.

 

Helaas lees ik wat anders:

De vorige firmware is op dit moment niet te forceren door een fabrieksreset. Het klopt wel dat de 312 versie van de firmware nu weer preferred staat. Maar als je op dit moment de nieuwe 448 firmware hebt, dan blijf je die houden.”

Reputatie 7

Prima natuurlijk, maar als het wegvallende WAN verbindingen oplevert moet zoiets meteen worden teruggedraaid!

Helemaal mee eens maar blijkbaar moet je je daar eerst voor aanmelden.

De monitoring tools van KPN zouden eigenlijk moeten signaleren dat een aansluiting er meerdere keren per dag uit vliegt en dan pro-actief (geautomatiseerd) actie moeten ondernemen. Zo'n actie zou dus het terugzetten naar firmware 312 kunnen zijn als blijkt dat het een aansluiting met een V12 op firmware versie 448 betreft.

 

Helaas lees ik wat anders:

De vorige firmware is op dit moment niet te forceren door een fabrieksreset. Het klopt wel dat de 312 versie van de firmware nu weer preferred staat. Maar als je op dit moment de nieuwe 448 firmware hebt, dan blijf je die houden.”

Bron.

Reputatie 2

Scherp! Helemaal overheen gelezen.

Goed nieuws!

Reputatie 2

Wel zijn deze grotere issues die jullie aangedragen hebben natuurlijk direct doorgezet naar de ontwikkelaars. Zodra we dan ook meer informatie of nieuws hebben dan laten we het direct weten.

Bij deze!

Een rollback van de software is te forceren door een fabrieksreset van het modem uit te voeren: de vorige firmware staat nu als preferred. 

Helaas hebben we in dit opzicht net even verkeerde informatie ontvangen. De vorige firmware is op dit moment niet te forceren door een fabrieksreset. Het klopt wel dat de 312 versie van de firmware nu weer preferred staat. Maar als je op dit moment de nieuwe 448 firmware hebt, dan blijf je die houden. Dit omdat de nieuwe firmware bij het overgrote deel van de mensen geen problemen geeft. En deze firmware bevat wel een aantal bugfixes die we graag uitgerold zien (zie de laatste veelgestelde vraag in het startbericht voor een overzicht van deze fixes).

 

Dat gezegd hebbende, we zien hier natuurlijk ook wel die meldingen van mensen die met de nieuwe firmware ineens grote problemen hebben. Voor die mensen kunnen wij een roll back naar de 312 firmware verzorgen.

Het gaat dan echt om problemen zoals:

  • meerdere, automatische, herstarts van de Box 12
  • volledige uitval van je netwerk

 

Als je een roll back wilt, geef het even aan in een reactie, en zorg dat je forumprofiel is ingevuld zodat we dit ook gelijk kunnen doorgeven.

 

Ik tag hier alvast een aantal gebruikers uit dit topic die de afgelopen dagen dit soort problemen gemeld hebben: 

@djravix@Francoix@SquarePants@Ruben Lucas@Bachhimself@jerry123@sl 

 

Voor dingen als het vervelend vinden dat je de 2,4G Hz en 5 GHz niet meer apart van elkaar kunt uitzetten, of bandsteering die niet helemaal optimaal lijkt te werken  doen we geen roll back. Dit omdat dit uiteindelijk allemaal zaken zijn die blijvend zijn. Wel wordt daar natuurlijk op doorontwikkeld om dingen te verbeteren waar nodig.

Graag een roll-back!

Forumprofiel is met voldoende gegevens aangevuld.

Thx!

Reputatie 4
Badge +2

Scherp! Helemaal overheen gelezen.

Goed nieuws!

Nee geen goed nieuws kpn moet gewoon pro actief haar shit opruimen zonder dat de gebruiker moet smeken of hij alsjeblieft de oude firmware mag. 

Reputatie 2

Scherp! Helemaal overheen gelezen.

Goed nieuws!

Nee geen goed nieuws kpn moet gewoon pro actief haar shit opruimen zonder dat de gebruiker moet smeken of hij alsjeblieft de oude firmware mag. 

Ik snap je punt, maar het is wel goed nieuws, er wordt geluisterd.

We kunnen weer verder op deze manier. :relaxed:

Reputatie 4
Badge +2

We kunnen niet verder op deze manier. De houding van KPN is het issue.

De gene die zich melden is maar een kleine selectie van de mensen met problemen. 

De volgende update wordt wederom hetzelfde tranendal.  

Reputatie 4
Badge +2

Prima natuurlijk, maar als het wegvallende WAN verbindingen oplevert moet zoiets meteen worden teruggedraaid!

Helemaal mee eens maar blijkbaar moet je je daar eerst voor aanmelden.

De monitoring tools van KPN zouden eigenlijk moeten signaleren dat een aansluiting er meerdere keren per dag uit vliegt en dan pro-actief (geautomatiseerd) actie moeten ondernemen. Zo'n actie zou dus het terugzetten naar firmware 312 kunnen zijn als blijkt dat het een aansluiting met een V12 op firmware versie 448 betreft.

 

Helaas lees ik wat anders:

De vorige firmware is op dit moment niet te forceren door een fabrieksreset. Het klopt wel dat de 312 versie van de firmware nu weer preferred staat. Maar als je op dit moment de nieuwe 448 firmware hebt, dan blijf je die houden.”

Exact 

En dit is het issue. 

 

Wel zijn deze grotere issues die jullie aangedragen hebben natuurlijk direct doorgezet naar de ontwikkelaars. Zodra we dan ook meer informatie of nieuws hebben dan laten we het direct weten.

Bij deze!

Een rollback van de software is te forceren door een fabrieksreset van het modem uit te voeren: de vorige firmware staat nu als preferred. 

Helaas hebben we in dit opzicht net even verkeerde informatie ontvangen. De vorige firmware is op dit moment niet te forceren door een fabrieksreset. Het klopt wel dat de 312 versie van de firmware nu weer preferred staat. Maar als je op dit moment de nieuwe 448 firmware hebt, dan blijf je die houden. Dit omdat de nieuwe firmware bij het overgrote deel van de mensen geen problemen geeft. En deze firmware bevat wel een aantal bugfixes die we graag uitgerold zien (zie de laatste veelgestelde vraag in het startbericht voor een overzicht van deze fixes).

 

Dat gezegd hebbende, we zien hier natuurlijk ook wel die meldingen van mensen die met de nieuwe firmware ineens grote problemen hebben. Voor die mensen kunnen wij een roll back naar de 312 firmware verzorgen.

Het gaat dan echt om problemen zoals:

  • meerdere, automatische, herstarts van de Box 12
  • volledige uitval van je netwerk

 

Als je een roll back wilt, geef het even aan in een reactie, en zorg dat je forumprofiel is ingevuld zodat we dit ook gelijk kunnen doorgeven.

 

Ik tag hier alvast een aantal gebruikers uit dit topic die de afgelopen dagen dit soort problemen gemeld hebben: 

@djravix@Francoix@SquarePants@Ruben Lucas@Bachhimself@jerry123@sl 

 

Voor dingen als het vervelend vinden dat je de 2,4G Hz en 5 GHz niet meer apart van elkaar kunt uitzetten, of bandsteering die niet helemaal optimaal lijkt te werken  doen we geen roll back. Dit omdat dit uiteindelijk allemaal zaken zijn die blijvend zijn. Wel wordt daar natuurlijk op doorontwikkeld om dingen te verbeteren waar nodig.

 

Voor mij dan ook graag een rollback. De verbinding valt me veel te vaak uit/weg.

Profiel is aangevuld.

Reputatie 7
Badge +19

@Wil1943 & @SquarePants voor jullie is de rollback aangevraagd. 
@Wollufje voor jou is het zojuist ook nog aangevraagd. 

Reputatie 4
Badge +2

@Wil1943 & @SquarePants voor jullie is de rollback aangevraagd. 
@Wollufje voor jou is het zojuist ook nog aangevraagd. 

Zucht

Reputatie 7

@Wil1943 & @SquarePants voor jullie is de rollback aangevraagd. 
@Wollufje voor jou is het zojuist ook nog aangevraagd. 

Zucht

@Francoix, Uiteraard heb je gelijk dat KPN zelf pro-actief de shit op zou moeten ruimen, maar als ik je een advies mag geven ... vraag die rollback aan.

Op verzoek van de helpdesk hierbij ook mijn verzoek dit op te lossen aan gezien thuiswerken op deze manier niet gaat werken.

Graag nieuwe v12 neerzetten of firmware terug zetten.Dank

Voor mij ook een verzoek om de firmware terug te zetten aangezien het netwerk meerdere keren per dag sinds deze update uitvalt.

met vriendelijke groet,

Jan

Reageer